Fireflies Skrevet 10. mars 2016 #3321 Del Skrevet 10. mars 2016 7 minutter siden, skruf skrev: Lurer på om tilhørerskaren til O Store T er klar over hvor mange penger hun kommer til å tjene hvis hun havner helt på topp på blogglista. Ser det var ei som reagerte på et nytt sponsorsamarbeid og kommenterte noe i den duren at hun trodde ikke det var fortjeneste som skulle ligge bak gruppen MFB. T svarte at å nei, hun tjente bare en pitteliten sum på spons hun, det var jo bare for å gjøre gjestene en tjeneste at hun gikk inn i det samarbeidet, det er jo gjestene som tjener på det, og ikke hun...... Altså, hvor lettlurte tror T at folk er egentlig?? Hvis de blir værende mellom 4. og 10. plass så får hun faktisk 7500,- utbetalt bare for plasseringen. Regner med at blogg.no fortsatt betaler ut til topp 20. Så kommer alle sponsoravtalene på toppen av det. Jeg vil nå ikke si at det er en pitteliten sum... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 10. mars 2016 #3322 Del Skrevet 10. mars 2016 8 timer siden, knallerter skrev: Latterliggjøring er vel det samme som mobbing .. Nedsettende ting om andre mennesker . Ennå dere kjenner de ikke engang . Nettmobbing er blitt en ny trend Unnskyld meg, men du aner jo IKKE hva jeg skrev i min kommentar som ble slettet. Jeg har da vel for faen ikke mobbet eller latterligjort noensomhelt, det var nettopp poenget mitt. Men her blir alt slettet over en lav sko, bare man slenger på et smilefjes, så blir det sett på som latterliggjøring. Jeg skrev at den potetmosen som liksom skulle være så spesiell er en helt standard potetmos. (Riktignok med mye mer smør og fløte enn det jeg har i min, men det skrev faktisk ikke jeg noe om!) 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 10. mars 2016 #3323 Del Skrevet 10. mars 2016 6 timer siden, venus_ skrev: Hva er egentlig den greia med å legge rå kjøttdeig direkte på pizzaen? Hadde aldri hørt om det før jeg så det i den gruppa, da virket det nesten som det var jeg som var rar som stekte kjøttdeigen først. Må da bare bli bløtt og ekkelt? Mamma har gjort det, å det funker men kjøttdeigen burde ligge oppå osten da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulf Skrevet 10. mars 2016 #3324 Del Skrevet 10. mars 2016 Det tiøbudet de kjører har jeg sett på en annen (bra) blogg også, så de er ikke så eksklusive som de tror 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #3325 Del Skrevet 10. mars 2016 Det er lagt ut en oppskrift på en drink på bloggen, typ 4 (2) cl vodka 4 (2) cl sour mix brus Og så står det at tallene i parantes er hvis du ikke vil ha like mye futt i. Men det er jo bare at du får halvparten så stor drink? Anonymkode: 6651a...86c 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 10. mars 2016 #3326 Del Skrevet 10. mars 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er lagt ut en oppskrift på en drink på bloggen, typ 4 (2) cl vodka 4 (2) cl sour mix brus Og så står det at tallene i parantes er hvis du ikke vil ha like mye futt i. Men det er jo bare at du får halvparten så stor drink? Anonymkode: 6651a...86c Nei, det er jo mengden med brus som avgjør hvor stor drinken blir. Man har jo som oftest ikke mindre brus i, selv om man halverer vodkaen og sour mix. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 11. mars 2016 #3327 Del Skrevet 11. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er lagt ut en oppskrift på en drink på bloggen, typ 4 (2) cl vodka 4 (2) cl sour mix brus Og så står det at tallene i parantes er hvis du ikke vil ha like mye futt i. Men det er jo bare at du får halvparten så stor drink? Anonymkode: 6651a...86c Såfremst det ikke er brukt god, gammeldags heimbrent i denne drinken, så er den vel temmelig fjernt fra noe som kan ligne på "mat" fra bunnen. Forøvrig, med hensyn til denne forkjærligheten for fløte i den gruppen, så burde jo en White Russian vært en vinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #3328 Del Skrevet 11. mars 2016 9 timer siden, S00l skrev: Hvis de blir værende mellom 4. og 10. plass så får hun faktisk 7500,- utbetalt bare for plasseringen. Regner med at blogg.no fortsatt betaler ut til topp 20. Så kommer alle sponsoravtalene på toppen av det. Jeg vil nå ikke si at det er en pitteliten sum... Det er jo ganske mye penger. Ikke langt unna hva jeg får i aap pr mnd som jeg må leve på Anonymkode: f1250...498 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 11. mars 2016 #3329 Del Skrevet 11. mars 2016 8 timer siden, Severus skrev: Mamma har gjort det, å det funker men kjøttdeigen burde ligge oppå osten da. Men hvordan steker dere pizzaen da når dere har på rå kjøttdeig (ikke bare deg men alle som sier dere har på rå kjøttdeig) jeg steker pizzaen på høyeste varme i kanskje litt over 5 minutter. Vil tro at kjøttdeigen ikke blir helt gjennomstekt på den tiden 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #3330 Del Skrevet 11. mars 2016 9 timer siden, S00l skrev: Hvis de blir værende mellom 4. og 10. plass så får hun faktisk 7500,- utbetalt bare for plasseringen. Regner med at blogg.no fortsatt betaler ut til topp 20. Så kommer alle sponsoravtalene på toppen av det. Jeg vil nå ikke si at det er en pitteliten sum... Håper det deles mellom alle admins da. Anonymkode: 1fcc2...25e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #3331 Del Skrevet 11. mars 2016 35 minutter siden, Wenda skrev: Men hvordan steker dere pizzaen da når dere har på rå kjøttdeig (ikke bare deg men alle som sier dere har på rå kjøttdeig) jeg steker pizzaen på høyeste varme i kanskje litt over 5 minutter. Vil tro at kjøttdeigen ikke blir helt gjennomstekt på den tiden Hvis deigen blir stekt så blir kjøttdeigen det og. Du river den jo opp i mindre biter før du legger den på. Jeg lager alltid med tykk bunn og den trenger 12 min på 250 grader. Har hatt på rå biff på italiensk pizza og da steker jeg jo bare 5-7 min, på 275, det går hely fint det og Anonymkode: 454a3...aae 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 11. mars 2016 #3332 Del Skrevet 11. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis deigen blir stekt så blir kjøttdeigen det og. Du river den jo opp i mindre biter før du legger den på. Jeg lager alltid med tykk bunn og den trenger 12 min på 250 grader. Har hatt på rå biff på italiensk pizza og da steker jeg jo bare 5-7 min, på 275, det går hely fint det og Anonymkode: 454a3...aae Okey. Har stort sett alltid laget pizza med tynn bunn på pizzastein og gjerne temperatur opp mot 300-350 grader. Har ikke turt å ha på rått kjøtt, så alltid stekt det kjapt i stekepannen først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #3333 Del Skrevet 11. mars 2016 16 minutter siden, Wenda skrev: Okey. Har stort sett alltid laget pizza med tynn bunn på pizzastein og gjerne temperatur opp mot 300-350 grader. Har ikke turt å ha på rått kjøtt, så alltid stekt det kjapt i stekepannen først Jeg syns ikke det smaker godt når den ikke er stekt først. Skal kjøttdeig smake godt er den avhengig av å få stekeskorpe. Det er det som er nøkkelen. Det er mange som gjør feil der og koker kjøttdeigen ved å ha for mye i pannen om gangen eller rett og slett ikke steke den lenge nok (slik at den er gjennomstekt, men har ikke fått stekeskorpe). Å ha den rå på pizzaen gjør at den ikke får den nødvendige stekeskorpen og kjøttdeigen bærer preg av å ha blitt kokt i stedet for stekt. Selv om man sier at man "steker" i stekeovnen så er det rett og slett ikke det som skjer. Kjøttdeigen blir kokt, eller "bakt" kan man kanskje si. Anonymkode: 86357...037 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uskyldenselv Skrevet 11. mars 2016 #3334 Del Skrevet 11. mars 2016 (endret) Nå er det vel et faktum at gruppen har blitt en business om tilfellet om at blogg.no betaler for plassering stemmer. Uavhengig av det så har det tydeligvis kommet flere sponsorer inn, Porsgrund(?) porselen og Hadeland glassverk er vel det siste! Synes det hadde vært på sin plass at T som den store leder hadde laget et innlegg om det på gruppen, hvordan det fungerer administrativt. Med tanke på at ALLE oppskriftene må man inn på bloggen for å lese så synes jeg "gjestene" har rett på å vite hva de støtter. De fleste som er aktive der inne mener jo at T fortjener å tjene penger på hvordan hun driver gruppen, så da burde jo ikke dette skape noen blest. Om alle admins får en del av sponsor pengene/produktene er jo faktisk litt interessant midt oppi "rå-kjøttdeig eller stekt"-diskusjonen Endret 11. mars 2016 av Uskyldenselv 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattivatti Skrevet 11. mars 2016 #3335 Del Skrevet 11. mars 2016 (endret) 38 minutter siden, Uskyldenselv skrev: Nå er det vel et faktum at gruppen har blitt en business om tilfellet om at blogg.no betaler for plassering stemmer. Uavhengig av det så har det tydeligvis kommet flere sponsorer inn, Porsgrund(?) porselen og Hadeland glassverk er vel det siste! Synes det hadde vært på sin plass at T som den store leder hadde laget et innlegg om det på gruppen, hvordan det fungerer administrativt. Med tanke på at ALLE oppskriftene må man inn på bloggen for å lese så synes jeg "gjestene" har rett på å vite hva de støtter. De fleste som er aktive der inne mener jo at T fortjener å tjene penger på hvordan hun driver gruppen, så da burde jo ikke dette skape noen blest. Om alle admins får en del av sponsor pengene/produktene er jo faktisk litt interessant midt oppi "rå-kjøttdeig eller stekt"-diskusjonen Veldig enig i dette. Jeg ser ikke problemet med å tjene penger på en blogg så lenge man er ærlig rundt det man holder på med. Måten det blir gjort på her er feil og ufin synes jeg. Gjestene i gruppen blir "tvunget" inn på bloggen og admin snor seg mye rundt spørsmålene de får rundt det hele. Hadde ting blit gjot ryddig fra dag en av så hadde det ikke vert så mye kritikk å hente heller. Endret 11. mars 2016 av The Silence 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uskyldenselv Skrevet 11. mars 2016 #3336 Del Skrevet 11. mars 2016 (endret) Så enig @The Silence, og hva med alle "hjelperne" som henviser alle med spørsmål inn på bloggen? Får de en liten påskjønnelse til jul, eller er det totalt uoppfordret? Virker på meg som ren skjær SMISK., men for hva? Å få lov å prøve seg som testadmin?Det synes jeg ser veldig påtatt ut. Eksempel: Random gjest: "Noen som har forslag på kake til firmafest? Uten egg." Fast tilhenger: "Sjekk kategorien KAKER på bloggen da vel!!" Ærlig talt. Folk spør jo for å få et spesifikk forslag! Ikke for å bla igjennom 30 kaker, da kunne de like godt søkt på detsøteliv.no. At ikke flere gjør det av gjestene skjønner jeg heller ikke, der er det jo en genial søkemonitor og hun skriver godt om prosessen og resultatet. Men virker som noen av gjestene prøver desperat etter å få anerkjennelse fra T, typ "prøvde kaka di tanja :D :D beste kaka ever!!! Mannen helt enig!! lillesnuppa driver på sitt 5 stykke " Endret 11. mars 2016 av Uskyldenselv 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 11. mars 2016 #3337 Del Skrevet 11. mars 2016 Kusina mi spiste lett 5 stykker med kake når hun var unge, Facebook fantes ikke en gang da. Så at Tanjas kaker er så fantastisk tror jeg ikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Duckie Skrevet 11. mars 2016 Populært innlegg #3338 Del Skrevet 11. mars 2016 "Ofte i wok blandinger finnes det noe som er lys, den er flat og den er helt sprø. Hva heter den grønnsaken? Eller finnes den bare i wok-blanding?" Får lyst til å svare: Vannkastanjer vokser bare på wok-blandingstreet, så den er dessverre ikke å finne utenom nei. 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 11. mars 2016 #3339 Del Skrevet 11. mars 2016 Står det ikke på slike poser hva den inneholder? Om hun ser hva alt det andre er så er det jo enkelt å finne ut av liksom men hva har wokblandinger med mat fra bunnen? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 11. mars 2016 #3340 Del Skrevet 11. mars 2016 Hva dreier dette seg om? Orker ikke lese 183 sider. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg