AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #1 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg har i denne mensperioden hatt veldig smerter. Jeg fikk mensen på onsdag, og i dag har jeg hatt veldig smerter. Det begynte med en stikkende følelse i skjeden, for så å gå over til rie-lignende smerter, vonde. Samtidig som de rie-lignende smertene kom så føltes et press bak og det kjentes ut som om jeg hele tiden måtte bæsje. Jeg tok smertestillende og det roet seg. Etter seks timer kjente jeg det begynte på igjen med smerter. Tok da nye smertestillende,men smertene dro på en stund før de igjen begynte å avta. Nå var det smerter foran under symfysen, samme fornemmelse i baken, pluss smerter i korsryggen. Jeg gikk å la meg og sovnet da smertestillende begynte å virke. Etter kort tid våknet jeg igjen og følte jeg måtte tisse veldig. Da jeg satte meg på do så kom det tilnærmet ikke noe urin. Men fornemmelsen om at blæra virket full var der ennå. Jeg gikk å la meg og forsøkte å sovne, men var plaget av følelsene av full blære. Gikk flere ganger på do med det samme resultatet. Nå sitter/halvveis ligger jeg i sofaen og fornemmelsen av full blære virker ikke like ille. Kan nevne at jeg for 4,5 mnd siden sluttet på p-piller fordi jeg ikke lenger vil bruke hormoner (men er disse smertene/plagene alternativet så vurderer jeg p-piller igjen) Jeg fikk også for 4,5 mnd siden diagnosen vestibulitt og vaginisme og fikk beskjed om at knipeøvelser var løsningen samt være uten sex i fire mnd. Jeg har dermed ikke hatt samleie før for et par uker siden. Smertene under samleie var der fortsatt. Jeg har lest om vestibulitt og vaginisme, men får ikke de symptomene helt til å stemme med mine smerter. Jeg har støtsmerter. Jeg vet jo at ingen her kan diagnostisere, men kanskje noen vil dele noen erfaringer? Anonymous poster hash: caee8...4a0
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #2 Skrevet 24. oktober 2015 Du kan ha både det ene og det andre. Akutte smerter skal undersøkes av lege. Ta med deg urinprøve og dra på legevakta i morgen om du ikke er bedre. Endometriose pleier å starte med smerter når mensen starter. Den pleier ikke å begynne flere dager etter første syklusdag. Men ingen regel uten unntak. Du må vurderes av lege! Anonymous poster hash: c6ed9...f7c 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #3 Skrevet 24. oktober 2015 Kan det være muskelknuter/myomer i livmoren? Det er venlig at mange har det, men kanskje verdt å sjekke ut, evt at dete er endometriose. Muskelknuter kan gå tilbake av seg selv. Angående smertestillende, husk de tar bare symptomet, som er smerten, men ofte fører mye smertestillende til et toxic miljø i kroppen, så man bør ikke ta for mye av det. Bra at du ike går på p pillen , da det tukler med hormonene dine. Mulig det kan være pga det, at kroppen bruker tid på å komme seg igjen etter lang tid med p piller, eller evt at det har utviklet muskelknuter eller endometriose pga hormonelle ubalanser. Anonymous poster hash: 2a733...f69
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #4 Skrevet 24. oktober 2015 Du kan ha både det ene og det andre. Akutte smerter skal undersøkes av lege. Ta med deg urinprøve og dra på legevakta i morgen om du ikke er bedre. Endometriose pleier å starte med smerter når mensen starter. Den pleier ikke å begynne flere dager etter første syklusdag. Men ingen regel uten unntak. Du må vurderes av lege! Anonymous poster hash: c6ed9...f7c Jeg har bestilt time hos gynekolog til uka. Kan forsøke med en urinprøve, men de siste gangene jeg har gått på do så har det knapt kommet noe.Anonymous poster hash: caee8...4a0
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #5 Skrevet 24. oktober 2015 Kan det være muskelknuter/myomer i livmoren? Det er venlig at mange har det, men kanskje verdt å sjekke ut, evt at dete er endometriose. Muskelknuter kan gå tilbake av seg selv. Angående smertestillende, husk de tar bare symptomet, som er smerten, men ofte fører mye smertestillende til et toxic miljø i kroppen, så man bør ikke ta for mye av det. Bra at du ike går på p pillen , da det tukler med hormonene dine. Mulig det kan være pga det, at kroppen bruker tid på å komme seg igjen etter lang tid med p piller, eller evt at det har utviklet muskelknuter eller endometriose pga hormonelle ubalanser.Anonymous poster hash: 2a733...f69 Burde det ikke være funnet ut om muskelknuter da jeg fikk beskjed om at jeg hadde vestibulitt og vaginisme? Jeg vet forsåvidt at smertestillende bare tar smertene. Men jeg hadde så vondt at jeg lå å vrei meg i smerte, hadde tårer i øynene og svettet. Ingen pause fra smertene, bare konstant, intens smerte. Anonymous poster hash: caee8...4a0
Minya Skrevet 24. oktober 2015 #6 Skrevet 24. oktober 2015 Det høres igrunnen mye mer ut som du har fått en real urinveisinfeksjon spør du meg. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #7 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg har bestilt time hos gynekolog til uka. Kan forsøke med en urinprøve, men de siste gangene jeg har gått på do så har det knapt kommet noe.Anonymous poster hash: caee8...4a0 Jeg vil på bakgrunn av disse opplhsningene tro at du kan ha en urinveisinfeksjon. Derfor mener jeg og at du bør til lege. Har du feber? / Hadde du feber før du tok smertestillende? P piller hemmer vekst av endometriose, sånn sett kan en eventuell endometriose nå ha begynt å "våkne til live"? Men som sagt det er unormalt så langt ute i en syklus. Den melder seg normalt med smerter på en. Anonymous poster hash: c6ed9...f7c
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #8 Skrevet 25. oktober 2015 Det høres igrunnen mye mer ut som du har fått en real urinveisinfeksjon spør du meg. Men det gjør ikke vondt å tisse, ingen svie eller noe. Ingen feber heller. Hører ikke det med en urinveisinfeksjon? Anonymous poster hash: caee8...4a0
BlendaSensitive Skrevet 25. oktober 2015 #9 Skrevet 25. oktober 2015 ja, men ikke alltid. Men det gjør ikke vondt å tisse, ingen svie eller noe. Ingen feber heller. Hører ikke det med en urinveisinfeksjon?Anonymous poster hash: caee8...4a0 Oftest ja, men ikke alltid. Har du feber, frostrier? Be noen dunke deg lett på ryggen, nederst.Veldig ømt? Gå til legen.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #10 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg vil på bakgrunn av disse opplhsningene tro at du kan ha en urinveisinfeksjon. Derfor mener jeg og at du bør til lege. Har du feber? / Hadde du feber før du tok smertestillende? P piller hemmer vekst av endometriose, sånn sett kan en eventuell endometriose nå ha begynt å "våkne til live"? Men som sagt det er unormalt så langt ute i en syklus. Den melder seg normalt med smerter på en.Anonymous poster hash: c6ed9...f7c Hvor i all verden har du hørt at p piller hemmer vekst av endometriose? ndometriose er veldig komplekst, har lest endel om det ( selv om jeg aldri har hatt det selv ) og det er en blanding av noe emosjonelt, og kosthold kan også ha noe å sil, samme med muskelknuter. F.eks har begge med østrogen å gjøre, det blir for mye østrogen, derfor bør man holde seg unna for mye koffein, rødt kjøtt, meieriprodukter, sukker, alkohol osv ( som kan fremme østrogen i kroppen ). Anonymous poster hash: 2a733...f69 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #11 Skrevet 25. oktober 2015 Oftest ja, men ikke alltid. Har du feber, frostrier? Be noen dunke deg lett på ryggen, nederst.Veldig ømt? Gå til legen. Ingen feber og ingen frysninger. Får man intense rie-lignende smerter ved en urinveisinfeksjon? Anonymous poster hash: caee8...4a0
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #12 Skrevet 25. oktober 2015 Hvor i all verden har du hørt at p piller hemmer vekst av endometriose? ndometriose er veldig komplekst, har lest endel om det ( selv om jeg aldri har hatt det selv ) og det er en blanding av noe emosjonelt, og kosthold kan også ha noe å sil, samme med muskelknuter. F.eks har begge med østrogen å gjøre, det blir for mye østrogen, derfor bør man holde seg unna for mye koffein, rødt kjøtt, meieriprodukter, sukker, alkohol osv ( som kan fremme østrogen i kroppen ).Anonymous poster hash: 2a733...f69 P-piller blir jo brukt som behandling for å minske endometriose smerter. Anonymous poster hash: caee8...4a0
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #13 Skrevet 25. oktober 2015 Hvor i all verden har du hørt at p piller hemmer vekst av endometriose? ndometriose er veldig komplekst, har lest endel om det ( selv om jeg aldri har hatt det selv ) og det er en blanding av noe emosjonelt, og kosthold kan også ha noe å sil, samme med muskelknuter. F.eks har begge med østrogen å gjøre, det blir for mye østrogen, derfor bør man holde seg unna for mye koffein, rødt kjøtt, meieriprodukter, sukker, alkohol osv ( som kan fremme østrogen i kroppen ). Anonymous poster hash: 2a733...f69 Jeg er vel blant dem på forumet som har mest kunskap om endometriose. Det du her skriver og vel har skrevet i andre tråder tidligere om kosthold m.m. er du nok ganske alene om å mene, tro og å ha funnet ut. Anonymous poster hash: c6ed9...f7c 2
BlendaSensitive Skrevet 25. oktober 2015 #14 Skrevet 25. oktober 2015 Ingen feber og ingen frysninger. Får man intense rie-lignende smerter ved en urinveisinfeksjon?Anonymous poster hash: caee8...4a0 Med kroppen er alt mulig. Hos meg kunne smertene komme i bølger, men hadde også svie og frysninger. Endometriose kjenner jeg lite til. Men for å svare på startinnlegget. Det kan være endo, kan være myomer/muskelknuter eller rett og slett heftige mens-smerter. Har en venninne som har det sånn 1-2 dager hver eneste gang. Min eldste datter var også ekstremt plaget med kramper, smerter, kvalme. Men ble bedre med hormonpiller
BlendaSensitive Skrevet 25. oktober 2015 #15 Skrevet 25. oktober 2015 Kan det være muskelknuter/myomer i livmoren? Det er venlig at mange har det, men kanskje verdt å sjekke ut, evt at dete er endometriose. Muskelknuter kan gå tilbake av seg selv. Angående smertestillende, husk de tar bare symptomet, som er smerten, men ofte fører mye smertestillende til et toxic miljø i kroppen, så man bør ikke ta for mye av det. Bra at du ike går på p pillen , da det tukler med hormonene dine. Mulig det kan være pga det, at kroppen bruker tid på å komme seg igjen etter lang tid med p piller, eller evt at det har utviklet muskelknuter eller endometriose pga hormonelle ubalanser. Anonymous poster hash: 2a733...f69 Hvor i all verden har du hørt at p piller hemmer vekst av endometriose? ndometriose er veldig komplekst, har lest endel om det ( selv om jeg aldri har hatt det selv ) og det er en blanding av noe emosjonelt, og kosthold kan også ha noe å sil, samme med muskelknuter. F.eks har begge med østrogen å gjøre, det blir for mye østrogen, derfor bør man holde seg unna for mye koffein, rødt kjøtt, meieriprodukter, sukker, alkohol osv ( som kan fremme østrogen i kroppen ). Anonymous poster hash: 2a733...f69 Overtro (eller alternativ behandling som du sikkert kaller det) får du holde for deg selv. Slike innlegg burde markeres...
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #16 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg er vel blant dem på forumet som har mest kunskap om endometriose. Det du her skriver og vel har skrevet i andre tråder tidligere om kosthold m.m. er du nok ganske alene om å mene, tro og å ha funnet ut.Anonymous poster hash: c6ed9...f7c Jeg har ikke skrevet om det i andre tråder. Hvordan kan du påstå det? Google endometriosis diet, å se hvor mange steder det blir nevnt. Norge er helt bakpå, når det gjelder hvor viktig kosthold faktisk er for helsa i mange tilfeller av sykdom. Her er det bare å skrive ut smertestillende, evt andre legemidler med diverse bivirkninger, som kun holder symptomer i sjakk, ikke går på årsaken til hvorfor et symptom, i dette tilfelle: endometirose oppstår. Skal du gå virkelig i dybden, bør du studere kinesisk medisin, med urter. Har eksistert i tusenvis av år og lever i beste velgående. De behandler kropp og sinn som en helhet. Vestlig medisin har eksistert i knapt 200 år... Anonymous poster hash: 2a733...f69
BlendaSensitive Skrevet 25. oktober 2015 #17 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg har ikke skrevet om det i andre tråder. Hvordan kan du påstå det? Google endometriosis diet, å se hvor mange steder det blir nevnt. Norge er helt bakpå, når det gjelder hvor viktig kosthold faktisk er for helsa i mange tilfeller av sykdom. Her er det bare å skrive ut smertestillende, evt andre legemidler med diverse bivirkninger, som kun holder symptomer i sjakk, ikke går på årsaken til hvorfor et symptom, i dette tilfelle: endometirose oppstår. Skal du gå virkelig i dybden, bør du studere kinesisk medisin, med urter. Har eksistert i tusenvis av år og lever i beste velgående. De behandler kropp og sinn som en helhet. Vestlig medisin har eksistert i knapt 200 år... Anonymous poster hash: 2a733...f69 At noe står på internett er ikke et bevis. Vestlig medisin er basert på forskning, ikke overtro. Og også i vestlig medisin er det brukt planter som opphav. Bare masseprodusert kjemisk. Altså er opphavet noe lengere. Kirurgi har man drevet på med i alle tider. Når det gjelder endometriose, så vet man faktisk veldig lite om dette. For det er jo enda en av de kjedelige dame -sykdommene med lav status og lite forskning.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #18 Skrevet 25. oktober 2015 God bedring TS og jeg håper du finnner ut av dette kjapt Klem Anonymous poster hash: 426de...1b7
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #19 Skrevet 25. oktober 2015 At noe står på internett er ikke et bevis. Vestlig medisin er basert på forskning, ikke overtro. Og også i vestlig medisin er det brukt planter som opphav. Bare masseprodusert kjemisk. Altså er opphavet noe lengere. Kirurgi har man drevet på med i alle tider. Når det gjelder endometriose, så vet man faktisk veldig lite om dette. For det er jo enda en av de kjedelige dame -sykdommene med lav status og lite forskning. Jeg skjønner at alt på internett ikke er et bevis, men det står på mange seriøse steder at det kan også være en link mellom kosthold og endometriose. Poenget er uansett at alt ikke kan bevises! Det er mye man ikke kan bevise synlig, som f.eks følelser. Hvorfor føler vi sterkt for noen, men kan ikke se følelsene? Samme med sykdom. Mye sykdom begynner psykologisk, og utvilker seg til noe fysisk. Jeg tror all sykdom begynner psykologisk, men selvsagt har kosthold, livsstil osv også noe å si. Vestlig medisin behandler symptomer, ikke årsaker til at symptomet oppstod , som er et tegn på at noe er galt et sted, ofte kan det være andre steder enn selve sympomet, men det blir altså ikke behandlet. et got eksempel er diabetes 2. Jeg har lest om dette ( da noen jeg kjenner fikk diabetes ). Den vestlige legen gir pasienten medisiner, for å holde blodukkeret stabilt, istedenfor å si at vedkommende må legge om sin diett, fordi diabetes kan kureres med kosthold! Men pasienten tar medisinene sine, mulig legger om litt av kostholdet, men ofte ikke nok, så diabetesen utvikler seg. Og det er en skummel sykdom, fordi den kan føre til hjerneslag, hjerteinnfarkt osv. Pasienten leser at blodsukkeret er fint, men diabetesen fortsetter å utvikle seg. For sykdommen blir aldri kurert med medisiner, medisinene holder bare symptomene i sjakk, lurer kroppen på en måte. Kosthold og regelmessig mosjon kan kurere diabetes HELT. Leste om en lege som også mente dette, da holistisk lege selvfølgelig. Beklager avsporingen her, men ville bare gi deg et eksempel på at man skal være kritisk til endel vestlig medisin, ikke kjøpe alt de påstår, selv om de går i hvite frakker og har studert x antall år på et studium. Man bør selv sette seg inn i egen helse, for det har en lege uansett aldri tid til, og vestluge leger har sjelden nok kunnnskaper om helheten. Høyt blodtrykk kan og kureres med kosthold og moderat mosjon, men her pøser legene på med blodtrykksmedisiner som folk går på i årevis, som kan gi alvorlige bivirkninger på sikt. Anonymous poster hash: 2a733...f69 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #20 Skrevet 25. oktober 2015 God bedring TS og jeg håper du finnner ut av dette kjapt KlemAnonymous poster hash: 426de...1b7 Takk. Kjennes ut som det har gitt seg for denne gang.Anonymous poster hash: caee8...4a0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå