Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lest siste døgns kommentarer her. Nå syns jeg det er på tide at de ansetter en kommunikasjonsrådgiver imfb. Ut fra hva jeg leser,så er det på tide.

Anonymkode: d8fcb...cf7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lest siste døgns kommentarer her. Nå syns jeg det er på tide at de ansetter en kommunikasjonsrådgiver imfb. Ut fra hva jeg leser,så er det på tide.

Tanja sjøl er jo utdannet kommunikasjonsrådgiver men hun praktiserer ikke. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ohitsshe skrev:

Heisan. Dette er grunnlegger i mat fra bunnen,kalt T og Gudinne i denne tråden. Jeg ber moderator komme med en bekreftelse på at jeg ikke står bak profilen Gudinne. 

NB Til brukere av tråden. Dette er min første og siste kommentar i disse bakvaskelsene.

Kjære T.

Jeg forstår at du kan synes det er både sårt, vanskelig og under din verdighet å svare folk som du mener sverter ditt navn. Problemet er - hvis du hadde lagt fra deg dine personlige sårede følelser, og forstått at det er sak (gruppen, regler, håndheving, kommunikasjon til medlemmer) og ikke deg som person det er meningen å diskutere - så kunne du fint ha forklart ut fra ditt perspektiv hvorfor du mener ting må være som de er. Det er lettere å være uenig i en forklaring (men forstå), enn å bli møtt med "gidder ikke diskutere mer, der er døra", 

Forøvrig synes jeg det er kjipt gjort mot Nora, som har brukt timesvis på å kommunisere og ha en dialog, å komme inn her og rett og slett bare poengtere at alt som blir skrevet kun er bakvaskelser (og under ditt nivå og verdighet å ofre så mye som en kalori på). Du understreker jo bare at selv om Nora forsøker aldri så hardt og inderlig å skape dialog, så er du ikke så interessert i å høre hva som blir sagt. Om det skulle være aldri så saklig. (Er nemlig enig i at enkelte tråkker over streken, men essensen her er ganske saklig). 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ang fløtegratinerte poteter. Var ei som hadde brukt annen sort.Hun fant oppskrift på posen. Jøss,har de endret seg sier t,for på bama sine sider står det at Astrix ikke egner seg. Jeg leser og der står det...egner seg for gratinering. Jaja. Og hvor mange av oss husker potetnavn, kan du å behandle poteter til div retter så bryr jeg meg lite om navn. Skulle kopiere hva som ble skrevet,men da fant jeg det ikke igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Ohitsshe skrev:

Heisan. Dette er grunnlegger i mat fra bunnen,kalt T og Gudinne i denne tråden. Jeg ber moderator komme med en bekreftelse på at jeg ikke står bak profilen Gudinne. 

NB Til brukere av tråden. Dette er min første og siste kommentar i disse bakvaskelsene.

Flott at du endelig retter opp her inne. 
Kommentarer fra den andre som i stor grad utgav seg for å være deg provoserte, og gav et ekstremt uheldig bilde av både deg og gruppa generelt. 
Jeg var blant de provoserte, og vil med det si at jeg beklager oppriktig at du ble mistenkt på bakgrunn av den andre personens noe rare humor. Jeg regner i hvert fall med at det var et forsøk på humor. 

Ellers vil jeg si at det er ikke bakvaskelser. Dette er ting vi undrer oss over med gruppa, og som vi ikke har rom for å spørre om verken i gruppa, eller på PM. Da får man jo aldri svar. 
Håper dere kan la det være noe mer takhøyde i fremtiden. Så vil behovet for å diskutere ikke forflytte seg til andre fora. 

Ha en fortsatt fin påske da. Det lille som er igjen av den :) 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har selv hatt en lite hyggelig diskusjon med Nora via PM. Det gikk ut på at hun ikke ville svare på hvorfor jeg ble kastet ut. Jeg forholdt meg saklig, hun sa kun at jeg må ha brutt reglene, men har ikke til dags dato funnet ut hvilken. 

Ellers synes jeg Nora fremstår som saklig, så lenge man ikke utfordrer henne. 

Anonymkode: 78128...ea5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Herregud for en dust han fyren er, som har svart @NoraMakrona i appelsin/sjokolade/dulce de leche kaken er. Altså, poenget hans stemmer jo, men snakk om å hyle på feil tidspunkt. Det er jo ikke vanskelig å finne kilden til kaken vedkommende har lagt ut, og oppskriften er i grunn ganske spesiell (attpå til har vedkommende postet skjermbilder, så er lett å kjenne igjen).

Her er iallfall kilden for de som vil ha den (viser seg at den ikke skal renne ut så veldig): http://elinlarsen.net/appelsinkake-med-dulce-de-leche-og-salt-polly-melkesjokolade/

Anonymkode: 1fcc2...25e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv hatt en lite hyggelig diskusjon med Nora via PM. Det gikk ut på at hun ikke ville svare på hvorfor jeg ble kastet ut. Jeg forholdt meg saklig, hun sa kun at jeg må ha brutt reglene, men har ikke til dags dato funnet ut hvilken. 

Ellers synes jeg Nora fremstår som saklig, så lenge man ikke utfordrer henne. 

Du må ha...vet du hva? Du vil ikke gå svar. Nora kan si hva hun vil om regler og alt det der,men lite som blir gjort. De vet jo ikke hva du har gjort. I det minste burde de sende en mld til folk med kopi av regelbrudd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du må ha...vet du hva? Du vil ikke gå svar. Nora kan si hva hun vil om regler og alt det der,men lite som blir gjort. De vet jo ikke hva du har gjort. I det minste burde de sende en mld til folk med kopi av regelbrudd.

Jeg vet at svigerinnen min med samme for-og etternavn er medlem av Mat fra grunnen. Jeg har ikke skrevet eller kommunisert med noen i MFB før dette, så sikker på det er det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud for en dust han fyren er, som har svart @NoraMakrona i appelsin/sjokolade/dulce de leche kaken er. Altså, poenget hans stemmer jo, men snakk om å hyle på feil tidspunkt. Det er jo ikke vanskelig å finne kilden til kaken vedkommende har lagt ut, og oppskriften er i grunn ganske spesiell (attpå til har vedkommende postet skjermbilder, så er lett å kjenne igjen).

Her er iallfall kilden for de som vil ha den (viser seg at den ikke skal renne ut så veldig): http://elinlarsen.net/appelsinkake-med-dulce-de-leche-og-salt-polly-melkesjokolade/

Anonymkode: 1fcc2...25e

Ja han var undøvendig kranglete på det der. Og jeg er helt enig i de som kommenterer videre i tråden at om man henter oppskrifter fra en blogg, så er det faktisk en veldig fin gest og noe de setter pris på om man nevner når man poster det selv. 

Men en ting jeg likte med kommentaren hans var at han spurte om det bare var til å legge til litt ingredienser eller endre litt på mengder av noe så var det plutselig ens egen oppskrift. 
Da lo jeg høyt! :skratte:

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nora, siste spørsmål fra meg; hva er GREIA med påstanden om at veggen på Facebookgruppen har begrenset kapasitet? Altså det er jo ikke sant. Det kan jo hende det var slik før, men jeg er medlem av mye større grupper, hvor det postes linker, filmer og innlegg døgnet rundt, helt ubegrenset. At linker videre inneholder virus hører til sjeldenhetene, og for å få virus må man i de fleste tilfeller laste ned noe, 

Det at det er lettere å holde orden når det er få innlegg osv., det kan jeg forstå. Men å si at man ikke kan poste videoer, at bilder ikke får lov til å stå og sånn, på grunn av kapasitet er vel direkte feil?

Anonymkode: 6651a...86c

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nora, siste spørsmål fra meg; hva er GREIA med påstanden om at veggen på Facebookgruppen har begrenset kapasitet? Altså det er jo ikke sant. Det kan jo hende det var slik før, men jeg er medlem av mye større grupper, hvor det postes linker, filmer og innlegg døgnet rundt, helt ubegrenset. At linker videre inneholder virus hører til sjeldenhetene, og for å få virus må man i de fleste tilfeller laste ned noe, 

Det at det er lettere å holde orden når det er få innlegg osv., det kan jeg forstå. Men å si at man ikke kan poste videoer, at bilder ikke får lov til å stå og sånn, på grunn av kapasitet er vel direkte feil?

Jeg kan ikke tro at vi alle har glemt å spørre om dette! :ler: Godt du huska det, AB!

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sinnatagg skrev:

Hei Nora. Påskeferien tok meg litt, så jeg har ikke hatt roen på meg til å sette meg ned å skrive noe skikkelig før nå, men jeg ble positivt overrasket over at du tok turen innom oss og at du har brukt mye tid på å besvare utallige spørsmål fra mange her inne. Dette forsterker igjen inntrykket jeg har hatt av deg at du er den admin det står respekt av inne på MFB. 
Jeg håper at resten av admingjengen der inne slår litt ring om deg nå og støtter deg, for jeg kan godt forstå at dette ikke kan ha vært en lett avgjørelse å ta mtp hvor mye pågang det har vært på deg her. Jeg er enig med de aller fleste som har stilt spørsmål, men jeg har ikke noe problem med å skjønne at det kan være tøft å bli stilt til veggs slik det er blitt gjort de siste dagene her. Og da spesielt siden det er andres handlinger du forsvarer/forklarer/bortforklarer. Det er skuffende, men ikke overraskende, at hovedpersonen med sin medsammensvorne C ikke kommer på banen selv. Ja foruten det "oppklarende" lille innlegget som var forfattet omtrent like arrogant og umodent som vi er vant til i lignende sammenhenger. 

Men jeg synes altså det er flott at du gjør dette, likevel så finner jeg også det merkelig at det er på en annen arena "kampen" må kjempes. Det er inne på KG vi blir hørt, og ikke inne på den aktuelle gruppen. I mitt hode blir det det samme som at jeg går til feks til min mors arbeidsplass for å ta opp problemer som finnes på min arbeidsplass. Veldig spesiell praksis. 

Jeg synes du har gitt gode svar, selv om jeg heller ikke nå er enig i alt. Og det er greit nok det, jeg kan jo ikke bestandig ha rett. 

Det er småting jeg har reagert på som jeg gjerne vil ta opp og det første er dette med å fronte sunn mat. Her har du skrevet at det gir så lite "likes" at det ikke er inspirerende å legge ut sunn mat. Har også fått med meg at det legges mer fokus på dette nå, og det er bra. Men her er jeg uenig! Sunn mat er i vinden nå, det er veldig mye fokus på det i ulike media og da kanskje spesielt vegetar av ulike slag. Det er populært med sunn mat, mindre kjøtt, helse- og miljøfordeler ved ett sunt kosthold. Jeg så mange slike innlegg inne på gruppen da jeg var medlem, og de fikk god respons, både i form av "likes" og kommentarer fra medlemmene/gjestene. Men disse innleggene druknet jo da det påfallende ofte kom inn nye innlegg fra enkelte admin, der innholdet av mettet fett var nok til å gi en tilskuer hjerteinfarkt. Eller kommentering på gamle "hjerteinfarktoppskrifter" som gjorde at de kom på topp og det sunne forsvant i mengden. Jeg skjønner at man gjerne vil pushe fram den type mat en selv liker, men da kan man ikke "gjemme" seg bak at det er mangelen på "likes"/tilbakemelding som gjør at det fokuseres lite på ett sunt kosthold. 
Og husker du ikke innlegget til T(?) der hun etterspurte hva medlemmene/gjestene ønsket å se mer av på gruppen? Der husker jeg det var veldig mange som ønsket mindre fløte/rømme/salt/fett osv og mer sunn mat. Men dette ble det jo ikke lagt noe vekt på før det kom fra KG-forumet virker det som. Når dere etterspør tilbakemelding og ønsker fra medlemmene/gjestene finner jeg det merkelig at det ikke blir lagt mer vekt på svarene som kommer. (Jada, jeg vet at man ikke kan gjøre alle fornøyde, men når ett visst antall mennesker etterspør noe så skulle en tro at det hadde litt betydning i det minste. Hvis ikke så skjønner jeg ikke poenget med det innlegget.)

Det andre jeg reagerer på, som jeg ser ikke har endret seg (ref T sitt innlegg her), er mangelen på selvinnsikt og den arrogante måten å skrive/snakke på. Bakvaskelser? Helt seriøst, bakvaskelser? Her er det kommet fram veldig mange subjektive opplevelser av måten de/vi har blitt behandlet/besvart på, og at dette blir forsøkt å forkastes ved å bruke slike ord er jo typisk arrogant og på grensen til enda en hersketeknikk. Denne måten å opptre på er selve kjernen i problemet inne på gruppa mener jeg. Den totale mangelen på selvinnsikt, fullstendig avskrivelse fra alt ansvar, hersketeknikker og arroganse. Ingen vet bestandig best, sånn er det bare, selv om en ofte skulle ønske det var annerledes. Dette skaper dårlig stemning, og er (tror jeg) hovedgrunnen til at denne tråden i det hele tatt ble startet. 
Dette skaper jo også en slags "frykt" inne på gruppa. Flesteparten av medlemmene/gjestene tør ikke annet enn å være enige med T, hvis ikke blir de kastet ut. (Hersketeknikk nr.1 er jo "jeg kan hjelpe deg ut av gruppa").  
Jeg skrev bortforklaring lenger oppe, og her kommer min oppfatning av den: Du mener det er øyet som ser angående hva som er kritikk og hva som er kverulering/kranglig/fyll inn ønsket svar. Igjen, der er jeg litt uenig. Noe har med hvem som leser såklart, men de aller fleste klarer å skille mellom kritikk og krangling. Gråsonene er ikke så store som du prøver å avfeie oss med. Jeg er helt enig i at krangling og ufinheter skal lukes bort, på alle arenaer, og enkelte medlemmer har nok hatt godt av å "blitt hjulpet ut av gruppa". Men det dere bedriver er jo ren sensur og igjen hersketeknikker. (Sletting av innlegg og medlemmer, samt blokkering.) Fikk også med meg at dere har begynt å latt noe kritikk stå, og det er bra, men ikke bra nok. Kritikken må også "gå inn", noe det er helt klart at den ikke gjør. (Igjen ref T sitt innlegg her.) Å være kritisk er ikke det samme som å være ondskapsfull eller drive med bakvaskelser. Det er veldig ofte ett ønske om endring til det bedre, ikke ett ønske om å såre eller gjøre ting verre. 

Mitt lille tips er at dere som admin tar inn over dere hvordan dere fremstår når dere skriver. Du kommer heldig ut i denne sammenhengen, men i det store bildet tror jeg dessverre du kommer til å tape på grunn av selskapet du har valgt deg. Det er jo en kjent sak at man fort blir dratt ned i det samme dragsuget som de man sitter til bords med. Kutt ut hersketeknikker og bli litt mer ydmyk, det vinner man på. 

Dette ble igjen en liten vegg med ord, min hemsko her i livet. 

Så hyggelig å høre :) 

Grunnen til at jeg har gått inn her og ikke på mfb er jo først og fremst at det er her dere samles. Vet også at flere av dere er blokkert og dermed ikke ville kunne deltatt i diskusjon på mfb. 

