Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

først, var ikke meningen å fjerne liken igjen :fnise: er så uvant med den nye siteringer.

men ja helt enig! :vetikke: skjønner at oreokjeks kanskje blir litt vel for tidkrevende, har laget det selv før og tok jo rundt 3-4 timer med uttaking og steking, lagde over 100 kjeks da, men vanilgesausen burde de virkelig få til!

Syntes egentlig mye av nivået der inne er ganske lavt, jeg er i tidlig tyve årene, og er helt selvlært når det kommer til mat, må følge en medisinsk diett med mange begrensninger, og må derfor lage det meste av mat helt fra bunnen av (altså helt fra bunnen, ikke kjøpe oreokjeks eller vaniljesaus), og trodde jeg skulle lære en del fra den gruppen. Men det er jo bare helt standard matlaging der inne, pluss fancy pyntede kaker :P

Forresten! Vet ikke om noen la merke til det, men for noen uker siden var det en som postet grønn pasta (kjøpe pasta farget grønn med konditorfarge da hun kokte) med svenske kjøttboller som var kjøpt. Dette innlegget ble da slettet siden det ikke var mat fra bunnen. Så poster hun innlegget på nytt da, men  bare pastaen denne gangen, og det fikk stå?!! Så hvis jeg farger melken rød regnes det som mat fra bunnen da :vetikke: 

Anonymkode: 4675c...652

altså. Det er meg du refererer med den grønne pastaen. Når du skal kritisere noe er det lurt at du tar med hele sammenhengen og ikke bare deler av den. Det var for det første ikke presentert som noe fantastisk måltid, men et tips for å gjøre maten litt mer spennende for små kresne mager. Unger synes det er morsomt med "monster" pasta feks. Det var også under Halloween så det passet under konseptet akkurat da. Jeg godtok regelen pga kjøttbollene, jeg har jo lest reglene og godtar det. Pasta derimot er lov å poste uten at den må være laget fra bunn. Derfor tok jeg bort kjøttbollene men lot tipset om farget pasta stå. Jeg har postet plenty av oppskrifter av mer fancy slag så jeg trur et av farget pasta og kjøttboller ikke vil degradere meg som hobbykokk. 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet, nå renner det inn med MFB-brukere her gitt! Er det premie fra selveste T til den som klarer å få slutt på all denne grusomme hetsen? Muligheten til å sende en pm kanskje?:fnise:

Anonymkode: ce259...409

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skal forsvare her....

Hva synes dere om at MarianneE ble utestengt fra gruppa etter at hun kun skrev i DENNE tråden at hun syntes det var teit å ikke få lov til å snakke om glutenfri mat? På en måte som aldeles ikke var frekk eller hetsende.

Jeg kjenner henne personlig,  og tror på henne 100% når hun sier hun ikke har sagt noe mer (siden det å kjenne noen personlig betyr så mye). Så jeg er nysgjerring på deres forsvar av den.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen er jo at jeg nå at jeg slipper å himle med øynene over spørsmål i gruppa av typen "kjøttdeigen min har ligget i fryseren i 14 dager men gikk ut på dato igår. Er den bare å kaste"

Itjnå så gæli at det itj e gått for no!

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen er jo at jeg nå at jeg slipper å himle med øynene over spørsmål i gruppa av typen "kjøttdeigen min har ligget i fryseren i 14 dager men gikk ut på dato igår. Er den bare å kaste"

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså. Det er meg du refererer med den grønne pastaen. Når du skal kritisere noe er det lurt at du tar med hele sammenhengen og ikke bare deler av den. Det var for det første ikke presentert som noe fantastisk måltid, men et tips for å gjøre maten litt mer spennende for små kresne mager. Unger synes det er morsomt med "monster" pasta feks. Det var også under Halloween så det passet under konseptet akkurat da. Jeg godtok regelen pga kjøttbollene, jeg har jo lest reglene og godtar det. Pasta derimot er lov å poste uten at den må være laget fra bunn. Derfor tok jeg bort kjøttbollene men lot tipset om farget pasta stå. Jeg har postet plenty av oppskrifter av mer fancy slag så jeg trur et av farget pasta og kjøttboller ikke vil degradere meg som hobbykokk. 😊

Jeg som skrev det du siterte her, og jeg mente ikke st du mente det var noe fantastisk måltid, det jeg skrev var ment negativt mot selve gruppen. Altså at du fikk beskjed om å slette bilde siden det var ferdigkjøpte kjøttboller der, men du fikk lov til å poste pastaen igjen. Syntes det ble helt merkelig av gruppen. Greit nok at gruppen tillater noe som er ferdiglaget, men når begge ingrediensene er ferdiglaget blir det for dumt å nekte den ene, men den andre er grei. Igjen det var ikke mot deg, beklager om det kom ut på den måten. For øvrig pleier jeg ofte å farge kokte egg til jul, påske osv, så mente ikke noe galt med pastaen din :fnise:

Anonymkode: 8bd72...df0

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Måtte melde meg inn i Mat fra bunnen etter å ha lest noen av  innleggene her.

