Severus Skrevet 20. januar 2016 #2061 Del Skrevet 20. januar 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så at en av adminsene har forsøkt å kontakte Kvinneguiden på Facebook: "Hvordan får jeg kontakt med dere? Mail er jeg ikke interessert i da, da dere regelrett driter i hva man skriver til dere der. Ett telefonnummer hadde vært fint så dere faktisk skjønner hvor hardt dette kan gå inn på folk. Finner meg nemlig ikke i at både jeg og mange flere skal bli hengt ut på forumet deres, uten at dere gjør noe med det." Hvorpå det er blitt besvart: "Hei! Som jeg også skrev til deg på message tar vi gjerne imot konkrete eksempler på regelbrudd i forumet. De kan sendes til [xxx]@egmont.com smile emoticon" Anonymkode: 1fcc2...25e Skal hun forlange at vi alle utestenges,tråden stenges eller politianmelde forumet 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uskyldenselv Skrevet 20. januar 2016 #2062 Del Skrevet 20. januar 2016 (endret) Salt er noe man fint kan avvende seg fra, men om man opprettholder et slikt saltforbruk over tid må da det gå utover hjertet? Skremmende at man kan skrive sånt i en gruppe med 70 000 medlemmer. At man heller lever godt enn å tenke på helsa? Ehh, kjenner jeg blir provosert Endret 26. januar 2016 av Bond 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uskyldenselv Skrevet 20. januar 2016 #2063 Del Skrevet 20. januar 2016 4 minutter siden, Severus skrev: Skal hun forlange at vi alle utestenges,tråden stenges eller politianmelde forumet Var det ikke sånn at de ikke brydde seg om hva som stod på KG? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 20. januar 2016 #2064 Del Skrevet 20. januar 2016 Hvorfor skal man lage sin egen holidaydipp når den allerede er perfekt? Og et tips, det har kommet holidaychips og! Den er også kjempegod 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nattsvermer Skrevet 20. januar 2016 #2065 Del Skrevet 20. januar 2016 Off topic, men er det noen som faktisk har oppskrift på en god Holiday dip? Jeg er veldig glad i det, men ferdige krydderblandinger er ofte veldig salte. Så gudinnas dip er neppe noe for meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 20. januar 2016 #2066 Del Skrevet 20. januar 2016 13 minutter siden, nattsvermer skrev: Off topic, men er det noen som faktisk har oppskrift på en god Holiday dip? Jeg er veldig glad i det, men ferdige krydderblandinger er ofte veldig salte. Så gudinnas dip er neppe noe for meg... Jeg bruker (litt) salt, pepper, spisskummin, hvitløkspulver, chillipulver og paprikapulver på slump - jeg syns det blir veldig likt og smaker veldig godt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 20. januar 2016 #2067 Del Skrevet 20. januar 2016 Jeg har aldri laget holidaydip, men lager min egen dip innimellom. Har paprikapulver, bittelitt røkt paprikapulver (veldig sterk røyksmak, så den må du være forsiktig med), hvitløkspulver, korianderpulver, basilikum, salt, pepper, chili og litt sitron eller lime i rømme eller kesam. Den får ca samme farge som holidaydip, men om den smaker likt aner jeg ikke, mange år siden jeg har smakt posedip. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nattsvermer Skrevet 20. januar 2016 #2068 Del Skrevet 20. januar 2016 8 minutter siden, Birdo skrev: Jeg bruker (litt) salt, pepper, spisskummin, hvitløkspulver, chillipulver og paprikapulver på slump - jeg syns det blir veldig likt og smaker veldig godt 7 minutter siden, Auri skrev: Jeg har aldri laget holidaydip, men lager min egen dip innimellom. Har paprikapulver, bittelitt røkt paprikapulver (veldig sterk røyksmak, så den må du være forsiktig med), hvitløkspulver, korianderpulver, basilikum, salt, pepper, chili og litt sitron eller lime i rømme eller kesam. Den får ca samme farge som holidaydip, men om den smaker likt aner jeg ikke, mange år siden jeg har smakt posedip. Takk til dere begge Jeg får nok bare prøve meg fram litt til jeg finner en kombinasjon jeg liker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 20. januar 2016 #2069 Del Skrevet 20. januar 2016 17 minutter siden, nattsvermer skrev: Takk til dere begge Jeg får nok bare prøve meg fram litt til jeg finner en kombinasjon jeg liker Gjør det jeg følger aldri en oppskrift på slikt, men bare åpner krydderskapet og tar det jeg føler for. Bare man