Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er det ei som har lagt ut bilder av uglemuffins hun har laget. De er kule, men ikke akkurat noe hun har funnet på selv. Uglemuffins med Oreo. Hun spør samtidig om andre har tips til pynting av muffins, og det er ei som legger ut bilder av muffins med ostekrem i forskjellige farger og med pynt. Flotte muffins, hun skriver at hun har pyntet med sølvkuler og hjemmelagde sjokoladedråper. OP svarer da under bildet: "Og noen med annen kjøpt kakepynt da ser jeg...." Er dette lov i snillhetstyranniet på MFB da? Og OP har da ikke akkurat laget Oreokjeksene selv heller!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Duckie skrev:

Nå er det ei som har lagt ut bilder av uglemuffins hun har laget. De er kule, men ikke akkurat noe hun har funnet på selv. Uglemuffins med Oreo. Hun spør samtidig om andre har tips til pynting av muffins, og det er ei som legger ut bilder av muffins med ostekrem i forskjellige farger og med pynt. Flotte muffins, hun skriver at hun har pyntet med sølvkuler og hjemmelagde sjokoladedråper. OP svarer da under bildet: "Og noen med annen kjøpt kakepynt da ser jeg...." Er dette lov i snillhetstyranniet på MFB da? Og OP har da ikke akkurat laget Oreokjeksene selv heller!

Hva er liksom galt med kjøpt kakepynt? Jeg lager alltid glasur selv, men jeg aner ikke hvordan jeg kan lage sølvkuler, og ikke gidder jeg prøve å finne det ut heller. Er det "lov" med rømme er det da "lov" med sølvkuler :roll:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
54 minutter siden, Duckie skrev:

Hæ? Så det uglemuffins-innlegget nå, og det er jo samme dama som skrev om hjemmelagde dråper og myke sølvkuler som skrev "og noen med annen kjøpt kakepynt da ser jeg..." under bildet? 

Anonymkode: 601d9...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte litt på den der drinken "Aloe Vera" jeg...Er jo til og med bilde av en flaske likør...
Er det lov? Trodde ikke bilder av slikt er lov i Norge.. Går for reklame for alkohol.... :klo: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Den 9.3.2016 at 11.26, skruf skrev:

Det er jo forøverig en helt plain vanlig potetmos. Jeg har alltid laget den sånn. Bortsett fra at jeg bruker hvit pepper og litt muskatnøtt i. 

Kanskje jeg skal lage stappe til middag idag og legge ut bilde og oppskrift på MFB. Helt identisk oppskrift, men bytter ut pepper med hvit pepper og 1ts muskattnøtt, og kalle den Skrufstappa :fnise:

Send en melding til Helsetilsynet

Anonymkode: 87ee8...8ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Send en melding til Helsetilsynet

Skal jeg sende ei melding til Helsetilsynet med oppskrift på potetmos?

Nja, ser ikke helt det hensiktsmessige i det akkurat. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, skruf skrev:

Skal jeg sende ei melding til Helsetilsynet med oppskrift på potetmos?

Nja, ser ikke helt det hensiktsmessige i det akkurat. 

Ooops. Jeg siterte feil kommentar :ohmy: Tror ikke potetstappe trengs å meldes inn til Helsetilsynet. Hvertfall så lenge den ikke går av seg selv

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke lov å reklamere for alkohol . Det gjelder for bloggere også. Har ikke sett det du refererer til

Anonymkode: d8fcb...cf7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ooops. Jeg siterte feil kommentar :ohmy: Tror ikke potetstappe trengs å meldes inn til Helsetilsynet. Hvertfall så lenge den ikke går av seg selv

Haha :fnise: Nå fikk jeg morsomme bilder av potetstappe i hodet her :fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, Chibi skrev:

Jeg reagerte litt på den der drinken "Aloe Vera" jeg...Er jo til og med bilde av en flaske likør...
Er det lov? Trodde ikke bilder av slikt er lov i Norge.. Går for reklame for alkohol.... :klo: 

Send en melding til Helsetilsynet (håper jeg kommenterte på riktig kommentar nå :skya:)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lov å reklamere for alkohol . Det gjelder for bloggere også. Har ikke sett det du refererer til

Anonymkode: d8fcb...cf7

Fotballfrue fikk vel ei skrape pga alkoholreklame på bloggen sin, skal tro det er likt for alle og MFB bør heller ikke reklamere for det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, skruf skrev:

Fotballfrue fikk vel ei skrape pga alkoholreklame på bloggen sin, skal tro det er likt for alle og MFB bør heller ikke reklamere for det. 

Det er selvfølgelig forskjell på betalt reklame og oppskrifter. Blir de sponset av alkoholmerket er det noe annet.

Anonymkode: 86357...037

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ganske mye penger. Ikke langt unna hva jeg får i aap pr mnd som jeg må leve på

Anonymkode: f1250...498

Mhm og den summen er kun fra blogg.no. Sponsoravtaler kommer på toppen av det og det er ikke noe hemmelighet at det ligger mye penger der for de som holder seg på toppen. Sophie Elise har uttalt at hun får tilbud for rundt 150 000 som hun takker nei til. Da kan man jo tenke seg hva det er for de tilbudene toppbloggerene faktisk takker ja til.

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper det deles mellom alle admins da.

Anonymkode: 1fcc2...25e

Tror du det gjøres? Det hadde jo vært hyggelig om ble gjort, men jeg tenker vel at det er T og kansksje C som beholder de kronene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er selvfølgelig forskjell på betalt reklame og oppskrifter. Blir de sponset av alkoholmerket er det noe annet.

Er det en forskjell? De trenger ikke ta bildet av alkoholen de har i for å vise en oppskrift. Tror ikke det er lov. Men kan hende jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
24 minutter siden, S00l skrev:

Er det en forskjell? De trenger ikke ta bildet av alkoholen de har i for å vise en oppskrift. Tror ikke det er lov. Men kan hende jeg tar feil.

Om du googler drinkoppskrifter så får du opp mye der hvilken det står merket på hvilken type alkohol man skal bruke. Aviser har vinanbefalinger med både navn og bilde. Det kommer nok snart flere artikler som går på gode påskeviner som passer til lam. 

Er det ikke lov å ha bilde av folk som sitter med ølen i hånden på fest på blogg heller?

Reklame for alkohol er ikke lov, men å bruke den og vise det er selvsagt lov.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du googler drinkoppskrifter så får du opp mye der hvilken det står merket på hvilken type alkohol man skal bruke. Aviser har vinanbefalinger med både navn og bilde. Det kommer nok snart flere artikler som går på gode påskeviner som passer til lam. 

Er det ikke lov å ha bilde av folk som sitter med ølen i hånden på fest på blogg heller?

Reklame for alkohol er ikke lov, men å bruke den og vise det er selvsagt lov.

Okei. Da tar jeg feil :) Vet det ikke var lov å ta betalt for å vise frem, men var veldig usikker på om det var lov med bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er lagt ut en oppskrift på en drink på bloggen, typ

4 (2) cl vodka

4 (2) cl sour mix

brus 

Og så står det at tallene i parantes er hvis du ikke vil ha like mye futt i. Men det er jo bare at du får halvparten så stor drink? 

Anonymkode: 6651a...86c

Takk "Mat Fra Rennesteinen", jeg visste ikke man ble halvparten så full av å drikke halvparten så mye alkohol.

Endret av Herandjetzt
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, S00l skrev:

Okei. Da tar jeg feil :) Vet det ikke var lov å ta betalt for å vise frem, men var veldig usikker på om det var lov med bilder :)

Det er likevel problematisk. Vi har fått opplyst at horder av lettpåvirkelige mindreårige leser Mat fra bunnen. Nå er mange av dem fortapt for alltid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...