Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det nå jeg ikke burde si at jeg elsker både Spaghetti a la Capri, Piffi-krydder og Gastromat? :fnise:

Endret av Poppie
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, NumberSix skrev:

Er det ikke bare å gi en lang f*** i den regelen om å ikke skrive ut? De vil jo aldri finne ut om noen har tatt utskrift fra bloggen deres uansett? 

Man kan jo alltids skrive ut, og så krysser man ut 2 dl av en ingrediens, og skriver 1,5 dl i stedet. Vips - ens egen oppskrift!

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Får man ikke skrive ut oppskriftene? Jeg blir så lam i hjernen av å skjønne logikken deres. Og ja, kan godt hende (noe) av maten er god, men videre lekkert presentert er det ikke! Gudinnetips: Vi spiser med øynene også. 

Anonymkode: d877a...8fb

Nå har jeg ikke testet selv, ettersom jeg ikke vil generere klikk til bloggen. Men jeg forstod kommentaren som at det ikke var mulig å printe? At de hadde satt noen innstillinger på gruppa? Slik som enkelte gjør noe med bildene så man ikke kan kopiere de? Om de bare sier at folk ikke får lov, er det vel ikke noe problem. Eller skal de kreve jevnlige printerlogger for å se hvem som skal beholde gjeste-status eller ikke?

19 minutter siden, Poppie skrev:

Er det nå jeg ikke burde si at jeg elsker både Spaghetti a la Capri, Piffi-krydder og Gastromat? :fnise:

Jeg elsker ketchup! :ph34r: Men jeg skryter ikke på meg overnaturlige evner på kjøkkenet, for så å servere folk ketchup i etterkant. Og jeg tviler sterkt på at noen vil sammenligne min ketchup-dynkede mat med mat servert av norges beste kokker. :)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste pommes frites krydderet som smaker ok er den røde boksen fra hoff. Men jeg spiser aldri pommes frites hjemme. Lager heller potetbåter å kryddrer selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer til å printer ut bare på faenskap, bare å skjermprinte det :fnise:

Anonymkode: 16e02...892

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går dere inn på bloggen? Dere liker lite der,men skal dere bruke oppskriftene, siden dette maset om print? Jeg nekter å gå inn der. Ser tallerkenbilder på fb og det holder

Anonymkode: d8fcb...cf7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Duckie skrev:

Nok en gang blir det linket til bloggen når noen spør etter en oppskrift. En "gjest" svarer: Synd at man ikke kan kopiere eller skrive ut fra den siden.

C svarer da tilbake at nei, det kan man ikke, men man kan lagre siden.

Stjele andres oppskrifter - helt greit! At noen printer ut oppskriften for å ha den på kjøkkenbenken? Ikke greit! Hva er greia? Jeg er innom matblogger nå og da, aldri hatt problemer med å skrive ut oppskrifter før?

Men driver folk virkelig og printer direkte ut fra sider da? Eneste gangen jeg gjør det er når jeg skal printe fra lovdata. Ellers kopierer jeg og limer inn i word før jeg printer ut. Det kan jo hun damen også gjøre.

Anonymkode: 86357...037

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men driver folk virkelig og printer direkte ut fra sider da? Eneste gangen jeg gjør det er når jeg skal printe fra lovdata. Ellers kopierer jeg og limer inn i word før jeg printer ut. Det kan jo hun damen også gjøre.

Ja hvis jeg skal ha noe kjapt, en oppskrift f.eks. trykker jeg bare print på siden. Det er mange måter man kan komme seg unna "printforbudet" på, jeg bare stusser over at det eksisterer i det hele tatt jeg. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal de klare å oppdage hvem som printer ut oppskriftene? Har de supermann-evner?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Duckie skrev:

Ja hvis jeg skal ha noe kjapt, en oppskrift f.eks. trykker jeg bare print på siden. Det er mange måter man kan komme seg unna "printforbudet" på, jeg bare stusser over at det eksisterer i det hele tatt jeg. :)

Men kan det være at siden bare rett og slett mangler løsning for å printe ut? At de ikke har gjort det med vilje, men at det ikke er tenkt på?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skriften kan kopieres så den skal nok kunne printes også.

Anonymkode: 16e02...892

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om de skal dele sine oppskrifter fra blogg, hva er poenget om du ikke kan printe ut?

Anonymkode: d8fcb...cf7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom bloggen nå. Veldig varierende. I dag hadde faktisk flere lagt ut ting de hadde laget med oppskrifter. Noen dager er det primært "jeg har to poteter, en gulrot og fem blåbær - hva kan jeg lage? Så en nå som ville ha oppskrift på en veldig god potetstappe. Jeg tror man finner det raskere ved å google.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Var de ikke så utrolig strenge på at alle måtte ha nøyaktige mål på alt i oppskriftene sine for ikke så lenge siden, for at det skulle være 'lett for alle som ikke var så vandt med å lage mat' eller noe? Tydeligvis ikke så viktig når admin skal hjelpe noen med oppskrift.

http://imgur.com/oZ5s6pn

Anonymkode: 1fc9b...17c

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløte, rømme, OG snøfrisk? 
Jeg kjenner blodårene tetter seg bare ved å lese det der... 
Kaller de det der en saus? 

Om 20 år har vi en ekstrem mangel på hjertespesialister her i landet.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var de ikke så utrolig strenge på at alle måtte ha nøyaktige mål på alt i oppskriftene sine for ikke så lenge siden, for at det skulle være 'lett for alle som ikke var så vandt med å lage mat' eller noe? Tydeligvis ikke så viktig når admin skal hjelpe noen med oppskrift.

http://imgur.com/oZ5s6pn

Anonymkode: 1fc9b...17c

Dobbelmoral? Aldri hørt om. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 6.2.2016 at 15.18, Wenda skrev:

Bra :)

Ville ikke gjøre det selv siden jeg ikke har førstehåndsinformasjon (ble jo kastet ut av gruppen så kan ikke se det selv)

Bleklager at jeg brøt meg inn i tråden din . jeg får ikke kommentert eller kommer inn i andre tråder for å svare 
Trenge litt info hvordan jeg gjør det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, knallerter skrev:

Bleklager at jeg brøt meg inn i tråden din . jeg får ikke kommentert eller kommer inn i andre tråder for å svare 
Trenge litt info hvordan jeg gjør det 

Gjør hva? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Kanskje man skal gi vedkommende oppskrift på marinerte hestereker? 
Altså, uten at jeg googler, så plukker jeg følgende fra minnekammeret i hodet:
- baconsurrede medjouldadler
- papas frits
- oliven
- tørkede tomater i olje-krydder-lake og 4 ss pepper
- Manckego-ost
- grilla squash-/aubergine-skiver
- aïoli
- syltet paprika
- stekte sardiner
- roja-saus
- store bønner i tomatsaus

Det er snakk om tapas! Ikke en tolv-retters meny på en luksusrestaurant! Madre mia ...

Masse skrivefeil ..  Og jeg hadde ikke laget dette og en trenger ikke sitte i en gruppe og bare skal google hele tiden :)  
Lage en gooogle/baksnakke gruppe . på fb . da vel

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør hva? 

siterer andres tråder her inne ..  Du var kanskje ikke den rette som svarte da ..  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...