Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer litt på hvor mange personer denne oppskriften er beregnet på jeg. Noen som vet? For i følge matvaretabellen er det 5336 kalorier bare i smør og fløte (om det brukes kremfløte og ikke matfløte) i oppskriften. Og da er ikke "klattene" med smør som brukes til steking regnet med heller. 

Anonymkode: 0ff0a...864

Har ikke regnet med kjøtt og grønnsakene til pureen 

Regnet ikke med disse klattene til steking jeg heller

image.png

Endret av Wenda
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Wenda skrev:

Har ikke regnet med kjøtt og grønnsakene til pureen 

Regnet ikke med disse klattene til steking jeg heller

image.png

WTF du kan jo spise nesten hele menyen på McDonken med det kalori innholdet.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CårderBålli

Nå har jeg lest hele tråden :hoppendeglad: og det har kostet meg en "klatt" lattertårer, såre magemuskler og en stk samboer med tynnslitte nerver etter alle mine brå latterutbrudd.  (Sorry kjære :rodmer:)

Nå har også jeg meldt meg inn i gruppen. (Ikke i dag da, så ingen vits å sparke ut dagens nykommere)

Ja, hva skal man egentlig si? 

Jeg er medlem i mange forskjellige grupper på Fb og ingen av de er i nærheten av å være så rigide, uhøflige og uærlige som Mfb!

Ja, jeg har ledd mye i denne tråden men mest av alt er dette bare tragisk. Ansvarsfraskrivelse, løgner, tåkelegging,uthengninger av utviste medlemmer gjester. 

Og enda har jeg ikke tatt for meg maten der. Det skal jeg heller ikke gjøre nå da det kun blir en gjentakelse av ting som allerede er blitt skrevet her.

Endret av CårderBålli
Fjernet et spm og en link da jeg har fått svar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Severus skrev:

WTF du kan jo spise nesten hele menyen på McDonken med det kalori innholdet.

Ja jeg syns det ble veldig drøyt. Nå vet jeg ikke hvor mange som skal spise dette, men jeg syns det fortsatt blir alt for mye til en familie på fem. 

Det hadde blitt så utrolig mye bedre om de bare hadde halvert mengden med smør og fløte. 

Misforstå meg rett, jeg elsker smør og kan lett spise en liten bit rent smør dersom jeg ikke får spist mat på en stund. Jeg bruker smør til det meste, og likevel så bruker jeg langt ifra de mengdene som oppgis i disse oppskriftene. Og når man "dobler" fettet ved å tilsette enorme mengder fløte så blir det jo helt hinsides med fett

Og attpåtil så kombineres enorme mengder fett med mye karbohydrater. Til og med helt unødvendige karbohydrater som mel eller maizena i en saus (eller andre retter) hvor det allerede er mye fløte for eksempel. 

Anonymkode: f1250...498

Ryddet for diskusjon rundt barn.

- pavilion, mod

Endret av Pavilion
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt, diskusjon vedr. barn, screenshot fra facebook/blogg, sitat fra facebook/blogg og avsporinger.

-Pavilion, mod

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SinEgenOnkel skrev:

Jeg tror poenget er å anbefale to middager, en som tar kort tid og en som tar noe lengre tid.

Det gir mening! Men, hvilken av disse middagene er det som tar særlig lang tid? :P Begge ser da ut til å bli unnagjort ganske kjapt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 timer siden, venus_ skrev:

Jeg forstår ikke T. Når hun så uhemmet klarer å kopiere andres oppskrifter, hvorfor er hun ikke i stand til å kopiere andres gode oppsett av oppskriften? Er hun redd for at andre skal se at hun kopierer hvis hun setter opp oppskriften på en oversiktlig måte? I så fall bommer hun grovt, for kombinasjonen kenguru, selleri- og gulrotmos, potetmos, asparges i bacon og saus med sitron og gurkemeie er litt for spesifikk. Og burde hun ikke vært så dreven etter alle de årene som eier av en FB gruppe og nå matblogger at hun husket å skrive opp alle ingrediensene?

Jeg mener heller ikke at det at T tilsetter to (2!) bokser fløte og litt mel i sausen endrer retten så mye at den kan kalles ...av T. De gjør kanskje ikke noe juridisk galt når de "glemmer" å si hvor de har funnet oppskriften, men det er stor forskjell på å "glemme" å kreditere og å sette sitt eget navn på oppskriften. 

Anonymkode: 9196c...ab2

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som spurte etter en billig pizzastein, pizzastålet kom med en gang fra admins. Så er det en av medlemene som sier at du kan jo få tak i en vanlig stålplate hos et verksted. Da kommer dronning T å sier at det blir ikke det samme, for pizzastålet har jo teflonbelegg. Så det er lett å vaske liksom

Så kan jeg da spørre hvordan tror hun en jernpanne funker? Det vil bli det samme med stål om du oljebehandler det å ikke bruker såpe. Det er såpass mange typer stål, at å finne en som passer til pizza burde ikke være et problem for et plateverksted.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å med et godt stål, så skal du ikke en gang trenge å vaske det mer enn å koste av det eller bare bruke en lett fuktet klut. Stålet blir så varmt inne i ovnen, at det gir ikke noe vekstvilkår for bakterier. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Severus skrev:

Noen som spurte etter en billig pizzastein, pizzastålet kom med en gang fra admins. Så er det en av medlemene som sier at du kan jo få tak i en vanlig stålplate hos et verksted. Da kommer dronning T å sier at det blir ikke det samme, for pizzastålet har jo teflonbelegg. Så det er lett å vaske liksom

Så kan jeg da spørre hvordan tror hun en jernpanne funker? Det vil bli det samme med stål om du oljebehandler det å ikke bruker såpe. Det er såpass mange typer stål, at å finne en som passer til pizza burde ikke være et problem for et plateverksted.

hehe... merket meg akkurat dette jeg og. Venta egentlig bare på det, skal jeg si det som det er.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Severus skrev:

Teflon på pizzastålet?:klo:  Men teflon tåler vel ikke så høy varme over tid som man vil ha på et pizzastål for godt resultat?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, onyx skrev:

Teflon på pizzastålet?:klo:  Men teflon tåler vel ikke så høy varme over tid som man vil ha på et pizzastål for godt resultat?

Men avgir ikke teflon blåsyregass ved høy varme? Jeg vil gjerne spise pizzaen min uten at den har vært i et gasskammer.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oooo, noen som har skrevet at de har kontaktet T på pm og lurte på om hun kunne se på den. Jeg lukter anmeldelse:fnise:

Anonymkode: ce259...409

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 minutter siden, Severus skrev:

Men avgir ikke teflon blåsyregass ved høy varme? Jeg vil gjerne spise pizzaen min uten at den har vært i et gasskammer.

Det er nok ikke teflon på pizzastålet, Tanja sier teflonlignende belegg, produsenten nevner ikke Teflon, men kaller det et spesialutvikla belegg. Så er sikkert en type keramisk belegg som ikke er i slekt med teflon og som fint tåler høy varme! Stålet er genialt da, vi kjøpte vårt gjennom komplett.no (vil ikke støtte den gjenge...)

Ellers likte jeg uttalelsen om at "stål er stål liksom", hadde det vært slik så hadde hverdagen på jobb vært enkel gitt....

Anonymkode: 56ae3...11a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Hei... Jeg har enorme mengder salat. Kan det fryses?".

Gi meg styrke.

Anonymkode: b35e0...e5e

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
12 timer siden, Severus skrev:

Hun skriver i sukkerbrød tråden at hun ikke vet hvorfor det hever sånn med eddik og bakepulver. Hun har nok aldri sett den reaksjonen eddik og bakepulver har, når man feks putter det inni en av de gule tingene fra et kinderegg. Vi gjorde det på skolen for over 10 år siden, å det er fortsatt flekker i taket etter eksplosjonen.

Stusset litt på at hun ikke ante det, en som har så mye kunnskaper om mat som T påstår hun har burde vite så grunnleggende ting...

Anonymkode: 1fc9b...17c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang er dagens middag noe udefinerbart som ser uappetittlig ut, og er dynket i saus. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Hei... Jeg har enorme mengder salat. Kan det fryses?".

Gi meg styrke.

Anonymkode: b35e0...e5e

Hahaha. Leste salt, tenkte det var en grådig fin ting å trolle. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...