Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri skrevet noe her inne, bare fulgt med. Jeg meldte meg inn i "mat fra grunnen" og sjekket nå, da var jeg kastet ut fra "mat fra bunnen". Er det ikke lov å være medlem i flere matgrupper? Er medlem i mange kake-grupper. Har aldri blitt kastet ut fra noen av gruppene fordi jeg ønsker å ta del i flere av de "samme" gruppene. 

Anonymkode: 22153...82f

Du har jo både startet tråden samt skrevet massevis av innlegg om mat fra bunnen. Du er jo den mest aktive av alle i denne tråden ☺

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er da voksne mennesker og klarer fint å ta våre egne valg. "dere" skriver du. Vi er nok flere som aldri har ytret noe om gruppen, men ønsker å ta del i flere grupper. Så at admin skal blokkere oss fra "mat fra bunnen" blir litt søkt for meg. Kan ikke huske at det har stått i reglene at man ikke kan være medlem i flere mat-grupper? 

Anonymkode: 22153...82f

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo både startet tråden og vært mest aktiv😊. Du må lese litt det som er skrevet før: både mange admin og flere medlemmer er medlem av flere grupper.... Tror du skal se litt nærmere på mer åpenbare grunner😊. D

Haha! Så flaut for deg at du kommenterer før du har satt deg inn i noe av det grunnleggende på KG! Har du ikke lest reglene heller????? Anbefaler deg å gå inn på forumreglene å lese før du kommenterer. ;) :) :) ;) 

PS INGEN LINKING TILLAT!!

Anonymkode: ff26a...291

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av maizenna i kremen og vanlig sukker i stedet for melis i mandelbunnen så er oppskriftene like, jo. Ja, og mengden man skal lage så klart. Med mindre det er T. som "finner opp" oppskrifter så kvalifiserer 2 ekstra ingredienser eller litt større mengde av noe til å kalle det to vidt forskjellige kaker. 
Oppskriften på Sarah Bernhard er forresten også den samme som til suksesskake ;) 

Bombene (hentet fra sweets2share.com)

17 – 20 doble kaker (34-40 single kaker).

• 6 eggehvitter- romtemperert (ca 235 gr)
  • 300 gr sukker
  • 450 gr malte mandler

Fyll:

• 6 eggeplommer ( ca 100 gr)
  • 2.5 dl fløte
  • 150 gr sukker
  • 3 ts maizena mel
  • 2 -4 ts vanilje sukker / vanilje ekstrakt
  • 200 gr smør

Sarah Bernard (hentet fra smedstua.com)

Kransekakemasse:

• 500 gr malte mandler
  • 5 dl melis
  • 4 eggehviter

Alt blandes. Settes kaldt dekket med plast i minst 12 timer.

Bak ut runde kjeks av deigen. Trillet kuler som jeg trykket ned på bakepapiret. Blir ca 60 stk. Jeg lagde dem ikke så store, da dette blir mektige kaker.

Stekes på 200 gr i ca 10-12 min. Kommer litt an på størrelse og tykkelse på kjeksene.

Avkjøles på rist.

Krem:

• 4 eggeplommer
  • 1 1/2 dl fløte
  • 125 gr melis

Kokes til den tykner på lav temperatur. Rør ofte. Svies lett. Avkjøl til helt kald i kjøleskap.

• 125 gr margarin
  • 1ts vaniljesukker

Ja, bunnene er ganske like, dog mye tynnere på SB, men fyllet er forskjellig, skulle det stå. ;) 

Anonymkode: eeebf...4ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner også at MFB velger å kaste ut de brukerne som har meldt seg inn i MFG, det kommer jo tydelig frem i tråden her at det først og fremst er for å gjøre narr av MFB. Jeg hadde som admin ikke gjort det, men jeg skjønner at de velger å gjøre det.

Anonymkode: 86357...037

Endret av ninuska_
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest deg som er blitt skrevet om utkastelser kom jeg på at jeg hadde sett mistenkelig få gule bomber i ferden min i dag, og jaggu faen er jeg blitt kastet ut. :rulle: 

Og så noterer jeg meg at en av (tidligere?) admins fra MFB har meldt seg inn i den nye gruppa for et par dager siden. Tilfeldig? 

Har MFB blitt gjort hemmelig, forresten? Jeg greier nemlig ikke å finne den i det hele tatt når jeg søker nå. Eller er de så grundige at de blokkerer overløpere? :fnise:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha lest deg som er blitt skrevet om utkastelser kom jeg på at jeg hadde sett mistenkelig få gule bomber i ferden min i dag, og jaggu faen er jeg blitt kastet ut. :rulle: 

Og så noterer jeg meg at en av (tidligere?) admins fra MFB har meldt seg inn i den nye gruppa for et par dager siden. Tilfeldig? 

Har MFB blitt gjort hemmelig, forresten? Jeg greier nemlig ikke å finne den i det hele tatt når jeg søker nå. Eller er de så grundige at de blokkerer overløpere? :fnise:

så vidt jeg vet er uønskede blokkert på livstid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... og en ting ti før jeg sovner 😅l 😊. Gleder meg MASSE til å se på det høye nivået innen matlaging på mat fra grunnen😊. Gleder meg til helt sinnsykt gode oppskrifter og aktive admins som byr på god hjelp til de som trenger det og masse nye deilige oppskrifter hver uke☺. Tipper at nå blir middagsplanleggingen med god mat fra bunnen som en lek sammenlignet med den mat fra bunnen med over 70 000 misfornøyde medlemmer. Ser fram til en herlig juletid og ett nytt år med masse inspirasjon og deilig mat 😁😁😁😁😁😁

YOU go girls😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man vil lære å lage mat fra bunnen, kunne man kjøpe noen gode kokebøker eller låne noen bøker på Biblioteket (fra oldemors tid, da mange faktisk gikk på husmorskole bl.a. for å lære mye nyttig som bl.a å lage skikkelig god mat)

Anonymkode: 929ca...b27

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så vidt jeg vet er uønskede blokkert på livstid

Hva er kriteriene for å bli uønsket i gruppa da? Er det nok å bare være medlem av begge gruppene? Hva om noen liker begge gruppene og aldri har skrevet et vondt ord om MFB, er de da uønsket bare på grunnlag av å være medlem i begge grupper? Og hvordan skiller admins i såfall mellom de som tøyser med MFB og de som tilfeldigvis synes begge grupper er interessante?

Ja... og en ting ti før jeg sovner 😅l 😊. Gleder meg MASSE til å se på det høye nivået innen matlaging på mat fra grunnen😊. Gleder meg til helt sinnsykt gode oppskrifter og aktive admins som byr på god hjelp til de som trenger det og masse nye deilige oppskrifter hver uke☺. Tipper at nå blir middagsplanleggingen med god mat fra bunnen som en lek sammenlignet med den mat fra bunnen med over 70 000 misfornøyde medlemmer. Ser fram til en herlig juletid og ett nytt år med masse inspirasjon og deilig mat 😁😁😁😁😁😁

YOU go girls😊

Jeg synes det høres ut som at MFG blir ei fin gruppe :) En av fordelene ved å være ei lita gruppe er at man får bedre oversikt og slipper 100 innlegg med samme spørsmål eller identiske oppskrifter.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man vil lære å lage mat fra bunnen, kunne man kjøpe noen gode kokebøker eller låne noen bøker på Biblioteket (fra oldemors tid, da mange faktisk gikk på husmorskole bl.a. for å lære mye nyttig som bl.a å lage skikkelig god mat)

god ie

Eller faktisk melde seg på et kurs innen matlagning :)

Hva er kriteriene for å bli uønsket i gruppa da? Er det nok å bare være medlem av begge gruppene? Hva om noen liker begge gruppene og aldri har skrevet et vondt ord om MFB, er de da uønsket bare på grunnlag av å være medlem i begge grupper? Og hvordan skiller admins i såfall mellom de som tøyser med MFB og de som tilfeldigvis synes begge grupper er interessante?

Jeg synes det høres ut som at MFG blir ei fin gruppe :) En av fordelene ved å være ei lita gruppe er at man får bedre oversikt og slipper 100 innlegg med samme spørsmål eller identiske oppskrifter.

👍👍👍

YOU go girls😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ISeeYouCreep

YOU go girls😊

EY! Ingen misbruk av smilyer takk! :regler:
Vi liker ikke sånt her på KG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god ie

👍👍👍

YOU go girls😊

Går det mye på Dybvannsfisk i denne mat-gruppen?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller finne en bra matgruppe ☺

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller finne en bra matgruppe ☺

Kan du anbefale en eller flere bra matgrupper?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...