er litt forsiktig i starten og smker seg frem så blir det nesten alltid bra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #2070 Del Skrevet 20. januar 2016 Den 15.1.2016 at 9.11, AnonymBruker skrev: Så dette er typiske oppskrifter som representerer det som postes der hver dag? Det høres ut som en oppskriftsamling for barn! Oppskrift: Makaroni cheese og ostegifler Oppskrift: Brun sausOppskrift: Spicy fiskesuppe Oppskrift: Salat Oppskrift: OstebrixOppskrift: Lavkarbo ostepizzaOppskrift: Fylte hornOppskrift: Vaniljekrem Oppskrift: Kjøttboller Oppskrift: KjøttsausOppskrift: KladdkakeOppskrift: PrinsessepastaOppskrift: Kyllingsuppe Oppskrift: GulasjsuppeOppskrift: Noe ubestemmelig som er gratinert Oppskrift: Kålrotstappe med tacokjøttdeig og bacon oppå (!)Oppskrift: PølsegratengOppskrift: Meksikansk Gryte Oppskrift: Grove rundstykker uten melk og gjærOppskrift: Smoothie Anonymkode: 6b306...621 Prinsessepasta er en oppskrift fra Rema1000-heftet. Synd forfatteren av oppskriften ikke krediterte kokken, jeg er litt opptatt av sånt når det er åpenbart hentet fra et sted med oppgitt kokk, navnet skiller seg jo ut. Anonymkode: dfecc...15a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #2071 Del Skrevet 20. januar 2016 Helt greit å være glad i salt, det er jeg også. Men, jeg skjønner ikke hvordan de der inne klarer å få i seg den oversaltede maten uten å brekke seg! nesten 2 teskjeer salt i en 3 dl blanding med dip er mye! Mye mer enn folk flest bruker i en middagsrett! Hvordan er det mulig å synes at noe så salt smaker godt? Anonymkode: 8db6d...bcd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 20. januar 2016 #2072 Del Skrevet 20. januar 2016 Nå må vi huske på at salt er ikke alltid salt. Det finnes mange typer salt, og noen er mildere på smak enn andre. Bare prøv å sammenligne saltsmaken mellom Maldonsalt og vanlig bordsalt. Når det er sagt, så tviler jeg på at MFB-gjengen er seg sine saltsorter bevisst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 20. januar 2016 #2073 Del Skrevet 20. januar 2016 10 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Nå må vi huske på at salt er ikke alltid salt. Det finnes mange typer salt, og noen er mildere på smak enn andre. Bare prøv å sammenligne saltsmaken mellom Maldonsalt og vanlig bordsalt. Når det er sagt, så tviler jeg på at MFB-gjengen er seg sine saltsorter bevisst. Det er de! Noen var jo helt knust fordi de skulle prøve en av T's fantastiske oppskrifter, men så hadde de glemt å kjøpe havsalt, hadde bare vanlig bordsalt. Så da kunne de jo ikke prøve den oppskriften 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #2074 Del Skrevet 20. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så at en av adminsene har forsøkt å kontakte Kvinneguiden på Facebook: "Hvordan får jeg kontakt med dere? Mail er jeg ikke interessert i da, da dere regelrett driter i hva man skriver til dere der. Ett telefonnummer hadde vært fint så dere faktisk skjønner hvor hardt dette kan gå inn på folk. Finner meg nemlig ikke i at både jeg og mange flere skal bli hengt ut på forumet deres, uten at dere gjør noe med det." Hvorpå det er blitt besvart: "Hei! Som jeg også skrev til deg på message tar vi gjerne imot konkrete eksempler på regelbrudd i forumet. De kan sendes til [xxx]@egmont.com smile emoticon" Jeg forsøker alltid å unngå bruk av navn, og sensurerer når jeg kan, men skjer ting åpent - så skjer ting åpent. Som tidligere diskutert: hva er offentlig, osv.. Problemet med gruppen er jo at man ikke kan diskutere ting der, man har liksom kun lov å sende hjerter og lovprise andre, hva enn de gjør. Om man setter spørsmål ved noe, eller åpner for kritikk, så blir man kastet på hodet og rævva ut (samtidig som admins latterliggjør det i etterkant, mens man ikke kan "forsvare" seg). Anonymkode: 1fcc2...25e Er dette ditt forsøk på anonymisering? Mener du I fullt alvor at latterliggjøring er galt? Anonymkode: 14b17...666 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 20. januar 2016 #2075 Del Skrevet 20. januar 2016 Den Saturday, January 09, 2016 at 10.28, Ardwinna skrev: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 20. januar 2016 #2076 Del Skrevet 20. januar 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette ditt forsøk på anonymisering? Mener du I fullt alvor at latterliggjøring er galt? Anonymkode: 14b17...666 Ser du noe navn der? KG's facebookside er offentlig på lik linje med MFB. Det som blir skrevet der sees på som en offentlig ytring, og det må forventes at det blir gjengitt eller diskutert på andre arenaer. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #2077 Del Skrevet 20. januar 2016 Dette er viktige spørsmål å stille dersom du vurderer å publisere det vi normalt vil betrakte som opplysninger om private forhold knyttet til enkeltpersoner: Er det en offentlig person? Er det en offentlig sak? Har opplysningene relevans for en offentlig sak eller en sak av stor samfunnsmessig betydning? Er opplysningene av en krenkende karakter? Kan saksforholdet forklares og illustrerer like godt uten bruk av de private opplysningene? Anonymkode: 14b17...666 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 20. januar 2016 #2078 Del Skrevet 20. januar 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er viktige spørsmål å stille dersom du vurderer å publisere det vi normalt vil betrakte som opplysninger om private forhold knyttet til enkeltpersoner: Er det en offentlig person? Som admin i en gruppe med over 70000 medlemmer som henvender seg på den måten på vegne av gruppen så regnes vedkommende som en offentlig person ja. Er det en offentlig sak?Som forklart mange ganger gjennom denne tråden så er alt som postes i gruppen regnet som postet i offentligheten. Når kritikk mot denne gruppen tas opp på en annen side med henvisning mot denne tråden så er det som offentlig sak å regne. Har opplysningene relevans for en offentlig sak eller en sak av stor samfunnsmessig betydning?Nei, offentligheten har vel fint liten interesse av både MFB og den konstruktive kritikken som rettes mot dere. Ideelt sett hadde man som sagt sagt alt direkte til admins der, men det er jo komplett umulig uten å bli blokkert og uthengt etterpå. Er opplysningene av en krenkende karakter?Nei. Man skal være rimelig hårsår for å bli krenket fordi man stiller spørsmål til hva som regnes som mat fra bunnen, hvilket kunnskapsnivå man hylles for, og hvordan denne gruppen styres. Alle har vi vel tenkt: Herregud, hva skal det bli av verden hvis DETTE er normalt blant dagens ungdom? Samme sak. Kan saksforholdet forklares og illustrerer like godt uten bruk av de private opplysningene?Ingenting som er av privat karakter er blitt referert til her med unntak av at man undrer seg over hvordan admin behandler "gjestene" sine og hvilke signaler de sender egne barn. Og dette ekstreme saltbehovet til Gudinne som har blitt nevnt et par ganger i dag og hvordan det påvirker barna som får i seg alt dette gjennom kostholdet på sikt. Anonymkode: 14b17...666 Du fikk svaret ditt i sitatboksen. I tilfellet du ikke merket det. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #2079 Del Skrevet 20. januar 2016 Sitat Så at en av adminsene har forsøkt å kontakte Kvinneguiden på Facebook: "Hvordan får jeg kontakt med dere? Mail er jeg ikke interessert i da, da dere regelrett driter i hva man skriver til dere der. Ett telefonnummer hadde vært fint så dere faktisk skjønner hvor hardt dette kan gå inn på folk. Finner meg nemlig ikke i at både jeg og mange flere skal bli hengt ut på forumet deres, uten at dere gjør noe med det." Hvorpå det er blitt besvart: "Hei! Som jeg også skrev til deg på message tar vi gjerne imot konkrete eksempler på regelbrudd i forumet. De kan sendes til [xxx]@egmont.com smile emoticon" Litt ironisk er det ikke? Det er ikke akkurat det letteste i verden å få kontakt med de som styrer i MFB heller. Det er ett alternativ, EN kontaktperson der - og det er ikke alltid hun vil svare på det det spørres om heller. Eller hun relgelrett driter vel i det - for å bruke hennes egne ord.... Og skulle man gud-forby forsøke å få kontakt ad andre veier, ja se da risikerer man å bli anmeldt. Anonymkode: ff467...912 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #2080 Del Skrevet 20. januar 2016 1 time siden, daemonia skrev: Du fikk svaret ditt i sitatboksen. I tilfellet du ikke merket det. Du mener at folk ikke bør være så hårsåre for kritikk, men hva hvis de nå er det da? Hvilken glede finner dere I at enda flere skal føle seg uthengt? Anonymkode: 14b17...666 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg