Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 minutter siden, Ingride skrev:

Herregud, det er ei helt vanlig potetstappe! 

http://imgur.com/LXl9Oyn

Stønne og nyte faktisk :fnise: 

Ikke vet jeg hva oppskrift på tanjastappe er, men ut fra kommentaren der så er det nøyaktig det samme jeg gjorde helt på egen hånd uten oppskrift første gang. 

Poteter, smør, melk. Av og til fløte om jeg har noe som må brukes opp. Smake til med litt salt og pepper. 

Er det virkelig verdt å stønne og bråke sånn for? :P Og hvordan har de laget det tidligere hvis det er imponerende?   

Endret av daemonia
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stønne og nyte. .? Det er potetstappe det er snakk om liksom?  :klo:

Anonymkode: 00d37...581

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forøverig en helt plain vanlig potetmos. Jeg har alltid laget den sånn. Bortsett fra at jeg bruker hvit pepper og litt muskatnøtt i. 

Kanskje jeg skal lage stappe til middag idag og legge ut bilde og oppskrift på MFB. Helt identisk oppskrift, men bytter ut pepper med hvit pepper og 1ts muskattnøtt, og kalle den Skrufstappa :fnise:

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, skruf skrev:

Det er jo forøverig en helt plain vanlig potetmos. Jeg har alltid laget den sånn. Bortsett fra at jeg bruker hvit pepper og litt muskatnøtt i. 

Kanskje jeg skal lage stappe til middag idag og legge ut bilde og oppskrift på MFB. Helt identisk oppskrift, men bytter ut pepper med hvit pepper og 1ts muskattnøtt, og kalle den Skrufstappa :fnise:

Jaaaa!! :fnise:

Anonymkode: 00d37...581

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde blitt litt fornærmet av måten T skriver på hadde jeg vert forelder til en venn av barna til T, og de spiste hos oss av og til... 

Anonymkode: 16b02...833

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg fri og bruker litt av dagen på å lage en stor kjele lapskaus. Mat til både dagens middag og til fryseren. 

I lapskausen bruker jeg alltid en søtpotet. Dette vet jeg ikke om noen andre som gjør, så dette skal jeg selvsagt søke patent på. 

:lol:

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lapskaus a la MarianneE

3 minutter siden, MarianneE skrev:

Idag har jeg fri og bruker litt av dagen på å lage en stor kjele lapskaus. Mat til både dagens middag og til fryseren. 

I lapskausen bruker jeg alltid en søtpotet. Dette vet jeg ikke om noen andre som gjør, så dette skal jeg selvsagt søke patent på. 

:lol:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stønne og nyte av å spise en helt vanlig potetstappe? Da tror jeg at jeg hadde bedt vedkommende å forlate bordet om de hadde holdt på slik sammen med meg. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Ingen diskusjon om sunt/usunt tillatt...! Hva faen. Hun har faktisk et ansvar. Hun promoterer denne maten, og da må hun stå for konsekvensene. Akkurat som at en blogger som promoterer ekstremt kalorifattig mat må stå ansvarlig. Det er helseskadelig, punktum.

Adelia: Du bør sladde navn og bilde på screenshoten din. Vi vil ikke bli anklaget for uthenging igjen tross alt :roll:

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lo litt av at denne berømte "Tanja-stappa" var laget på Asterix-poteter, jeg da :ler: Potetstappe bør jo helst lages på melne potetsorter som Kerrs Pink, Pimpernell eller Mandelpotet. Da blir stappen myk og god, men samtidig luftig. Med kokefaste poteter kan stappen fort bli seig og "hard".

Dette er ganske "gjengs" kunnskap om poteter, og jeg tror ikke du finner en kokk i verden som ville ha laget potetstappe på kokefaste poteter (som altså Asterix er). Bama skriver forøvrig også dette på sine nettsider: http://www.bama.no/poteter/asterix/

Anonymkode: 93683...696

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...