Gå til innhold

Hacket spillkonto, hva kan skje?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fjortisen vår har spilt et online-spill på vår PS3. Nå har visst en annen spiller hacket ham, sånn  at han ikke lenger kommer inn og får spilt. Han sier at denne spilleren har hacket mailen som er brukt for å opprette spillkontoen, og overtatt den.

Jeg har null peiling på sånne ting, og aner ikke hva som evt kan skje pga dette. Det første som slo meg er at jeg bruker netflix via denne spillkonsollen, og har min kontoinformasjon liggende der. Kan jeg risikere at denne hackeren finner disse opplysningene og tapper kontoen min, eller hva? Beklager evt. hysteri og uvitenhet, men jeg aner virkelig ikke hva slags følger dette kan få, ut over at fjortisen har tapt spillkontoen sin, så jeg må bare spørre noen som har mer peiling enn meg. :(

Anonymous poster hash: dca64...848
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send mail der spillekontoen er registrert. Forklar hva som har skjedd. De har prosedyrer på gjenoppretting ved hacking.

Prøv også å logge inn på mailen det gjelder. Når det står feil passord osv så skal man kunne trykke en form for "glemt passord".

Følg steg for steg.

Ang det med netflix så vil jeg ikke tro det da dette gjelder en hacket spillkonto, men jeg har ikke ps3 så kan ikke si for sikkert.

• Liker 1
Skrevet

Det står ikke fullt kontonummer inne på Netflix-profilen så det er nok lite sannsynlig at de kan gjøre noen økonomiske uhumskheter. Gå inn på Netflix og fjern den hackede PS3-en som enhet, så er sjansen enda mindre.

Ellers er det sant som ForumEmma sier at du skal kunne velge "glemt passord" for på den måten komme inn på mailkontoen.

Anonymous poster hash: e4f1a...725
  • Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Anonymous poster hash: dca64...848

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...