Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har sett den gruppa bli diskutert andre steder. Da dreide det seg om en bolleoppskrift som noen i gruppa hadde funnet i et leserinnlegg i et ukeblad, postet oppskriften på MFB og like greit satt sitt eget navn i tittelen. Husker dessverre ikke hvor jeg så det.

Anonymkode: 9c2f8...a56

Jeg var medlem der når den oppskrifta kom ut, det var folk som døpte den for det den heter idag. Den var lagt ut som superluftige boller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
31 minutter siden, Marimba skrev:

:ler: Dette er akkurat lagt ut i MFB: 

Ooops. Den kommentaren blir vel slettet snart den også...

Anonymkode: 87ee8...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Marimba skrev:

Og jeg gjetter, hun finner nok denne tråden snart og lurer på hvorfor hun ble kastet ut. It will happen, I tell ya! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den komfyren som det har blitt lagt ut bilde av er den jeg bruker. Jeg ække så fancy jeg. Men den fungerer supert fortsatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som har lagt ut bilde av 123-sjokoladekake og spør om hjelp. Hun har tilsatt en dl vann for mye, og lurer på hvordan hun skal redde dette. 

Jeg håper virkelig at dette er kødd! Jeg hadde skjemtes å legge ut det på en side som heter "mat fra bunnen". Vet ikke hva som er verst, om hun lager posekake eller at hun ikke klarer å tenke på hvordan hun skal redde kaken. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, Severus skrev:

Jeg var medlem der når den oppskrifta kom ut, det var folk som døpte den for det den heter idag. Den var lagt ut som superluftige boller.

Hun forklarte at hun fant dem i et ukeblad, lagt ut av "Anne fra Oslo, og fortsetter med

"Bollene har fått mitt navn foran slik at de kunne skille seg ut fra de andre bollene"

(NAVNs) SUPERLUFTIGE HVETEBOLLER

For meg ser det da ut som hun selv døpte bollene det, ikke leserne.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun forklarte at hun fant dem i et ukeblad, lagt ut av "Anne fra Oslo, og fortsetter med

"Bollene har fått mitt navn foran slik at de kunne skille seg ut fra de andre bollene"

(NAVNs) SUPERLUFTIGE HVETEBOLLER

For meg ser det da ut som hun selv døpte bollene det, ikke leserne.

Åh, det irriterer meg litt :fnise: For jeg brukte den oppskriften, lenge før hun la den ut der, og nå ser det jo ut som at jeg baker HENNES boller :angry:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, Fotballflue skrev:

Åh, det irriterer meg litt :fnise: For jeg brukte den oppskriften, lenge før hun la den ut der, og nå ser det jo ut som at jeg baker HENNES boller :angry:

Jeg er glad jeg ikke er den eneste som irriterer meg litt over hvor mye lovprisning hun høster for oppskriften. Æres den som æres bør, mener jeg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, daemonia skrev:

Jeg spyr heller over at hun i sin alder klarer å oppføre seg på den måten! 

Visste dere at det ikke bare er her MFB blir diskutert? 
Gruppa blir nevnt jevnlig inne på Hundesonen.no, og i dag har de også nevnt tråden her som en god oppsummering av hvordan den gruppa er. Så slipper man å bli veldig irritert over pappskaller visstnok :P 

Jeg har fortalt mange venner om gruppa, om regler osv, og de sitter alle med haka nedpå knærne :ler:

1 time siden, Marimba skrev:

Aiii, stakar, hun blir nok kasta ut fort...

24 minutter siden, Adelia skrev:

En som har lagt ut bilde av 123-sjokoladekake og spør om hjelp. Hun har tilsatt en dl vann for mye, og lurer på hvordan hun skal redde dette. 

Jeg håper virkelig at dette er kødd! Jeg hadde skjemtes å legge ut det på en side som heter "mat fra bunnen". Vet ikke hva som er verst, om hun lager posekake eller at hun ikke klarer å tenke på hvordan hun skal redde kaken. 

Altså.... Hvem lager kake fra pose?! Unnskyld om det høres utrolig arrogant ut, men... Sjokoladekake er jo kjempeenkelt å lage selv. Hjelpes.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Auri skrev:

Jeg har fortalt mange venner om gruppa, om regler osv, og de sitter alle med haka nedpå knærne :ler:

Aiii, stakar, hun blir nok kasta ut fort...

Altså.... Hvem lager kake fra pose?! Unnskyld om det høres utrolig arrogant ut, men... Sjokoladekake er jo kjempeenkelt å lage selv. Hjelpes.

Toro langpanne sjokoladekake er faktisk ganske grei til bursdager med barnehage/skolebarn siden den er uten gluten og melk. Bruker den selv til det, men lager alltid kakr fra grunnen når jeg vet at de som kommer tåler alt er som er i 

Anonymkode: 454a3...aae

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Toro langpanne sjokoladekake er faktisk ganske grei til bursdager med barnehage/skolebarn siden den er uten gluten og melk. Bruker den selv til det, men lager alltid kakr fra grunnen når jeg vet at de som kommer tåler alt er som er i 

Anonymkode: 454a3...aae

Helt enig med deg :) Blir alltid torokake her om jeg f.eks. skal bake til mange barn, siden noen alltid er allergiske (og jeg har ikke sånn fryktelig mye erfaring mer allergimat sånn ellers.) Om jeg hadde lagt ut et spørsmål om en posekake i en gruppe som heter mat fra bunnen derimot, er jeg ganske usikker på. Hadde blitt litt som å spørre om det går fint å kutte ut melka i posebéarnaise-saus :P 

Endret av Marimba
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MFB skal få ros når de fortjener det også :)

Nå har de tatt til seg kritikken som kom i går og laget en egen tråd for dato og holdbarhet. Det synes jeg er bra! 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Adelia skrev:

Finner ikke det igjen jeg :(

Ble vel sikkert slettet. Det samme med hun som spurte om det var meningen å ha den type spørsmål innpå der :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blar meg nedover siden og blir overrsket over hvor mange kreative og uriktige måter man kan skrive "bernaise" på...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg tør vedde på at det spørsmålet om potetmos går ann å rulle sammen til kuler og koke for å lage poteter av, er et forsøk på å se om det blir tatt screenshot av og lagt ut her! :fnise: Enten det eller så er det noen som tester tålmodigheten til vakkerskattene :)

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå var det nettopp en som spurte om hun kunne rulle sammen potetmos i baller og koke det, slik at det blir vanlige poteter igjen. Det må da være tull?! 

Anonymkode: 4a739...996

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, missvivi skrev:

Blar meg nedover siden og blir overrsket over hvor mange kreative og uriktige måter man kan skrive "bernaise" på...

Da kan du plusse på din egen måte også.

Korrekt skrivemåte er béarnaise, også tillat er bearnès.

Anonymkode: 188fa...60a

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...