MarianneE Skrevet 26. mars 2016 #4341 Del Skrevet 26. mars 2016 @NoraMakrona Takk for tilbudet om å sende PM og på den måten få greie på min utkastelsesgrunn. Jeg kommer ikke til å sende PM, for det første så bryr jeg meg ikke så mye om hvorfor jeg ble kastet ut og blokkert, og dessuten så vet jeg selv hva jeg har gjort galt. 1; Jeg kritiserte gruppa her inne for at spørsmål om allergi ble henvist til mapper og ikke kunne svares på. spørsmål om allergi bør svares på av noen som har godt med kjennskap til problemet så her hadde dere mulighet til å utvide kunnskap t.om. 2; Jeg meldte meg inn i gruppa Mat Fra Grunnen. Bare det er jo en stor synd hos dere admin ("Du skal ikke ha andre guder enn meg") Ikke har jeg stilt flere kritiske spørsmål som jeg husker, ikke har jeg sendt PM til Gudinna (som medfører fare for anmeldelse til politiet), ikke har jeg vært nedlatende mor noen... Jeg har bekjent mine synder her og nå, så om du har noe mer og føye til på lista mi så kom med det her så alle kan se. Jeg har ingenting å skjule. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 26. mars 2016 #4342 Del Skrevet 26. mars 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det ironiske er jo at det er bakvendt; frossent kjøtt (sjømat, var det ikke?) skulle kokes. Frosne bær skal IKKE kokes. Anonymkode: 6651a...86c Du må jo skjønne at det er fordi hun DYRKER sine egne bær (og det burde jo alle vite uten at hun trenger å si det) Snakk om å åpenlyst juge. Tror ikke et sekund på at hun dyrker bærene sine selv 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #4343 Del Skrevet 26. mars 2016 Påskeaften er her, og gruppa er ikke stengt Det eneste jeg ser er at det ikke er mulig å kommentere på middagstråden, da må man inn på bloggen for å kommentere. Dette er vel fordi bloggen de siste dagene har vært på tur nedover på listen? Anonymkode: f2933...931 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoraMakrona Skrevet 26. mars 2016 #4344 Del Skrevet 26. mars 2016 3 timer siden, MarianneE skrev: @NoraMakrona Takk for tilbudet om å sende PM og på den måten få greie på min utkastelsesgrunn. Jeg kommer ikke til å sende PM, for det første så bryr jeg meg ikke så mye om hvorfor jeg ble kastet ut og blokkert, og dessuten så vet jeg selv hva jeg har gjort galt. 1; Jeg kritiserte gruppa her inne for at spørsmål om allergi ble henvist til mapper og ikke kunne svares på. spørsmål om allergi bør svares på av noen som har godt med kjennskap til problemet så her hadde dere mulighet til å utvide kunnskap t.om. 2; Jeg meldte meg inn i gruppa Mat Fra Grunnen. Bare det er jo en stor synd hos dere admin ("Du skal ikke ha andre guder enn meg") Ikke har jeg stilt flere kritiske spørsmål som jeg husker, ikke har jeg sendt PM til Gudinna (som medfører fare for anmeldelse til politiet), ikke har jeg vært nedlatende mor noen... Jeg har bekjent mine synder her og nå, så om du har noe mer og føye til på lista mi så kom med det her så alle kan se. Jeg har ingenting å skjule. Angående det som står i reglene om anmeldelse gjelder det selvfølgelig ikke vanlige pm regelen kom etter at noen hadde fått trakasserende meldinger. Dette punktet er vel for så vidt dekket i både Facebook sine egne regler, og i de Norske lover, men utrolig nok er det enda noen som trenger påminnelsen. Jeg selv synes det er synd at det skal være nødvendig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #4345 Del Skrevet 26. mars 2016 4 minutter siden, NoraMakrona skrev: Angående det som står i reglene om anmeldelse gjelder det selvfølgelig ikke vanlige pm regelen kom etter at noen hadde fått trakasserende meldinger. Dette punktet er vel for så vidt dekket i både Facebook sine egne regler, og i de Norske lover, men utrolig nok er det enda noen som trenger påminnelsen. Jeg selv synes det er synd at det skal være nødvendig.. Men hvorfor velger dere å forholde dere til lovene i noen sammenhenger og ikke i andre? Jmf ytringsfrihet? Anonymkode: f2933...931 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #4346 Del Skrevet 26. mars 2016 10 timer siden, NoraMakrona skrev: T har også nå begynt å legge ut flere sunnere retter i det siste Nå har jeg sett på de siste rettene som er lagt ut på bloggen. Jeg synes det er vanskelig å klassifisere noen av dem som sunne? Vafler(festvariant med seterrømme) Sukkerfri fromasj(riktignok uten sukker, men likevel ikke akkurat sunn når den har nesten 1 liter kremfløte i seg) Egg og baconsalat(Mye seterrømme, bacon og majones) Torsketunger(ikke så verst faktisk! Her er det til og med oppskrift på råkost) Andebryst(Ikke direkte sunt, men det er festmat. Det eneste jeg har å utsette her er igrunnen presentasjonen. I mine øyne ser maten direkte uapetittlig ut) Sukkeress(helt ok oppskrift, men kan ikke kalles sunt) Boknafisk(fint med fiskemiddag, men en ertestuing full av smør?I tillegg er jo sennepssausen i praksis kun fløte+ sennep. Det er ingen balansering av smak mtp syre for eksempel. Arbeidsbeskrivelsen tilsier også at sennepen skal koke sammen med fløten. Det bør den ikke, for da taper den seg i smak) Eggesalat(Nok en gang rømme og majones) Blar en seg videre nedover i listen kan jeg ikke se at det er noe særlig sunnere preg på rettene heller. Anonymkode: 7ed53...b3b 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #4347 Del Skrevet 26. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: P.S. Betyr dette forresten at det nå er fritt fram for å skrive hva en vil inne på gruppen, siden det tydeligvis ikke er noen admins som sitter og følger med? Anonymkode: 7ed53...b3b Tviler jeg på... Anonymkode: 16e02...892 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #4348 Del Skrevet 26. mars 2016 Det virket positivt til å begynne med at du skulle komme her å svare @NoraMakrona, men du svarer jo vagt på alt og mye hoppet du bare glatt over. Jeg ble kastet ut av gruppen for en tid tilbake "fordi jeg ikke fantes i folkeregisteret når de sjekket meg opp". Dette ble masse styr både her inne og på pm med E, flere admin kom inn her for å forsvare det at folkeregisteret var blitt brukt som trussel, og alle kom med hver sin historie som ikke gang sammen. Alle mente dog at jeg hadde gjort mer der inne som gjorde at jeg ble kastet ut og blokkert. Det jeg hadde gjort, var å kommentere mot T to forskjellige anledninger, blant annet om at retten hennes var helt lik en annens. Jeg ble blokkert rett etterpå og hengt ut i kommentarfeltet av T som trodde hun visste mitt egentlige navn(tok feil, men allikevel) Hvordan kan du forsvare en sånn oppførsel og behandling av andre mennesker? Anonymkode: ce259...409 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoraMakrona Skrevet 26. mars 2016 #4349 Del Skrevet 26. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virket positivt til å begynne med at du skulle komme her å svare @NoraMakrona, men du svarer jo vagt på alt og mye hoppet du bare glatt over. Jeg ble kastet ut av gruppen for en tid tilbake "fordi jeg ikke fantes i folkeregisteret når de sjekket meg opp". Dette ble masse styr både her inne og på pm med E, flere admin kom inn her for å forsvare det at folkeregisteret var blitt brukt som trussel, og alle kom med hver sin historie som ikke gang sammen. Alle mente dog at jeg hadde gjort mer der inne som gjorde at jeg ble kastet ut og blokkert. Det jeg hadde gjort, var å kommentere mot T to forskjellige anledninger, blant annet om at retten hennes var helt lik en annens. Jeg ble blokkert rett etterpå og hengt ut i kommentarfeltet av T som trodde hun visste mitt egentlige navn(tok feil, men allikevel) Hvordan kan du forsvare en sånn oppførsel og behandling av andre mennesker? Anonymkode: ce259...409 Om jeg har hoppet over noe jeg ikke allerede hadde svart på må dere gjerne gjenta dere, ettersom jeg dessverre ikke har fått det med meg Svarer så godt jeg kan, og beklager dersom dere ikke er fornøyd med svarene dere har fått. Angånde oppførsel rundt din utkasting høres ikke dette ut som noe jeg kan forsvare. Husker dette ettersom det skjedde under min opplæringsperiode, og jeg syntes selv det gikk for langt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 26. mars 2016 #4350 Del Skrevet 26. mars 2016 Ang diskusjoner i gruppa. Jeg er medlem av en god del grupper på FB. En av de var en gruppe som het "Fargelegging for alle". Som da var ment til å dele hobbyen fargelegging. Men det var titt og ofte diskusjoner der. Noen av de var helt på trynet, noen var gode. Admins tillot alle diskusjoner, helt til de gikk til det punktet hvor folk begynte å bare kaste dritt , da ble det stoppet. Det gjorde at jeg hvertfall likte meg godt der, fordi admins ikke hadde noe problem med å motta kritikk eller la medlemmene diskutere seg i mellom regler osv. Når folk sank til et for lavt nivå var det aldri admin de ble stygge mot; men typisk "mot og for"-grupperinger som ble for engasjerte... Det var ikke mange regler i den gruppa, men noen av de ble endret eller lagt til over tid etter tilbakemeldinger fra medlemmene. Jeg hadde selv en ganske lang diskusjon på PM med admins over en regelendring jeg mente de burde legge til. De endte opp med å ikke gjøre det, men de tok til seg mine synspunkter og hadde en diskusjon på det og kom tilbake til meg og forklarte hvorfor de ikke kom til å gjøre det. Og det er tendensen jeg ser i hver. eneste. gruppe. jeg er medlem av, bortsett fra MFB. Det er alltid rom for diskusjon for hvordan gruppa drives og admins lytter alltid til medlemmene sine og ingen føler behov for å sensurere kritikk. Og i de gruppene er det veldig god stemning. Jeg vil tippe at grunnen til at det nå i MFB blir stygt veldig fort med en gang noen kommer med kritikk, er a) mange sitter på mye frustrasjon som kommer ut alt på en gang, b) admins reagerer dårlig på kritikk og går over i nedlatende toner og hersketeknikker, og c) andre medlemmer har lært av hvordan endel admins takler sånne situasjoner, og angriper den som kritiserer. Det er en giftig blanding som før eller siden kommer til å eksplodere. Eller kanskje ikke, siden de fleste som er veldig misfornøyd der inne virker som om de finner denne tråden etterhvert og får det ut her. Men hadde det ikke vært mye bedre om det ikke var behov for denne tråden i det hele tatt? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #4351 Del Skrevet 26. mars 2016 9 minutter siden, NoraMakrona skrev: Om jeg har hoppet over noe jeg ikke allerede hadde svart på må dere gjerne gjenta dere, ettersom jeg dessverre ikke har fått det med meg Svarer så godt jeg kan, og beklager dersom dere ikke er fornøyd med svarene dere har fått. Angånde oppførsel rundt din utkasting høres ikke dette ut som noe jeg kan forsvare. Husker dette ettersom det skjedde under min opplæringsperiode, og jeg syntes selv det gikk for langt. Jeg tenker mest på den unngåelsen av å svare når det kommer til den shady bloggingen. Men om du syns det gikk for langt, hvorfor ville du fortsatt være en del av den gruppen? Det er jo ikke første gang folk blir hengt ut av T og kompani. Jeg ville hvert fall ikke vært innvolvert med sånne mennesker.. Anonymkode: ce259...409 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 26. mars 2016 #4352 Del Skrevet 26. mars 2016 Er slik jeg er vant med fra andre grupper også. At det er helt greit med heftige diskusjoner, men når det kommer til personangrep og drittkasting, trusler og sjikane, ja da blir det slått ned på og slettet/kastet ut osv Aldri vært slått ned på kritikk og diskusjoner 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoraMakrona Skrevet 26. mars 2016 #4353 Del Skrevet 26. mars 2016 2 minutter siden, Auri skrev: Ang diskusjoner i gruppa. Jeg er medlem av en god del grupper på FB. En av de var en gruppe som het "Fargelegging for alle". Som da var ment til å dele hobbyen fargelegging. Men det var titt og ofte diskusjoner der. Noen av de var helt på trynet, noen var gode. Admins tillot alle diskusjoner, helt til de gikk til det punktet hvor folk begynte å bare kaste dritt , da ble det stoppet. Det gjorde at jeg hvertfall likte meg godt der, fordi admins ikke hadde noe problem med å motta kritikk eller la medlemmene diskutere seg i mellom regler osv. Når folk sank til et for lavt nivå var det aldri admin de ble stygge mot; men typisk "mot og for"-grupperinger som ble for engasjerte... Det var ikke mange regler i den gruppa, men noen av de ble endret eller lagt til over tid etter tilbakemeldinger fra medlemmene. Jeg hadde selv en ganske lang diskusjon på PM med admins over en regelendring jeg mente de burde legge til. De endte opp med å ikke gjøre det, men de tok til seg mine synspunkter og hadde en diskusjon på det og kom tilbake til meg og forklarte hvorfor de ikke kom til å gjøre det. Og det er tendensen jeg ser i hver. eneste. gruppe. jeg er medlem av, bortsett fra MFB. Det er alltid rom for diskusjon for hvordan gruppa drives og admins lytter alltid til medlemmene sine og ingen føler behov for å sensurere kritikk. Og i de gruppene er det veldig god stemning. Jeg vil tippe at grunnen til at det nå i MFB blir stygt veldig fort med en gang noen kommer med kritikk, er a) mange sitter på mye frustrasjon som kommer ut alt på en gang, b) admins reagerer dårlig på kritikk og går over i nedlatende toner og hersketeknikker, og c) andre medlemmer har lært av hvordan endel admins takler sånne situasjoner, og angriper den som kritiserer. Det er en giftig blanding som før eller siden kommer til å eksplodere. Eller kanskje ikke, siden de fleste som er veldig misfornøyd der inne virker som om de finner denne tråden etterhvert og får det ut her. Men hadde det ikke vært mye bedre om det ikke var behov for denne tråden i det hele tatt? Tro det eller ei, men jeg må innrømme at jeg er enig med dere i enkelte punkter Jeg selv er ikke den som er strengest på det med å slette kritikk. Så lenge det er saklig, og ikke går over til å bli ufint kan det fint stå for min del. Selvfølgelig hadde det jo vært fint om behovet for denne tråden ikke var tilstede. Jeg er ganske ny enda i admingruppen, men ønsker selvfølgelig å bidra med forandring til det positive på kritikkverdige punkter Som sagt tidligere vet jeg at vi har litt å jobbe med angående kommunikasjon og hvordan vi formulerer oss, og dette ønsker jeg å fremme innad i admingruppen. Skal også få sett litt på reglene, men kan ikke garantere at det er så mye jeg får endret her 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #4354 Del Skrevet 26. mars 2016 festvafler. av tanja Skrevet nøyaktig slik. Er det bare for å drive leserene til vanvidd? Plage og egle? I såfall lykkes hun. Fint å søke råd til webdesign, men de skal få et HELT gratis råd av meg. Start en setning med stor bokstav. Alltid. Egenavn tar seg også absolutt best ut med en stooor fin forbokstav også. Vær så snill. Det er en kunst å få så mange til å bli med i en matgruppe, få så mange til å SKRIVE om matgruppen, og til å lese bloggen. Det er en hån mot brukerne å ikke gidde å en gang holde shifttasten inne noen få ganger pr innlegg. Anonymkode: def06...cf6 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Sommerfugl Skrevet 26. mars 2016 #4355 Del Skrevet 26. mars 2016 Nora, selv om mange sikkert setter pris på en del av svarene dine her, så kan nok ikke du alene ta på deg all frustrasjonen da mye er rettet mot selve "toppen", I mangel på bedre ord. Du har svært lite med frustrasjonen og gjøre, b.la bloggen, oppskriftene, den nedlatende holdningen mot folk som sier I mot, og er generelt ikke like feig som mange andre av adminsene I gruppen. Jeg skal ta det seriøst den dagen T og et par andre admins (b.la den grusomme testadmin) faktisk ser litt innover I seg selv og endrer litt av det lunefulle miljøet der inne. Men du skal ha for å prøve! 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoraMakrona Skrevet 26. mars 2016 #4356 Del Skrevet 26. mars 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker mest på den unngåelsen av å svare når det kommer til den shady bloggingen. Men om du syns det gikk for langt, hvorfor ville du fortsatt være en del av den gruppen? Det er jo ikke første gang folk blir hengt ut av T og kompani. Jeg ville hvert fall ikke vært innvolvert med sånne mennesker.. Anonymkode: ce259...409 Bloggen er som tidligere sagt ikke mitt ansvarsområde, men jeg kan fortelle litt allikevel. Bloggen ble startet av flere grunner. Blant annet: - lettere for T å finne frem til sine egne oppskrifter når noen spør - medlemmer får mulighet for å søke etter spesifikke oppskrifter i bloggen (nei, søkefeltet i gruppa går ikke på albumene..) - lettere for de som er ansvarlige for bloggen å se hvor mange de faktisk når ut til (nesten 80000 er jo ikke helt reellt ettersom det kun er en liten andel aktive medlemmer) - Og ikke minst den dere lurer mest på: selvfølgelig er det på sikt et mål å kunne tjene penger på bloggen, men foreløpig ser det ut som det kan ta lang tid før den vil generere noen betydelige summer. I det tilfelle at bloggen vil generere penger vil alle sponsede innlegg bli merket. Jeg personlig liker som sagt mfb, og de trenger admins for å fungere optimalt. Er det ikke da bedre at sånne som meg som ønsker å ta til meg kritikken og gjøre mitt for å skape forbedringer tar på meg en slik jobb? Vi har også et godt samhold oss imellom som jeg trives veldig godt med 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoraMakrona Skrevet 26. mars 2016 #4357 Del Skrevet 26. mars 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: festvafler. av tanja Skrevet nøyaktig slik. Er det bare for å drive leserene til vanvidd? Plage og egle? I såfall lykkes hun. Fint å søke råd til webdesign, men de skal få et HELT gratis råd av meg. Start en setning med stor bokstav. Alltid. Egenavn tar seg også absolutt best ut med en stooor fin forbokstav også. Vær så snill. Det er en kunst å få så mange til å bli med i en matgruppe, få så mange til å SKRIVE om matgruppen, og til å lese bloggen. Det er en hån mot brukerne å ikke gidde å en gang holde shifttasten inne noen få ganger pr innlegg. Anonymkode: def06...cf6 Dette er en av tingene vi kommer til å ta tak i 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #4358 Del Skrevet 26. mars 2016 2 minutter siden, NoraMakrona skrev: Dette er en av tingene vi kommer til å ta tak i Det er ikke noe som burde være nødvendig å ta tak i. Det er noe som burde være den største selvfølge når man skriver. Og spesielt når man skriver noe som er ment å være offentlig og som skal leses av mange. Anonymkode: ba446...3de 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #4359 Del Skrevet 26. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor velger dere å forholde dere til lovene i noen sammenhenger og ikke i andre? Jmf ytringsfrihet? Anonymkode: f2933...931 @NoraMakrona Du kan jo se på dette. Har spurt deg to ganger siden du ble medlem her. Anonymkode: f2933...931 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #4360 Del Skrevet 26. mars 2016 Det var da voldsomt så noen her er ute etter å "ta" Nora! Syns det er kjempeflott at hun svarer så godt hun kan. Dere kan ikke forvente at hun skal vite alt om før hun har blitt admin og hvorfor andre admin sletter og som de gjør. Føler nesten det har blitt litt heksejakt nå Anonymkode: 3b188...216 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg