AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #2081 Del Skrevet 20. januar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener at folk ikke bør være så hårsåre for kritikk, men hva hvis de nå er det da? Hvilken glede finner dere I at enda flere skal føle seg uthengt? Anonymkode: 14b17...666 Altså, kan du komme med konkrete eksempler på uthenging? Når man ytrer ting som er såpass kontroversielle, som at man heller dør tidligere enn å redusere saltbruk, eller regelrett håner andre ved å sarkastisk kommentere at "fint hvis DU har tid til å dyrke tomater", så kan man ikke forvente at det går upåaktet hen. Vi er kanskje ikke engler her inne i tråden, og det er noen som går veldig langt og driver med håning. Det er det ingen som sier at er greit, og vi sier ifra, eventuelt rapporterer inn ting vi syns går over grensen. Moderator har ryddet opp her inne flere. Et tankekors er at i MFB så er det søren meg admin som håner medlemmer til tider. Jeg syns du bør sette deg inn i det vi skriver. Å kritisere noe vi ikke syns er greit et ikke uthengig. Blir politikere man er uenig i uthengt? Blir fotballstjerner uthengt? Vi går ikke inn i gruppen og finner en person som vi pirker på og ler av. Utsagn kan man le av, men da er vi påpasselige med å sensurere. Vi nevner ingen ved navn. Alle har vel sikkert ledd av hva en Kardashian har sagt, eller hva en norsk blogger har skrevet. Det er ikke forskjell mellom det og å le av en latterlig oppskrift. Når man ytrer noe offentlig, må man være klar over at noen kan finne det for godt å le av det. Det er slik det er blitt i dag, og tåler man ikke det, bør man skåne seg selv. En gruppe på over 70 000 medlemmer er en stor offentlig plattform. Det er bare et faktum alle bør forstå konsekvensene av. Det er som en middels stor bys lokalavis. Ville du ikke skrevet det i lokalavisa, bør du heller ikke skrive det i den gruppen. Anonymkode: 6651a...86c 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 20. januar 2016 #2082 Del Skrevet 20. januar 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener at folk ikke bør være så hårsåre for kritikk, men hva hvis de nå er det da? Hvilken glede finner dere I at enda flere skal føle seg uthengt? Anonymkode: 14b17...666 Jeg mener at de bør tåle kritikk sålenge de tåler å se admin først være frekk og nedlatende mot medlemmene for deretter å slette, blokkere, og fortsatt snakke dritt om vedkommende som blir slettet. Det er mange stygge eksempler på det der inne. Hva er det som er bedre der sånn sett? What goes around comes around. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flyvefisken Skrevet 20. januar 2016 #2083 Del Skrevet 20. januar 2016 Var det noen som så hun som hadde laget mat fra bunnen ved å legge pølse i salatblad istedenfor brød? Det må jo ha vært en parodi på gruppa? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #2084 Del Skrevet 20. januar 2016 Her er en oppskrift på spaghetti ala AB Du trenger: Spaghetti (spaketti, sapketi, spageti kjært barn har mange navn) hakkede tomater (bruker rema sine, andre går sikkert bra kanskje) Slik gjør du: Kok pasta etter anvisning på pakken hell boksen med hakkede tomater i en panne, la det koke mens pastaen koker. Bland sammen og ny. Bon apetitt Mat fra bunnen er vel ingen sak Anonymkode: ca5ce...ac4 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NumberSix Skrevet 21. januar 2016 #2085 Del Skrevet 21. januar 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt ironisk er det ikke? Det er ikke akkurat det letteste i verden å få kontakt med de som styrer i MFB heller. Det er ett alternativ, EN kontaktperson der - og det er ikke alltid hun vil svare på det det spørres om heller. Eller hun relgelrett driter vel i det - for å bruke hennes egne ord.... Og skulle man gud-forby forsøke å få kontakt ad andre veier, ja se da risikerer man å bli anmeldt. Anonymkode: ff467...912 Dette! Får nesten litt lyst til å skrive noe lignende på kommentaren på facebook. Meeen jeg verdsetter min plass i MFB for høyt! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 21. januar 2016 #2086 Del Skrevet 21. januar 2016 Nå søker de etter nye admins i MFB. Noen av oss her inne kunne jo prøvd å søkt, for å skape litt debatt ang. regler og lignende der inne, samt sett hvordan jobben egentlig er. Hadde vi klart å gjøre det noe bedre tro ? 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #2087 Del Skrevet 21. januar 2016 12 timer siden, NumberSix skrev: Dette! Får nesten litt lyst til å skrive noe lignende på kommentaren på facebook. Meeen jeg verdsetter min plass i MFB for høyt! Noen av de som er stengt ute fra gruppen kunne jo komme med en kommentar der. Egentlig rart ingen har gjort det. Hun er jo ganske krass i språkbruken der, - og ikke bedre selv etter hva jeg skjønner. Anonymkode: 9fad0...d53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #2088 Del Skrevet 21. januar 2016 Blir ikke mindre ironisk når man ser hvem det er som har skrevet innlegget på fb siden til KG. Den 4.1.2016 at 13.43, Cat.68 skrev: Den 20.1.2016 at 19.57, AnonymBruker skrev: Litt ironisk er det ikke? Det er ikke akkurat det letteste i verden å få kontakt med de som styrer i MFB heller. Det er ett alternativ, EN kontaktperson der - og det er ikke alltid hun vil svare på det det spørres om heller. Eller hun relgelrett driter vel i det - for å bruke hennes egne ord.... Og skulle man gud-forby forsøke å få kontakt ad andre veier, ja se da risikerer man å bli anmeldt. Anonymkode: ff467...912 Anonymkode: f3954...b92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #2089 Del Skrevet 21. januar 2016 1 time siden, Marimba skrev: Nå søker de etter nye admins i MFB. Noen av oss her inne kunne jo prøvd å søkt, for å skape litt debatt ang. regler og lignende der inne, samt sett hvordan jobben egentlig er. Hadde vi klart å gjøre det noe bedre tro ? Følte jeg måtte legge ved "stillingsannonsen": "VI SØKER NYE ADMINISTRATORER TIL GRUPPA VÅR Uttrykksikonet smile Er du glad i gruppa vår og er villig til å avse en time sammenhengende hver dag (du får selvsagt fri når du skal bort) til å hjelpe oss å bli enda bedre? Uttrykksikonet smileSend en PM til meg med litt info om deg selv. Vi oppfordrer også menn til å søke, da vi må ha noen haner i høneflokken vår Uttrykksikonet wink Frist: 7. februar Vi stiller stadig større krav til våre nye admins nå som vi nærmer oss 74 000 medlemmer. Krav : - du må akseptere og følge de reglene som er satt for gruppa - du har minimum 1 time ledig tid hver dag til aktiv adminjobb. Den timen er du ansvarlig for veggen. - du har grei kjennskap til bruk av pc, tlf mht å fungere som admin - du er positiv og klarer å holde deg saklig hvis problem oppstår - du er organisert og vil ikke ha problem med å følge filsystemet vårt i bakgruppa - du er lojal på alle plan - har du god kunnskap om mat er det en fordel men ikke ett krav. - du har ikke egen matblogg/gruppe. - du skriver bokmål/nynorsk ( ikke dialekt) Du vil bli en del admingruppa med mye moro og god personlig tone. Du må gjennom en testperiode i en testgruppe før du havner i admingruppa. De fleste får sjokk over hvor mye jobb det er og må trekke seg. Tenk deg godt om." Anonymkode: ac703...bdf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 22. januar 2016 #2090 Del Skrevet 22. januar 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Følte jeg måtte legge ved "stillingsannonsen": "VI SØKER NYE ADMINISTRATORER TIL GRUPPA VÅR Uttrykksikonet smile Er du glad i gruppa vår og er villig til å avse en time sammenhengende hver dag (du får selvsagt fri når du skal bort) til å hjelpe oss å bli enda bedre? Uttrykksikonet smileSend en PM til meg med litt info om deg selv. Vi oppfordrer også menn til å søke, da vi må ha noen haner i høneflokken vår Uttrykksikonet wink Frist: 7. februar Vi stiller stadig større krav til våre nye admins nå som vi nærmer oss 74 000 medlemmer. Krav : - du må akseptere og følge de reglene som er satt for gruppa - du har minimum 1 time ledig tid hver dag til aktiv adminjobb. Den timen er du ansvarlig for veggen. - du har grei kjennskap til bruk av pc, tlf mht å fungere som admin - du er positiv og klarer å holde deg saklig hvis problem oppstår - du er organisert og vil ikke ha problem med å følge filsystemet vårt