Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

16 minutter siden, Rosaboble15 skrev:

Hæ, synes du virkelig det? Jeg har aldri før sett så mange spydige og ufine kommentarer samlet på ett sted. Det hjelper da ikke at man kamuflerer dritten med hjerter og smilefjes!

Jepp,  det syns jeg 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cat.68 skrev:

Men da igjen for å  lete opp møkk og enda mer ting å irritere seg over. Hva er vitsen med det egentlig. Hvis noe irriterer så voldsomt så hvorfor ikke bare la det være??

Jeg lar meg ikke irritere i det hele tatt og det ser ut som at det er flere som er av samme oppfatning. Vi irriterer oss ikke, vi lar oss underholde og synes en del av det som skrives der inne er komisk. Derfor lar jeg det ikke være :) Det blir heller ikke mindre underholdende av alle dere som kommer løpende inn for å forsvare galskapen.

3 timer siden, Cat.68 skrev:

Det er ikke opp til meg å avgjøre hva som er riktig eller ikke, det er ikke min gruppe, mine regler, eller mine admins . Jeg kan ikke i noen fall avgjøre eller ta parti for noe jeg ikke vet den fulle bakgrunn i. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor noen her inne leter etter etter poster der inne, drar de inn hit og så harselerer med det. det er jo ikke bare T og admin som får gjennomgå. men vanlige brukere av siden. Hva galt  har de gjort som fortjener å få oppskriftene eller spørmålene sine harselert og gjort narr av her inne?

Jeg er faktisk enig i at det ikke er riktig å gjøre narr av folks uskyldige spørsmål, selv om de er anonymiserte. Men på samme måte som at T må få lov til å styre gruppa si som hun vil, må vi få lov til å skrive vår mening her om de merkelige reglene der inne, og de sarkastiske kommentarene syrlig krydret med smileys. Vi kan jo ikke skrive noe inne på gruppa siden det kjøres hard disiplin og veldig vage regler og grenser der inne. Så da skriver vi her der reglene er klarere og ikke bestemmes på måfå av en privat person sine subjektive følelser. Her inne må vi følge regler som å være anonyme og ikke dele fullt navn og bilde av verken oss selv eller andre, og ikke drive personhets. Dersom vi bryter reglene blir innlegg slettet og i verste fall tråden stengt, og vi får advarsel. Men ut over det er det med våre skriverier som det er med T & co sine meninger og skriverier i MFB; det er bare sånn det er. Som du selv skriver:

Sitat

Hva er vitsen med det egentlig. Hvis noe irriterer så voldsomt så hvorfor ikke bare la det være??

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Cambria skrev:

Vær så snill! Jeg har storkost meg med denne tråden flere ganger, fordi dere har vist en harmløs humor og vært gode på å anonymisere. Men i det siste synes jeg humoren har blitt mer og mer smakløs, og når dere da begynner å krangle med folk som kommer fra MFB blir det enda værre. Jeg savner den tråden som var til hjelp for folk som trengte å få ut litt frustrasjon over teite regler samtidig som man kunne være litt humoristiske. Nå handler tråden om hvem som er verst mennesker av MFB sine medlemmer og KG sine medlemmer i denne tråden. Desverre synes jeg dere nå ligger på samme nivå av lavmål.....

Enig! 

Anonymkode: 00d37...581

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vær så snill! Jeg har storkost meg med denne tråden flere ganger, fordi dere har vist en harmløs humor og vært gode på å anonymisere. Men i det siste synes jeg humoren har blitt mer og mer smakløs, og når dere da begynner å krangle med folk som kommer fra MFB blir det enda værre. Jeg savner den tråden som var til hjelp for folk som trengte å få ut litt frustrasjon over teite regler samtidig som man kunne være litt humoristiske. Nå handler tråden om hvem som er verst mennesker av MFB sine medlemmer og KG sine medlemmer i denne tråden. Desverre synes jeg dere nå ligger på samme nivå av lavmål.....

Helt enig, har tatt av her etter noen MFB-tilhengere kom og slengte dritt eller forsvarte seg på punkter noen ble snurt av. Dritten ble da slengt i retur og det har bare ballet på seg.

Anonymkode: dfecc...15a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og nettop DETTE er typen innlegg jeg savner :fnise:

"Kan jeg bruke Edamer på pizza?" er også en gjenganger:fnise:

Anonymkode: f2933...931

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Cat.68 skrev:

på hva slags grunnlag noen er blitt kastet  ut fra mfb er helt umulig for meg å ha noen formening om. For alt jeg vet kan det være plenty av grunner til at du blitt kastet ut som ikke kommer frem her. Og hva som er latterlige grunner kommer jo an på øyet som ser. Noen synes jo reglene der inne er latterlige og da synes man selvsagt at grunnen til at man ble kastet ut også er latterlig. Men faktum kvarstår, og det er at det står T fritt og avgjøre hvordan hun ønsker at ting skal være. Det er hennes gruppe og kan i prinsippet sammenlignes med hennes egen stue. Hvis en gjest ikke oppfører seg slik hun ønsker er hun i sin fulle rett å kaste ut vedkommede eller ikke, Vi kan godta det eller føle oss dårlig behandlet. men det hjelper liksom ikke. Det jeg synes er rart er at man blir så opphengt i det at man sitter her inne å snakker dritt om alt man måtte komme over. Det betyr jo også at man selv er muldvarp og leter ting man kan legge ut i negativ retning her inne, eller opprettet en ny profil man kommet inn med igjen. Men da igjen for å  lete opp møkk og enda mer ting å irritere seg over. Hva er vitsen med det egentlig. Hvis noe irriterer så voldsomt så hvorfor ikke bare la det være?? Det er ikke alle regler jeg seer nytteverdien av, eller skjønner hvorfor er nødvendige. Men det er ikke opp til meg å krangle på dem, eller avgjørelser som blir tatt av lederen. Det er ikke min side.

Jeg er fremdeles med i gruppa jeg. Om admin ikke synes det er latterlig å kaste folk ut fordi de er medlem i andre grupper, har en saklig diskusjon, er i slekt med noen som er med i andre grupper o.l. trenger hun en realitetssjekk. 

Ja, hun står helt fritt til å gjøre som hun vil, men da får hun takle konsekvensene, nemlig at folk reagerer på svadaet. Resten av innlegget ditt har ingenting med meg å gjøre, så det har jeg ikke noe svar til.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123Sol
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

aWJtT1Q3.jpeg

here we go again....ALTSÅ.... 

Anonymkode: 7cd9b...244

Jeg får fnatt både av spørsmålet og grammatikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saraby skrev:

Hva er egentlig denne lasagneoppskriften?  Jeg er kastet ut å får ikke sett.

Tomatsaus:
2 pk hakka tomat (eldorado)
1 liten boks tomatpuré (140 g)
3 stilker stangselleri
2 store gulrøtter 
1 1/2 løk
2 dl vann
4 ss basilikum 
2 ts timian
1 ts kanel
2 store kjøttbuljongterninger
4 ss ketchup
3 ts sukker
1 ts sambal oelek (chilipasta)
Skjær opp gulrot,løk og selleri og ha i gryta med resten av indigriensene. La det putre i 2 timer. Etter 2 timer stavmikser blandingen. 
Stek 1 kg karbonadedeig med 2 ts salt og 2.5 ts pepper.
Ha karbonadedeig i tomatsausen når tomatsausen er ferdigkokt.

Ostesaus: 
80 g smør
1 dl mel
5 dl melk
3 dl fløte
75 g parmesanost
100 g jarlsberg
3 ts Salt
1 ts muskat
1/2 ts pepper

Smelt smøret og rør fort inn melet. Spe med melk mens du visper. Ha i fløten og osten og krydderet. La småputre 6-7 min.

Legg pasta plater i bunn i en litt stor ildfast form. Ha på kjøtttomatsausen og så ett lag Ostesaus opp på den. Legg 3 slike lag. Legg til slutt på 2 lag med jarlsberg. Stekes nederst i ovnen på 200 g i 33 min. La den hvile 15 min før servering. Velbekomme

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Sist jeg var inne på denne tråden var den på 11 siden. Nå er den på 90! Skjønner at jeg har tilbragt for lite tid på o store internett den siste tiden 😂 Takk for den KG-mennesker - nå kommer jeg ikke til å få sove i natt 😂👏

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, Cat.68 skrev:

Jeg skjønner at det er mer behagelig å la en løgn stå hvis man ønsker å tro på den. Men det blir ikke mer sant av det. Løgner bør ikke stå motsagt

Uimotsagt heter det

Anonymkode: 87ee8...8ba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den lasagneoppskrifte ser jo helt standard ut. Om hun nettopp har oppdaget sambal oelek og dermed mener at det er noe unikt å bruke i mat, så får hun bl.a ta en titt over til nabolandet. Der bruker de sambal i ALT føles det ut som :ler: også helt vanlig å bruke i lasagne

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, Severus skrev:

Buljongterninger? Er det vanlig?

Beklager siteringer.

11 timer siden, Severus skrev:

Anonymkode: 7b5ca...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Er det virkelig så mange som trenger oppskrift for å lage lasagne? Det hadde ikke engang falt meg inn å søke etter oppskrift for å lage noe så basic som det.

Anonymkode: 6b306...621

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Creme fraiche med revet parmesan istedet for å lage ostesaus... Og steker kjøttdeigen sammen med løk, gulrot, selleri. Lasagne a la Auri 👌🏻

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, Auri skrev:

Vi bruker Creme fraiche med revet parmesan istedet for å lage ostesaus... Og steker kjøttdeigen sammen med løk, gulrot, selleri. Lasagne a la Auri 👌🏻

Det høres digg ut. Elsker parmesan.

Anonymkode: 36057...679

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...