Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt merkelig at det ikke er trådene i rampelyset som har dukket opp, men mat fra bunnen.

Anonymkode: d0426...f90

Hvis du tenkte på det datteren min sa så var det flere tråder hun nevnte, også mammatilmichelle. Dette er tråder jeg selv ikke følger med på, så er mulig jeg var mer interessert Mat fra bunnen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min samboer og jeg ble kastet ut av gruppen etter en fløtediskusjon, om hvilken fløte som passet best til koking og ikke. Jeg må bare påpeke at samboeren og kjæresten min jobber på kjøkken i tillegg til at jeg selv har gått på kokkeskole(han og). Vi vet at det vi sa stemte, og henviste til og med til bildene av retter fra et album i gruppen. Samboeren min skrev noe sånn som: "her er et perfekt eksempel på en sprukken saus", og la til et bilde. Deretter ble både han og jeg kastet ut.

Anonymkode: d4c28...e2a

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, foremma skrev:
12 minutter siden, Fluffy skrev:

Hvis du tenkte på det datteren min sa så var det flere tråder hun nevnte, også mammatilmichelle. Dette er tråder jeg selv ikke følger med på, så er mulig jeg var mer interessert Mat fra bunnen;-)

Dere burde da meldt dere inn i mfb..stilt noen spørsmål der inne. Da hadde hun fått sett voksne forbilder da. Tydeligvis har dere ikke vært der inne. Virkeligheten er verre...

Pussig at ei går inn på kg og på mfb? Tror ikke på deg....du er vel fra fbgruppa mfb.

Jeg har ikke påpekt skrivingen til folk, men sagt at skal du ha blogg, bør du beherske det. 

Du har vist ikke fått med deg alt som har skjedd heller

it

Anonymkode: 18ac8...a0a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, meld dere inn i Mar fra grunnen! Ikke er vi sponset, og ikke er vi eksperter på matlaging. Men jeg syns vi er hyggelige mot hverandre, og det er inspirerende med hyggelig folk:essen2:

Anonymkode: b1439...334

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det her alle er! :danse:

Jeg synes forresten det er helt på trynet å være voksen, skrive blogg og ikke engang vite at det heter ingredienser og DE, ikke di. :haar:

Det er ikke mobbing.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, foremma skrev:

https://imgur.com/a/XrjMX

Bare så det er sagt så mener jeg EGENTLIG at det hadde vært flaut for adams matkasse, men jeg skrev det jeg skrev for å holde samtalen gående. Ellers vet jeg ikke om dere får noe nyttig ut av dette , det går jo ikke an å skrive noe uten å høre de gamle argumentene deres igjen og igjen. 

Altså. Det er ord mot ord når T blir offentlig tatt i løgn av Adams, men det er ingen løgn når T sier at de sa at de blir inspirert av henne, selv om Adams sa at de sa at de ikke ble det? Hva er det egentlig de (di?) prøver å si? Det er kun løgn når andre sier noe, men de kan si at de sa noe som er helt sant for det har de sagt selv? Jeg synes svarene fra admin der er like mye svada som det jeg kom med nå. 

Som en av "dråpene" så skjønner jeg jo hvorfor jeg ble kasta ut sånn sett mtp diktaturstyret og frykten for mulige opprørskampanjer. Jeg var jo tross alt enig og deltagende i spørsmålet om bloggpushingen, samt den manglende åpenheten. Å så fikk jeg siste ordet som jeg vet kan være irriterende, men det passa liksom så bra akkurat da. (Unnskyld?) At det er utkastelsesgrunn er jeg ikke enig i. (Hvem av oss utstøtte er egentlig det?) Ingen av innleggene mine var over streken, det nest siste var nok i gråsonen, men ikke helt over. 

Utslaget for meg var nok når jeg oppdaga tråden inne på Adams og helt uskyldig :plystre: skrøt av at Adams inspirerer til å "forske frem oppskrifter fra eget hode". I løpet av nattens mørkeste timer så var jeg blitt kastet ut i det store intet. Men er det ikke noe som heter at man skal si noe positivt til noen hver dag da? Jeg synes det er viktig å skryte av de som fortjener det, nemlig Adams, ikke admins. 

Er man allerede kastet ut, så har man jo ikke noe å tape (haha, dagens!) Krotet ned spørsmålet til Adams ang samarbeid og tanker rundt dette, forventet egentlig ikke noe ordentlig svar og ble veldig overrasket over at de svarte så bra som de gjorde! Jeg digger seriøse bedrifter som spiller med åpne kort og tar seg tid til å svare på spørsmål på en skikkelig måte, det står det respekt av! 

T sine tilsvar var jo enda bedre! Popcorntilstander og egenmelding fra jobb var under vurdering for å kunne følge dramatikken live. Men jeg tok selvsagt til fornuft og fortsatte jobben, bitter og lite konstruktiv (ref admin). 

Hvorfor er jeg så opptatt av dette egentlig? Jo fordi jeg kan rett og slett ikke fordra uærlighet, det å være belærende, det å til enhver tid hevde sin rett, det å nekte å kreditere de som krediteres skal, det å gjøre seg til offer for å høste trøst og ros, det å stjele andres verk for så å hevde det er ens eget, det å vingekappe kritikeren ved å utestenge den fra diskusjonen, det å ekskludere for å statuere eksempler, det å sensurere berettiget kritikk, det å lyve om noen som ikke har mulighet til å forsvare/forklare seg, det å avfeie all konstruktiv kritikk som klaging og syting og "der er døra", det å bruke hersketeknikker. Lista er lang. 

Jeg er ikke feilfri, og jeg har trådd feil titt og ofte opp gjennom åra, men prøver i det minste å fordele det litt utover og ikke gjøre det bevisst. Og de gangene jeg har planta beina i salaten så ber jeg også om unnskyldning og tar den kritikken jeg da fortjener. Og det er dette jeg rett og slett ikke klarer å forstå at ikke skjer her. Man vinner jo så ekstremt mye på å legge seg flat og innrømme fadesene. Er det virkelig slik at enkelte tror at månen blir en ost om man påstår det mange nok ganger? 

Derfor er jeg så opptatt av dette. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er jeg et skarve døgn ute fra fb og kg, og holdt jeg på å gå glipp av det beste sosiale selvmordet på lenge. :popcorn: Jeg elsker at dere tok scrennschot og la det ut, og jeg syns det er midt i blinken at denne diskusjonen ble tatt på en side adminsene ikke kan kontrollere og slette innlegg på. Jeg digger Adams for å la det stå! Og du fru Gudinne som garantert leser her inne, kan du si hvilken rett du har inspirert Adam til å lage? 

Anonymkode: 953e1...8c0

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

it

Anonymkode: 18ac8...a0a

Jeg var medlem, er blitt kastet ut av gruppen.

På skolen brukte de kg som eksempel pga at det er norges største(?) diskusjonsforum. Min datter kjente ikke til fb-gruppen fra før, og hun har ikke kjennskap til jeg er på kg. Informasjonen kom som eksempel fra henne da vi diskuterte utestenging i vennegruppen, hun viste til at voksne ikke alltid er noe bedre. Jeg tenkte på dette da jeg så at flere hengte seg opp i hvordan noen hadde skrevet focaccia.

Hva du tenker og tror om meg tar jeg ikke så høytidelig;-)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, Fluffy skrev:

Jeg var medlem, er blitt kastet ut av gruppen.

På skolen brukte de kg som eksempel pga at det er norges største(?) diskusjonsforum. Min datter kjente ikke til fb-gruppen fra før, og hun har ikke kjennskap til jeg er på kg. Informasjonen kom som eksempel fra henne da vi diskuterte utestenging i vennegruppen, hun viste til at voksne ikke alltid er noe bedre. Jeg tenkte på dette da jeg så at flere hengte seg opp i hvordan noen hadde skrevet focaccia.

Hva du tenker og tror om meg tar jeg ikke så høytidelig;-)

Men er det mobbing å påpeke skrivefeil? Jeg er ikke enig i din datters definisjon av mobbing,hvis det er slike ting hun baserer det på. Det må være lov med saklig kritikk uten at folk skal ta det som mobbing. Å føle seg krenket er ikke det samme som mobbing, og man har ikke rett til å ikke bli krenket. 

Anonymkode: 751c4...c0f

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er det mobbing å påpeke skrivefeil? Jeg er ikke enig i din datters definisjon av mobbing,hvis det er slike ting hun baserer det på. Det må være lov med saklig kritikk uten at folk skal ta det som mobbing. Å føle seg krenket er ikke det samme som mobbing, og man har ikke rett til å ikke bli krenket. 

Anonymkode: 751c4...c0f

Min datter har ikke definert noe som helst, hun snakket om noe jeg selv er enig i. Hvorfor tror du tråden stadig blir moderert?

Gå tilbake i tråden her og se om kommentarene om focaccia går under det du kaller saklig kritikk.

Hvis du leser mitt første innlegg ser du at jeg også ønsker en saklig debatt.

Jeg er ferdig i denne diskusjonen. Jeg ytret et ønske om saklighet, det er tydeligvis det du også mener, så da er vi  enig da. 

Endret av Fluffy
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 timer siden, Cambria skrev:

De har skrevet der med fult navn, så er uten tvil kastet ut alle og enhver. Jeg tror de som har likt kritikken er kastet ut og jeg.

Nei, jeg er der ennå, med annen FB-konto. :ninja:

Anonymkode: 8a428...c39

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:pls:

Anonymkode: 00d37...581

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har likt kritikk både inne på gruppa, på Adams, jeg er på MFG og er enda ikke kastet ut fra MFB.. Føler jeg lever på tynn is her :ph34r:

Anonymkode: 998d4...ced

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 12d42...963

Siteringstull i innelgget over. 

Jeg digger at  mange er begynt å skrive "oppskrift på xxx side" er god,  du finner det på google. et lite opprør mot linkforbudet

Anonymkode: 12d42...963

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har likt kritikk både inne på gruppa, på Adams, jeg er på MFG og er enda ikke kastet ut fra MFB.. Føler jeg lever på tynn is her :ph34r:

Anonymkode: 998d4...ced

Jeg også! Lurer på om vi er en del av psykologisk krigføring? 

Anonymkode: 92316...641

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...