Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

52 minutter siden, Severus skrev:

Så dere hun som har laget en svær posjon lasagnesaus, med 2.5 kg ketchup oppi.

Stemmer ikke. Hun har brukt 2,5kg boks med hakkede tomater. Hun har faktisk et komma i setningen: " ...1 stor boks hakka tomater 2,5 kg, ketshup, stangselleri..."

Det er en stor porsjon, men ingen av oss her vet hvor mange som skal servere. 

Endret av ElectricScum
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, ElectricScum skrev:

Stemmer ikke. Hun har brukt 2,5kg boks med hakkede tomater. Hun har faktisk et komma i setningen: " ...1 stor boks hakka tomater 2,5 kg, ketshup, stangselleri..."

Det hørtes bedre ut 😊

Anonymkode: 7b5ca...ed8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet den sursøt sausen til T som hun hevder å ha funnet opp? Den fillipinske stemoren min som knapt nok kan et ord norsk, har brukt samme oppskrifta i årevis. Fra før mat fra bunnen eksisterte også.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, ElectricScum skrev:

"1 stor boks hakka tomater 2,5 kg" gir ingen mening med mindre 1 boks veier 2,5 kg..

Anonymkode: 1cc78...5f3

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er de smarte, så skiller de fb og blogg. Mfb på Facebook,  er blitt en tulleside. Når folk legger ut bilder og oppskrift av mat, så er det helt greit at folk spør ang retten osv. Det som skjer der inne er at siden blir sammen ned med : jeg har en liter melk,hva kan jeg bruke den til.? Eller: kan jeg bruke tørrgjær, for jeg har ikke fersk gjær. Eller kam jeg bruke sitron, for jeg har ikke lime.

Dette er sånt folk kan Google seg frem til. 

Så må de slutte å skrive at det er min oppskrift. Det er ikke noe som heter det. 

Så bør man sette ærlighet først.

Skal man drive blogg, så bør man beherske skrivekunst.  (Jeg gjør det ikke)se bort fra 16 åringer som starter en rosablogg om krigåfredåsånt, så forventes det mere. Og har du en blogg om et tema, så bør du beherske det, og det gjelder iallefall mat.

At du har laget mat i 25 år er ikke et kvalitets eller kunnskapsbevis. Det holder sikkert til familie og venner,men nå skal det duge på en blogg. Jeg holder på det, at du skal ha kunnskap om mat, det skal være variert, og ikke minst...den skal være sunn. Eks er om noen påpeker saltet, så svares det at hun liker at maten er salt. Det holder ikke. I går spør en hva HP saus er, og hun svarer Chilisaus. Flere sier etterpå, at det er det ikke. Hun viste ikke hva hun skulle kalle den.  I UK,  så er den sausen vanligere enn ketsjup,  og et must til egg og bacon. Hun kunne lest på flasken. Noen ba om bilde av flaske. Hadde hun faktisk HP i huset?

Så er det variasjon. Det er stappe, kylling,pasta....og til de grader druknet i saus. 

Har sett en fiskerett siden jeg ble medlem. Og den var overkokt. Noe man ser på bildet.

Siden jeg begynte på dette svaret, ser jeg at Adams matkasse har svart. Hvorfor lyver de om sånne ting? Så var det folkeregisteret....de sprer så mye løgner....skjønner de ikke at folk lurer på hva som rører seg i hodet på de? Alle kritikk blir fjernet. Forstår de ikke at kritikk kan være skjerpende for de? De bør lære seg kommunikasjon.  Leste i går at de hadde kunnskap om det også.....

Anonymkode: d8fcb...cf7

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
30 minutter siden, Adelia skrev:

Den er der enda :) 

Takk! Er bare jeg som er elendig til å lete :)

Anonymkode: d877a...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ei som lurer på hvor hun får kjøpt jern så hun kan lage belgiske vafler... Skulle tro 90% av "gjestene" der inne aldri har hørt om google. Eller vært i en kjøkkenutstyrbutikk :P 

Endret av Lurvetjofsa
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elnah
33 minutter siden, Severus skrev:

Dere vet den sursøt sausen til T som hun hevder å ha funnet opp? Den fillipinske stemoren min som knapt nok kan et ord norsk, har brukt samme oppskrifta i årevis. Fra før mat fra bunnen eksisterte også.

Artig nok så er det samme oppskrift min mor har brukt i 30 år og vel så det. 

Blir dårlig av å finne ut at mamma er en oppskriftstyv! :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som har lagt det ut på Tine sine sider å spurt dem om den oppskriften? Kan jo ta hun i enda en løgn da 😂

Anonymkode: d8576...825

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler og ler av at hun tror at Adam blir inspirert av salt, fett, rømme, ost, mel og gjær 😂😂

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ååå, for et trainwreck! Synd jeg ikke har tid til å sitte på nett i kveld! *ler og ler*

Anonymkode: e2608...0a7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, MalloryK skrev:

Ikke foreløpig

Jo jeg gjorde, men det ble sletta etter to sekunder og jeg ble sletta som medlem :P

Anonymkode: 1e802...59e

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor finner jeg det adams matkrise har skrevet. ? Jeg ser ikke noe på siden deres. Hvor? Kanskje jeg ikke ser det på mobil? Skal uansett sende de mail når jeg kommer hjem. Om det er ennå et påfunn full av løgn fra mfb sin side, så håper jeg Adam tvinger de til å skrive sannheten . Som sagt,må komme meg hjem. I mellomtiden har jo mfb tid til å svare selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvor finner jeg det adams matkrise har skrevet. ? Jeg ser ikke noe på siden deres. Hvor? Kanskje jeg ikke ser det på mobil? Skal uansett sende de mail når jeg kommer hjem. Om det er ennå et påfunn full av løgn fra mfb sin side, så håper jeg Adam tvinger de til å skrive sannheten . Som sagt,må komme meg hjem. I mellomtiden har jo mfb tid til å svare selv.

Sorry. Ikke matkrise, men matkasse .  

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

:fnise:

Anonymkode: a057c...7cd

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ligger inne på visitor post :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elnah
3 timer siden, Adelia skrev:

Haha, at det går an!

Vi skulle egentlig ha spammet gruppa med det her bildet :fnise:

http://m.imgur.com/exHxjbF

Vi har alltids dette bildet hvis noen har problemer med å se det på FB- siden til Adam :laugh:

Endret av Elnah
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...