Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det du ikke har fått tilfredsstillende svar på da?Siste vi har gjort er og slå mer ned på opphavsrett til oppskrifter.. Og det kommer av at vi ble gjort oppmerksom på det her inne at dette var vi alt for sløve på..
Så noe kritikk tar vi da :)

Vi får ta det steg for steg. 

1. En AB her inne sier hun ble kastet ut fordi hun hadde falsk profil, da hun ikke stod i folkeregisteret. 
2. Samme AB sier at hun ikke ble aktiv her på KG før etter at hun ble kastet ut 
3. Dere begrunner utkastelsen med at hun hadde falsk profil, da hun ikke stod i folkeregisteret, dette stod da i utkastelsesmeldingen.
4. Nå sier dere at dere ikke har tilgang til folkeregisteret, så hvor dette kommer fra er ukjent 
5. Dere sier dere har lov å kaste ut medlemmer som lager kvalme og sprer dritt på kg. 

Da lurer jeg på:
1. Har dere ikke kontroll på hvorfor dere kaster ut folk? Og hvor kommer glippen med folkeregisteret inn? 
2. Hvordan kan dere nå begrunne utkastelsen med drittspreding på KG, når vedkommende sier hun ikke var aktiv her før ETTER utkastelsen? 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ok, det kan du nok være glad for :P

jeg tror nok det ligger mer bak enn konstruktive svar om noen er blitt kasta ut.. 

Og med outing, mener du at noen har blitt hengt ut inne på gruppa?

Da vil jeg gjerne at noen forklarer meg hva jeg har gjort galt, det eneste jeg har gjort der inne er å kommentere "mot" T et par ganger, bortsett fra det har jeg likt masse oppskrifter og jeg har kost meg med å få inspirasjon.. Og ja, tydeligvis har T(?) hengt ut mitt navn inne på gruppen, etter at jeg ble kastet ut derfra. Flotte folk du..

Anonymkode: ce259...409

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det har vi veldig god kontroll på... Og har endel regelbrudd som fører til utkastelse, enten med en gang eller ved gjentakelse.. Dette har vi full kontroll på.
Hvor glippen med folkeregistret kommer inn kan jeg ikke svare deg på, annet en at hun må ha skrevet feil da dette ikke er noe vi har tilgang på..
2. Det er det vel delte meninger om, men uansett hvem som slenger drit her kaster vi di ut hvis vi finner ut hvem det er.
Var nok av andre regelbrudd som gjorde at hun ble kastet ut..
Er en gruppe på FB som T har laget, og fått nesten 70 000 medlemmer på 2 år.. Dette betyr det at gruppa er hennes, og kan sette di regler hun vil for den.
Og folk som ikke følger regler er ikke velkommen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det som er problemet. At noen tar et bilde og fremstiller det som sitt. Og da tar det 2 sekunder å sjekke dette også be personen om å linke tilbake til fotografen/nettsiden. Det å ta et bilde fra en blogg er usmakelig og frekt, og bør være en del av reglene og mange tenker ikke så langt på egenhånd. Da er det admin sin jobb å følge med, og dobbelsjekke det når de mistenker at noen har stjålet et bilde.

jeg har ikke sett noen form for uthenging, men nå vet ikke jeg ditt navn en gang??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep

Jeg er ganske sikkert på at Facebook er djevelens verk. For her er enda en gruppe full av paranoide og herskesyke admins og alt det andre som følger med. Enkelte ser ut til å miste helt gangsynet i møter med sosiale medier. Hjelpes!

Like før jeg lager en "Mat fra toppen"-gruppe, hvor man bare kan poste bilder av Grandiosa (uten ekstra toppings!!!) - ellers blir det utestenging altså.

do it  :skratte:
Toro, fjordland, findus ja det er gruppen for fattige studenter og de med dårlig tid. 
Eller... faktisk så er fjordland dyrere enn å lage mat fra bunnen av :P Men det går kanskje litt fortere også er det idiotsikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ganske krass påstand det der... Hvor har hun hentet den fra da?
Får komme med en nettside, når du kan påstå at hun har googlet den og ikke laget den selv.

Veldig greit og bare slenge ut mange påstander, hvis man ikke må stå inne for noen :P

Denne som er ganske så viktig, for di beskyldningene kommer stadig vekk og er ufortjent... blir ikke besvart  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Det har vi veldig god kontroll på... Og har endel regelbrudd som fører til utkastelse, enten med en gang eller ved gjentakelse.. Dette har vi full kontroll på.
Hvor glippen med folkeregistret kommer inn kan jeg ikke svare deg på, annet en at hun må ha skrevet feil da dette ikke er noe vi har tilgang på..
2. Det er det vel delte meninger om, men uansett hvem som slenger drit her kaster vi di ut hvis vi finner ut hvem det er.
Er en gruppe på FB som T har laget, og fått nesten 70 000 medlemmer på 2 år.. Dette betyr det at gruppa er hennes, og kan sette di regler hun vil for den.

Hvorfor klarer du ikke å svare meg da, om du har så god kontroll?

jeg har ikke sett noen form for uthenging, men nå vet ikke jeg ditt navn en gang??

Når jeg ikke vil ha mitt eget navn på facebookprofilen min, så sier det seg selv at jeg ikke vil ha det på KG heller. Jeg har ikke sett det selv, men ble fortalt av en av de andre her inne, men at det visst har blitt slettet nå.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep

Er flere ting som man blir registert for brudd på regler...Som eks legge ut bilder av barn, linke, legge ut video osv..
Står ingen plass at det og trosse Tanja er et regelbrudd, og blir derfor ikke tatt med som grunn :)

Kan jeg spørre om en ting, eller to ting? 
Hvorfor er det ikke lov til å linke? (det bør være en selvfølge at man gjør!). 
Og hvorfor ikke video? Det å følge en "tutorial" på hvordan man lager en rett er jo positivt... Det å legge ut en video fra youtube eller lage en video selv er jo positivt.... Hvorfor er den regelen der? (er bare nysgjerrig). 

Det å poste bilder av barn er jo også en selvfølge. Spesielt i en gruppe som er åpen for alle, så den regelen gir mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ikke vil ha mitt eget navn på facebookprofilen min, så sier det seg selv at jeg ikke vil ha det på KG heller. Jeg har ikke sett det selv, men ble fortalt av en av de andre her inne, men at det visst har blitt slettet nå.

synes alt dette styret blir for dumt...

de som synes gruppa er tåpelig og teit og kontrollerende, trenger da ikke være medlemmer der... Er da mer enn nok av de som vil likevel...

er det rart det er krig i verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep

Eh, siterte du feil? For jeg har ikke sagt noe om uthengig, ikke i den kommentaren du siterte... 

Og jeg liker grupper, fordi jeg liker å få inspirasjon om nye oppskrifter. Spesielt kaker, gjærbakst og slike ting. 
Hadde ikke hørt om trines matblogg før noen linker til den her, eller i gruppen. 

Men jeg liker ikke å må gå på tå for å ikke tråkke T på tærne. 
Og alt annet som har blitt nevnt her i kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om en ting, eller to ting? Hvorfor er det ikke lov til å linke? (det bør være en selvfølge at man gjør!). 
Og hvorfor ikke video? Det å følge en "tutorial" på hvordan man lager en rett er jo positivt... Det å legge ut en video fra youtube eller lage en video selv er jo positivt.... Hvorfor er den regelen der? (er bare nysgjerrig). 

Det å poste bilder av barn er jo også en selvfølge. Spesielt i en gruppe som er åpen for alle, så den regelen gir mening. 

Videoer blir slettet med det samme admin ser de, da de gjør kapasitetsproblemet vårt større. Før jul i fjor satt vi og slettet bilder i flere døgn, pga veggen var full.. Kapasiteten til FB var ikke større :P
Grunnen til at linking ikke er lov, er for at medlemmer skal slippe å bytte side for å finne oppskrifter, samt at det en sjelden gang kan være virus. Dette er altså kun for medlemmene sitt eget beste. 
Ligger full oppskrift med, så er det lov og linke for å vise hvor den er hentet fra :)

Endret av Ulvhedin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, dette tror jeg ikke noe på. Personen fikk begrunnelse "falsk profil" for utkastelse, og hvis personen hadde "endel andre regelbrudd", burde ikke også DISSE være grunn for utkastelse? 

Jeg har forsvart dere mer enn nok i denne tråden, men det du kommer med her gjør alt bare enda verre. Melder meg ut av gruppa, både pga din oppførsel her inne, og fordi nivået på matlagingen har sunket BETRAKTELIG siden jeg ble medlem. Det at det er T sin gruppe og kan sette de reglene hun vil er den dummeste unnskyldningen jeg hører - gruppa eksisterer ene og alene pga medlemmene (eller kundene). Blir ikke de tatt hensyn til, så har T heller ikke noen gruppe å regjere over. 

Adios 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videoer blir slettet med det samme admin ser de, da de gjør kapasitetsproblemet vårt større. Før jul i fjor satt vi og slettet bilder i flere døgn, pga veggen var full.. Kapasiteten til FB var ikke større :P
Grunnen til at linking ikke er lov, er for at medlemmer skal slippe å bytte side for å finne oppskrifter, samt at det en sjelden gang kan være virus. Dette er altså kun for medlemmene sitt eget beste. 

Du klarer å svare alle andre, men ikke meg?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Hello Kitte

Altså...hæ?!

Jeg er medlem av en amerikansk gruppe med langt fler medlemmer enn MFB (tror det ligger på ca 1,3 millioner medlemmer). Og i den gruppa legges det ut bilder og videoer hele dagene. Aldri vært noe problem der

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, siterte du feil? For jeg har ikke sagt noe om uthengig, ikke i den kommentaren du siterte... 

Og jeg liker grupper, fordi jeg liker å få inspirasjon om nye oppskrifter. Spesielt kaker, gjærbakst og slike ting. 
Hadde ikke hørt om trines matblogg før noen linker til den her, eller i gruppen. 

Men jeg liker ikke å må gå på tå for å ikke tråkke T på tærne. 
Og alt annet som har blitt nevnt her i kveld. 

ja, ble noe krøll der, ikke meningen :)

jeg synes ikke det er berettiget det dere sier om å gå på tå T, det som er oppfattet som lite trivelig er når noen må "rette på" eller "legge til" flere ingredienser på noens oppskrift feks..

og det gjelder ALLE - ikke bare T.

når noen er stolt av det de har laget, ja så er de det... Da er det ikke koselig at noen dirigerer inn...

hvis noen spør om tips til å forbedre/endre det de har lagd blir det noe helt annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T. har også registrert "Mat fra bunnen" hos Proff, under kategori "Skoler og undervisning". Skal hun undervise med "sine egne" oppskrifter?

For å være på Proff.no så må man registrere sin bedrift i Brønnøysundregistrene, så det betyr at T har registrert gruppen som et enkeltmansforetak :fnise:  

Edit: ser det tilogmed er et AS! Det koster spenn å opprette. Så en gruppe på facebook er en bedrift?

Endret av frksølekopp
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I og med at du ble hengt ut av selveste grunnlegger og eier som kan regjere akkurat som hun vil, så viser det vel bare at det er lurt å ikke ha ekte navn på gruppa også...

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, dette tror jeg ikke noe på. Personen fikk begrunnelse "falsk profil" for utkastelse, og hvis personen hadde "endel andre regelbrudd", burde ikke også DISSE være grunn for utkastelse? 

Jeg har forsvart dere mer enn nok i denne tråden, men det du kommer med her gjør alt bare enda verre. Melder meg ut av gruppa, både pga din oppførsel her inne, og fordi nivået på matlagingen har sunket BETRAKTELIG siden jeg ble medlem. Det at det er T sin gruppe og kan sette de reglene hun vil er den dummeste unnskyldningen jeg hører - gruppa eksisterer ene og alene pga medlemmene (eller kundene). Blir ikke de tatt hensyn til, så har T heller ikke noen gruppe å regjere over. 

Adios 

Du får tro hva du vil... vi begrunner ikke til medlemmer før vi sletter di. Har kapasitetsproblemer nok som det er..
Og hvis det er ditt valg, så får du gjøre det..
Matnivået kan vi gjøre lite med, da det er medlemmer som legger ut...
Og gruppa eksisterer i høy grad, så at enkelte ikke kan følge regler gjør ikke at gruppa går nedenom og hjem :)
Og hvis det ikke er og ta hensyn til medlemmer av T som legger ut middagstråd hver dag, bruker x antall timer i døgnet på å sørve medlemmer ++ så skjønner ikke jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes alt dette styret blir for dumt...

de som synes gruppa er tåpelig og teit og kontrollerende, trenger da ikke være medlemmer der... Er da mer enn nok av de som vil likevel...

er det rart det er krig i verden...

Ja, hvorfor skal en være kritisk og ytre sin mening om noe egentlig? En kan da bare lukke øynene eller se en annen vei. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...hæ?!

Jeg er medlem av en amerikansk gruppe med langt fler medlemmer enn MFB (tror det ligger på ca 1,3 millioner medlemmer). Og i den gruppa legges det ut bilder og videoer hele dagene. Aldri vært noe problem der

Ja, da er vi veldig interesert i å få vite hvorfor dette ikke gjelder oss.. jobbet døgnet på tamp i flere dager i fjor, for ingen fikk poste noe.. og når vi fikk svar fra fb, så var det kapasitetsproblemer med vegg... og den gikk ikke og øke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...