AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #1 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg har omsorg for to barn, ett kjeledyr, en haug med folk på jobb og tre søsken Mine tre søsken føler nok omsorg for meg, (håper ihvetfall det). Tingen er at jeg føler jeg går i minus - omsorgsbatteriene mine blir ikke ladet opp skikkelig før noen kommer og tar strøm og jeg går helt tom. Jeg har fått råd om å komme meg ut, gjøre ting som gir meg energi. Men så snart som jeg er etablert i en ny fritidsaktivitet så er det søren meg noen som lokker meg inn i styre og stell og så blir dette også noe som trekker ut mer energi enn det det gir. Hva kan jeg gjøre - hvorfor er det sånn at jeg ALLTID ender opp i å gi omsorg og tar ansvar. Jeg blir så trett så trett. I dag er det søndag og jeg er helt tom. Ungene foran tv og vi burde mye heller vert på søndagstur. Anonymous poster hash: a2bae...fd0
Gjest Mythic Skrevet 25. oktober 2015 #2 Skrevet 25. oktober 2015 Du må lære deg å si nei, og å sette grenser for deg selv.
Gjest Handymanhedmark Skrevet 25. oktober 2015 #3 Skrevet 25. oktober 2015 Helt riktig. Sett grenser og gi deg selv alene tid. Frisk luft er medisin.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #4 Skrevet 25. oktober 2015 Hei og takk for svar vProblemet mitt er ikke at jeg ikke bare at jeg ikke kan si nei men at jeg ikke har noe særlig med venner eller sosialt nettverk. Problemet blir at alle mine forsøk på å bli sosial og gjøre noe sammen med andre fører til at jeg påtar meg forpliktelser. Jeg er lei av å traske i skogen alene, men med en gang jeg blir med i en turgruppe ender jeg opp som administrator !!Anonymous poster hash: a2bae...fd0
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #5 Skrevet 25. oktober 2015 Hei og takk for svar vProblemet mitt er ikke at jeg ikke bare at jeg ikke kan si nei men at jeg ikke har noe særlig med venner eller sosialt nettverk. Problemet blir at alle mine forsøk på å bli sosial og gjøre noe sammen med andre fører til at jeg påtar meg forpliktelser. Jeg er lei av å traske i skogen alene, men med en gang jeg blir med i en turgruppe ender jeg opp som administrator !!Anonymous poster hash: a2bae...fd0 Ups - problemet mitt er vel også at jeg ikke kan redigere en setning uten å rote den til !Anonymous poster hash: a2bae...fd0
Cinder Skrevet 25. oktober 2015 #6 Skrevet 25. oktober 2015 Høres ut som om du trenger noen å drikke kaffe sammen med istedet for å hele tiden "gjøre" noe.
Gjest Jessica Skrevet 25. oktober 2015 #7 Skrevet 25. oktober 2015 Gjenta etter meg : N.E.I Si det neste gang noen prøver å få deg til å ta ansvar. Når du sier nei til de,sier du ja til deg selv.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #8 Skrevet 25. oktober 2015 Gjenta etter meg : N.E.I Si det neste gang noen prøver å få deg til å ta ansvar. Når du sier nei til de,sier du ja til deg selv. Men saken er jo at jeg også føler meg ensom og ikke har venner eller andre rundt meg til å gi meg energi. Da er jo rådet alle gir at jeg må komne meg ut, melde meg inn i ting etc etc Så hvordan kan man gjøre det da - og samtlig si NEI. Anonymous poster hash: a2bae...fd0
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #9 Skrevet 26. oktober 2015 Du påtar deg ansvar der det ikke er ditt ansvar. Søsken, på jobb osv, er det andre som kan dele på ansvaret med deg. Barna dine er det såklart du som har 100% ansvar for, men du må ikke måle din verdi opp mot hva du yter for resten av verden for da går du i minus til slutt slik du har gjort nå. Anonymous poster hash: fcb6a...a73 1
Gjest Faerunpedia Skrevet 26. oktober 2015 #10 Skrevet 26. oktober 2015 Men saken er jo at jeg også føler meg ensom og ikke har venner eller andre rundt meg til å gi meg energi. Da er jo rådet alle gir at jeg må komne meg ut, melde meg inn i ting etc etc Så hvordan kan man gjøre det da - og samtlig si NEI. Anonymous poster hash: a2bae...fd0 Si at du ikke har tid til å ta ansvaret for organiseringen, men gjerne vil være med på aktiviteter.
Gjest Jessica Skrevet 26. oktober 2015 #11 Skrevet 26. oktober 2015 Gjenta etter meg : N.E.I Si det neste gang noen prøver å få deg til å ta ansvar. Når du sier nei til de,sier du ja til deg selv. Bor du da i stor by eller liten ? Har aldri med naturen? Jeg tenkte bare at du skulle si ja til det som ga deg energi
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #12 Skrevet 26. oktober 2015 Dere har vel rett. Jeg føler alltid at dersom jeg ikke gir noe tilbake så er jeg en gratispassasjer og det er en følelse jeg ikke liker. Må nok bli flinkere til å skulke unna det som jeg ser på som min plikt. Men jeg tenker jo at skal jeg få nye venner må jeg vise meg fra min beste side, og da blir det som det blir. Anonymous poster hash: a2bae...fd0
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #13 Skrevet 26. oktober 2015 Ser tråden min er flyttet til kropp og helse. Og jeg som trodde jeg hadde et sosialt problem og ikke et fysisk. Kanskje vitaminpiller løser opp i ting :-)Anonymous poster hash: a2bae...fd0
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #14 Skrevet 26. oktober 2015 AnonymBruker, on 26 Oct 2015 - 23:08, said: Ser tråden min er flyttet til kropp og helse. Og jeg som trodde jeg hadde et sosialt problem og ikke et fysisk. Kanskje vitaminpiller løser opp i ting :-)Anonymous poster hash: a2bae...fd0 "Kropp og helse" innebærervitaminer, men det innebærer også det psykiske. Jeg tror du må gå i deg selv og stille deg spørsmålene: Hvorfor har jeg problemer med å si nei? Hvorfor må jeg vise meg fra min beste side for å få venner? Din psykiske helse dører til dine psykiske utfordringer. Merk "utfordringer", for jeg tror ikke du er psykisk syk... Anonymous poster hash: 6f8fb...045
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå