Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, woman in black skrev:

Må si jeg lurer på om laksen skal pepres på begge sider eller bare den ene? Enig med noen litt lenger opp her at dette var en mangelfull oppskrift:fnise: 

Ja, og hva skal vi liksom blande salaten med?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Auri skrev:

Denne personen er helten min :ler:

Min og! :skratte:

Anonymkode: 00d37...581

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest woman in black
5 minutter siden, Birdo skrev:

Ja, og hva skal vi liksom blande salaten med?

Å herregud! Det hadde ikke jeg tenkt på! Hva er vanlig å bruke til sånt egentlig? Spade? :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo den må blandes med det mest latterlige dyreste salatbestikk, skal det være fint så skal det være fint.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Skitt, sitronpepperen min gikk ut på datoen i går. Pokker altså. Nå kan jeg ikke lage dette. Så synd.

Og hvor store er bitene? Kan jeg få oppgitt størrelsen i kubikk? Hvilken form skal bitene ha? Hvor lange skal sidene være? Og hvorfor følger det ikke med skrelleinstruks for mangoen? Kan jeg erstatte granateplet med granater og epler? Hvis jeg bruker en 3/8 deler rødløk i stedet, kan jeg da kalle oppskrifta mi? Sånn der "ala" LFM? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Skitt, sitronpepperen min gikk ut på datoen i går. Pokker altså. Nå kan jeg ikke lage dette. Så synd.

Og hvor store er bitene? Kan jeg få oppgitt størrelsen i kubikk? Hvilken form skal bitene ha? Hvor lange skal sidene være? Og hvorfor følger det ikke med skrelleinstruks for mangoen? Kan jeg erstatte granateplet med granater og epler? Hvis jeg bruker en 3/8 deler rødløk i stedet, kan jeg da kalle oppskrifta mi? Sånn der "ala" LFM? 

Vettu hva håndgranater skal i lomma til Ole Brum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist
3 timer siden, Severus skrev:

Vettu hva håndgranater skal i lomma til Ole Brum

Lage Ole Brum om til Ole Kabom? (Å herlighet for et dårlig ordspill fra min side)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Lage Ole Brum om til Ole Kabom? (Å herlighet for et dårlig ordspill fra min side)

Sangen går slik. Her kommer Ole Brum med håndgranat i lomma, plutselig sa det pang der døde Ole Brum. Sprengt Ole Brum med viltsaus, mat fra bunnen det.

Endret av Severus
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Severus skrev:

Sangen går slik. Her kommer Ole Brum med håndgranat i lomma, plutselig sa det pang der døde Ole Brum. Sprengt Ole Brum med viltsaus, mat fra bunnen det.

Oppskriften på sprengt Ole Brum er plutselig sa det BOOM så... Så nå må du starte på nytt!  

For en herlig lesing mens jeg venter på at kaffen skal bli klar! ! :skratte: Dette innlegget må søkes opp og kopieres :P 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper det er denne? xD

Oppskrift 2 pers
1-2 laks pr. Person
Sitronpepper

Salat
1/4 paprika
1 mango
1/4 granateple
1/4 rødløk
Salat etter ønske

Åpne pakken med laks. Peppre laksen og stek den i stekepanne ca 3-4 min på hver side. Mens du steker laksen må du finne fram ei skjærefjøl. Vask alle grønnsakene. Start med å kutte salaten i små biter. Deretter deler du opp mangoen og kutter den i små biter. Skjær rødløken i tynne skiver, og skjær av 1/4 av granateplet. Snu granateplet opp ned over salatbollen og bank 5 ganger med ei tresleiv til du får ut bitene. Bland sammen salaten.

Anonymkode: 8d4c0...c64

Paprika? Hva skal du gjøre med paprikaen? Nei dette ble for avansert altså :cry3:

Anonymkode: 454a3...aae

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Paprika? Hva skal du gjøre med paprikaen? Nei dette ble for avansert altså :cry3:

Anonymkode: 454a3...aae

Og hvilken sort paprika? Rød, grønn eller gul? Eller spissrotpaprika? 

Dette ble jammen meg en avansert oppskrift

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke medlemmer? Trodde det var Tanja som hadde laget gruppa og admins som gjorde slik hun befalte. 

Alle andre er vel bare gjester?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Wenda skrev:

Hvilke medlemmer? Trodde det var Tanja som hadde laget gruppa og admins som gjorde slik hun befalte. 

Alle andre er vel bare gjester?

Denne admin blir nok snakket til om den store blunderen! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper det er denne? xD

Oppskrift 2 pers
1-2 laks pr. Person
Sitronpepper

Salat
1/4 paprika
1 mango
1/4 granateple
1/4 rødløk
Salat etter ønske

Åpne pakken med laks. Peppre laksen og stek den i stekepanne ca 3-4 min på hver side. Mens du steker laksen må du finne fram ei skjærefjøl. Vask alle grønnsakene. Start med å kutte salaten i små biter. Deretter deler du opp mangoen og kutter den i små biter. Skjær rødløken i tynne skiver, og skjær av 1/4 av granateplet. Snu granateplet opp ned over salatbollen og bank 5 ganger med ei tresleiv til du får ut bitene. Bland sammen salaten.

Anonymkode: 8d4c0...c64

Jeg vil ikke krangle eller stille kritisk spørsmål, for dere er SÅ suuuuupre alle vakkerskatter! 

Men... Denne oppskriften, det står ikke hva jeg skal gjøre med paprikaen! Kunne dessverre ikke lage retten.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 minutter siden, daemonia skrev:

Denne admin blir nok snakket til om den store blunderen! 

Det håper jeg virkelig. Og at hen mister sin adminlisens og blir utestengt på livsstid OG blir blokkert så gruppen ikke kan søkes opp

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG noen har anbefalt å kjøpe hollandsk Gouda i Sverige, dette er uhørt det må være Norvegia eller Jarlsberg fy da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, skruf skrev:

Og hvilken sort paprika? Rød, grønn eller gul? Eller spissrotpaprika? 

Dette ble jammen meg en avansert oppskrift

Eller oransje? :bond:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...