Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

og hun som ikke skjønte oppskriften når det sto; "2 egg og en plomme".

:laugh:

Anonymkode: 7cd9b...244

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Heartattack pasta" er siste oppskriften :P Litt selvironi i det minste, men herrefred. Går tydeligvis sport i å gi blanke i helsen :opplyser:Viktig å kose seg med maten men det er også en stor forskjell på hverdag og fest. 

Edit: Nå sto det faktisk lørdagspasta på oppskriften da ;) 

Endret av Uskyldenselv
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha, et relativt (nytt?) aktivt medlem avslutter alle spørsmålene sine med "?!", så selv spørsmål som er ganske basic gir inntrykk av panikk. 

Anonymkode: 1fcc2...25e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, et relativt (nytt?) aktivt medlem avslutter alle spørsmålene sine med "?!", så selv spørsmål som er ganske basic gir inntrykk av panikk. 

Haha har merket meg vedkommende jeg og.

Veksler mellom å irritere meg og more meg over skrivemåter og (mangel på) tegnsetting. Alle spørsmålene fra nevnte bruker leser jeg som irriterte, ligg aggressive. Og alle de som skriver spørsmål uten spørsmålstegn, leser jeg på en skikkelig tafatt måte.

Og hva er greia med alle de malplasserte smileyene? En helt enkel kommentar er gjerne etterfulgt av en smiley som ler så den griner... Denne brukes hele tiden, jeg blir forvirra. "Dette er min favorittoppskrift også!" "Ler-så-jeg-griner". Hadde de ment det ironisk hadde jeg forstått det, men ser jo ikke slik ut utifra settingen.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg meldte meg inn i gruppen i håp om at det var andre som meg som liker å eksperimentere på kjøkkenet. I stedet for virker det som om folk er livredde for dette. De skal ha nøyaktige oppskrifter, lurer på om "man kan ha fennikel til kylling" (prøv, da vel!) og er veldig tradisjonelle med sine poteter, kokte gulrøtter og brun saus til alt. Ikke noe galt i det sistnevnte, men særlig oppfinnsomt er det ikke. Når noe spør: "Hva pleier dere å ha til fiskekaker? Lei av det samme gamle", så hjelper det ikke mye på kreativiteten når 80% av de som svarer ramser opp kokte poteter, raspet gulrot og smeltet smør...

Så gruppen er sikkert flott for mange, men føler jeg ikke får så mye ut av den...

Anonymkode: 7f316...d28

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, Duckie skrev:

Haha har merket meg vedkommende jeg og.

Veksler mellom å irritere meg og more meg over skrivemåter og (mangel på) tegnsetting. Alle spørsmålene fra nevnte bruker leser jeg som irriterte, ligg aggressive. Og alle de som skriver spørsmål uten spørsmålstegn, leser jeg på en skikkelig tafatt måte.

Og hva er greia med alle de malplasserte smileyene? En helt enkel kommentar er gjerne etterfulgt av en smiley som ler så den griner... Denne brukes hele tiden, jeg blir forvirra. "Dette er min favorittoppskrift også!" "Ler-så-jeg-griner". Hadde de ment det ironisk hadde jeg forstått det, men ser jo ikke slik ut utifra settingen.

Det var jeg som skrev om admins skrivemåte, lengre oppe. 

Det bør settes krav til en admin. Det er derfor jeg skriver lite. Jeg har ikke ferdigheter nok til det. Dette var noe jeg nevnte, men det var visst ikke nok for en her inne.

Når du selv ikke innser at du ikke har det som skal til, for å bære admin, det er da en test er bra.

Anonymkode: d8fcb...cf7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lol. Da en viss gudinne skrøt over å ha havnet på 25.plass på topplisten, er det noen som gir henne praise for å ha "kommet med idéen om en matblogg".

Hun svarer fortsatt ikke på spørsmål om hun tjener penger på bloggen. :) 

PS: Det var ikke Kim Jong-Il som fant opp hamburgeren, det var MFB! 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lol. Da en viss gudinne skrøt over å ha havnet på 25.plass på topplisten, er det noen som gir henne praise for å ha "kommet med idéen om en matblogg".

Hun svarer fortsatt ikke på spørsmål om hun tjener penger på bloggen. :) 

PS: Det var ikke Kim Jong-Il som fant opp hamburgeren, det var MFB! 

Det var hamburgere allerede fra romertiden av.

Anonymkode: 87ee8...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var hamburgere allerede fra romertiden av.

Anonymkode: 87ee8...8ba

Jesus var veldig glad i hamburgere. :)

Anonymkode: a057c...7cd

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææhæhæhæhæ. Noen har lagt ut en oppskrift hvor de har en hel tube med baconost i, i tillegg til en boks 'creme fraish' (sic).

Vet man ikke skal se æsj til andres mat, men ble bittelitt dårlig her jeg sitter. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en dame der inne som spør etter oppskrifter på noe som er lett å spise fordi sønnen hennes nettopp har fått plate. Men det er vel vanlig å ta platen ut når man spiser? Jeg hadde plate i flere år, det samme hadde flere venninner, og jeg har aldri hørt om noen som spiser med platen i. Da får man jo matrester opp mellom platen og ganen...

Anonymkode: 1fc9b...17c

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er en dame der inne som spør etter oppskrifter på noe som er lett å spise fordi sønnen hennes nettopp har fått plate. Men det er vel vanlig å ta platen ut når man spiser? Jeg hadde plate i flere år, det samme hadde flere venninner, og jeg har aldri hørt om noen som spiser med platen i. Da får man jo matrester opp mellom platen og ganen...

Er det en plate av typen man får når man har regulering (overbitt)? 

Fordi en sånn har jeg hatt, men den tok jeg ut når jeg åt. Kanskje han er veldig sår i munnen etter å ha fått regulering? Det kan være sykt kjipt å spise biff (eller noe annet man må tygge) de første dagene etter man fikk satt inn reggis. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Wenda skrev:

Eeeh, hva er det der :ler:

Fysj! Husker det var noen fra MFB som snakket om lite lekker mat som lå ute på MFG. Oh the irony!

Anonymkode: d877a...8fb

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
3 minutter siden, Kraula skrev:

Er det en plate av typen man får når man har regulering (overbitt)? 

Fordi en sånn har jeg hatt, men den tok jeg ut når jeg åt. Kanskje han er veldig sår i munnen etter å ha fått regulering? Det kan være sykt kjipt å spise biff (eller noe annet man må tygge) de første dagene etter man fikk satt inn reggis. 

Ja, den typen plate. Hun (moren) mener platen bare skal tas ut for tannpuss, altså at han skal spise med den i. Høres grusomt ut, husker jeg begynte å spise med min i en gang, var ekkelt. De første dagene etter jeg fikk streng eller hadde stammet den gikk det stort sett i yoghurt og loff husker jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fysj! Husker det var noen fra MFB som snakket om lite lekker mat som lå ute på MFG. Oh the irony!

Anonymkode: d877a...8fb

Ja det der så svært lite fristende ut, men det syns jeg gjelder mesteparten av maten der. Maten på MFG ser mye mer innbydende ut :)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Joda, sjokoladekake med jordbær er godt, men estetisk er det ikke. Hva med et tynt lag hvit sjokoladeganache over selve sjokoladekaken, og pynte med jordbær? Det ser bare så ufattelig mer appetittlig ut med hvitt og rødt enn brunt og rødt. 

Og bare til info! Hvis noen nå ser sjokoladekake med jordbær og hvitt sjokoladetrekk på MFB, så hils fra meg og si at den er MIIIN, miiin, it is MY precioussss. Sjokoladekake à la LFM :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...