Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil anbefale dere "verdens mat og desser" en superhyggelig gruppe der folk legger ut middager og deler tips UTEN frekke kommentarer og copyright på retter som de har forandret en dæsj på☺

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, Auri skrev:

Ingen diskusjon om sunt/usunt tillatt...! Hva faen. Hun har faktisk et ansvar. Hun promoterer denne maten, og da må hun stå for konsekvensene. Akkurat som at en blogger som promoterer ekstremt kalorifattig mat må stå ansvarlig. Det er helseskadelig, punktum.

Adelia: Du bør sladde navn og bilde på screenshoten din. Vi vil ikke bli anklaget for uthenging igjen tross alt :roll:

ot: hvordan får man sladdet navn i screenshots? Du kan få kalle det for Auri-sladden om du vil :fnise:

Anonymkode: 4347a...abd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auri-sladden :fnise: Du må laste ned en eller annen app som tillater deg å tegne på bildene, sånn at du kan stryke over navn og profilbilder :) Jeg aner ikke hvilken app da, jeg har ingen selv, de som er drevne på det her kan sikkert anbefale noen :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lo litt av at denne berømte "Tanja-stappa" var laget på Asterix-poteter, jeg da :ler: Potetstappe bør jo helst lages på melne potetsorter som Kerrs Pink, Pimpernell eller Mandelpotet. Da blir stappen myk og god, men samtidig luftig. Med kokefaste poteter kan stappen fort bli seig og "hard".

Dette er ganske "gjengs" kunnskap om poteter, og jeg tror ikke du finner en kokk i verden som ville ha laget potetstappe på kokefaste poteter (som altså Asterix er). Bama skriver forøvrig også dette på sine nettsider: http://www.bama.no/poteter/asterix/

Anonymkode: 93683...696

Det er vel nødvendig med kokefaste poteter når det er så mye fløte og smør i stappa. 
Da blir det plutselig helt vanlig konsistens på stappa ;) 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg bruker bare en spiseskje eller 2 med smør i min potetstappe, å så bruker jeg mandelpotet. Potetstappe ala Severus.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

ot: hvordan får man sladdet navn i screenshots? Du kan få kalle det for Auri-sladden om du vil :fnise:

Anonymkode: 4347a...abd

1 time siden, Auri skrev:

Auri-sladden :fnise: Du må laste ned en eller annen app som tillater deg å tegne på bildene, sånn at du kan stryke over navn og profilbilder :) Jeg aner ikke hvilken app da, jeg har ingen selv, de som er drevne på det her kan sikkert anbefale noen :P

Kan anbefale en app som heter ABM (A Beautiful Mess)! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Potetmos a la AB er med sennep i, så vet dere det!

Anonymkode: f2933...931

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.3.2016 at 18.19, ElizabethTaylor skrev:

Det er tross alt Trine som har kopiert dem må skjønne :opplyser:

Det må en vel skjønne :) At det er Trine som har kopiert fra en annen side . Og gjort den om til sin . Om dere er så flinke til å finne frem til de som har orginaloppskrifter til alt . Så klarer dere det også 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Potetmos à la LFM: 
Melne poteter, et fedd hvitløk (hvis det skal serveres til lam), smør, melk og fløte, fersk kvernet pepper, Maldon salt hhv. havsalt, fersk revet muskatnøtt, og ET EGG! 

Av og til erstatter jeg litt av smøret med baconfett siden alt blir bedre med bacon :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt usaklig, men likevel... 

I en tråd om veganretter diskuteres det at sukker er næring for kreftceller. En dame snakker om alt det sunne hun spiser og at hun unngår sukker fordi det ikke er bra for kroppen... Mens hun på profilbildet sitter og røyker en sigarett 😃 jeg har så lyst å kommentere det, men venter på at noen andre gjør det... 

Anonymkode: 7f316...d28

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså en som røyker får i seg mer radioaktive stoffer i løpet av et år enn en astronaut som tilbringer 6 mnd på ISS. Det sier litt om hvor ille det er. Men nok OT.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for latteliggjøring, avsporinger, brukerdebatt, sitat fra blogg/facebook og personidentifiserbar bilde.

- Pavilion, mod

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lafemmemauvaise skrev:

Potetmos à la LFM: 
Melne poteter, et fedd hvitløk (hvis det skal serveres til lam), smør, melk og fløte, fersk kvernet pepper, Maldon salt hhv. havsalt, fersk revet muskatnøtt, og ET EGG! 

Av og til erstatter jeg litt av smøret med baconfett siden alt blir bedre med bacon :biggrin:

:5:

Samme som meg da. :smilbla:

Skrev det tidligere også, men som vanlig ble mitt innlegg slettet (som latterliggjøring tipper jeg).

:forvirret:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist
33 minutter siden, loffen skrev:

Skrev det tidligere også, men som vanlig ble mitt innlegg slettet (som latterliggjøring tipper jeg).

Great minds think alike!

Latterliggjøring? Vi utveksler jo bare oppskrifter for svarte svingende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lafemmemauvaise skrev:

Great minds think alike!

Latterliggjøring? Vi utveksler jo bare oppskrifter for svarte svingende! 

:jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt er jo latterliggjøring her for tiden. 
Å påpeke at det er noe spesielt å sitte og stønne og bråke ved middagsbordet er da ikke latterliggjøring. Ikke vår feil at vi får rare, mentale bilder av det der :ler:

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det seriøst en vanlig hverdagsoppskrift med 3 dl kremfløte og 100 gram smør i en potetmos?! Jeg skjønner jo at barna uffer seg når de spiser borte om de er vandt med sånn kost. De kan da ikke smake ikke råvarene maten skal bestå av lenger. Norges største matgruppe, med NULL fokus på hva som er godt for kroppen. Jeg mener ikke den mosen er helseskadelig om den spises engang i blant, men ser strengt talt ikke poenget. Mener ikke at alle skal være fanatiske, men et snev av sunn fornuft er lurt da samfunnet vårt er preget av økende vekt og livsstilssykdommer. Jeg nekter å bli med på den trenden. Og var det ikke en regel på gruppa at det ikke var lov å legge ut slanketips eller komme med råd til slikt? Men vektoppgang, be my guest.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Uskyldenselv skrev:

Er det seriøst en vanlig hverdagsoppskrift med 3 dl kremfløte og 100 gram smør i en potetmos?! Jeg skjønner jo at barna uffer seg når de spiser borte om de er vandt med sånn kost. De kan da ikke smake ikke råvarene maten skal bestå av lenger. Norges største matgruppe, med NULL fokus på hva som er godt for kroppen. Jeg mener ikke den mosen er helseskadelig om den spises engang i blant, men ser strengt talt ikke poenget. Mener ikke at alle skal være fanatiske, men et snev av sunn fornuft er lurt da samfunnet vårt er preget av økende vekt og livsstilssykdommer. Jeg nekter å bli med på den trenden. Og var det ikke en regel på gruppa at det ikke var lov å legge ut slanketips eller komme med råd til slikt? Men vektoppgang, be my guest.

Mengden er nok ikke typisk. Men det er ikke uvanlig å lage potetmos av melk, fløte, smør og krydder :P
Men forstår som sagt godt hvorfor de trenger kokefaste poteter når det er så mye fuktighet i mosen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, loffen skrev:

Latterliggjøring er vel det samme som mobbing .. Nedsettende ting 

om andre mennesker . Ennå dere kjenner de ikke engang . Nettmobbing er blitt en ny trend 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...