i bakgruppa - du er lojal på alle plan - har du god kunnskap om mat er det en fordel men ikke ett krav. - du har ikke egen matblogg/gruppe. - du skriver bokmål/nynorsk ( ikke dialekt) Du vil bli en del admingruppa med mye moro og god personlig tone. Du må gjennom en testperiode i en testgruppe før du havner i admingruppa. De fleste får sjokk over hvor mye jobb det er og må trekke seg. Tenk deg godt om." Anonymkode: ac703...bdf Wow, serious business Ikke så rart at de får mye å gjøre når de velger å ha helt ekstreme petimeterregler av typen "har du ikke lagt ved et bilde innen 30 min blir innlegget slettet" eller at linking er strengt forbudt. De hadde spart seg MYE tid om de hadde kortet ned på tøysereglene sine, grodd seg litt mer selvironi og behandlet "gjestene" sine bedre. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Notisblokk Skrevet 22. januar 2016 #2091 Del Skrevet 22. januar 2016 Hvorfor får de ikke ha egen blogg eller gruppe hvis de skal være administrator..? Jøsses  11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lalalala59 Skrevet 22. januar 2016 #2092 Del Skrevet 22. januar 2016 Hadde vært herlig hvis en fra KG klarte å bli admin Jeg kan ikke melde meg, ser de holder det ganske så hvitt der inne så tror de hadde gjennomskuet meg fort hvis jeg hadde søkt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #2093 Del Skrevet 22. januar 2016 19 minutter siden, Mahnaz skrev: Hadde vært herlig hvis en fra KG klarte å bli admin Jeg kan ikke melde meg, ser de holder det ganske så hvitt der inne så tror de hadde gjennomskuet meg fort hvis jeg hadde søkt Hvitt? Hva mener du? --- Drev å lekte med tanken for noen uker siden at det hadde vært gøy å blitt admin, så gjør en elendig jobb (altså egentlig en god jobb, men dårlig i forhold til alle deres rare regler) men har ikke tid til det, eller lyst til å bruke en time av dagen min til å passe på den gruppen der Anonymkode: 8bd72...df0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lalalala59 Skrevet 22. januar 2016 #2094 Del Skrevet 22. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvitt? Hva mener du? --- Drev å lekte med tanken for noen uker siden at det hadde vært gøy å blitt admin, så gjør en elendig jobb (altså egentlig en god jobb, men dårlig i forhold til alle deres rare regler) men har ikke tid til det, eller lyst til å bruke en time av dagen min til å passe på den gruppen der Anonymkode: 8bd72...df0 Ment litt som en spøk, men har til gode å se noe særlig med andre utlendinger der, spesielt i admingruppen. Da ville jeg skilt meg ut ganske kraftig hvis jeg hadde kommet med en søknad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #2095 Del Skrevet 22. januar 2016 29 minutter siden, Mahnaz skrev: Ment litt som en spøk, men har til gode å se noe særlig med andre utlendinger der, spesielt i admingruppen. Da ville jeg skilt meg ut ganske kraftig hvis jeg hadde kommet med en søknad Åja slik ja Det har jeg ikke tenkt over, men stemmer når jeg tenker etter! Er selv utlending, eller hvert fall halvt, men vi kan trøste oss med at vi har bedre matsmak enn mfb Anonymkode: 8bd72...df0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #2096 Del Skrevet 22. januar 2016 Dette er jo en ypperlig sjanse til å påvirke gruppa som vi likevel er så opptatt av! Anonymkode: 14b17...666 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 22. januar 2016 #2097 Del Skrevet 22. januar 2016 (endret) Den 1/22/2016 at 10.11, AnonymBruker skrev: Dette er jo en ypperlig sjanse til å påvirke gruppa som vi likevel er så opptatt av! Anonymkode: 14b17...666 Ja, en super sjanse! Spesielt siden de er så tydelige på at en kommende admin MÅ akseptere de reglene som er Endret 26. januar 2016 av Bond 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #2098 Del Skrevet 22. januar 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Følte jeg måtte legge ved "stillingsannonsen": "VI SØKER NYE ADMINISTRATORER TIL GRUPPA VÅR Uttrykksikonet smile Er du glad i gruppa vår og er villig til å avse en time sammenhengende hver dag (du får selvsagt fri når du skal bort) til å hjelpe oss å bli enda bedre? Uttrykksikonet smileSend en PM til meg med litt info om deg selv. Vi oppfordrer også menn til å søke, da vi må ha noen haner i høneflokken vår Uttrykksikonet wink Frist: 7. februar Vi stiller stadig større krav til våre nye admins nå som vi nærmer oss 74 000 medlemmer. Krav : - du må akseptere og følge de reglene som er satt for gruppa - du har minimum 1 time ledig tid hver dag til aktiv adminjobb. Den timen er du ansvarlig for veggen. - du har grei kjennskap til bruk av pc, tlf mht å fungere som admin - du er positiv og klarer å holde deg saklig hvis problem oppstår - du er organisert og vil ikke ha problem med å følge filsystemet vårt i bakgruppa - du er lojal på alle plan - har du god kunnskap om mat er det en fordel men ikke ett krav. - du har ikke egen matblogg/gruppe. - du skriver bokmål/nynorsk ( ikke dialekt) Du vil bli en del admingruppa med mye moro og god personlig tone. Du må gjennom en testperiode i en testgruppe før du havner i admingruppa. De fleste får sjokk over hvor mye jobb det er og må trekke seg. Tenk deg godt om." Anonymkode: ac703...bdf Du store allstyrelse. Litt av noen krav de stiller. Skulle tro at dette var en stillingsannonse til en seriøs bedrift og ikke en fb-gruppe. Få "fri" hvis en er opptatt den tiden? Hvis man blir syk, må man da ta en tur til legen og få sykemelding også? Admin må skrive enten bokmål eller nynorsk. Det burde de også ha som krav til alle som skal skrive på veggen der inne. Jeg har ikke sett maken til elendige språkkunnskaper der inne. Det er jo fjerten-hundre-og noen innlegg på dialekt. Anonymkode: 87ee8...8ba 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 22. januar 2016 #2099 Del Skrevet 22. januar 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du store allstyrelse. Litt av noen krav de stiller. Skulle tro at dette var en stillingsannonse til en seriøs bedrift og ikke en fb-gruppe. Få "fri" hvis en er opptatt den tiden? Hvis man blir syk, må man da ta en tur til legen og få sykemelding også? Admin må skrive enten bokmål eller nynorsk. Det burde de også ha som krav til alle som skal skrive på veggen der inne. Jeg har ikke sett maken til elendige språkkunnskaper der inne. Det er jo fjerten-hundre-og noen innlegg på dialekt. Anonymkode: 87ee8...8ba Ja, der har du noen problemer med den "stillingsannonsen der". Det største problemer er at de vil ha noen som er positive og klarer å holde seg saklige. Virkelig ikke rette folka som ber om det Og man skal være LOJAL på alle plan 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NumberSix Skrevet 22. januar 2016 #2100 Del Skrevet 22. januar 2016 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Følte jeg måtte legge ved "stillingsannonsen": "VI SØKER NYE ADMINISTRATORER TIL GRUPPA VÅR Uttrykksikonet smile Er du glad i gruppa vår og er villig til å avse en time sammenhengende hver dag (du får selvsagt fri når du skal bort) til å hjelpe oss å bli enda bedre? Uttrykksikonet smileSend en PM til meg med litt info om deg selv. Vi oppfordrer også menn til å søke, da vi må ha noen haner i høneflokken vår Uttrykksikonet wink Frist: 7. februar Vi stiller stadig større krav til våre nye admins nå som vi nærmer oss 74 000 medlemmer. Krav : - du må akseptere og følge de reglene som er satt for gruppa - du har minimum 1 time ledig tid hver dag til aktiv adminjobb. Den timen er du ansvarlig for veggen. - du har grei kjennskap til bruk av pc, tlf mht å fungere som admin- du er positiv og klarer å holde deg saklig hvis problem oppstår - du er organisert og vil ikke ha problem med å følge filsystemet vårt i bakgruppa - du er lojal på alle plan - har du god kunnskap om mat er det en fordel men ikke ett krav. - du har ikke egen matblogg/gruppe. - du skriver bokmål/nynorsk ( ikke dialekt)Du vil bli en del admingruppa med mye moro og god personlig tone. Du må gjennom en testperiode i en testgruppe før du havner i admingruppa. De fleste får sjokk over hvor mye jobb det er og må trekke seg. Tenk deg godt om." Anonymkode: ac703...bdf Kjære vene, her er det dobbeltmoral ute å går! Endret 22. januar 2016 av NumberSix 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg