Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Disse har jeg laget i mange år . Det er det sikkert mange som har gjort.

Det er kun en liten forskjell....kun noen få gram.

Om du baker, boller,  horn, rundstykker. Hva består det av? Jo, det er væske, gjær og mel. Sukker, salt og smør. Hvor mange måter kan man gjøre det på? Mange. Du kan tilsette smaker,men det er mel,væske og gjær som alle må ha.

Hvor kommer oppskriften fra? Det kan jeg ikke svare på. Jeg bruker aldri oppskrifter . Grunnoppskriften har jeg i hodet, så blir resten til underveis. Det ligger vel i bakhodet når jeg holder på, uten at jeg tenker på det. Jeg husker vel at jeg leste en plass. ..så putter jeg opp i litt av ditt og litt av datt.Så mye som vi leser på nett,i aviser,blader..du hørte en si i et selskap..jo jeg putter alltid i....Så når du er på ditt eget kjøkken så dukker det opp.

Så kan du tro at det er fin oppskrift....så serverer du det ...så kommer det: å så herlig, akkurat sånne laget min mor og bestemor.

Den dagen det vil dukke opp en ny kake med oppskrift som ikke er brukt før, så vil det vekke oppsikt.

Vis meg en ny kake som ikke er presentert før.

I dag skal jeg lage en rett av lammeskanker. Jeg har ingen oppskrift. Det blir tatt ut av mitt hode når jeg starter. Jeg skal bruke det jeg har av krydderier og grønnsaker. Det gjør vi vel de fleste av oss. Hvor mye mere kan du egentlig gjøre?

Når maten serveres er det sikkert gjort av andre før. Jeg vil ikke si at det er min oppskrift. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er svært viktig å kreditere folk når man låner oppskrifter! :opplyser:

http://stineskaker.com/2015/07/01/luftige-tebriks/

Anonymkode: 59752...71c

Atte, what?! Har hun virkelig gått inn på bloggen for å kommentere at det er hun som er Tanja?! Herregud. Jeg har brukt en identisk oppskrift i ni år, jeg fikk den av svigermoren min. Men svigermor har kanskje stjålet den av Tanja? Dette blir for dumt.

Og hva er det med den nebbete hjelpeadminen? Hvor mye mer kan man kreditere, egentlig, når det gjelder en Facebook-gruppe? Sitter de og leter gjennom oppskriftsblogger bare for å komme med slike oppgulp, når de så totalt driter i å kreditere selv? Kjenner de folka der gjør meg smårar.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min indre norsklærer blir ganske oppgitt av å lese i gruppen for tiden. Admins med kreativ staving av selv enkle ord, som frossen (fråsen/frosen). Ehr. 

Anonymkode: 1fcc2...25e

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, Kraula skrev:

Passiv-aggressiv og koselig som vanlig i (konge)krabbetråden. ❤️

Hva heter tråden?

Anonymkode: a057c...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter tråden?

Anonymkode: a057c...7cd

"Koking av konge krabbe" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte om det ikke kanskje var litt(!!) rart at i festet innlegg om regler for gruppa står det at linking til annet enn mfb-bloggen er ulovlig. Jeg spurte om det var slik at det var greit med egne regler for admins.... Den tråden ble bare slettet! Og jeg fikk beskjed av mange at det var bare å slutte å være medlem om det plaget meg......... 😂😂😂😂 at tanja forgudes så grådig er for meg et under, jeg syntes middagene hennes stortsett er feeete og grapsete.  Bakverk har jeg ikke prøvd!

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir så lei av at hele gruppa har den innstillingen at "jeg er admin, så om jeg sier det er det sant". Den kongekrabbe-tråden er et kurant eksempel hvor alle sier imot admin, men admin står beinhardt på sitt selv om hun får referanser fra profesjonelle kjøkken.

Anonymkode: ca5ce...ac4

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Sinnatagg skrev:

Lag gjerne slik imgr(?) altså, slik at vi utstøtte også får se :fnise:

I'm on it! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sinnatagg skrev:

Lag gjerne slik imgr(?) altså, slik at vi utstøtte også får se :fnise:

Imgur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vet ikke hvor lang karantenetid de utstøtte har, men jeg var plutselig unblocka her om dagen så jeg søkte om å få bli gjest igjen, og utrolig nok fikk jeg lov :bolledeig:

Men jeg ble bare sur av å lese der inne så jeg meldte meg ut igjen. I hver eneste tråd jeg trykte meg inn på kom det greie svar på spørsmålet, også noen som måtte si imot, bl.a kongekrabbetråden. 

Anonymkode: 454a3...aae

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mirandaa skrev:

Imgur ;)

Takk! Jeg tror hele tiden jeg vet hva det heter, å så går det i stå :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg så nettopp matfrabunnen bloggen på bloggshoutlisten til blogg.no. De får kanskje ikke nok klikk fra gjestene i gruppen lenger så nå betaler de heller for oppmerksomhet:fnise:

Anonymkode: 2d78b...c03

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så nettopp matfrabunnen bloggen på bloggshoutlisten til blogg.no. De får kanskje ikke nok klikk fra gjestene i gruppen lenger så nå betaler de heller for oppmerksomhet:fnise:

Fra listen på blogg.no: 
"Restaurant" - pizza. Av Tanja 

Tegnsetting er vel og bra, men her er et godt eksempel på hvordan det IKKE skal brukes.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://imgur.com/P5hzqLM

Link til krabbe-diskusjonen

Er det virkelig noen som anbefaler å koke frossen mat? Altså uten å tine først? For så å påpeke at det blir 10 ganger bedre enn å tine det først? Ok. Di om det. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har gått helt ned til 40 plass

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...