Ardwinna Skrevet 19. mars 2016 #3821 Del Skrevet 19. mars 2016 10 minutter siden, mirandaa skrev: De har gått helt ned til 40 plass Når bloggen har mistet nyhetens interesse vil den selvsagt synke på lista. Grunnen til at den lå så høyt var vel mest at den var ny, alle gjestene klikket seg inn for å se oppskriftene og enkelte bare for å le litt av layouten og grammatikken. Nå er bloggen ikke lenger ny, folk har sett de fleste oppskriftene hundre ganger, folk er lei av å klikke på linker i MFB-gruppa og man er ferdig med å le av den puslete bloggen. Skal de klare å beholde sin posisjon blant bloggstjernene må de få en spenstig layout med finere bilder, få noen til å korrekturlese oppskriftene, slutte å kalle alle oppskriftene for sine, slutte å spamme MFB med linker med de samme oppskriftene og svare folk mer høflig og respektfullt. Og ikke minst: legge av seg de stormannsgale tankene om at de er eksepsjonelt gode kokker med enestående oppskrifter som alle andre lar seg inspirere av. De er hobbykokker som er glade i å lage mat, that's it. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #3822 Del Skrevet 19. mars 2016 Jeg humrer godt av at alle Camillas oppskrifter skal omtales som "nydelige" i hver eneste sammenheng det er mulig xD1 1. Kan hun noe annet ord? 2. Hvorfor må hun i det hele tatt ha med slike subjektive adjektiver i navnet på retten? Altså "nydelig frokost av camilla", "nydelig tomat og hvitløsbrød av camilla". Javell? Okei... Trodde det kom til å være dritt siden du velger å legge det ut på en matblogg liksom... (Not. JEG vet jo at maten deres ikke er gourmet akkurat, men når man søker opp oppskrifter på nettet så regner man vel med at det skal smake godt? Trenger det å understrekes i hver eneste setning at det smaker nydelig? xD Er det ikke derfor man ønsker å dele en oppskrift uansett?) Anonymkode: 8d4c0...c64 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 19. mars 2016 #3823 Del Skrevet 19. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Min indre norsklærer blir ganske oppgitt av å lese i gruppen for tiden. Admins med kreativ staving av selv enkle ord, som frossen (fråsen/frosen). Ehr. Anonymkode: 1fcc2...25e Jeg gikk inn i tråden om "konge krabbe" og la merke til at ene admin hadde redigert innlegget sitt og forandret fra "fråssen" til "frossen", så hun har kanskje fått med seg innlegget ditt :D 7 minutter siden, Fralle skrev: Jeg spår ekstremt mange spørsmål om lammelår i påsken... Og gule bomber!!! De får sikkert sin renessanse i påska og så blir gruppa spammet med spørsmål, linker til bloggen og krangling om hvilken krem som er riktig og hva kakene egentlig heter. Og skulle noen komme med oppskrift på sine egne gule bomber, får de garantert beskjed om å sjekke ut en nydelig oppskrift på bloggen, for den har fått sååå mye skryt (kanskje har til og med Hellstrøm sagt i køen på Rema at han har latt seg inspirere av den oppskrifta). 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flyvefisken Skrevet 19. mars 2016 #3824 Del Skrevet 19. mars 2016 Påske, ja. Jeg ser det for meg.. "Skal du servere egg på frokostbordet? På bloggen finner du oppskrift på nydelige kokte egg " "Jeg har egg som gikk ut i går, er det fortsatt spiselige????" "hvordan pleier dere å spise kokte egg? jeg bruker salt" "Har noen en oppskrift på eggerøre????" 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 19. mars 2016 #3825 Del Skrevet 19. mars 2016 3 minutter siden, Flyvefisken skrev: Påske, ja. Jeg ser det for meg.. "Skal du servere egg på frokostbordet? På bloggen finner du oppskrift på nydelige kokte egg " "Jeg har egg som gikk ut i går, er det fortsatt spiselige????" "hvordan pleier dere å spise kokte egg? jeg bruker salt" "Har noen en oppskrift på eggerøre????" Det er ikke håp for verden.... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulf Skrevet 19. mars 2016 #3826 Del Skrevet 19. mars 2016 Det er allerede lagt ut på bloggen hvordan man får ulike farger på eggeskallet. For gult egg - skallet på gul løk eller konditorfarge, for rosa egg - rødbeter eller konditorfarge osvosv. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #3827 Del Skrevet 19. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ehttp://imgur.com/P5hzqLM Link til krabbe-diskusjonen Anonymkode: ca5ce...ac4 Er det mulig? Når du anbefaler koking av frossen mat, da er du en dårlig kokk. Og i allefall når det gjelder så skjør mat som krabbe. Da vet du ikke hva som skjer med kjøttet til krabben. Jeg ser ut fra diskusjonen at hun skal ha rett. Og hun skal formidle matkunnskap? Knallgod, skriver hun. Da har hun null kunnskap om hvordan den skal være. Med hennes metode, garanterer jeg at hun får stryk overalt. Hun kommer med en " forklarende" opplysning underveis, og det er at hun ikke koker huset ( kroppen) Det er da jeg ser hun ikke har kunnskapen i orden. Jeg ser i diskusjonen, at det er de andre som har rett. Kongekrabbe kan også varmebehandles før servering, så da kan en jo tenke seg hvordan hennes krabbe vil bli. Jeg påstår at de ikke er kokker. De liker å lage mat, men de har ikke kunnskapen om mat i bånn. Skal du være veiviser, så bør du kunne litt. Du ser på rettene at det går i kylling, pasta og enkle retter Du vil ikke få noe mere avansert derifra , så hva de skal fylle bloggen med, vet ikke jeg. Det er retter som går som lunch i en middels kantine. Anonymkode: d8fcb...cf7 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 19. mars 2016 #3828 Del Skrevet 19. mars 2016 Åh herreverden, krabbe skal kokes i 4-10 minutter, alt avhengig av størrelse, evt. til kjernetemperaturen er 90 grader. Alt over det vil føre til en betydelig forringelse av smak og kvalitet. Pokker heller, det tok meg den tiden det tar å skrive "koke kongekrabbe frossen" inn i søkefeltet på Google å finne det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #3829 Del Skrevet 19. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun vil ikke ta til seg. Hun vet best, dette kan jeg , og de er knallgode. Hun tenker ikke over at det er folk der ute, som jobber med mat, også sjømat. Hun må forstå utifra kommentarer at andre kan ha mere kunnskap. Når hun sier knallgod. Om du serverte folk disse som er kokt frossen i 16 min, og en som er tint og kokt tiden det skal være, vi andre med mere kunnskap ville ha plukket ut hva som et hva. Jeg skal love deg, de er ikke knallgode. S Anonymkode: d8fcb...cf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #3830 Del Skrevet 19. mars 2016 Hva er knallgod? Spørs hva du er vant til. En i familien baker sjeldent,men lager en bløtkake innimellom. Den er kjent som "knallgod" i familien hennes. Hvorfor? For det er det de er vant til. Det er kjøpesum, ferdig kakefyll. Andre syns bare det smaker kjemi. Samme på lørdager, så har de grandiose, siden det er helg så blir det raspet Norwegia på. Knallgod sier familien. Det er den referansen på knallgod for de. Så når noen svarer knallgod i en tråd, så lurer jeg på? Knallgod i forhold til hva da? Anonymkode: d8fcb...cf7 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 19. mars 2016 #3831 Del Skrevet 19. mars 2016 1 time siden, Fralle skrev: Jeg spår ekstremt mange spørsmål om lammelår i påsken... Hvis de ikke skal ha påskestengt da, slik som de hadde til jul... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #3832 Del Skrevet 19. mars 2016 Vi har jo fått høre hele tiden....bloggen er for at dere skal finne oppskriftene enklere. I kveld er fløtegratinerte poteter lagt ut....da er det ei som spør om hun kan sende oppskriften på pm til henne. Hun svarer: beklager jeg sender ikke pm...trykk på linken. Ikke et spørsmål hvorfor ,kanskje hun ikke går den frem. Ellers ber de om å bruke pm....når en ber om det..Nei!!!! Anonymkode: d8fcb...cf7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 19. mars 2016 #3833 Del Skrevet 19. mars 2016 Et øyeblikk siden, Honey Dew skrev: Hvis de ikke skal ha påskestengt da, slik som de hadde til jul... Påskestengt med krisetråd sånn at folk kan spørre hvor mange minutter man skal koke egg, og om det er ok å ha tørket rosmarin på lammet fordi de glemte å kjøpe fersk 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 19. mars 2016 #3834 Del Skrevet 19. mars 2016 Jeg forstår ikke helt poenget med å "tvinge" folk til å klikke seg inn på bloggen Jeg er medlem av flere matgrupper, og det er helt vanlig at bloggere linker til sin egen blogg når de vil dele en oppskrift, men da skriver de også oppskriften i innlegget eller som en kommentar slik at folk kan få valget om å trykke seg inn på bloggen eller ikke Det MFB-gjengen gjør er jo bare råttent spill 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cambria Skrevet 19. mars 2016 #3835 Del Skrevet 19. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har jo fått høre hele tiden....bloggen er for at dere skal finne oppskriftene enklere. I kveld er fløtegratinerte poteter lagt ut....da er det ei som spør om hun kan sende oppskriften på pm til henne. Hun svarer: beklager jeg sender ikke pm...trykk på linken. Ikke et spørsmål hvorfor ,kanskje hun ikke går den frem. Ellers ber de om å bruke pm....når en ber om det..Nei!!!! Anonymkode: d8fcb...cf7 Men nå var det jo T sin oppskrift, og hun kan ikke sende PM. Det gir jo dårlig inntrykk og skaper en forvirring i reglene siden man kan bli anmeldt om man sender henne en PM........... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #3836 Del Skrevet 19. mars 2016 Anmeldt?noe jeg ikke har fått med meg? Anonymkode: d8fcb...cf7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 19. mars 2016 #3837 Del Skrevet 19. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anmeldt?noe jeg ikke har fått med meg? Anonymkode: d8fcb...cf7 Hæh? Anmeldt hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #3838 Del Skrevet 19. mars 2016 En oppskrift og overskrift,må være mere konsekvent. Tanja har lagt ut oppskrift på is. (Ser veldig fin ut) det står: sukkerfri is med hint av kaffe og mandler. Under står det: sukkerfri is med sterk ettersmak av kaffe. Hvor ble det av hintet? Forvirrende Anonymkode: d8fcb...cf7 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 19. mars 2016 #3839 Del Skrevet 19. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er knallgod? Spørs hva du er vant til. En i familien baker sjeldent,men lager en bløtkake innimellom. Den er kjent som "knallgod" i familien hennes. Hvorfor? For det er det de er vant til. Det er kjøpesum, ferdig kakefyll. Andre syns bare det smaker kjemi. Samme på lørdager, så har de grandiose, siden det er helg så blir det raspet Norwegia på. Knallgod sier familien. Det er den referansen på knallgod for de. Så når noen svarer knallgod i en tråd, så lurer jeg på? Knallgod i forhold til hva da? Anonymkode: d8fcb...cf7 Akkurat det der har jeg også tenkt på. For noen som ikke er veldig bevandret i kokkekunst og baking så kan matretter smake helt nydelig eller knallgodt i deres munn. Jeg er ingen vinkjenner så de rødvinene jeg synes er knallgode vil sikkert vinkjennere rynke på nesen av og knapt vurdere i ytterste nødstilfeller. Det er også en god grunn til å ikke starte vinblogg og dele tips om vin til andre. Hva folk liker og ikke liker er jo ikke noe problem, det er jo når enkelte mennesker påberoper seg å ha skikkelig peiling på matlaging og sitte på fasiten at det blir helt feil. Jeg elsker å lage mat og bake og har også fått mye skryt for maten min av andre, men jeg føler likevel ikke at jeg er i noen posisjon til å lage matblogg og rådgi folk i matlaging. Det synes jeg krever ganske mye kunnskap og erfaring, noe jeg ikke synes de to hovedkokkelørene på MFB har. Jeg forventer også mer av en kommunikasjonsrådgiver både når det kommer til bygging av egen merkevare og det å samhandle med potensielle lesere/kunder og samarbeidspartnere. Her er det enda verre stilt enn på matfronten. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StripeyPanda Skrevet 19. mars 2016 #3840 Del Skrevet 19. mars 2016 Mojito-tråden: ei som "våger seg" å si imot fremgangsmåten på oppskriften.. Enda ikke kasta ut eller fått svar! Jøss http://imgur.com/N8Y84Gl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg