AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #3781 Del Skrevet 18. mars 2016 En til som har kom hjem med noe, de ikke vet er. Helt greit,men når 24 stk kan skrive stikkelsbær. Og det stopper nok ikke med det,vil jeg tro. Er folk så trege at de ikke ser de andre svarene? F....spasmer ned ei hel side. Admin? Ingen reaksjon. Tror vist at siden blir mer populær til flere som skriver. Grunnen til at jeg ser alt i kveld er at min venninne er her. Jeg er utestengt Anonymkode: d8fcb...cf7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illusen Skrevet 18. mars 2016 #3782 Del Skrevet 18. mars 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: En til som har kom hjem med noe, de ikke vet er. Helt greit,men når 24 stk kan skrive stikkelsbær. Og det stopper nok ikke med det,vil jeg tro. Er folk så trege at de ikke ser de andre svarene? F....spasmer ned ei hel side. Admin? Ingen reaksjon. Tror vist at siden blir mer populær til flere som skriver. Grunnen til at jeg ser alt i kveld er at min venninne er her. Jeg er utestengt Anonymkode: d8fcb...cf7 Der hender en og annen post derfra dukker opp på veggen min og ser ubesvart ut. Etterpå får jeg mld om at flere svarer på samme post - hvis jeg da går inn på gruppa er det gjerne også flere svar før mitt. Så det kan nok skje uten viten og vilje ja... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinnatagg Skrevet 18. mars 2016 #3783 Del Skrevet 18. mars 2016 1 time siden, Ardwinna skrev: Jeg fatter ikke hvorfor folk kjøper ingredienser de ikke vet hva er for så å løpe inn på MFB og spørre hva de kan lage av det! Det er ikke pent å gjøre narr av folk, men hallo. "Seee jeg kjøpte en 500 grams pose med noe spennende rare greier på innvandrersjappa som jeg ikke aner hva er! Hva kan jeg lage av det?" En vakker dag ender noen opp med å kjøpe utenlandsk blomstergjødsel på pose eller noe og spørre på MFB hvilke spennede retter de kan lage med denne artige ingrediensen/indigriensen/IngridJensen! IngridJensen var ny! Jeg er også en av de raringene som innimellom kan finne på å kjøpe noe rart og nesten ukjent bare fordi at ..(velg grunn selv). Jeg søker mest helt stille og fredelig på nettet etter bruksområder, men jeg har som regel en liten anelse om hva jeg kan bruke det til uten at jeg vet helt hvordan det skal brukes. Og det har jo vært noen, tja, spennende resultater opptil flere ganger det. Kan dog ikke love at jeg aldri kommer til å ende opp med noe utenlandsk blomstergjødsel som jeg egentlig trodde var små, spennende linser av noe slag. Ellers enig i det som er skrevet om å holde oss på matta. Synes likevel det var helt på sin plass at det som kom fram inne på Adams gjorde akkurat det. Og at akkurat den delen var offentlig. Jeg synes hun som startet med å legge ut spørsmålet og bildet med samtalen er tøff, og gjorde det lettere for resten av oss å følge opp tråden. Mtp situasjonen og historikken inne på gruppa så skjønner jeg godt frustrasjonen som kom fram i innlegget, og jeg støtter dem alle som én. Sånn rent subjektivt så synes jeg de fleste innleggene der er innafor. Noen er vel litt mer farget av irritasjon enn andre, noe jeg helt klart forstår. Jeg går jo å kjenner på akkurat den samme irritasjonen selv. Utfordringen i slike saker er jo å beholde det objektive synet på hva som er innafor og uttafor (å der ramla "Tre små kinesere" inn i hjernen min). Bedriver vi en heksejakt, eller er vi såkalt innafor i "jakten på åpenheten og rederligheten"? Jeg mener vi er innafor, med noen få krumspring og feilsteg her og der som raskt rettes opp. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #3784 Del Skrevet 18. mars 2016 Hvordan gjør de det, de som sitter vakt og scanner siden på mfb? Anonymkode: d8fcb...cf7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 18. mars 2016 #3785 Del Skrevet 18. mars 2016 16 minutter siden, Sinnatagg skrev: IngridJensen var ny! Jeg er også en av de raringene som innimellom kan finne på å kjøpe noe rart og nesten ukjent bare fordi at ..(velg grunn selv). Jeg søker mest helt stille og fredelig på nettet etter bruksområder, men jeg har som regel en liten anelse om hva jeg kan bruke det til uten at jeg vet helt hvordan det skal brukes. Og det har jo vært noen, tja, spennende resultater opptil flere ganger det. Kan dog ikke love at jeg aldri kommer til å ende opp med noe utenlandsk blomstergjødsel som jeg egentlig trodde var små, spennende linser av noe slag. Ellers enig i det som er skrevet om å holde oss på matta. Synes likevel det var helt på sin plass at det som kom fram inne på Adams gjorde akkurat det. Og at akkurat den delen var offentlig. Jeg synes hun som startet med å legge ut spørsmålet og bildet med samtalen er tøff, og gjorde det lettere for resten av oss å følge opp tråden. Mtp situasjonen og historikken inne på gruppa så skjønner jeg godt frustrasjonen som kom fram i innlegget, og jeg støtter dem alle som én. Sånn rent subjektivt så synes jeg de fleste innleggene der er innafor. Noen er vel litt mer farget av irritasjon enn andre, noe jeg helt klart forstår. Jeg går jo å kjenner på akkurat den samme irritasjonen selv. Utfordringen i slike saker er jo å beholde det objektive synet på hva som er innafor og uttafor (å der ramla "Tre små kinesere" inn i hjernen min). Bedriver vi en heksejakt, eller er vi såkalt innafor i "jakten på åpenheten og rederligheten"? Jeg mener vi er innafor, med noen få krumspring og feilsteg her og der som raskt rettes opp. Enig med du! Så lenge det vi skriver går på MFB og gudinnens rolle som gruppeleder, sjefskokke, kommunikasjonsrådgiver og admin, og ikke på gudinnens private liv (inkl familien), så synes jeg vi er godt innafor. Jeg kan forresten finne på å kjøpe rare ting jeg også, men da som oftest i mindre mengder og etter å ha lest litt om det på forhånd. F.eks. kjøpte jeg plantan (sånn der rar middagsbanan) en gang bare fordi det hørtes spennende ut, og visste ikke heeelt hva jeg skulle bruke den til. Men googlet meg frem til oppskrifter når jeg kom hjem og fant ut at det egentlig var ganske godt Så jeg dømmer ikke så hardt, jeg bare fniser litt over at noen kjøper på posevis med substanser de ikke aner hva er og så spør i MFB. Det er jo tusen ganger lettere (og ofte lurere) å google. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #3786 Del Skrevet 18. mars 2016 Rimelig mistenkelig at gudinnen liker et reklameinnlegg fra AdTraction på fjaseboka som handler om hvordan tjene penger på en blogg via affiliates Neida vi er ikke så opptatt av å tjene penger. Vi vil bare hjelpe gjestene våre til å finne oppskriftene våre! Anonymkode: 59752...71c 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #3787 Del Skrevet 19. mars 2016 Vi er så ubrukelig på data, at det må vi ha hjelp til. Anonymkode: d8fcb...cf7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #3788 Del Skrevet 19. mars 2016 Det er svært viktig å kreditere folk når man låner oppskrifter! http://stineskaker.com/2015/07/01/luftige-tebriks/ Anonymkode: 59752...71c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 19. mars 2016 #3789 Del Skrevet 19. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er svært viktig å kreditere folk når man låner oppskrifter! http://stineskaker.com/2015/07/01/luftige-tebriks/ Anonymkode: 59752...71c Og det spydige svaret fra A.C... Denne oppskriften er tatt...Veldig viktig å opplyse om.. Har så lyst å bare kopiere alle oppskriftene og hive det innpå en egen blogg og kalle det for noe eget...Og klager de på det, så skal jeg skrive "Neihei, det kan ikke stemme, dette er hentet i en oppskriftsbok som min farmor gav meg før hun døde.. Hun har komponert alle sine oppskrifter... Så det så!" (Kanskje bruke litt mindre salt..) 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #3790 Del Skrevet 19. mars 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er svært viktig å kreditere folk når man låner oppskrifter! http://stineskaker.com/2015/07/01/luftige-tebriks/ Anonymkode: 59752...71c Hjelpes, for en sur kommentar fra det damemennesket (AC) da. Anonymkode: 9c2f8...a56 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #3791 Del Skrevet 19. mars 2016 Merkelig at hvis noen tar oppskriftr fra Tanja, så er de fort ute med å fortelle at man må kreditere henne for hennes fantastiske oppskrifter, men når Gudinna selv stjeler oppskrifter i hytt og pine, da er det plutselig greit å ikke kreditere den opprinnelige kilden, samt sette sitt eget navn på oppskriften Anonymkode: 8db6d...bcd 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illusen Skrevet 19. mars 2016 #3792 Del Skrevet 19. mars 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merkelig at hvis noen tar oppskriftr fra Tanja, så er de fort ute med å fortelle at man må kreditere henne for hennes fantastiske oppskrifter, men når Gudinna selv stjeler oppskrifter i hytt og pine, da er det plutselig greit å ikke kreditere den opprinnelige kilden, samt sette sitt eget navn på oppskriften Anonymkode: 8db6d...bcd Nei, hvis det er den veien så holder det jo eventuelt med et lite "etter inspirasjon" - uten noen videre opplysninger om hvem eller hvor den inspirasjonen kom fra.... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 19. mars 2016 #3793 Del Skrevet 19. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hjelpes, for en sur kommentar fra det damemennesket (AC) da. Anonymkode: 9c2f8...a56 Da burde også admin i mfb kreditere dem de har brukt oppskriften til 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cambria Skrevet 19. mars 2016 #3794 Del Skrevet 19. mars 2016 6 minutter siden, Honey Dew skrev: Da burde også admin i mfb kreditere dem de har brukt oppskriften til Men de henter jo oppskriften fra eget hode hver gang ihvertfall de to som legger ut flest 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 19. mars 2016 #3795 Del Skrevet 19. mars 2016 Tråden er ryddet for screenshot fra facebook/blogg, og latterliggjøring. - Pavilion,mod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayoo Skrevet 19. mars 2016 #3796 Del Skrevet 19. mars 2016 Frister veldig å starte IglePiglesMatblogg og kopiere ALLE oppskriftene til Tanja uten å kreditere. Tar bedre bilder gjør jeg også, så det må jo bare bli bra. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #3797 Del Skrevet 19. mars 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er svært viktig å kreditere folk når man låner oppskrifter! http://stineskaker.com/2015/07/01/luftige-tebriks/ Anonymkode: 59752...71c Min blogg det henvises til her, og måtte innrømme jeg stusset litt av (den krasse) kommentaren som kom fra admin. Innlegget står som det ble publisert, er ikke redigert inn noe "kildehenvisning" etterpå, så jeg synes i grunn jeg hadde kreditert gruppen/inspirasjonen mer enn nok, ved å skrive både at inspirasjonen kom fra en matgruppe på facebook, OG at de på gruppen kalles tanjas tebriks. Det er jo en ganske vanlig oppskrift også, men tenkte nå at det var rett å skrive hvor jeg så den den gangen, men burde kanskje skrevet "tanjas fantastiske tebriks, oppskriften er lånt med stor takknemlighet fra facebooksiden mat fra bunnen og gruppens grunnlegger tanja... Anonymkode: 31d44...202 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #3798 Del Skrevet 19. mars 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min blogg det henvises til her, og måtte innrømme jeg stusset litt av (den krasse) kommentaren som kom fra admin. Innlegget står som det ble publisert, er ikke redigert inn noe "kildehenvisning" etterpå, så jeg synes i grunn jeg hadde kreditert gruppen/inspirasjonen mer enn nok, ved å skrive både at inspirasjonen kom fra en matgruppe på facebook, OG at de på gruppen kalles tanjas tebriks. Det er jo en ganske vanlig oppskrift også, men tenkte nå at det var rett å skrive hvor jeg så den den gangen, men burde kanskje skrevet "tanjas fantastiske tebriks, oppskriften er lånt med stor takknemlighet fra facebooksiden mat fra bunnen og gruppens grunnlegger tanja... Anonymkode: 31d44...202 Kall det "Tanjas stjålende oppskrift" Anonymkode: 2f319...2f1 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2016 #3799 Del Skrevet 19. mars 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min blogg det henvises til her, og måtte innrømme jeg stusset litt av (den krasse) kommentaren som kom fra admin. Innlegget står som det ble publisert, er ikke redigert inn noe "kildehenvisning" etterpå, så jeg synes i grunn jeg hadde kreditert gruppen/inspirasjonen mer enn nok, ved å skrive både at inspirasjonen kom fra en matgruppe på facebook, OG at de på gruppen kalles tanjas tebriks. Det er jo en ganske vanlig oppskrift også, men tenkte nå at det var rett å skrive hvor jeg så den den gangen, men burde kanskje skrevet "tanjas fantastiske tebriks, oppskriften er lånt med stor takknemlighet fra facebooksiden mat fra bunnen og gruppens grunnlegger tanja... Anonymkode: 31d44...202 Jeg synes du hadde kreditert mer enn godt nok og det var nettopp derfor det krasse svaret fra hun ene var så morsomt Jeg lo også litt av at T måtte innom for å bekrefte at det var hun som var den omtalte tebriksdama... Anonymkode: 59752...71c 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 19. mars 2016 #3800 Del Skrevet 19. mars 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min blogg det henvises til her, og måtte innrømme jeg stusset litt av (den krasse) kommentaren som kom fra admin. Innlegget står som det ble publisert, er ikke redigert inn noe "kildehenvisning" etterpå, så jeg synes i grunn jeg hadde kreditert gruppen/inspirasjonen mer enn nok, ved å skrive både at inspirasjonen kom fra en matgruppe på facebook, OG at de på gruppen kalles tanjas tebriks. Det er jo en ganske vanlig oppskrift også, men tenkte nå at det var rett å skrive hvor jeg så den den gangen, men burde kanskje skrevet "tanjas fantastiske tebriks, oppskriften er lånt med stor takknemlighet fra facebooksiden mat fra bunnen og gruppens grunnlegger tanja... Anonymkode: 31d44...202 Du hadde kreditert mer enn godt nok! Men du vet, en standard for en selv, en for alle andre. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg