AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #1 Skrevet 24. oktober 2015 Til sommeren skal jeg kjøpe meg hund! Jeg bor landlig med en stor hage og skog rett bak huset, men det kan hendes at jeg flytter inn til byen og inn i en leilighet til neste år, så hunden må kunne klare å bo både i bygd og by. Fra før av så har jeg tre katter og en golden retriever, så hunden må kunne gå over ens med disse. Jeg er sprek og tar gjerne med hunden på et par fjelltur i uken, men har ikke noe imot litt sofakos. Hvilken hunderase passer meg? Anonymous poster hash: 8e194...495
Tabris Skrevet 24. oktober 2015 #2 Skrevet 24. oktober 2015 - Hva slags - og hvor mye - fysisk og mental aktivisering ser du for deg å gi hunden i hverdagen? (Utenom fjellturene) - Hva tenker du om størrelse og pelsstell? - Hva med vakt- og jaktinstinkter?
Artemiss Skrevet 24. oktober 2015 #3 Skrevet 24. oktober 2015 (endret) - Hva slags - og hvor mye - fysisk og mental aktivisering ser du for deg å gi hunden i hverdagen? (Utenom fjellturene) - Hva tenker du om størrelse og pelsstell? - Hva med vakt- og jaktinstinkter? Tenker samme aktivitet som retrieveren får. :-) Minst tre turer hver dag på 20-40 minutter, får gå inn og ut som den vil (til inngjerdet hage) + den må gjerne kunne være med på joggeturer ute, men det er ikke et must. Bruker å gjemme godbiter i hagen som hunden må finne fram til, "gjemsel" i skogen og har et par diverse hjernetrim leker inne. Ikke større en golden retrieveren, men ikke mindre enn kattene heller. (Den største katten er 8 kg) Lite eller ingen jakt innstinkt med tanke på kattene. Har også andre smådyr, men de er på et eget rom så det er ikke så viktig. Tenker at kanskje Standar eller miniatyr Schnauzer hadde vært rasen for meg. Det er jeg som er ts 😊 Endret 24. oktober 2015 av Artemiss
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #4 Skrevet 24. oktober 2015 Tenker samme aktivitet som retrieveren får. :-) Minst tre turer hver dag på 20-40 minutter, får gå inn og ut som den vil (til inngjerdet hage) + den må gjerne kunne være med på joggeturer ute, men det er ikke et must. Bruker å gjemme godbiter i hagen som hunden må finne fram til, "gjemsel" i skogen og har et par diverse hjernetrim leker inne. Ikke større en golden retrieveren, men ikke mindre enn kattene heller. (Den største katten er 8 kg) Lite eller ingen jakt innstinkt med tanke på kattene. Tenker at kanskje Standar eller miniatyr Schnauzer hadde vært rasen for meg. TS Anonymous poster hash: 8e194...495
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå