Gå til innhold

Å være 5 hjul på vogna. Jeg var det i går. Utrolig kjipt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ut å spise med en venninne i går og vi skulle ta noe drikke etterpå. 1 time før vi skulle møtes, så sier hun at en venninne av henne blir med. Jeg sa det var greit. Jeg kunne ikke si nei akkurat.

På restauranten gikk det greit selv om det var litt vanskelig. De hadde vært venninner siden barneskolen. Merket jo fort jeg var 5 hjulet på vogna. Men da vi gikk på en bar, så satt de ved siden av hverandre og jeg ovenfor. Det var helt umulig å være med i samtalen. De satt jo vendt mot hverandre og snakka. Musikken var litt høy, så jeg fikk ikke med meg alt de sa.

Det kom en eldre mann og snakka med meg. Da gikk de ut og sa "pass på tinga våre" mens jeg ble sittende igjen med han. Koselig. De ble sittende ute lenge, så jeg gikk ut til de. Gadd ikke å sitte med han alene. Så skulle de plutselig dra hjem.

Det er ingen god følelse å være 5 hjulet på vogna. Men det blir ofte sånn når man er 3. Har du noen gang vært 5 hjulet på vogna?

Anonymous poster hash: fee93...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars deg, som opplevde å være 5 hjul på vogna en gang :(

Tenk på de som har det sånn hele tiden, du :D

Anonymous poster hash: 8d2f1...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje på tide å ta hintet da eller?  :fnise:

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelige og forståelsesfulle dere to var, da. 

Anonymous poster hash: 27687...90d

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelige og forståelsesfulle dere to var, da. 

Anonymous poster hash: 27687...90d

Jeg svarte en annen, menok... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på de som har det sånn hele tiden, du :DAnonymous poster hash: 8d2f1...e3a

Hva vet du om at jeg kun har vært det EN gang egentlig?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelige og forståelsesfulle dere to var, da.  Anonymous poster hash: 27687...90d

Typisk KG svar

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har hendt. Og det er skikkelig kjipt.

Jeg gidder ikke det lenge, så hvis det skjer så sier jeg klart i fra at jeg går hjem nå fordi jeg kjeder meg. Og så går jeg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri gøy å være 5 hjulet på vogna. Det er en kjip følelse. Helt klart. De burde kanskje ha prøvd å inkludere deg litt og. Ikke sitte vendt mot hverandre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på de som har det sånn hele tiden, du :DAnonymous poster hash: 8d2f1...e3a

For et tåpelig svar. Skjønner godt du er anonym her.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være 3 sammen, kan ofte bli litt vanskelig. Bedre å være 2 eller 4.

Anonymous poster hash: ab5ef...8d2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundre ganger.

Vi er en bestevenn trio og jeg syntes det er vanskelig å snakke like mye med begge på en gang, men siden vi er bestevenner tar vi oss ikke nær av det.
Er det derimot med mennesker jeg kjenner litt dårligere så er det kjipt og da unngår jeg å møtes i slike sammenhenger, og forbeholder møtene til når man bare er to, eller 4 og fler.

Anonymous poster hash: d27e7...fb7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stort sett alltid det og det er ikke noe kult, men for min del er det fordi jeg ikke er så sosialt anlagt ;) Jeg bare sitter der og ser dum ut :P Også må jeg legge til at tre jenter sjelden funker egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typisk KG svar

Og typisk KG å minimalisere problemet som TS har til ingenting. Lite empatisk. 

Anonymous poster hash: 27b61...ad7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent slik du beskriver det hadde jeg det gjennom hele vgs. Alltid 2. pri blant "venninnene" i gjengen som alltid heller valgte en annen først. Alltid den som satt alene på bussturer da de andre kom parvis som venner.. En kveld er ingenting.

Anonymous poster hash: 09dbb...17f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var lite hyggelig gjort av venninnen din. Jeg stiller meg skeptisk til slike personer som ignorerer andre og er lite inkluderende umiddelbart noen mer interessante dukker opp. Dette er ikke noen jeg ønsker å ha i min vennekrets, og om det har skjedd ofte oppfordrer jeg deg til å tenke litt over dette. Dersom det bare har skjedd én gang, eller kun et par ganger, ville jeg ikke ha gått så drastisk til verks som å fade henne litt ut, men det er fortsatt ikke greit å ikke inkludere deg samt bare stikke av med en annen mens hun ber deg være igjen med tingene deres. Neste gang kan du si at de kan ta vare på tingene sine selv fordi du drar hjemover. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du virkelig at dette er en hyggelig kommentar til noen som opplever å bli ekskludert hele tiden? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var lite hyggelig gjort av venninnen din. Jeg stiller meg skeptisk til slike personer som ignorerer andre og er lite inkluderende umiddelbart noen mer interessante dukker opp. Dette er ikke noen jeg ønsker å ha i min vennekrets, og om det har skjedd ofte oppfordrer jeg deg til å tenke litt over dette. Dersom det bare har skjedd én gang, eller kun et par ganger, ville jeg ikke ha gått så drastisk til verks som å fade henne litt ut, men det er fortsatt ikke greit å ikke inkludere deg samt bare stikke av med en annen mens hun ber deg være igjen med tingene deres. Neste gang kan du si at de kan ta vare på tingene sine selv fordi du drar hjemover. 

Signere denne!

Anonymous poster hash: 3e512...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du virkelig at dette er en hyggelig kommentar til noen som opplever å bli ekskludert hele tiden?

Enkelte trenger en realitetsorientering.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stort sett alltid det og det er ikke noe kult, men for min del er det fordi jeg ikke er så sosialt anlagt ;) Jeg bare sitter der og ser dum ut :P Også må jeg legge til at tre jenter sjelden funker egentlig.

Nei, kanskje ikke jenter, men voksne kvinner burde virkelig kunne få til en relasjon hvor alle tre er involvert. Jeg har to veldig gode venninner som jeg har kjent i mange, mange år, og vi treffes jevnlig. Det er aldri sånn at en av oss føler seg som femte hjul på vogna. 

Anonymous poster hash: 990a9...643

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...