Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Jeg tror @NoraMakrona mente at man kan sende henne en melding på FB, ikke her inne. 

Hm? Nå vet jeg ikke helt hvem du siktet til, men jeg sendte pm til henne her for å få hennes fulle navn og sendte deretter pm til henne på fb :) Visste ikke hele navnet til Nora da jeg ikke får opp MFB på fb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

BS! Dette er reinspikka løgn og det skuffer meg at det kommer fra deg. Enten er du like løgnaktig som de andre admins eller så er det mye du ikke vet om hva som foregår på adminssiden! Jeg vet godt hvem den mye omtalte blokkerte brukeren er. Hun ble først blokkert med én gang hun prøvde å søke seg inn i gruppa. Da hun spurte hvorfor på liker-siden fikk hun beskjed om at profilen hadde for lite info og at det antakelig var derfor hun sto som blokkert. Hun ble faktisk lovet å få opphevet blokkeringen så hun kunne søke på nytt. Da hun senere prøvde på nytt var hun atter blokkert og da hun spurte hvorfor fikk hun kort beskjed om at profilen var for ny. På spørsmål om hvor lenge man må være på facebook før man blir godkjent i MFB, var svaret at dere ønsker å se vennelista. 
Dere er med andre ord overdrevent opptatt av sikkerhet og full kontroll selv men respekterer ikke medlemmene/gjestenes behov for anonymitet og sikkerhet på facebook.

Hvor har du de ti minuttene fra? Den var riktignok splitter ny (newsflash, det finnes faktisk fremdeles folk som logger seg på facebook for første gang!), men likevel ekte. Tror du seriøst at en falsk spamkonto kontakter dere for å spørre om hvorfor den ikke blir godkjent? Riktig svar er nei. Falske spamkontoer er oftest utenlandske og er kun ute etter å spamme, ikke prate med folk på facebook. Faktisk er de ofte spambots som kun spyr ut spam og ikke er i stand til å skrive innlegg, og i hvert fall ikke på norsk.

Anonymkode: f8374...cde

Denne personen, i likhet med flere andre har søkt medlemskap like etter at profilen ble opprettet. Derav de ti minuttene jeg nevnte. Jeg vet ikke med deg, men i mine øyne virker det usannsynlig at det første noen gjør etter å ha opprettet en konto på fb er å søke opp mfb.. Av den grunn slipper ikke admingruppen inn de helt nye profilene. Det gjelder jo også sikkerheten til andre medlemmer :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NoraMakrona skrev:

Denne personen, i likhet med flere andre har søkt medlemskap like etter at profilen ble opprettet. Derav de ti minuttene jeg nevnte. Jeg vet ikke med deg, men i mine øyne virker det usannsynlig at det første noen gjør etter å ha opprettet en konto på fb er å søke opp mfb.. Av den grunn slipper ikke admingruppen inn de helt nye profilene. Det gjelder jo også sikkerheten til andre medlemmer :)

Hva har det med sikkerheten til de andre medlemmene å gjøre?

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At en admin kommer inn her og ber folk sende pm på Facebook er litt rart.  Skal de luke ut de siste som fremdeles er der inne nå,  eller?  Litt vanskelig å vite når man ikke kan ta det opp i fb gruppa det gjelder.... 😕

Anonymkode: 00d37...581

Nå syns jeg faktisk Nora får mye pes her inne. Jeg kan respektere at en admin går alene inn I "fiendens terretorie" hvor flesteparten himler med øynene over alt MFB gjør og sier. Jeg er også en av de som har gjort det, men ærlig talt dere, det går an å være saklig. Man kan vel vise at folkeskikk fremdeles er en kvalitet folk har.

Men til Nora; hva mener du selv om at du alene må inn her og svare for alt T og Co gjør inne på MFB? Har du egentlig lest noen av svarene her inne? (Skrevet av T selv, og andre admins)? B.la folkeregisteret, svarene "Gudinna" (brukernavnet til T på KG), alle imgur - screenshottene? Jeg husker ikke alt I hodet akkurat nå, men det er mye. B.la kreditering av oppskrifter (selv om det er inspirasjon), den lunefulle fremtoningen til b.la T, testadmin, og andre admins?

Anonymkode: 19f48...9f9

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Auri skrev:

Det lurer jeg også på? Det verste de kan gjøre er vel å komme med spam, og det er jo ikke akkurat farlig, bare irriterende. Eller jo, det er kanskje en risiko for at de kommer med linker til andre nettsider(grøss og gru).

Lurer forresten på om hor mange det egentlig er som søker om medlemsskap med nyopprettede profiler? Er det virkelig et stort problem?

Anonymkode: 7ed53...b3b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang å søke seg inn med nyopprettede profiler:

Av og til må man deaktivere en gammel profil. Det kan være mange grunner til det. Så man starter en ny profil, og vil da melde seg inn i gruppene man har vært med i før med denne. Det ser jeg på som ern større sannsynlighet når noen melder seg inn med en splitter ny profil, enn at de gjør det fordi de skal lage kvalm.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, NoraMakrona skrev:

Hva da sikkerhet til de andre medlemmene??

Tror dere virkelig at det er spam når noen kontakter dere på PM og ber dere oppheve blokkeringen, og dere har en dialog med vedkommende?

Dette blir bare for paranoid! 

Mulig det er vanskelig å forstå, men det er faktisk veldig mange som ikke har fb, flere av mine venninner har det ikke, eller de har hatt og deaktivert kontoen sin. Dere klarer ikke se for dere at man får lyst å opprette en fb-konto, og etter å ha lest denne tråden her så får de lyst å bli medlemmer i MFB? 

Dere kan heller ikke kreve at man skal ha delvis åpen fb-profil. Merkelig at jeg ble medlem da, som har helt lukket profil.... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Jeg vet ikke helt hvem du er, men jeg har vel kun lest positive ting om deg I denne tråden på KG. Etter og ha lest mange av svarene dine her inne, så kan jeg si på vegne av meg selv at du er 100 ganger flinkere til å takle litt kritiske spørsmål enn dine likesinnede I MFB. Det er vel egentlig alt folk ønsker seg :)

Jeg syns det er imponerende at du alene tar på deg alle spørsmålene her inne (mtp hvor mange spørsmål folk har om gruppen). Personlig anbefaler jeg dere å ta en prat om hva som er "drittslenging" og hva som er konstruktiv kritikk. Som du sier, så har T og andre admins tatt til seg dette med saltbruk :) det er jo derfor folk kritiserer også, for at andre kan bli bedre, eller ta det til ettertanke. Hvorfor ikke opprette en tråd hvor folk kan spørre åpent om ting? F.eks at folk kan spørre om ting angående gruppen, diskutere på et saklig nivå o.l. Det tror jeg hadde blitt tatt godt I mot. Hvis folk - mot formodning - blir stygge, så er det ikke verre enn å slette tråden.

Tenk på det I det minste :)

Takk :) 

Innad i admingruppa diskuterer vi ofte om vi er usikre på hvor den grensen går. Men vi har jo alltids et forbedringspotensiale. Dog er vi bare mennesker, og noen er litt mer nærtagende enn andre. Finnes også mange gråsoner, slik at jobben blir vanskeligere :) 

Åpen saklig diskusjon holder dessverre lenge før noen blander seg inn og blir usaklig.. En av grunnene til at vi ønsker slikt på pm. Vi har hatt flere runder med saklig diskusjon, men det er dessverre svært sjeldent at det ikke ender stygt siden ikke alle er like flinke til å ordlegge seg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en annen ting som Admin fra MFB som har forvillet seg her inne på forumet kan ta med seg inn på gruppen sin: værsåsnill; slutt å spam ned hele gruppen med linker til bloggen. Det blir bare for gjennomskubart. Jeg forstår at T har lyst å komme seg på toppen av blogg.no, man tjener svært gode penger der, men når man i enhver tråd som blir opprettet linker til egen blogg så blir det bare for dumt. 

Det er tydelig at dere andre Admin har fått bekjed om å promotere bloggen, for når dere har dagens middagstråd så er det konsekvent med et par linker til bloggen. Var mye bedre før når dere la ut oppskrifter fra dere selv, og ikke bare T og C sine. For å være ærlig så er N mye flinkere og har mere inspirerende middager enn T og C, jeg ville mye heller ha blitt inspirert av hva hun lager. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, NoraMakrona skrev:

Åpen saklig diskusjon holder dessverre lenge før noen blander seg inn og blir usaklig.. En av grunnene til at vi ønsker slikt på pm. Vi har hatt flere runder med saklig diskusjon, men det er dessverre svært sjeldent at det ikke ender stygt siden ikke alle er like flinke til å ordlegge seg. 

Problemet slik jeg ser det, er i den anledning at det slett ikke er gjestene som nødvendigvis er problemet når det kommer til disusjoner som oppstår. Det er jo enkelte admins som utpeker seg litt for godt når det kommer til det å gi arrogante, ulne svar, og viser litt for tydelig at de enten ikke vil, eller er i stand til å forstå de spørsmål som stilles. Det legger jo opp til en polarisering som er veldig lite fruktbar, og kanskje også direkte ødeleggende for gruppens omdømme.  

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, takk skrev:

Hvorfor gjelder ikke regelen om oppskrift i innleggene til admins da?

Regelen gjelder for admins også, på samme måte som alle andre medlemmer også kan legge ut link til bloggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, skruf skrev:

Og en annen ting som Admin fra MFB som har forvillet seg her inne på forumet kan ta med seg inn på gruppen sin: værsåsnill; slutt å spam ned hele gruppen med linker til bloggen. Det blir bare for gjennomskubart. Jeg forstår at T har lyst å komme seg på toppen av blogg.no, man tjener svært gode penger der, men når man i enhver tråd som blir opprettet linker til egen blogg så blir det bare for dumt. 

Artig at du skulle nevne akkurat det der, siden jeg akkurat så i det festede innlegget at det snakkes om bloggen og muligheter og planer de har der :)

http://imgur.com/ejbWk67

Tilbudene er der. Så her skal det tjenes penger ja! 
Må følge med på den bloggen. En hver leverandør som vil være bekjent med disse hjerteinfarkt-i-en-fei oppskriftene som postes der kan ikke tas seriøst. 

Men det er nå min mening basert på hvordan akkurat de oppskriftene er. 
Det er mange andre som har bedre og mer innbydende oppskrifter å vise til i gruppa, også fra adminteamet :) 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, NoraMakrona skrev:

AB#cde skrev vel at h*n vet hvem den omtalte brukeren er, så da bør du jo tro vedkommende på at profilen er ekte.

Anonymkode: 59752...71c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, NoraMakrona skrev:

Regelen gjelder for admins også, på samme måte som alle andre medlemmer også kan legge ut link til bloggen :)

Jamen admins legger jo IKKE ut oppskrifter, de linker jo bare til bloggen. Og jeg tror man skal være rimelig naiv for å ikke skjønne at de er ute etter mest mulig klikk inne på siden sin. Hvorfor er det så vanskelig å være litt mer åpen om det?

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

@NoraMakrona: Veldig bra tiltak fra din side! Kudos for det og at du svarer for deg på en høflig, respektfull, og imøtekommende måte. 

Du skrev tidligere at dere er omlag femten (?) admins. Kan det tenkes at enkelte av de andre admins'ene stenger og/eller blokkerer brukere uten at dette blir gitt beskjed om, evt. kun flyktig nevnt til resten av admin-teamet? 

Takk :)
Det kan såklart tenkes, men i utgangspunktet blokkerer vi ikke noen kun på grunn av lukket profil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cambria skrev:

@NoraMakrona tusen takk for dine svar her inne. Jeg er imponert over at du klarer å holde deg like saklig, på tross av at du får de samme spørsmålene flere ganger. Kudos!

Men hvorfor har det seg slik at en av adminene (som jeg regner med er T) sier at gruppa risikerer å bli lagt ned, når dere andre i adminteamet ikke vet noe om det? Det skaper jo bare uro, og for meg virker det som en hersketeknikk for å få sympati. 

Jeg liker også forslaget om egen tråd for ris og ros, det ville nok skapt mye mer ro rundt denne gruppen :) 

Bare hyggelig :) Og takk ;)
Hihi, er dere redd for å ikke lenger ha noe å snakke om? :fnise: Neida, gruppen blir nok ikke lagt ned med det første :)
En egen tråd for ris og ros kunne fungert i teorien, men siden veldig mange ikke får til å holde seg saklige, og begynner med ufinheter er ikke dette noe vi ønsker. Så er det jo også det faktum at jeg nå henger rundt 2 timer etter deres spørsmål 😅 Med andre ord, det er vanskelig å gi alle et tilfredsstillende svar innen en rimelig tid :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Rosaboble15 skrev:

Hei Nora! 

Egentlig burde jeg skrevet dette på MFB, men jeg tør ikke poste noe særlig der. Jeg vil bare fortelle deg at du er mitt favorittmedlem i MFB. Maten du poster ser alltid veldig god ut, og du pleier å være blid og hyggelig. Hvis de andre adminsene hadde vært litt mer som deg, så er jeg sikker på at MFB hadde blitt en mye hyggeligere gruppe.

Jeg kan godt forstå at det kan være krevende å holde styr på kranglete medlemmer, men adminsene gjør ofte ting verre ved å være passiv/aggressive og spydige. Kanskje du skal ta det opp med de andre, det burde helt klart være mulig å få litt bedre stemning i gruppa. 

Takk for at du tar deg tid til å svare her inne, det er det nok mange som setter pris på.

God påske til deg!

Hei Rosaboble!
Dette var hyggelig å høre :) For meg i hvert fall 😅 Vi har nok alle et forbedringspotensiale, og vi snakker om slikt så og si daglig. Enkelte ting har blitt bedre. Vi ønsker jo selvfølgelig å ha en god stemning i gruppa :) 
Bare hyggelig, gjør så godt jeg kan her :) God påske til deg også :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Illusen skrev:

Nåja. Så innmari mye lettere for henne kan det jo ikke være når hun bare  svarer "les på bloggen". Ikke bladde hun frem noe, og ikke postet hun noe svar hun hadde funnet heller.

Og hva i allverden er det for en teorie at det er lettere å søke opp ordet "potetstappe" på en blogg fremfor med søkefunksjonen på gruppa? Hva er isåfall grunnen til at hun nå lager albumet sitt inne på gruppa på nytt, med den forskjell at det er linker til bloggen som tekst til bildene istedet for selve oppskriften som det var før?

Den forklaringen der henger ikke på greip.

Er ikke alle som vet om det, men dessverre går ikke søkefunksjonen i albumene. Albumet hun legger inn i nå er for å gjøre det enklere for de som er vant med å lete gjennom albumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, NoraMakrona skrev:

Bare hyggelig :) Og takk ;)
Hihi, er dere redd for å ikke lenger ha noe å snakke om? :fnise: Neida, gruppen blir nok ikke lagt ned med det første :)
En egen tråd for ris og ros kunne fungert i teorien, men siden veldig mange ikke får til å holde seg saklige, og begynner med ufinheter er ikke dette noe vi ønsker. Så er det jo også det faktum at jeg nå henger rundt 2 timer etter deres spørsmål 😅 Med andre ord, det er vanskelig å gi alle et tilfredsstillende svar innen en rimelig tid :)

Grunnen til at det tar så lang tid å svare nå vil jeg tro er nettopp på grunn av at det ikke er rom for spørsmål eller kritikk inne på selve gruppa. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Auri skrev:

Jeg vet det har vært minst ett tilfelle der noen har funnet igjen en person på mfb som de tidligere har trakassert.. Dessverre ikke alle som har gode hensikter når de søker seg inn med sin splitter nye profil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...