Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Nora, selv om mange sikkert setter pris på en del av svarene dine her, så kan nok ikke du alene ta på deg all frustrasjonen da mye er rettet mot selve "toppen", I mangel på bedre ord. 

Du har svært lite med frustrasjonen og gjøre, b.la bloggen, oppskriftene, den nedlatende holdningen mot folk som sier I mot, og er generelt ikke like feig som mange andre av adminsene I gruppen. 

Jeg skal ta det seriøst den dagen T og et par andre admins (b.la den grusomme testadmin) faktisk ser litt innover I seg selv og endrer litt av det lunefulle miljøet der inne. Men du skal ha for å prøve! :)

Fullt klar over at jeg ikke hverken har svar på alt eller er grunn til frustrasjonen deres, men jeg ønsker å gjøre en reell innsats for å skape forbedringer innad i gruppa. Jeg vil at dere skal vite at jeg tar til meg kritikken, og vil bruke den til noe konstruktivt. Men jeg tar også til meg de hyggelige ordene deres rettet mot meg, de setter jeg virkelig pris på :) 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da voldsomt så noen her er ute etter å "ta" Nora! Syns det er kjempeflott at hun svarer så godt hun kan. Dere kan ikke forvente at hun skal vite alt om før hun har blitt admin og hvorfor andre admin sletter og blokker som de gjør. Føler nesten det har blitt litt heksejakt nå :forvirret: 

Anonymkode: 3b188...216

Glemte ordet blokker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bloggen ble opprettet ene og alene,for at det skulle være lettere å finne frem for folk i oppskrifter. Dere drifter facebooksiden også. Så skriver Tanja i dag: vinner av middag hos meg, står her.....trykk på for å gå inn på blogg.Så hun kunne ikke opplyse om det på Facebook?  Noe så bedriten. ...

Anonymkode: d8fcb...cf7

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da voldsomt så noen her er ute etter å "ta" Nora! Syns det er kjempeflott at hun svarer så godt hun kan. Dere kan ikke forvente at hun skal vite alt om før hun har blitt admin og hvorfor andre admin sletter og som de gjør. Føler nesten det har blitt litt heksejakt nå :forvirret: 

Enig i det, men samtidig er jeg litt skeptisk. Når en fra MFB skriver til flere at de skal sende henne en PM slik at hun kan sjekke opp hvorfor de er blokkerte osv, tyder nesten på at de ønsker å få de ekte navnene på folk her

Ikke for det, jeg har ingenting å skjule og kunne gjerne tatt denne diskusjonen rundt et bord face-to-face for den saks skyld, men etter å ha sett hvordan enklere fra MFB oppfører seg mot andre så ønsker jeg ikke å avsløre hvem jeg er til noen derfra. Aner jo ikke hva den gjengen kan finne på

Men når det kommer til svarene Nora som påstår hun er fra MFB, så syns jeg hun svarer for seg greit nok. Tror nok at det skjer mye i den gruppen som hun ikke engang vet om. Og Gudinna (+kanskje noen av hennes aller nærmeste) har nok sikkert en annen agenda enn hva resten av admins får vite om for alt vi vet. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Bloggen ble opprettet ene og alene,for at det skulle være lettere å finne frem for folk i oppskrifter. Dere drifter facebooksiden også. Så skriver Tanja i dag: vinner av middag hos meg, står her.....trykk på for å gå inn på blogg.Så hun kunne ikke opplyse om det på Facebook?  Noe så bedriten. ...

Åhåhåhåhå. Men seriøst - hvem gidder egentlig å klikke inn der for å se hvem som vant? Jeg regner da med at vinneren er blitt kontaktet og vet det selv. Og SÅ interessant er det da neimen ikke å se hvem som skal på middagsbesøk til noen.

Eller - kanskje man skulle klikket seg inn, og så kommentert på gruppevegg-innlegget med "GRATULERER til NN" - så slipper det nysgjerrige fåtallet å gå inn på bloggen.....

Anonymkode: ff467...912

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Wenda skrev:

Enig i det, men samtidig er jeg litt skeptisk. Når en fra MFB skriver til flere at de skal sende henne en PM slik at hun kan sjekke opp hvorfor de er blokkerte osv, tyder nesten på at de ønsker å få de ekte navnene på folk her

Når hun får spørsmål etter spørmål om hvorfor den og den ble kastet ut/blokket, sier det seg selv at det er vanskelig å svare på uten å vite hvem det gjelder. Og når hun oppfordrer på åpent forum til å sende pm på facebook, så er det slett ikke sikkert at det er den brukeren hun har snakket med på KG som velger å ta oppfordringen, såpass tenker jeg at hun skjønner (selvfølgelig med mindre man har beskrevet situasjonen så detaljert her at det gir seg selv, eller selv sier hvilken bruker man har). 

Altså, jeg er enig i mesteparten av kritikken av driften av MFB, men det er dette med å rette baker for smed...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Til ab. Du som skrev at du syns folk tar Nora,  og nesten heksejakt. Hun sier hun går inn her av egen vilje,for å svare på spørsmål. Ingen forventer at hun skal svare for ting, før hun ble admin . Hun svarer for seg selv nå, skriver hun. Om hun er gruppas utsendte, så kan du ikke svare på hva en selv gjør. Virker lite troverdig dom en gruppe,om en kan gjøre slik, og en annen slik. Og hvorfor gidder folk å stiller seg til hugg,for noe som er helt åpenbart for andre, det er ille det som skjer.Hun presiserte senest i går, at bloggen var kun for at det skulle bli enklere for folk å finne frem. Ja, det ser vi i dag. Vinneren av middagen blir offentliggjort. Du må gå inn på bloggen. Nå vil Nora svare....jeg har ikke noe med bloggen å gjøre. Helt greit. Jeg tror faktisk ikke Nora skjønner hun blir brukt i et skittent spill.Hun sitter her inne og forklarer og forklarer...så fortsetter det i samme driten.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg prøvde å gå inni går. Er fortsatt blokkert. Så de kan jo begynne med å oppheve blokkeringen på de som har fått det, uten grunn. De fører jo lister, så de vet jo hvem det er. Uten grunn er de dom har stilt kritiske spørsmål. Og det er mange av de

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, NoraMakrona skrev:

Bloggen er som tidligere sagt ikke mitt ansvarsområde, men jeg kan fortelle litt allikevel. Bloggen ble startet av flere grunner. Blant annet:

- lettere for T å finne frem til sine egne oppskrifter når noen spør

- medlemmer får mulighet for å søke etter spesifikke oppskrifter i bloggen (nei, søkefeltet i gruppa går ikke på albumene..) 

- lettere for de som er ansvarlige for bloggen å se hvor mange de faktisk når ut til (nesten 80000 er jo ikke helt reellt ettersom det kun er en liten andel aktive medlemmer) 

- Og ikke minst den dere lurer mest på: selvfølgelig er det på sikt et mål å kunne tjene penger på bloggen, men foreløpig ser det ut som det kan ta lang tid før den vil generere noen betydelige summer. I det tilfelle at bloggen vil generere penger vil alle sponsede innlegg bli merket. 

Jeg personlig liker som sagt mfb, og de trenger admins for å fungere optimalt. Er det ikke da bedre at sånne som meg som ønsker å ta til meg kritikken og gjøre mitt for å skape forbedringer tar på meg en slik jobb? :) Vi har også et godt samhold oss imellom som jeg trives veldig godt med :) 

Neida, og jeg skjønner at det blir vanskelig for deg å svare på ting som du ikke er så mye inni. Men håper du skjønner at vi syns det er litt rart at dere faktisk tror på at bloggen ble laget for å gjøre det lettere for folk? For det er ikke noe lettere for T å gå inn på bloggen å finne oppskrift enn å gå inn på album. Hun lagde jo album alikevel. Greit nok at hun vil tjene penger på bloggen, men måten det blir gjort på er så shady at det blir kvalmt..

Man tjener ikke bare på sponsorer, får man mange nok klikk så tjener man på det også - og det er det T vil..

Når det er sagt, så har jeg ingenting å utse på deg, nå er jo jeg blokkert så jeg har ikke sett deg i action - men alle andre sier at du er veldig allright. Er vel for mye å håpe at du skal komme gjennom til Gudinna, men det går jo alltids ann å prøve :) 

Anonymkode: ce259...409

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åhåhåhåhå. Men seriøst - hvem gidder egentlig å klikke inn der for å se hvem som vant? Jeg regner da med at vinneren er blitt kontaktet og vet det selv. Og SÅ interessant er det da neimen ikke å se hvem som skal på middagsbesøk til noen.

Eller - kanskje man skulle klikket seg inn, og så kommentert på gruppevegg-innlegget med "GRATULERER til NN" - så slipper det nysgjerrige fåtallet å gå inn på bloggen.....

Går ikke an å kommentere innlegget siden T har stengt det for kommentarer så hun ikke risikerer at noen skal avsløre vinneren uten at hun får klikk 😂

Anonymkode: fb4c6...e51

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Går ikke an å kommentere innlegget siden T har stengt det for kommentarer så hun ikke risikerer at noen skal avsløre vinneren uten at hun får klikk 😂

Anonymkode: fb4c6...e51

Stemmer. Det var faktisk noen som kommenterte, den meldingen fikk ikke stå lenge for å si det sånn. Det sto noe sånt som "Så flott, gratulerer (Navn Navnesen)", selvsagt med obligatorisk smilefjes.

Anonymkode: 9c2f8...a56

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, screenshot fra facebook/blogg og latterliggjøring.

- Pavilion, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer. Det var faktisk noen som kommenterte, den meldingen fikk ikke stå lenge for å si det sånn. Det sto noe sånt som "Så flott, gratulerer (Navn Navnesen)", selvsagt med obligatorisk smilefjes.

Hvem vant da? Vi kan jo gratulere her inne ,siden det er mange av mfb her

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Blokkere adminene ,da kan de ikke se om noen legger ut gratulasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe som burde være nødvendig å ta tak i. Det er noe som burde være den største selvfølge når man skriver. Og spesielt når man skriver noe som er ment å være offentlig og som skal leses av mange. 

Anonymkode: ba446...3de

Selvfølgelig. Her er jeg helt enig med deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke patetisk i det hele tatt.... Jeez. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hun har stengt for kommentarer. Hvorfor begrunner hun det ikke? Driver en facebookside som hun stenger for kommentarer. Uten et ord. På kg når det blir stengt for kommentarer begrunnes det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tips, om man klikker på bloggen fra blogglisten.no så får man statistikk og kort om de siste innleggene, uten å besøke bloggen og gi klikk. Der står vinneren. 

Anonymkode: d0d34...47d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tips, om man klikker på bloggen fra blogglisten.no så får man statistikk og kort om de siste innleggene, uten å besøke bloggen og gi klikk. Der står vinneren. 

Anonymkode: d0d34...47d

Aha, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har stengt for kommentarer. Hvorfor begrunner hun det ikke? Driver en facebookside som hun stenger for kommentarer. Uten et ord. På kg når det blir stengt for kommentarer begrunnes det.

Skjønner ikke T hvor smålig og uproff hun fremstiller seg selv, når hun holder på slik? Jeg har full forståelse for at hun ønsker trafikk på bloggen - men det blir på så feil premisser når folk skal tvinges inn på denne måten. Hun ødelegger jo så utrolig mye for seg selv med slik oppførsel. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...