Fru Blå Skrevet 27. september 2004 #1 Skrevet 27. september 2004 Hei! Jeg har fått intervju til onsdagen og ble bedt om å ta med referanser. Nå var jeg også i jobbsøking på denne tiden i fjor og fikk da en tidligere arbeidsgiver til å være referanse. Spørsmålet er om jeg må ringe denne arbeidsgiveren på nytt for å høre om det fortsatt er greit å bruke de? Jeg redd for at det skal virke masete å måtte ringe for hver gang jeg skal søke ny jobb.
Nuperella Skrevet 27. september 2004 #2 Skrevet 27. september 2004 Jeg har pleid å spørre mine referanser om det er greit at jeg fortsatt bruker dem, og de liker også å vite det i tilfelle det plutselig ringer noen for å sjekke referansene mine.
Gjest Hillary.. Skrevet 27. september 2004 #3 Skrevet 27. september 2004 Jeg ville absolutt sagt i fra, slik at de vet at noen kan komme til å ringe. Det virker ikke masete, det er ryddig.
Gjest Anonymous Skrevet 27. september 2004 #4 Skrevet 27. september 2004 Jeg ville ringt de for å si i fra at du er i en ny søkeprosess. Det kan være greit at de er forberedt på å skulle si noe om deg hvis de får en oppringning, enn hvis de må tenke seg om eb stund først for å vite hva de skal si.
Grooo Skrevet 27. september 2004 #5 Skrevet 27. september 2004 Synes absolutt du burde ringe ja, eller kanskje sende en mail? Selv om de husker deg og du har gjort den god jobb der og alt sånt kan det jo komme litt brått på når noen ringer for å "sjekke opp". Alltid godt å være forberedt da!
Ella Skrevet 27. september 2004 #6 Skrevet 27. september 2004 Jeg synes du skal oppdatere referansen, ja. Dersom denne referansen blir kontaktet vil det sikkert virke så mye bedre dersom han har fått tenkt seg om på forhånd. Da vil kanskje din potensielle intervjuere få en forståelse av at du er en ryddig person også. Hilsen Ella
Tusenfryd Skrevet 28. september 2004 #7 Skrevet 28. september 2004 Absolutt! Da jeg gjorde det sist, sa min tidligere arbeidsgiver at han følte han var utdatert mht meg også, så :o det var greit jeg sjekket. Lykke til på intervjuet!
Fru Blå Skrevet 28. september 2004 Forfatter #8 Skrevet 28. september 2004 Tusen takk for mange svar! Selv om det er over 3 år siden jeg jobbet der er det den beste referansen jeg kan skaffe, fordi i den siste jobben min sluttet hun som hadde personalansvar for min avdeling samtidig som meg og er nå flyttet til utlandet. Jeg kan selvfølgelig spørre butikksjefen men siden det var så stor arbeidsplass har jeg ikke jobbet med han, og føler derfor at han ikke kan si mye om hvordan jeg jobber.
Gjest Dreyer ii Skrevet 28. september 2004 #9 Skrevet 28. september 2004 Man kan også bruke annet enn sjefer som referanse. Kan du i tillegg bruke en kollega eller kunde eller annen person som du har hatt mye kontakt med i jobben?
Fru Blå Skrevet 28. september 2004 Forfatter #10 Skrevet 28. september 2004 Jeg har nå ringt den siste arbeidsplassen min og snakket med butikksjefen. Han skulle høre seg litt rundt om meg, så nå har jeg i allefall referanse i orden. :-)
Gjest Anonymous Skrevet 28. september 2004 #11 Skrevet 28. september 2004 selv om sjefen din ikke har jobbet direkte sammen med deg, så kan han jo fortelle litt om hva slags arbeidsoppgaver du har utført, om du har vært mye borte, kommet for sent osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå