Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Brimi skrev:

Eller oransje? :bond:

Whot?? Finnes det oransje også?

Nei, dette blir bare verre og verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, skruf skrev:

Ja det gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, skruf skrev:

Jaaa! Men lurer på om det er sesongbasert, for jeg hadde aldri sett det før i høst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Severus skrev:

OMG noen har anbefalt å kjøpe hollandsk Gouda i Sverige, dette er uhørt det må være Norvegia eller Jarlsberg fy da.

Slike innkjøp til jo føre til at det kommer en drøss med spørsmål om osten kan brukes til grateng og pizza. Dette opplevde vi jo med Edamerosten under matkrigen før jul. Admin burde heller bruke plass på en god FAQ i det festede innlegget i stedet for å bruke plassen på reklame for adams matkasse og baking steel. Den FAQen som ligger linket i det festede innlegget er det helt tydelig ingen som leser da den handler om "kan jeg spise gammel mat".

Forøvrig kjøpte jeg hollansk gouda på coop obs for noen uker siden 49,90 pr kg. Og den er digg på pizza:)

Anonymkode: f2933...931

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig lyst til å spørre om de tror at folk i Nederland spiser pizzaen sin uten ost.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, woman in black skrev:

Må si jeg lurer på om laksen skal pepres på begge sider eller bare den ene? Enig med noen litt lenger opp her at dette var en mangelfull oppskrift:fnise: 

Den skal pepres på innsiden :danse:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ENDELIG er tråden åpen igjen! Fikk desverre ikke postet dette tidligere, da tråden var stengt. 

"Jeg driver og skal bake nå og i oppskriften står det 100 gram gjær. Jeg har akkurat veid en pose med tørrgjær og den veier jo bare 15 gram :vetikke:

Jeg lo så jeg nesten tissa på meg :rodme::kari:

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuuud! Det der er jo selve beviset på at antall medlemmer ikke betyr det samme som kvalitet! Tvert i mot!

Anonymkode: d877a...8fb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, gjärd skrev:

ENDELIG er tråden åpen igjen! Fikk desverre ikke postet dette tidligere, da tråden var stengt. 

"Jeg driver og skal bake nå og i oppskriften står det 100 gram gjær. Jeg har akkurat veid en pose med tørrgjær og den veier jo bare 15 gram :vetikke:

Haha, blir noen poser tørrgjær for å komme opp i 100g!

Kunne tenkt meg å være flue på veggen under hevingsprosessen :skratte:

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, gjärd skrev:

:skratte: 

dette er det aller beste fra MFB! Ever!! 

:skratte: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. Angående dette "a la"-greiene. 

Dette er jo en helt...standard... Helt fullstendig standard måte å tilberede av og tilbehør til bakt (søt)potet. 

image.jpeg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
12 minutter siden, skruf skrev:

Tror veggen hadde forsvunnet under hevingen :skratte:

Altså... 1 pose tørrgjær tilsvarer 50gr ferskgjær (en kube). 
Så da blir det 50 gram gjær, samme om du går for pose tørrgjær som veier 15 gram, eller ferskgjær som er på 50 gram. Trodde dette var noe alle viste, men tydeligvis ikke :bond:

Tørrgjær vs ferskgjær lærte jeg under heimkunnskap på barneskolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, skruf skrev:

Haha det tenkte jeg også.. Kan tro den deigen hadde vært over heile kjøkkenet 😜 Sikkert fått en deilig smak også ;-)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! Jeg hadde ei på facebook for ei stund siden som veide opp 50g tørrgjær til rundstykkedeigen sin. Hun hadde satt deigen til forheving, og der skulle den stå i ei times tid. Hun dro på butikken, og når hun kom hjem hadde deigen hevet over bollen, ut over benken og ned på gulvet, hahaha! 😂😂

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, daemonia skrev:

Jeg fikk lyst til å svare på dette, men da blir jeg bare kasta ut.... ;)

2016-01-29 07.18.04.png

Og ut i fra alle kommentarene under innlegget var svaret... alt mulig. Norsk mat, utenlandsk mat, vegetarmat, kjøttmat, babymat, voksenmat, lettvint mat, fancy mesterverkmat, billig mat, eksklusiv mat osv osv. Lykke til med å få noe brukanes ut av dette :sprettoy:

Forresten; får man fruktbart av å spise mye frukt? Jeg orker ikke google.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Et øyeblikk siden, Ardwinna skrev:

Og ut i fra alle kommentarene under innlegget var svaret... alt mulig. Norsk mat, utenlandsk mat, vegetarmat, kjøttmat, babymat, voksenmat, lettvint mat, fancy mesterverkmat, billig mat, eksklusiv mat osv osv. Lykke til med å få noe brukanes ut av dette :sprettoy:

Forresten; får man fruktbart av å spise mye frukt? Jeg orker ikke google.

Så mat altså. De ønsker å se mer av mat. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Wenda skrev:

Så mat altså. De ønsker å se mer av mat. 

Ja det kan sannelig se sånn ut. Kanskje det er et hint om at de ikke vil ha bare mat fra bunnen, men også mat fra mellomsjiktet, overflaten og helt oppi lufta. Kanskje også mat fra atmosfæren, melkeveien eller en annen spennende galakse.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra et annet forum: Håper ikke vedkommede vet om denne tråden.

Posted 11 January

Jeg vil anbefale en gruppe på facebook som heter Mat fra bunnen. Tror det er flere grupper med det navnet, men det er den med mest medlemmer... Kan lime inn lenke om du ikke finner den. 
Den er seriøs og de har strenge regler, slik at man slipper mobbing og sånn. 
Her kan man spørre om råd og få råd. Mange sender inn bilde av dagens rett (kake, middag osv) - med oppskrift,

eller de spør hva de har gjort feil, eller om folk har tips til tilbehør osv. Her kan man diskutere mat saklig, uten å være proff.

De har dessuten en litt god tone og, så man føler liksom at alle er "venner" der inne :) til og med jeg har turt å "prate" der inne. Har ikke delt noen av mine oppskrifter ennå, men har spurt om råd og kommet med råd når noen har spurt da. 

Anonymkode: 760e4...c4f

Anonymkode: 14b17...666

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...