Dette med sunn mat ser vi ofte at ikke er like populært, men for min del vil det ikke stoppe meg fra å legge ut sunnere retter. Vet at det har stoppet T litt, siden hun synes det er synd å få lite respons på det, men også hun har i det siste begynt å legge ut flere sunnere retter. Slik jeg har inntrykk av, er at veldig mange ønsker å leve sunt, men ofte faller i den fellen at de helst ønsker sop-i-hop former toppet med masse ost der middagen er ferdig på kortest mulig tid. Dette er jo sjeldent forenelig, så i tidsklemma er det svært ofte ikke det sunne som prioriteres. Det er ikke sikkert dette stemmer, men gang på gang blir dette inntrykket forsterket. Vi mennesker er jo ofte såpass enkle at vi til stadighet ønsker bekreftelse, så jeg tror det rett og slett er her grunnen ligger. Men som sagt tidligere er dette noe vi kommer til å vektlegge, og det har allerede begynt å snu. 

Fremtoningen til andre admins er ikke noe jeg direkte kan gjøre noen underverker med, men jeg vil oppfordre til å formulere seg på en bedre måte :) 

Hva jeg mente med øyet som ser er rett og slett at folk er forskjellige. Noen er mer nærtagende enn andre. Og særlig med tanke på at alt er skriftlig er det ikke noe kroppsspråk å tyde slik at man lettere kan forstå sammenhengen. Skal innrømme at jeg er litt naiv, og som regel alltid prøver å se det beste i folk, også med tolkningen av det de sier. Men det kan vel være positivt rundt akkurat dette. Uansett vil jeg jo oppfordre alle som skriver kritisk å gjøre det på en saklig måte, og legge ting frem på en slik måte at det er vanskelig å misforstå. Men skal ikke si at hverken jeg eller andre admins ikke har noe å jobbe med her selv :) 

Alt i alt må jeg si takk for en svært saklig fremstilling av kritikken. Noe av den er jeg faktisk helt enig i, ettersom jeg vet vi har litt å jobbe med. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
30 minutter siden, Auri skrev:

Jeg kan ikke tro at vi alle har glemt å spørre om dette! :ler: Godt du huska det, AB!

Hahah! Ikke jeg heller egentlig! Takk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig rart om denne NoraMakrona ikke snart blir blokkert fra mfb. :fnise:

Anonymkode: ba446...3de

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da prøver jeg for tredje gang. Hvorfor er det slik at dere kun forholder dere til utvalgte deler av norsk lov? Dere legger jo bort den loven når det kommer til åpen debatt og ytringsfrihet inne på gruppen.

Anonymkode: f2933...931

Som jeg har sagt flere ganger tidligere, ikke all kritikk blir slettet. Yttringsfrihet er en fin ting, men er det ufint og/eller usaklig slettes det. Mye av det som er saklig får faktisk stå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
3 timer siden, Ardwinna skrev:

Jeg er såpass nysgjerrig at jeg søkte meg bakover i tråden for å se om jeg kunne finne et innlegg fra deg skrevet 24. februar. Det gjorde jeg ikke, så hvilket innlegg dette var er et mysterium :klo:

Slettet?

Anonymkode: 16e02...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slettet?

Anonymkode: 16e02...892

Kanskje. Det har jo vært mye action i tråden så en del innlegg har forsvunnet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begrenset kapasitet ? Har du hørt på f...sprøyt. t har selv sagt at siden blir scannet hele tiden så lenge de er åpen. Hva scanningen består av...vet jeg ikke. Greit at vi er omtalt som idioter,men plassbegrensningen kan se ikke styre. F....det er på Facebook. Virus? Ja hvordan får man virus? Det følger ikke med virus i 5 dl fløte.Du må laste ned noe for å få virus. Nå må de for f...komme med andre troverdige forklaringer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, NoraMakrona skrev:

Som jeg har sagt flere ganger tidligere, ikke all kritikk blir slettet. Yttringsfrihet er en fin ting, men er det ufint og/eller usaklig slettes det. Mye av det som er saklig får faktisk stå :) 

Mye av det som "får stå" blir slettet senere, også det som ikke er usaklig. Så jeg er uenig med deg. Og det du skrev her var heller ikke et svar på spørsmålet. Spørsmålet er jo hvorfor dere forholder dere til norsk lov når det kommer til trakasering, men ikke ifm ytringsfrihet og åpen debatt.

Anonymkode: f2933...931

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...