Uskyldenselv Skrevet 13. januar 2016 #1881 Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) 48 minutter siden, knallerter skrev: Unngå personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor Dette er reglene her inne på kg . og syns det er ille å se noen kopierer fra en gruppa og hit inn .. Greit å snakke om gruppa både neg og pos ting Men ren sjikane av mennesker og "driter" ut medlemmer som tror at det som er i gruppa ikke kommer ut i ett annet forum . Var ikke å drite ut noen som var hensikten med med å se middagstråden om det ble oppfattet sånn. Men er den gruppa anonym? Å diskutere en middagstråd som er lagt ut til 70 000 medlemmer er vel ikke utdriting? Endret 13. januar 2016 av Uskyldenselv 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uskyldenselv Skrevet 13. januar 2016 #1882 Del Skrevet 13. januar 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: *hvilken trend* evt *hvilke trender* Anonymkode: 87ee8...8ba Takk, grammatikk er ikke min sterkeste side 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #1883 Del Skrevet 13. januar 2016 Jeg er ikke medlem av Facebooksida, men havnet I denne tråden ved et uhell. Jeg antar at alle her har fått med seg at mobbing er et veldig aktuelt tema for tida. Alt som står her er kritikk mot en navngitt person med to barn som en dag kommer til å lese dette. Ville dere ha sagt akkurat det samme til denne personen, ansikt til ansikt med barna hennes tilstede? Dersom denne tråden er ment som underholdning ber jeg dere om å tenke på hvilket klima dere vil skape for den oppvoksende slekt. Skal vi snakke hverandre opp eller ned? Jeg var selv barn av en som folk hadde meninger om, og tilliten til andre er nokså tynnslitt av dette. Anonymkode: 14b17...666 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #1884 Del Skrevet 13. januar 2016 2 timer siden, Uskyldenselv skrev: Anonymkode: 87ee8...8ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #1885 Del Skrevet 13. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke medlem av Facebooksida, men havnet I denne tråden ved et uhell. Jeg antar at alle her har fått med seg at mobbing er et veldig aktuelt tema for tida. Alt som står her er kritikk mot en navngitt person med to barn som en dag kommer til å lese dette. Ville dere ha sagt akkurat det samme til denne personen, ansikt til ansikt med barna hennes tilstede? Dersom denne tråden er ment som underholdning ber jeg dere om å tenke på hvilket klima dere vil skape for den oppvoksende slekt. Skal vi snakke hverandre opp eller ned? Jeg var selv barn av en som folk hadde meninger om, og tilliten til andre er nokså tynnslitt av dette. Anonymkode: 14b17...666 Jeg hadde ikke hatt noe imot å fortelle T og de andre administratorene at jeg synes måten de driver gruppen på, er helt uakseptabelt Anonymkode: 87ee8...8ba 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NumberSix Skrevet 13. januar 2016 #1886 Del Skrevet 13. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke medlem av Facebooksida, men havnet I denne tråden ved et uhell. Jeg antar at alle her har fått med seg at mobbing er et veldig aktuelt tema for tida. Alt som står her er kritikk mot en navngitt person med to barn som en dag kommer til å lese dette. Ville dere ha sagt akkurat det samme til denne personen, ansikt til ansikt med barna hennes tilstede? Dersom denne tråden er ment som underholdning ber jeg dere om å tenke på hvilket klima dere vil skape for den oppvoksende slekt. Skal vi snakke hverandre opp eller ned? Jeg var selv barn av en som folk hadde meninger om, og tilliten til andre er nokså tynnslitt av dette. Anonymkode: 14b17...666 Du er ikke medlem av gruppa, men vet hvor mange barn sjefsadmin har? Og ja, jeg kunne definitivt fortalt henne ansikt til ansikt hvor dårlig hun driver gruppa, hvor barnslig hun oppfører seg med nedlatende kommentarer til andre, hvordan hun kaster ut medlemmer (unnskyld, jeg mener gjester) på syltynt grunnlag, samt hvordan hun henger ut folk på Facebook selv. Og ja, med barna til stede. Dette er da ikke for sterk kost for et barn eller en ungdom å lese eller høre? 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #1887 Del Skrevet 13. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke medlem av Facebooksida, men havnet I denne tråden ved et uhell. Jeg antar at alle her har fått med seg at mobbing er et veldig aktuelt tema for tida. Alt som står her er kritikk mot en navngitt person med to barn som en dag kommer til å lese dette. Ville dere ha sagt akkurat det samme til denne personen, ansikt til ansikt med barna hennes tilstede? Dersom denne tråden er ment som underholdning ber jeg dere om å tenke på hvilket klima dere vil skape for den oppvoksende slekt. Skal vi snakke hverandre opp eller ned? Jeg var selv barn av en som folk hadde meninger om, og tilliten til andre er nokså tynnslitt av dette. Anonymkode: 14b17...666 Gjentar meg selv for ørtene gang, kritikk og mobbing er ikke det samme! Alt jeg har sagt i denne tråden kunne jeg tatt face to face med hele admisteamet i MFB, gjerne for åpent kamera hos TV2 hjelper deg som andre meningsfeller av deg har foreslått. Les de første 50 sidene så ser du hva kritikken i hovedsak går på, nemlig kritikk av hvordan gruppen driftes, dårlig nettikette og manglende folkeskikk, i tillegg til trusler mot medlemmer fra admisteamet. Hvis du ikke en gang er medlem i MFB så er det vanskelig for deg å faktisk ha fått med seg hva som foregår der inne Hvis du velger å være profilert, behandle andre nedlatende og baksnakke de du har kastet ut så de ikke kan forsvare seg (slik gudinne T&co gjør), så får du tåle at andre kritiserer deg for det, og at barna dine kan finne diskusjoner rundt deg på nettet. Det å måtte stå til ansvar ovenfor sine barn burde da være god nok grunn til å grave frem god nettikette fra innerst i kjøkkenskapet og ta den i bruk. At du sliter med tilliten til andre mennesker fordi foreldrene dine ikke kunne oppføre seg må du nesten ta opp med dem, ikke oss. Anonymkode: 9af66...e74 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 13. januar 2016 #1888 Del Skrevet 13. januar 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville dere ha sagt akkurat det samme til denne personen, ansikt til ansikt med barna hennes tilstede? Anonymkode: 14b17...666 Jepp 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 13. januar 2016 #1889 Del Skrevet 13. januar 2016 Sånn har det blitt i 2016 Man er en mobber og en rasist bare man beveger seg utenfor døra eller logger seg på nettet Folk er blitt så sarte at så fort de møter motgang eller får bittelitt kritikk så skriker de ut at de blir mobbet. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 13. januar 2016 #1890 Del Skrevet 13. januar 2016 3 minutter siden, Birdo skrev: Jepp Orket ikke sakse ut det samme, så slenger meg på her Hadde ikke hatt noe problem ved å pirke på denne matgruppa Face-to-face. Hadde jeg møtt T så hadde jeg sagt akkurat det jeg mener om hvordan hun driver denne gruppa med jernhånd, hvilket Like-hysteri det er der, helt idiotiske åpningstider (aldri sett noen andre grupper ha det, og jeg skjønner fortsatt ikke poenget), nekting av linking, at man MÅ poste oppskrift innen det har gått 30 minutter etter at man har publisert bilde og ørten andre ting som bare er helt bak mål 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #1891 Del Skrevet 13. januar 2016 7 minutter siden, NumberSix skrev: Du er ikke medlem av gruppa, men vet hvor mange barn sjefsadmin har? Og ja, jeg kunne definitivt fortalt henne ansikt til ansikt hvor dårlig hun driver gruppa, hvor barnslig hun oppfører seg med nedlatende kommentarer til andre, hvordan hun kaster ut medlemmer (unnskyld, jeg mener gjester) på syltynt grunnlag, samt hvordan hun henger ut folk på Facebook selv. Og ja, med barna til stede. Dette er da ikke for sterk kost for et barn eller en ungdom å lese eller høre? Ja, jeg var inne og sjekket på infoen men meldte meg ikke inn. Hadde ikke mine meninger vært gyldige hvis jeg hadde kjent denne personen? Hvis noen har oppført seg dårlig må man selvsagt forsvare seg, men dette må da virkelig gå begge veier! Hvis dette er rettmessig kritikk skal det gis til rette vedkommede slik at hun kan forbedre seg. At dere sitter her anonymt og ler av henne er bare destruktivt. Det er også rimelig umulig å ta til seg kritikk som nå er på over 100 sider. Jeg vil tro at dette ikke er hyggelig lesning for barna. Hva vil deres venner si? Hvorfor skal de plages med side opp og side ned om hvor dum deres mor er? Hadde hun vært en politiker eller fagperson som har kontroversielle meninger, men her har vi faktisk bare en hobbykokk fra det som dere liker å kalle "Livets skole". Finn dere noen på deres eget nivå! Anonymkode: 14b17...666 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 13. januar 2016 #1892 Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) Man kan ikke si noe direkte til T, for om man sender henne en PM så kan man bli politianmeldt. Dersom man tar det opp i gruppa så blir man kastet ut Så KG er derfor wr passende sted å diskutere gruppa, og T har jo vært her og skrevet hun også Så vi er faktisk ufrivillig anonyme Endret 13. januar 2016 av Wenda 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #1893 Del Skrevet 13. januar 2016 3 minutter siden, Wenda skrev: Man kan ikke si noe direkte til T, for om man sender henne en PM så kan man bli politianmeldt. Dersom man tar det opp i gruppa så blir man kastet ut Så KG er derfor wr passende sted å diskutere gruppa, og T har jo vært her og skrevet hun også Så vi er faktisk ufrivillig anonyme Da skjønner jeg at det kan bli vanskelig å gi tilbakemeldinger ja. Dere må bare huske at ikke alle som leser her inne har den samme kjennskapen til saken som dere. For utenforstående (som meg) blir ting blir tolket ut av sammenheng og det ser veldig stygt ut. Med tanke på at vi voksne skal være forbilder er det ikke bra at dette brukes som underholdning. Selve kritikken er jo ikke lengre enn det som nevnes I et 5 linjers innlegg. Anonymkode: 14b17...666 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #1894 Del Skrevet 13. januar 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: At du sliter med tilliten til andre mennesker fordi foreldrene dine ikke kunne oppføre seg må du nesten ta opp med dem, ikke oss. Anonymkode: 9af66...e74 Mine foreldre kunne oppføre seg, frøken Netikette. Anonymkode: 14b17...666 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 13. januar 2016 #1895 Del Skrevet 13. januar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da skjønner jeg at det kan bli vanskelig å gi tilbakemeldinger ja. Dere må bare huske at ikke alle som leser her inne har den samme kjennskapen til saken som dere. For utenforstående (som meg) blir ting blir tolket ut av sammenheng og det ser veldig stygt ut. Med tanke på at vi voksne skal være forbilder er det ikke bra at dette brukes som underholdning. Selve kritikken er jo ikke lengre enn det som nevnes I et 5 linjers innlegg. Anonymkode: 14b17...666 Om du leser alle sidene, så kommer dette godt frem. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 13. januar 2016 #1896 Del Skrevet 13. januar 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg var inne og sjekket på infoen men meldte meg ikke inn. Hadde ikke mine meninger vært gyldige hvis jeg hadde kjent denne personen? Hvis noen har oppført seg dårlig må man selvsagt forsvare seg, men dette må da virkelig gå begge veier! Hvis dette er rettmessig kritikk skal det gis til rette vedkommede slik at hun kan forbedre seg. At dere sitter her anonymt og ler av henne er bare destruktivt. Det er også rimelig umulig å ta til seg kritikk som nå er på over 100 sider. Jeg vil tro at dette ikke er hyggelig lesning for barna. Hva vil deres venner si? Hvorfor skal de plages med side opp og side ned om hvor dum deres mor er? Hadde hun vært en politiker eller fagperson som har kontroversielle meninger, men her har vi faktisk bare en hobbykokk fra det som dere liker å kalle "Livets skole". Finn dere noen på deres eget nivå! Anonymkode: 14b17...666 Men de som er på mitt nivå er det da ingen grunn til å kritisere! Spøk til side. Om du aldri har sett hvordan ting foregår inne i gruppa skjønner jeg at dette ser krasst ut. Men søk opp brukeren Gudinne og se hvordan hun oppførte seg her i tråden, og du ser at admins er ikke kritthvite engler akkurat... Jeg hadde heller ikke hatt noe problem med å si til T rett til ansiktet hennes, foran barna hennes, hva jeg synes. Du snakker om mobbing. T utestenger de son ikke er villige til å adlyde diktaturet hennes 100%, og etter at brukere er slettet og blokkert, blir de latterliggjort i gruppa, hvor de da ikke kan se det selv etterpå engang. Denne tråden er hvertfall åpen for alle å se. Jeg synes det er mer bekymringsverdig, om vi først skal dra mobbekortet. Les deg godt gjennom tråden her, se hvordan admins fra MFB oppfører seg når de trasker inn her (dessverre er moderatorene på KG litt for effektive og mange poster blir slettet, men det var bare her om dagen at vi alle ble kalt uttørka gamle kjerringer av en MFBer), se på de utrolig tynne grunnene til at folk blir kasta ut; man blir kastet ut selv over ting som ikke står i reglene (medlemskap i Mat fra grunn = automatisk utkastelsesgrunn i MFB nå, men det står ingenting om det i reglene). 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 13. januar 2016 #1897 Del Skrevet 13. januar 2016 Apropos reglene, kan noen som fortsatt er medlem lime de inn her i sin helhet? Fjern etternavn på admins så det ikke ser ut som uthenging da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #1898 Del Skrevet 13. januar 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg var inne og sjekket på infoen men meldte meg ikke inn. Hadde ikke mine meninger vært gyldige hvis jeg hadde kjent denne personen? Hvis noen har oppført seg dårlig må man selvsagt forsvare seg, men dette må da virkelig gå begge veier! Hvis dette er rettmessig kritikk skal det gis til rette vedkommede slik at hun kan forbedre seg. At dere sitter her anonymt og ler av henne er bare destruktivt. Det er også rimelig umulig å ta til seg kritikk som nå er på over 100 sider. Jeg vil tro at dette ikke er hyggelig lesning for barna. Hva vil deres venner si? Hvorfor skal de plages med side opp og side ned om hvor dum deres mor er? Hadde hun vært en politiker eller fagperson som har kontroversielle meninger, men her har vi faktisk bare en hobbykokk fra det som dere liker å kalle "Livets skole". Finn dere noen på deres eget nivå! Anonymkode: 14b17...666 Hvis du faktisk leser gruppereglene så ser du at alle som kontakter T, uanett måte, trues med politianmeldelse. Så å gi henne kritikk eller tilbakemelding er faktisk ikke mulig uten å bli truet med at politiet innvolveres. Skrives det på gruppens side blir du utestengt, og slenges dritt om inne på gruppen etterpå (se screenshots tidligere i tråden for eksempel). Forsøker du en annen admin får du ikke svar. Så destruktiviteten kommer nok fra hovedpersonen selv, og hennes valg av metode for drift av MFB. Hadde det vært åpnet for drøftelse i gruppen hadde ikke denne tråden blitt opprettet, det hadde du visst om du hadde giddet å lese det som står her. Det er gruppens stasikontroll av alt de kan oppfatte som motstand som gjør at slike tråder opprettes (både på kg og andre forum). Så må du slutte med forsøk på å lage dårlig samvittighet hos de som deltar i denne tråden på vegne av venninnen din, fru T. Hun er stort sett ikke omtalt med navn her inne, og hun har som sagt selv satt seg i denne posisjonen og må for klare det for sine søte små og deres venner. Forresten artig at du påstår du ikke kjenner henne men likevel sier hun har Livets Skole som bakgrunn. Det må du nemlig kjenne henne for å vite, det står ingenting om på den offentlig profilen hennes. Så flott forsøk på å spille fremmed som syns synd på henne, men det ble du tatt i løgn Anonymkode: 9af66...e74 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #1899 Del Skrevet 13. januar 2016 2 minutter siden, Birdo skrev: Om du leser alle sidene, så kommer dette godt frem. Du skal være rimelig sær om du orker å lese 108 sider med andres meninger om noen man ikke har kjennskap til. Jeg gjorde som det de fleste vil gjøre. Lese litt her og litt der, og lese tekstene ut av sammenheng. Anonymkode: 14b17...666 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NumberSix Skrevet 13. januar 2016 #1900 Del Skrevet 13. januar 2016 Var ei som spurte i gruppa nå om man blir kastet ut dersom man bruker posesupper eller posesauser. Får lyst til å kommentere at man kan bli kastet ut for hva som helst, så det er bare å kjøre på! Stakkars. Og så er det mange som skriver at "neida, alle tyr til lettvinte løsninger innimellom", mens andre igjen "jeg lager alt fra bunnen av, så det så!"-holdninger. Og så kommer det et gullkorn: "Lov å bruke sååå mye ferdigmat du vil ... hjemme hos deg selv. Det er det ingen som har noe med. Men her inne lager en mat fra bunn ... og ikke ferdigposer." Jeg synes ikke jeg har sett annet enn halvfabrikat og ferdigmat i det siste jeg, bortsett fra kaker. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg