Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Faens siteringsrot på kg!

Anyhow. Måtte melde meg inn i MFG nå, har hatt lyst lenge men vil ikke gå glipp av dramaet i MFB :P 

Den fæle spypizzaen er jo en helt vanlig pizza! Gud så flaut på MFB's vegne. Scrolla bare raskt igjennom siden nå, og fant 5 oppskrifter jeg har lyst til å prøve denne uka :) 

Anonymkode: 92316...641

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada. Ingenting er mer smakfullt enn 1 kg pasta med 1 pakke karbonadedeig, 2 kg smør, og inn i ovnen i 2-3 timer. Yummy! 

Og man kan da for alt i verden ikke lage noe i ildfast form uten å ha haugevis av fløte, rømme, eller creme fraiche (ja det er faktisk slik det skrives ;)). Og det er faktisk hva folk med smaksløkene i behold betegner som brekningsfremkallende. 

En annen ting som er helt latterlig inne på gruppa deres som er sååå fantastisk bare fordi dere har mange medlemmer: Når folk poster bilder og oppskrifter så er det alltid en haug av medlemmer som poster Gudinnas variant med bilde i kommentarene. Ikke noe om hvor godt det opprinnelige så ut, men "prøv denne, dette er den beste jeg har smakt noen gang!". Og så slenger Gudinna seg på og svarer videre på kommentarene som henviser til hennes tidligere innlegg og takker for all rosen. Hva faen er det liksom? :P 

Forresten så tror jeg ingen glemmer at dere er inne på MFG. De driter vel bare i dere, og kan faktisk våge å poste bilder av mat som er ren i stedet for fullt av mettet fett og salt. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt av hun som har lagt ut oppskrift på hjemmelaget pizza........med bilde av et glass med pizzasaus. Skikkelig hjemmelaget og mat fra bunnen gitt :P

Og de spørsmålene enkelte kommer med, de er virkelig helt tullete og svaret sier seg selv....sånn som: "hvordan unngår jeg tynn hvitsaus?"... Kanskje så enkelt som å ikke tilsette så mye melk?? Eller hun som har masse oppskjært kyllingkjøtt og lurer på hva hun skal gjøre med det. Nei, vet ikke jeg? Finne ei oppskrift som ibefatter kylling og lage noe utav det? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, skruf skrev:

Og de spørsmålene enkelte kommer med, de er virkelig helt tullete og svaret sier seg selv....sånn som: "hvordan unngår jeg tynn hvitsaus?"...  

Så siste kommentaren på det innlegget nå: 

All fiskebollekraften og melk blir en go saus.salt etter smak

Så tynn kraft fra fiskebolleboksen ispedd enda mer melk blir saus? Huff... Ikke blir sausen noe tykkere av det heller. 
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, daemonia skrev:

Så siste kommentaren på det innlegget nå: 

All fiskebollekraften og melk blir en go saus.salt etter smak

Så tynn kraft fra fiskebolleboksen ispedd enda mer melk blir saus? Huff... Ikke blir sausen noe tykkere av det heller. 

Hun har visst ikke helt skjønt at man får god saus med å smelte smør og ta i mel før man sper ut med melk og evt fiskebollekraft... Ikke rart sausen blir tynn! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så rart at du mener den ser ut som spy egentlig. Når dette er en type pizza som får mange likes. 

Kjedelig og meget tørt!

Anonymkode: 7dd16...d79

Leste den jeg også..... Men sånn som jeg forsto det så ramset hun som lurte på det med pizza opp hva hun hadde av ingredienser, så ikke rart det blir tørt med de få ingrediensene der!

Jeg har og brukt pesto som fyll, men da har jeg hatt litt mere på enn bare rødløk:fnise:

Endret av skruf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 30. januar 2016 at 23.17, Marimba skrev:

Jeg er med i begge :skya:

Jeg også :) Best mat i MFG, absolutt mer morsom underholdning i MFB, he he :kokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, skruf skrev:

Må le litt av hun som har lagt ut oppskrift på hjemmelaget pizza........med bilde av et glass med pizzasaus. Skikkelig hjemmelaget og mat fra bunnen gitt :P

Og de spørsmålene enkelte kommer med, de er virkelig helt tullete og svaret sier seg selv....sånn som: "hvordan unngår jeg tynn hvitsaus?"... Kanskje så enkelt som å ikke tilsette så mye melk?? Eller hun som har masse oppskjært kyllingkjøtt og lurer på hva hun skal gjøre med det. Nei, vet ikke jeg? Finne ei oppskrift som ibefatter kylling og lage noe utav det? 

Jeg visste ikke at det fantes ferdig pizzasaus engang jeg!

Jeg ble så overrasket da jeg så det glasset :overrasket: men det verste var at jeg holdt på å skrive det. Heldigvis tok jeg meg inn i siste liten. Tenk,  jeg ville sikkert blitt kastet ut. :ler: 

(Jeg har nettopp oppdaget at det finnes pizzasaus på pose også, er det mulig! :overrasket: Det må da smake som tomatsuppe på pose?)

Endret av loffen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, loffen skrev:

Jeg visste ikke at det fantes ferdig pizzasaus engang jeg!

Jeg ble så overrasket da jeg så det glasset :overrasket: men det verste var at jeg holdt på å skrive det. Heldigvis tok jeg meg inn i siste liten. Tenk,  jeg ville sikkert blitt kastet ut. :ler: 

(Jeg har nettopp oppdaget at det finnes pizzasaus på pose også, er det mulig! :overrasket: Det må da smake som tomatsuppe på pose?)

Bra du ikke skrev det, da ville det vært på hodet og ræva ut av gruppa :sprettert:

Den dagen jeg melder meg inn i MFG så har jeg planer om å forlate MGB med brask og bram, da skal jeg virkelig gi de noe som får admin´sa til å få høyt blodtrykk over fløteboksen og saltkverna si :nigo:

Endret av skruf
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser litt på at folk kjøper inn store mengder av en ingrediens for så å begynne å spekulere på hva i alle dager de skal bruke det til. Eller kjøper noe fordi det er på tilbud og så må de spørre om råd for å finne ut hva de kan lage med det. Hva med å kun kjøpe det man har bruk for, i passe mengder og vet hva man kan bruke til? Mye mer miljøvennlig og økonomisk.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg trodde nesten at den nye gruppa,MFG, ikke var noe særlig jeg, etter all den nedrakkingen fra MFB folk her inne, men jeg er meget positivt overrasket! Ser mye på MFG som kommer til å lages. Og veldig bra med både oppskrifter og linker! Og om jeg ryker fra MFB nå? Det gjør meg igrunn ikke så mye, men vi får se hvor lang tid det går ;)  Takk til dere som startet MFG! :)

Anonymkode: 00d37...581

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stund siden meldte jeg meg inn i mfb etter all galskapen her inne. Du slette tid... Utrolig strengt der inne, tror det tar tid før jeg tør skrive noe og skal holde meg :ph34r: her.  Og morsomt at så mange fornærmede beskyttere kommer susende hit. Det gjør jo gruppa mer spennende, godt jobba. 

Anonymkode: 12d42...963

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for spekulasjoner, latterliggjørong, hets, personangrep og svar til dette.

Minner om at tråder med hyppige regelbrudd og gjentatte ryddinger kan bli stengt.

pinar, mod. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, pinar skrev:

Tråden er ryddet for spekulasjoner, latterliggjørong, hets, personangrep og svar til dette.

Minner om at tråder med hyppige regelbrudd og gjentatte ryddinger kan bli stengt.

pinar, mod. 

Woho 💛

Anonymkode: 1fcc2...25e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil vite om 1,5 kg mel 😄 Får ikke være med i det gode selskap lenger så hold meg oppdatert 😊

Anonymkode: 454a3...aae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.2.2016 at 14.57, skruf skrev:

Bra du ikke skrev det, da ville det vært på hodet og ræva ut av gruppa :sprettert:

Den dagen jeg melder meg inn i MFG så har jeg planer om å forlate MGB med brask og bram, da skal jeg virkelig gi de noe som får admin´sa til å få høyt blodtrykk over fløteboksen og saltkverna si :nigo:

Samme her.

Jeg skal legge ut bilde av at jeg rekker finger til en pakke med pizzamel. Gudinna kommer til å dåne.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...