anonyma Skrevet 27. september 2004 #1 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg har liljer i potte utendørs. Nå har det blitt så mange at jeg må dele dem opp. Er det best å gjøre det nå på høsten eller om våren før de begynner å skyte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 29. september 2004 #2 Del Skrevet 29. september 2004 Har den overvintret i potte tidligere?? Du burde vel plante den ut i et bed? men det var ikke det du spurte om. Prøv her: http://www.hagegal.info/hagefora/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 29. september 2004 #3 Del Skrevet 29. september 2004 Det er best å dele dem nå. Bare dekk over etterpå så de rekker å komme seg før det blir frost... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *anonyma* Skrevet 30. september 2004 #4 Del Skrevet 30. september 2004 Ja, jeg har pleid å overvintre dem i potter, jeg har nemlig ikke noen hage med bed å plante dem i. Men da tror jeg jeg skal hive meg rundt og dele dem nå ja, før det blir frost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 30. september 2004 #5 Del Skrevet 30. september 2004 Utrolig at de overvintrer hvis pottene står ut. Men det er jo kjempebra for deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 30. september 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg pakker dem inn og isolerer med isoporkuler, sånne man får i pakker osv. Da går det helt fint at de står ute. Overvintrer masse forskjellig på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 30. september 2004 #7 Del Skrevet 30. september 2004 Da skjønner jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 30. september 2004 #8 Del Skrevet 30. september 2004 Og forresten: husk å vanne litt etter delingen også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2004 #9 Del Skrevet 27. oktober 2004 Et tips til. La liljene ligge på en seng av sand (5-10 cm). Over kan du ha halvblanding av sand og jord. Det gjør det mye lettere å få planter til å klare vinteren på. Når det fryser et det best med minst mulig vann i jorda og mest mulig luft. Sikkert lurt med isolering i tillegg. Jeg skal gå igjennom min egen hage og gjøre det samme til neste år. Nå er det bare utvalgte vekster som har 50 % sand. Tror også det er lurt å legge fiber under slik at ikke sanden så lett forsvinner (dette gjelder selvsagt ikke krukker) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå