Populært innlegg Auri Skrevet 18. mars 2016 Populært innlegg #3741 Del Skrevet 18. mars 2016 Fokuset mitt hvertfall har alltid vært T som administrator av MFB, ikke som privatperson. Derfor prøvde jeg også å kutte ned praten om hva hun kunne jobbe osv. selv om hun var ufør, da det har ingenting med denne saken å gjøre. Privatpersonen T har ingenting med dette å gjøre. Derfor synes jeg også det blir utrolig feil når MFB-forsvarere kommer inn og skal trekke inn barna hennes o.l. Mannen hennes, barna hennes osv har ingenting med dette å gjøre. Kun ting som har med MFB å gjøre. Derfor blir der relevant å nevne mannen hennes ift til ASet, men ikke ellers. Jeg håper alle kan være enige i det. Jeg kommer derimot ikke til å sensurere eller pakke inn hva jeg mener om henne som admin. Hun beviser om igjen og om igjen at hun ikke tar til seg kritikk. Denne tråden startet som et sted å himle litt med øynene. Etter hvert som admins har blitt mer og mer aggresive, og nekter å ta til seg konstruktiv kritikk, har dermed også tonen i tråden her blitt mer aggresiv. Det blir naturligvis mer prat om henne enn de andre admins, siden hun, både i seg selv og av andre admins, tydelig blir refert til som hovedadmin og skaper av gruppa. Mao hun sitter med øverste ansvaret. Attituden hun og andre admins har kommet inn med her i tråden er i mine øyne hovedproblemet, og viser veldig klart tankegangen om at de har rett i alt, uansett. Istedet for å ta til seg mye av den konstruktive kritikken som er kommet her (alt for strenge regler, nå dobbeltmoralskt ift til linking, vage/useriøse forklaringer om hvorfor linking ikke er lov, å sparke ut medlemmer fordi de våger å være uenige, sette spørsmål eller melde seg inn i en annen matgruppe, dårlig språk, direkte løgn, det som virker som veldig sneaky og uærlig måte å skulle tjene penger på medlemmene sine, fremme usunn og/eller direkte helseskadelig mat, den arrogante og nedlatende tonen ovenfor medlemmer, osv osv osv), blir vi malt som fæle slemme mennesker som mobber uskyldige. Når man velger å sette seg i offentlighetens lys, må man regne med at det kommer kritikk. En FB gruppe, selv om den krever godkjenning for å bli medlem, er et offentlig sted. Stavanger høyesterett gjorde i fjor en dom på at en ytring er sett på som offentlig når den når mer enn 20 mennesker på en gang. Så en gruppe med over 70.000 medlemmer er dermed et høyst offentlig sted. Kommunen jeg bor i har ca like mange innbyggere, og ordføreren kan ikke sitte og sutre om han får kritikk. Han har valgt å ha den rollen han har. Med det er det konsekvenser. Sånn. Dagens utblåsning overstått 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #3742 Del Skrevet 18. mars 2016 5 minutter siden, Auri skrev: Fokuset mitt hvertfall har alltid vært T som administrator av MFB, ikke som privatperson. Derfor prøvde jeg også å kutte ned praten om hva hun kunne jobbe osv. selv om hun var ufør, da det har ingenting med denne saken å gjøre. Privatpersonen T har ingenting med dette å gjøre. Derfor synes jeg også det blir utrolig feil når MFB-forsvarere kommer inn og skal trekke inn barna hennes o.l. Mannen hennes, barna hennes osv har ingenting med dette å gjøre. Kun ting som har med MFB å gjøre. Derfor blir der relevant å nevne mannen hennes ift til ASet, men ikke ellers. Jeg håper alle kan være enige i det. Jeg kommer derimot ikke til å sensurere eller pakke inn hva jeg mener om henne som admin. Hun beviser om igjen og om igjen at hun ikke tar til seg kritikk. Denne tråden startet som et sted å himle litt med øynene. Etter hvert som admins har blitt mer og mer aggresive, og nekter å ta til seg konstruktiv kritikk, har dermed også tonen i tråden her blitt mer aggresiv. Det blir naturligvis mer prat om henne enn de andre admins, siden hun, både i seg selv og av andre admins, tydelig blir refert til som hovedadmin og skaper av gruppa. Mao hun sitter med øverste ansvaret. Attituden hun og andre admins har kommet inn med her i tråden er i mine øyne hovedproblemet, og viser veldig klart tankegangen om at de har rett i alt, uansett. Istedet for å ta til seg mye av den konstruktive kritikken som er kommet her (alt for strenge regler, nå dobbeltmoralskt ift til linking, vage/useriøse forklaringer om hvorfor linking ikke er lov, å sparke ut medlemmer fordi de våger å være uenige, sette spørsmål eller melde seg inn i en annen matgruppe, dårlig språk, direkte løgn, det som virker som veldig sneaky og uærlig måte å skulle tjene penger på medlemmene sine, fremme usunn og/eller direkte helseskadelig mat, den arrogante og nedlatende tonen ovenfor medlemmer, osv osv osv), blir vi malt som fæle slemme mennesker som mobber uskyldige. Når man velger å sette seg i offentlighetens lys, må man regne med at det kommer kritikk. En FB gruppe, selv om den krever godkjenning for å bli medlem, er et offentlig sted. Stavanger høyesterett gjorde i fjor en dom på at en ytring er sett på som offentlig når den når mer enn 20 mennesker på en gang. Så en gruppe med over 70.000 medlemmer er dermed et høyst offentlig sted. Kommunen jeg bor i har ca like mange innbyggere, og ordføreren kan ikke sitte og sutre om han får kritikk. Han har valgt å ha den rollen han har. Med det er det konsekvenser. Sånn. Dagens utblåsning overstått Gud så bra skrevet. Helt enig med deg. Anonymkode: d8fcb...cf7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulf Skrevet 18. mars 2016 #3743 Del Skrevet 18. mars 2016 Her er screenshot fra appelsintråden :-) http://imgur.com/6gSbl53http://imgur.com/nCb0an2 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjerneku Skrevet 18. mars 2016 #3744 Del Skrevet 18. mars 2016 46 minutter siden, Auri skrev: Fokuset mitt hvertfall har alltid vært T som administrator av MFB, ikke som privatperson. Derfor prøvde jeg også å kutte ned praten om hva hun kunne jobbe osv. selv om hun var ufør, da det har ingenting med denne saken å gjøre. Privatpersonen T har ingenting med dette å gjøre. Derfor synes jeg også det blir utrolig feil når MFB-forsvarere kommer inn og skal trekke inn barna hennes o.l. Mannen hennes, barna hennes osv har ingenting med dette å gjøre. Kun ting som har med MFB å gjøre. Derfor blir der relevant å nevne mannen hennes ift til ASet, men ikke ellers. Jeg håper alle kan være enige i det. Jeg kommer derimot ikke til å sensurere eller pakke inn hva jeg mener om henne som admin. Hun beviser om igjen og om igjen at hun ikke tar til seg kritikk. Denne tråden startet som et sted å himle litt med øynene. Etter hvert som admins har blitt mer og mer aggresive, og nekter å ta til seg konstruktiv kritikk, har dermed også tonen i tråden her blitt mer aggresiv. Det blir naturligvis mer prat om henne enn de andre admins, siden hun, både i seg selv og av andre admins, tydelig blir refert til som hovedadmin og skaper av gruppa. Mao hun sitter med øverste ansvaret. Attituden hun og andre admins har kommet inn med her i tråden er i mine øyne hovedproblemet, og viser veldig klart tankegangen om at de har rett i alt, uansett. Istedet for å ta til seg mye av den konstruktive kritikken som er kommet her (alt for strenge regler, nå dobbeltmoralskt ift til linking, vage/useriøse forklaringer om hvorfor linking ikke er lov, å sparke ut medlemmer fordi de våger å være uenige, sette spørsmål eller melde seg inn i en annen matgruppe, dårlig språk, direkte løgn, det som virker som veldig sneaky og uærlig måte å skulle tjene penger på medlemmene sine, fremme usunn og/eller direkte helseskadelig mat, den arrogante og nedlatende tonen ovenfor medlemmer, osv osv osv), blir vi malt som fæle slemme mennesker som mobber uskyldige. Når man velger å sette seg i offentlighetens lys, må man regne med at det kommer kritikk. En FB gruppe, selv om den krever godkjenning for å bli medlem, er et offentlig sted. Stavanger høyesterett gjorde i fjor en dom på at en ytring er sett på som offentlig når den når mer enn 20 mennesker på en gang. Så en gruppe med over 70.000 medlemmer er dermed et høyst offentlig sted. Kommunen jeg bor i har ca like mange innbyggere, og ordføreren kan ikke sitte og sutre om han får kritikk. Han har valgt å ha den rollen han har. Med det er det konsekvenser. Sånn. Dagens utblåsning overstått Enig med deg i det du skriver. Hva administratorene i gruppa gjør ut over den gruppa og bloggen er ikke noe jeg interesserer meg for. Egentlig er ikke gruppa så interessant heller, men jeg synes det legges ut en og annen oppskrift som jeg har tatt vare på og vil teste en dag. Gruppa er mest underholdning for min del. Jeg blir fascinert av hvordan de styrer med jernhånd, og hvordan det koker når folk blir fornærma eller stiller kritiske spørsmål. Den bloggen er jo selvhøytidelig og ufrivillig komisk da. Jeg skjønner ikke konseptet med hvorfor kun to av administratorene skal få sine oppskrifter posta der når de overhodet ikke har SÅ gode oppskrifter? Hvorfor ikke de andre administratorene også, de har sikkert også noen fine oppskrifter. Synes forøvrig de kunne gjort noe lurt ved å la noen av oppskriftene medlemmene legger ut postes på den bloggen - med opphavsmann/kvinne til oppskriftens samtykke selvsagt. Og det kunne gjort seg med noen grafiske tips på layouten vil jeg si. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #3745 Del Skrevet 18. mars 2016 Leste på festet vedlegg: vi ønsker en positiv og oppbyggende tone. Dårlig oppførsel, fører i verste fall til utkastelse. Jaha.....spørsmål oppfatter de som dårlig oppførsel. Vi er mange adminer som følger med veggen. Vi går vakter, og scanner veggen. (Oi da) Fikk ikke kopiert, så tekst jeg tror jeg har gjengitt rett. De et så søte Anonymkode: d8fcb...cf7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #3746 Del Skrevet 18. mars 2016 14 minutter siden, Ingride skrev: Her er screenshot fra appelsintråden :-) http://imgur.com/6gSbl53http://imgur.com/nCb0an2 Anonymkode: 4a5d9...6f3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cel Skrevet 18. mars 2016 #3747 Del Skrevet 18. mars 2016 9 minutter siden, Stjerneku skrev: Enig med deg i det du skriver. Hva administratorene i gruppa gjør ut over den gruppa og bloggen er ikke noe jeg interesserer meg for. Egentlig er ikke gruppa så interessant heller, men jeg synes det legges ut en og annen oppskrift som jeg har tatt vare på og vil teste en dag. Gruppa er mest underholdning for min del. Jeg blir fascinert av hvordan de styrer med jernhånd, og hvordan det koker når folk blir fornærma eller stiller kritiske spørsmål. Den bloggen er jo selvhøytidelig og ufrivillig komisk da. Jeg skjønner ikke konseptet med hvorfor kun to av administratorene skal få sine oppskrifter posta der når de overhodet ikke har SÅ gode oppskrifter? Hvorfor ikke de andre administratorene også, de har sikkert også noen fine oppskrifter. Synes forøvrig de kunne gjort noe lurt ved å la noen av oppskriftene medlemmene legger ut postes på den bloggen - med opphavsmann/kvinne til oppskriftens samtykke selvsagt. Og det kunne gjort seg med noen grafiske tips på layouten vil jeg si. Enig med både deg og den du siterer. Dere får oppsummert det greit 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjerneku Skrevet 18. mars 2016 #3748 Del Skrevet 18. mars 2016 (endret) 19 minutter siden, Ingride skrev: Her er screenshot fra appelsintråden :-) http://imgur.com/6gSbl53http://imgur.com/nCb0an2 Ohoi! Jøsses. Er det mulig. HIV-smitte gjennom blodappelsin. Ser det for meg, noen stakkars narkomane valse inn på en butikk og flokke seg rundt appelsinene. Så trekker de fram hver sin sprøyte og stikker dem inn i appelsinene før de legger appelsinene pent tilbake i fruktdisken, og slentrer gjennom kassa og ut av butikken. Ettersom blodappelsinene er en høyst sesongbetont vare å finne i butikkene, januar-mars, så er det åpenbart i denne perioden de stikker innom fruktdiskene da. Mon tro hvordan de løser det ellers i året? Endret 18. mars 2016 av Stjerneku 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cel Skrevet 18. mars 2016 #3749 Del Skrevet 18. mars 2016 Appelsintråden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #3750 Del Skrevet 18. mars 2016 Nå gir jeg meg over. Fortalte ei venninne om mfb, hun og meldte seg inn. Etter en tid, så fortalte jeg at jeg hadde blitt kastet ut. Så hun stusset. Hun syns gruppen var fin, og vi har ikke snakket mer om det. I dag kommer hun innom...og jeg fortalte om styret der inne. Hun vet jeg er på kg....da forteller hun om sin gruppe. ????? Det er flere med samme navn. Vi har vært på vår ulike mfb gruppe. Haha. Nå forteller hun om Adams. ...noen har lagt ut fra Adams på den gruppen og trodd det var vår mfb. Vi lo godt. Hun viste meg den gruppen. Jeg er ikke medlem der, men tydelig at noen fra vår har gått over dit. De har bilde av frukt og bær øverst på sin gruppe. Det var morsom lesing uansett. Anonymkode: d8fcb...cf7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 18. mars 2016 #3751 Del Skrevet 18. mars 2016 25 minutter siden, Stjerneku skrev: Ohoi! Jøsses. Er det mulig. HIV-smitte gjennom blodappelsin. Ser det for meg, noen stakkars narkomane valse inn på en butikk og flokke seg rundt appelsinene. Så trekker de fram hver sin sprøyte og stikker dem inn i appelsinene før de legger appelsinene pent tilbake i fruktdisken, og slentrer gjennom kassa og ut av butikken. Ettersom blodappelsinene er en høyst sesongbetont vare å finne i butikkene, januar-mars, så er det åpenbart i denne perioden de stikker innom fruktdiskene da. Mon tro hvordan de løser det ellers i året? Ser for meg Jarle fra Åpen Post stå på Rema 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kraula Skrevet 18. mars 2016 #3752 Del Skrevet 18. mars 2016 1 time siden, Ingride skrev: Her er screenshot fra appelsintråden :-) http://imgur.com/6gSbl53http://imgur.com/nCb0an2 Omg. Jeg ler høyt. 😂😂😂😂😂😂😂😂 Det er litt trist også da, hva folk tror på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayoo Skrevet 18. mars 2016 #3753 Del Skrevet 18. mars 2016 Shit, og jeg som har kjøpt appelsiner på tilbud. Hadde ikke fått med meg at de narkomane driver å sprøyter inn hiv blod i appelsinene. Godt jeg har MFB til å opplyse meg! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 18. mars 2016 #3754 Del Skrevet 18. mars 2016 3 timer siden, Cambria skrev: Angående Tine så sa faktisk ikke admin direkte at de henter inspirasjon fra hun og gruppa, men hun sa det ikke er en umulighet på bakgrunn av andre som henter inspirasjon fra hun og gruppa. Jeg synes ærlig talt at vi bør roe oss litt ned med å poste åpent på facebooksidene til andre merker. Jeg er kjempefor å sende dem en privat melding om saken, men synes det begynner å bli stygt når det skal postes på facebooksiden til for eksempel Tine på et så tynt grunnlag. Det er mye mer uthenging enn det er å opplyse om uredelighet fra admin. Vi må ikke glemme at vi ikke skal synke lavere enn den gruppen der, og vi er faretruende nærme dem nå synes jeg. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Greit nok, jeg ble kanskje litt ivrig. Det er slettet nå og heller sendt på pm til Tine. Anonymkode: ce259...409 Sånn skal det låte! Viktig at vi ikke går helt i MFB-modus! Festlig at de stadig tviholder på at alle som har blitt kastet ut har blitt det av en grunn. Det verste er at mange medlemmer tror på dette også og tydeligvis er villig til å gå gjennom ild for å forsvare gudinnen og hennes trofaste admins. Jeg er redd jeg en vakker dag kommer til å få et anfall og skrive noe helt hysterisk inne på MFB. Jeg klarer snart ikke lenger holde det tilbake. Foreløpig får jeg kose meg med MFG-gruppa og avreagere der, lese litt oppskrifter og kanskje dele noen også. Får aldri rare anfall mens jeg er der inne. Rart med det 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #3755 Del Skrevet 18. mars 2016 Synes det er hysteri altså, men: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/forbruker/stikkene-gaar-langt-ned-i-klementinene/a/10071323/ Anonymkode: 74b72...559 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #3756 Del Skrevet 18. mars 2016 Jeg får inntrykket av at nivået på gruppen kanskje ikke bare er admins feil, eh, men også i stor grad "gjestene". Jeg mener, det er ei som i sted spurte om hvor lenge man skal steke frossne kyllingvinger. ...hva med å se på pakken? Anonymkode: 1fcc2...25e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 18. mars 2016 #3757 Del Skrevet 18. mars 2016 Takk for all blodappelsin praten, nå har jeg denne sangen i hodet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #3758 Del Skrevet 18. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får inntrykket av at nivået på gruppen kanskje ikke bare er admins feil, eh, men også i stor grad "gjestene". Jeg mener, det er ei som i sted spurte om hvor lenge man skal steke frossne kyllingvinger. ...hva med å se på pakken? Anonymkode: 1fcc2...25e Enig med deg der, men admin kunne gjort noe med dette selv. Siden er jo helt ødelagt . Eks legger noen ut spørsmål: det står olivenolje i oppskriften, men har ikke. Kan jeg bruke annen olje.Administrasjon har selv skrevet at det ikke er noe diskusjonsforum,men det kan komme et spørsmål uten bilde som blir lenger enn langt. Hva med redigering av bilder .Det har komt et bilde nå, av et pådekt kjøkkenbord "oppned". Og overskriften byr på marinade.... Anonymkode: d8fcb...cf7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 18. mars 2016 #3759 Del Skrevet 18. mars 2016 10 minutter siden, Severus skrev: Takk for all blodappelsin praten, nå har jeg denne sangen i hodet. Ååå, Asgeir 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #3760 Del Skrevet 18. mars 2016 Fått svar av Tine. http://m.imgur.com/TK0nakc Anonymkode: ce259...409 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg