Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I MFG planlegger jeg å legge ut oppskriften på dagens middag som jeg fant hos Godt.no. Men, alt som legges ut der er vist kjedelig og uinspirerende. :roll:

Endret av Bond
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 24.1.2016 at 10.33, AnonymBruker skrev:

at det er mulig 😅 til og med mfg er jo en håpløs gruppe med lite medlemmer å uinspirerte retter som ser fæle ut!

då må eg ærlig si at mfb gjør no det ordentlig. De inspirer Mangen daglig å det ligger tusensvis av forskjellige retter i album. Hva veggen fronter er en anna sak da alle liker ulik mat.

middagstråden er det som inspirerer mest. Fantastiske ord og Mangen som deler hva herlig mat dem skal lage.

hadde enkelte sett lengre en til nesetippen hadde de kansje hatt litt mer selvinsikt også.

dere sitter her inne å snakker om et menneske dere overhode ikke kjenner. Og dere sier så mye stykt samtidig som dere snakker om at adminsa blir sååå påvirka av hva dere skriver? Hva får dere til å tro det? Det er ikke snakk om dere i gruppa i det hele tatt?

har dere ikke viktigere ting å snakke om en en facebook gruppe hele dagen? Eller å snakke ned om andre mennesker? Tror dere at dere er bedre en andre helt normale folk som gjør sitt beste vær dag. Som våkner opp med barna sine vær morgen lager frokost til dem og sender dem på skole/barnehage,rydder hus å steller i stand middag til barna kommer hjem å når de først kommer står maten klar og etterpå leker med barna sine å koser med dem fram tul dem skal spise kvelds og skal legge seg?

tror ikke dere gjør så mye bedre!

ikke sitter dem i gruppa å raker ned på dere der slik som dere holder på her inne. Det viser jo bare at de velger å være bedre en dere 😚😚❤😍

Anonymkode: a1983...3ca

Fikk helt vondt i grammatikken av å lese dette :tristbla:

Anonymkode: 87ee8...8ba

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er morsomt med at de klager på at MFG har få medlemmer... Gruppa er ikke en måned gammel engang, og har 350 medlemmer. Det er ganske rask vekst! Selvfølgelig er det mindre aktivitet enn i en gruppe med mange tusen medlemmer; til gjengjeld synes jeg som regel hvert innlegg er interessant. Og jeg har fortsatt tilgode å bli kvalm av noe noen har posta der, det skjedde ganske ofte i MFB :ler:

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

at At det er mulig 😅 til Til og med mfg er jo en håpløs gruppe med lite få medlemmer å og uinspirerte retter som ser fæle ut!

då  Da må eg jeg ærlig si at mfb gjør no nå det ordentlig. De inspirer inspirerer Mangen mange daglig å og det ligger tusensvis av forskjellige retter i album. Hva veggen fronter er en anna annen sak da alle liker ulik mat.

middagstråden Middagstråden er det som inspirerer mest. Fantastiske ord og Mangen mange som deler hva herlig mat dem skal lage.

hadde Hadde enkelte sett lengre lenger en enn til nesetippen hadde de kansje hatt litt mer selvinsikt  selvinnsikt også.

dere  Dere sitter her inne å og snakker om et menneske dere overhode ikke kjenner. Og dere sier så mye stykt stygt samtidig som dere snakker om at adminsa blir sååå påvirka av hva dere skriver? Hva får dere til å tro det? Det er ikke snakk om dere i gruppa i det hele tatt?

har Har dere ikke viktigere ting å snakke om en en facebook gruppe facebookgruppe hele dagen? Eller å snakke ned om andre mennesker? Tror dere at dere er bedre en enn andre helt normale folk som gjør sitt beste vær  hver dag. Som våkner opp med barna sine vær hver morgen lager frokost til dem og sender dem på skole/barnehage,rydder hus å og steller i stand middag til barna kommer hjem å og når de først kommer står maten klar og etterpå leker med barna sine å og koser med dem fram tul til dem skal spise kvelds og skal legge seg?

tror Tror ikke dere gjør så mye bedre!

ikke Ikke sitter dem i gruppa å og raker rakker ned på dere der slik som dere holder på her inne. Det viser jo bare at de velger å være bedre en dere 😚😚❤😍

Fixed that for you. 

Er det ikke morsomt hvordan alle vi her i tråden tydeligvis er barnløse kjerringer? Synes det er så mange av forsvarerne som driver og pusher barn foran seg; tenk på stakkars barna til Tanja, tenk på alle de som har barn der inne, tenk på de som gjør så godt de kan selv om de har barn... Vel jeg er faktisk barnløs, fordi jeg ikke kan få, men likevel så er de jeg kjenner som er aller best til å lage mat, er småbarnsforeldre. Fordi de vil gi barna sine så sunn og næringsrik mat som overhodet mulig, og lære opp barna sine i matglede. Jeg forstår ikke hvorfor noen vil barna sine så vondt, at de stapper de full av ekstremt saltholdig posesaus og dårlige farseprodukter.

Anonymkode: 4a5d9...6f3

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Auri skrev:

Det jeg synes er morsomt med at de klager på at MFG har få medlemmer... Gruppa er ikke en måned gammel engang, og har 350 medlemmer. Det er ganske rask vekst! Selvfølgelig er det mindre aktivitet enn i en gruppe med mange tusen medlemmer; til gjengjeld synes jeg som regel hvert innlegg er interessant. Og jeg har fortsatt tilgode å bli kvalm av noe noen har posta der, det skjedde ganske ofte i MFB :ler:

Det at MFB har over 70 000 medlemmer - er IKKE en kvalitetsgaranti. Hvem som helst kan vel legge til nye medlemmer der, uten at personen selv har bedt om å få bli medlem. Jeg er ganske så sikker på at en stor andel av det antallet der er ikke-aktive medlemmer. Av de medlemmene som er aktive, legger jo de fleste ut poster med spørsmål de med letthet kan google selv. Da vil jeg si at en gruppe med 350 medlemmer, som poster oppskrifter er både mer hensiktsmessig - og inspirerende. Kvalitet fremfor kvantitet ;)

(En ting jeg undres liott over er hvorfor de fleste oppskriftene som postes på MFB inneholder lass med fløte, rømme eller creme fraiche? Og aller helst skal det gratineres under hauger med ost også.)

Anonymkode: ff467...912

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at MFB har over 70 000 medlemmer - er IKKE en kvalitetsgaranti. Hvem som helst kan vel legge til nye medlemmer der, uten at personen selv har bedt om å få bli medlem. Jeg er ganske så sikker på at en stor andel av det antallet der er ikke-aktive medlemmer. Av de medlemmene som er aktive, legger jo de fleste ut poster med spørsmål de med letthet kan google selv. Da vil jeg si at en gruppe med 350 medlemmer, som poster oppskrifter er både mer hensiktsmessig - og inspirerende. Kvalitet fremfor kvantitet ;)

(En ting jeg undres liott over er hvorfor de fleste oppskriftene som postes på MFB inneholder lass med fløte, rømme eller creme fraiche? Og aller helst skal det gratineres under hauger med ost også.)

Jeg har stussa over dette meieriprodukt-lasset selv. Jeg er veldig glad i både osv, rømme, fløte, smør osv, men alt med måte. Det skal være en tilsetning i maten, ikke hovedkomponentet. Eneste jeg lasser på med ost og rømme er taco :ler: Å ha litt er gjerne fint for å legge til mer smak/komplentere andre smaker, men det skal bare være en tilsetning, ikke en hovedingrediens...

Jeg vet ikke, jeg skal være helt ærlig på at jeg er relativt snobbete på matkvalitet, mannen min jobber på resturant og vi er begge veldig matinteressert, på det nivået at jeg er som nevnt tidligere komplett uvitende på navn på frosne grønnsaksblandinger og vi har ikke kjøpt en pose med tacokrydder på nesten fire år. Så jeg tror ikke jeg er rette mennesket til å prøve å forstå meg på mye av maten i MFB.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går kveld var jeg inne på MFBfor første gang siden September eller deromkring. 

Oppdaget jammen meg at de har "åpningstider" for når man kan legge ut innlegg 😳

Herregud, at det går ann sier nå jeg

Endret av EvaLena
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår hev jeg meg på melkeprodukt trenden, men det var fordi jeg laget finnbiff. Vanligvis bruker jeg egentlig en boks creme fraiche og en boks fløte, men igår brukte jeg fløte,helmelk og soppkraft. Soppkraften fikk jeg av å bløtlegge tørka kantarell, bare silet bløtevannet igjennom et kaffefilter. Orker ikke legge ut på mat fra bunnen, siden jeg aldri måler opp krydderet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

at det er mulig 😅 til og med mfg er jo en håpløs gruppe med lite medlemmer å uinspirerte retter som ser fæle ut!

ikke sitter dem i gruppa å raker ned på dere der slik som dere holder på her inne. Det viser jo bare at de velger å være bedre en dere 😚😚❤😍

Kjære Anonym MFB-bruker.

Mesteparten av det du skriver her er gjentakelser av det dine forgjengere fra MFB har skrevet og påstått her i tråden (og jeg skal være grei og ikke pirke på alle skrivefeilene som også begynner å føles som gjentakelser), så jeg orker ikke svare på alle beskyldningene dine. De har blitt greit svart på og redegjort for før av både meg og andre. Men jeg vil gjerne svare på dine kjempefestlige kommentarer som står igjen i sitatet over her:

1. Det er mulig at en eller annen har slengt med leppa om selve gruppa MFB i sin helhet uten at jeg har fått det med meg, men om du hadde giddet å i hvert fall skumlese gjennom tråden her hadde du kanskje sett og forstått at vi ikke har kritisert hele gruppa og alt som er skrevet i den. Det finnes mange dyktige folk der, mange gode oppskrifter og gruppa i seg selv er ikke dårlig. At du velger å starte hele innlegget ditt med å rakke ned på MFG-gruppa og skjære alle oppskriftene der over en kam og kalle dem uinspirerte og fæle, synes jeg nesten er litt komisk. Det understreker jo bare et viktig poeng ved denne tråden. Og gjør en tidligere kommentar fra en av dere om at vi er hevngjerrige veldig ironisk ;)
Hvis du blir veldig kvalm kan jeg gjerne tipse om ingefær, det skal fungere godt mot kvalme :)

2. Artig at du nevner dette med å "rake" ned på oss inne på MFB-gruppa, for som vi også har skrevet før her i tråden så har det vært slengt noen kommentarer om "de jævla KG-kjerringene" der inne, blant annet etter at noen der inne ble snurt over en kommentar og dermed antok at vedkommende måtte være herfra. Greia er bare at alle tilfeller av sure admins og medlemmer som slenger dårlig skjulte fornærmelser mot andre medlemmer, blir slettet rett etterpå. Så vet du det ;)

Jeg har sagt det før og kan gjerne gjenta det: jeg liker MFG nettopp fordi den "bare" har 350 medlemmer, fordi man da lettere kan få med seg oppskriftene som blir delt og flere ser også det man deler. Veggen på MFG er også velsignet fri for masse spørsmål om ting man lett (og raskere) kan google. Visdomsordene på MFB savner jeg på ingen måte i MFG-gruppa da newsfeeden min uansett fylles daglig av den type intetsigende pjattesitater. Det har heller ingenting med mat og matlaging å gjøre. Og ikke minst: MFG er en hyggelig gruppe der man slipper å liste seg på tå av redsel for å bli kastet ut. Jeg trenger ikke bli kalt vakkerskatt eller knupp eller andre sukkersøte ting for å føle meg velkommen i ei gruppe, det holder i massevis med en normalt hyggelig tone.
Jeg er også ganske sikker på at mange matbloggere og administratorer på matsider på nett setter pris på at vi i MFG linker til dem når vi deler oppskriftene deres. Selv om det ikke er ulovlig å kopiere en oppskrift synes jeg det er fint å fortelle hvor man har hentet oppskriften fra.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ardwinna skrev:

Jeg har sagt det før og kan gjerne gjenta det: jeg liker MFG nettopp fordi den "bare" har 350 medlemmer, fordi man da lettere kan få med seg oppskriftene som blir delt og flere ser også det man deler. Veggen på MFG er også velsignet fri for masse spørsmål om ting man lett (og raskere) kan google. Visdomsordene på MFB savner jeg på ingen måte i MFG-gruppa da newsfeeden min uansett fylles daglig av den type intetsigende pjattesitater. Det har heller ingenting med mat og matlaging å gjøre. Og ikke minst: MFG er en hyggelig gruppe der man slipper å liste seg på tå av redsel for å bli kastet ut. Jeg trenger ikke bli kalt vakkerskatt eller knupp eller andre sukkersøte ting for å føle meg velkommen i ei gruppe, det holder i massevis med en normalt hyggelig tone.

Jeg er også ganske sikker på at mange matbloggere og administratorer på matsider på nett setter pris på at vi i MFG linker til dem når vi deler oppskriftene deres. Selv om det ikke er ulovlig å kopiere en oppskrift synes jeg det er fint å fortelle hvor man har hentet oppskriften fra.

Veldig gode poeng dette. Igjen - det at det er 70k medlemmer i en gruppe borger ikke for god kvalitet. Selv om det er postet mange oppskrifter der, er det som dukker opp i newsfeeden veldig ofte et medlem som har bakt "Tonnys Boller", "Tanjas Te-briks", "Gule bomber" o.l. og som legger ut et skrytebilde med kopi av oppskriften for n-te gang, Det er begrenset hvor interessant det er å lese de samme oppskriftene om igjen og om igjen....

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER MFG :) 

Jeg syns gruppen har fått mange medlemmer på veldig kort tid, men den er fortsatt oversiktlig. Jeg er ikke redd for å stille "feil" spørsmål, jeg får inspirasjon og jeg slipper å se samme type matrett bli lagt ut av 100 forskjellige mennesker (som f.eks Gule bomber på MFB :spy: ) I tillegg så trenger jeg ikke passe på hvor mye klokka er eller om det helligdager når jeg har lyst til å dele noe eller spørre om noe :ler: 

Håper og regner med at flere blir medlem av MFG. Så lenge gruppa holder seg på dette nivået så er jeg fornøyd :) 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"idag stekte jeg pannekaker og gikk bort til naboen min på 84 år"....

Tja, hva har det med mat fra bunnen å gjøre? Oppskrift? 

Ren og skjær likes-fisking og skrytefisking :P

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

" Nån så an om dær finnes oppskrift på yoghurtnøtter? 😂😬Bi dyrt om æ ska kjøpe di på butikken så ofte! 😂😂 "

Google-translate hjalp meg ikke med den der.

Anonymkode: 54500...399

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skruf skrev:

Ja, og:
" Heisann. Jeg har fått influensa, men fortsetter med å lage mat og vaske klær til familien...."
Hvorfor måtte hun skrive det først? Er det for å få skryt? 

Eller:
Æ spurte gubben nettopp om ka vi skal ha til middag imårra.. Da flirte han og så "no vil æ helst ha nåkka kjøtt, for no har vi hatt fisk sia søndag" (med grinelattersmiley)

Skal vi liksom le av det, eller hva er greia? Hvor er oppskriften i det her? 
😂😂tommel opp for fisk altså🙊 

Anonymkode: 8e197...881

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og:
" Heisann. Jeg har fått influensa, men fortsetter med å lage mat og vaske klær til familien...."
Hvorfor måtte hun skrive det først? Er det for å få skryt? 

Eller:
Æ spurte gubben nettopp om ka vi skal ha til middag imårra.. Da flirte han og så "no vil æ helst ha nåkka kjøtt, for no har vi hatt fisk sia søndag" (med grinelattersmiley)

Skal vi liksom le av det, eller hva er greia? Hvor er oppskriften i det her? 
😂😂tommel opp for fisk altså🙊 

Anonymkode: 8e197...881

Blir bare så flaut :rodme:

(og, hva er det med den gruppen mtp rettskriving?? Enkelte innlegg er jo så totalt på dialekt eller talemåte at jeg skjønner nesten ingenting. F.eks nuggu...hva betyr det ordet??)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 timer siden, skruf skrev:

Har du lest nedover i kommentarene der? 
Fiskingen og selvskryten fortsetter der. Det er så flaut! Og nedover er det masse kommentarer som "ååå, for ei dame!", og "dette kan vi like ja!", og "du er så snill du!". 

Det er mange som bruker den gruppa for å få mest mulig likes og få superlativene til å hagle. Det er jo ikke maten i seg selv som er hensikten med et slikt innlegg. 

Men det er jo positivt at det er blitt mindre av spørsmål om man kan spise bacon som gikk ut på dato for 3 timer siden da. Egen holdbarhetstråd var flott! 
Vær så god forresten, admins. Hadde det ikke vært for oss så hadde dere vel ikke kommet på det :)

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen at jeg ikke er medlem av den gruppa lengre. Da kunne jeg fått så mye skryt og likes ettersom jeg flere ganger er oppe hos naboen min (en gammel enkemann) med middager je har laget. Også går jeg glipp av all den skryten! Og det er ingen andre som vet om det heller bortsett fra mannen min! :sjokk: 

Anonymkode: f1250...498

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, daemonia skrev:

Har du lest nedover i kommentarene der? 
Fiskingen og selvskryten fortsetter der. Det er så flaut! Og nedover er det masse kommentarer som "ååå, for ei dame!", og "dette kan vi like ja!", og "du er så snill du!". 

Det er mange som bruker den gruppa for å få mest mulig likes og få superlativene til å hagle. Det er jo ikke maten i seg selv som er hensikten med et slikt innlegg. 

Men det er jo positivt at det er blitt mindre av spørsmål om man kan spise bacon som gikk ut på dato for 3 timer siden da. Egen holdbarhetstråd var flott! 
Vær så god forresten, admins. Hadde det ikke vært for oss så hadde dere vel ikke kommet på det :)

Haha, kanskje jeg og skal legge ut et innlegg der jeg forteller hvordan jeg ukentlig gikk på vinmonopolet og på butikken for å kjøpe røyk for min lett alkoholiserte gamle nabodame som var dårlig til beins; en kartong vin og ei flaske sherry, og en kartong røyk.. Er jo ikke mat fra bunnen det heller, men jeg gikk jo tross alt på butikken og handlet for henne :fnise: Forventer mange likes. 

(at jeg fikk mange stygge blikk da jeg ble gravid og etterhvert høygravid på disse ukentlige handleturene burde iallefall generere mange likes :P)

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...