Synes i grunnen at det var mange gode oppskrifter, råd og tips der.. Det virker som om de har en del regler rundt siden, men det er vel naturlig siden gruppen er såpass stor?

Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor så mange er så utrolig negative og nærmest sinte på siden. Kan dere ikke bare droppe å gå inn på den? Det er mange grupper på Facebook, så det burde vel være noe for enhver smak. Finn på noe du selv synes er hyggelig i stedet for å bruke masse energi på ting du ikke liker :)

Anonymkode: 9b663...c6d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne tråden har blitt litt oppbrukt. Folk skriver det samme stort sett,så kommer det noen fra MFB og kjefter og å blir de kjeftet tilbake på. Det er begrenset hvor lenge det er interessant.

Spesielt når vi ikke vet om noe er slik eller sånn.

Tror jeg skal følge med på julekakeoppskrifter,og se om jeg får noe inspirasjon til noe nytt å bake i år.

Anonymkode: a79b1...293

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Altså, folkens, det koster ikke 30 000 å opprette et A/S! Man må ha aksjekapital på 30 000, men det er IKKE en kostnad! Disse pengene har jo A/S-et tilgjengelig for seg selv.

Blir som å påstå at det koster 150 000 å kjøpe bolig til 1 mill, fordi man må ha 150 000 i egenkapital. Egenkapitalen er jo ikke en kostnad. Går man konkurs taper man de 30 000 (og da er det en kostnad), men det skal jo godt gjøres å drive en facebookgruppe konkurs... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Jeg har kritisert mye om den gruppa,men de siste sidene har det blitt litt mye spekulering.

I tråd med alle andre lignende tråder på KG som forsøker å være kritiske til et eller annet, enten det nå er fotballfruer eller Ebay-grupper. Det begynner saklig før spekulasjonene begynner å hagle og man henger seg opp i den minste ting, og slik ødelegger man den i utgangspunktet saklige debatten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Godt poeng!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant, forresten. Når jeg skrev første posten her i går, hvor jeg sa jeg vurderte å melde meg inn, så meldte jeg meg faktisk inn. Men ble ikke godkjent. Så skrev jeg ny post her på forumet om at jeg hadde bestemt meg for å ikke melde meg inn. Ble godkjent fem minutter etterpå.

Lurer på hva som skjer nå som jeg skriver det her...

Lo godt når jeg leste gjennom regelverket, forresten. Kapasitetsproblemer du liksom... Facebook har mer eller mindre uendelig servere. Tynneste unnskyldninga jeg har sett for å sette begrensninger på hva som er lov.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant, forresten. Når jeg skrev første posten her i går, hvor jeg sa jeg vurderte å melde meg inn, så meldte jeg meg faktisk inn. Men ble ikke godkjent. Så skrev jeg ny post her på forumet om at jeg hadde bestemt meg for å ikke melde meg inn. Ble godkjent fem minutter etterpå.

Lurer på hva som skjer nå som jeg skriver det her...

Lo godt når jeg leste gjennom regelverket, forresten. Kapasitetsproblemer du liksom... Facebook har mer eller mindre uendelig servere. Tynneste unnskyldninga jeg har sett for å sette begrensninger på hva som er lov.

Åh, nå kommer du til å bli kastet ut igjen :fnise:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada,og det er kritikkverdig. Men endel av det blir bare spekulering. Sånn som det med at T har opperettet AS. Det er begrenset hvor lenge man kan diskutere det uten at det går langt ut på viddene.

Jeg har kritisert mye om den gruppa,men de siste sidene har det blitt litt mye spekulering.

Siden du ikke kan, gidder eller vet hvor du skal slå det opp; https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=915671004

Anonymkode: 9af66...e74

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ikke kan, gidder eller vet hvor du skal slå det opp; https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=915671004

Anonymkode: 9af66...e74

Ikke drit deg ut.

Jeg har sjekket og jeg var også en av dem som sendte inn tips til forbrukerområdet.

(Anbefaler forresten alle som skal "ta" noen å sjekke ab-kode.Ja,vet det er mange ab'ere)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke drit deg ut.

Jeg har sjekket og jeg var også en av dem som sendte inn tips til forbrukerområdet.

(Anbefaler forresten alle som skal "ta" noen å sjekke ab-kode.Ja,vet det er mange ab'ere)

Men endel av det blir bare spekulering. Sånn som det med at T har opperettet AS. 

Nå tror jeg du ble litt forvirret av deg selv, for du skrev jo selv at det at T har opprettet AS bare er spekulasjoner.:vetikke: 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg du ble litt forvirret av deg selv, for du skrev jo selv at det at T har opprettet AS bare er spekulasjoner.:vetikke: 

Tydeligvis litt uenig med seg selv...

T har jo startet akjseselskap, det er står jo sort på hvitt i den linken som ligger ute! Så hvordan vedkommende som linket til den dreit seg ut må fuglene vite. 

Anonymkode: b0807...4fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj,ser at jeg formulerte meg litt feil der,men det var ikke det jeg mente. Jeg mente ikke at det at hun har opprettet AS var spekulasjoner,men at det ble mye spekulasjoner rundt det. Skulle nok ha formulert meg litt annerledes der ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...