AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #1 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg har som mål å gå opp ca. 2-3 kg, helst så fort som mulig. Men ønsker selvfølgelig å gå opp på en sunn og naturlig måte. Er litt for mager nå, og har godt av litt ekstra på kroppen. Er egentlig ikke så veldig glad i søtsaker, men er veldig svak for yoghurtnøtter/sjokoladenøtter, mørk sjokolade, og kinder-sjokolade. Dersom jeg spiser "vanlig mat" som jeg pleier om dagene, og i tillegg spiser de søtsakene jeg liker hver dag, i en god mengde slik at jeg kommer opp i et kalorioverskudd på ca. 1000 kalorier per dag, vil det være en grei måte å gjøre det på? Har prøvd andre måter også (feks. å spise mer til hvert måltid, flere måltider osv.) men jeg plages med at jeg blir for mett, og derfor ikke klarer å spise slik at jeg får nok kalorioverskudd. Derfor anser jeg muligheten til å spise yoghurtnøtter og mørk sjokolade hver dag for å komme i overskudd, da jeg sjelden føler meg mett etter å ha spist det Noen som kan si sin mening? Anonymous poster hash: 6260a...877
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #2 Skrevet 24. oktober 2015 Lurer også på om noen vet hvor lang tid det ca. vil ta å gå opp 2-3 kg dersom jeg er omtrent 1000 kalorier i overskudd per dag? Vet at dette er individuelt, menn sånn omtrentlig? Anonymous poster hash: 6260a...877
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #3 Skrevet 24. oktober 2015 Ingen som vet? Anonymous poster hash: 6260a...877
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #5 Skrevet 24. oktober 2015 Ca 3 uker Okei Men er det en grei måte å gjøre det på? Eller er det veldig dumt og usunt for kroppen? Anonymous poster hash: 6260a...877
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #6 Skrevet 24. oktober 2015 Okei Men er det en grei måte å gjøre det på? Eller er det veldig dumt og usunt for kroppen? Anonymous poster hash: 6260a...877 det er en grei måte å gjøre det på Anonymous poster hash: 8aa75...13e
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #7 Skrevet 24. oktober 2015 Jeg har som mål å gå opp ca. 2-3 kg, helst så fort som mulig. Men ønsker selvfølgelig å gå opp på en sunn og naturlig måte. Er litt for mager nå, og har godt av litt ekstra på kroppen. Er egentlig ikke så veldig glad i søtsaker, men er veldig svak for yoghurtnøtter/sjokoladenøtter, mørk sjokolade, og kinder-sjokolade. Dersom jeg spiser "vanlig mat" som jeg pleier om dagene, og i tillegg spiser de søtsakene jeg liker hver dag, i en god mengde slik at jeg kommer opp i et kalorioverskudd på ca. 1000 kalorier per dag, vil det være en grei måte å gjøre det på? Har prøvd andre måter også (feks. å spise mer til hvert måltid, flere måltider osv.) men jeg plages med at jeg blir for mett, og derfor ikke klarer å spise slik at jeg får nok kalorioverskudd. Derfor anser jeg muligheten til å spise yoghurtnøtter og mørk sjokolade hver dag for å komme i overskudd, da jeg sjelden føler meg mett etter å ha spist det Noen som kan si sin mening? Anonymous poster hash: 6260a...877 spis sunn mat og stapp i deg 2 gainere om dagen så fyker du opp, gjerne tren litt også. Anonymous poster hash: 4e835...369
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #8 Skrevet 25. oktober 2015 spis sunn mat og stapp i deg 2 gainere om dagen så fyker du opp, gjerne tren litt også. Anonymous poster hash: 4e835...369 Men hva om meg spiser sunn mat, og i tillegg stapper i meg søtsaker tilsvarende ca. 1000 kalorier per dag, vil det være noen stor forskjell fra å stappe i meg to gainere? Jeg klarer ikke slike gainere i mer enn en dag før det sier stopp. Jeg trener ca. fire ganger i uka, både jogging/ellipse og styrketrening Anonymous poster hash: 6260a...877
Gjest Gjest_Idja Skrevet 25. oktober 2015 #9 Skrevet 25. oktober 2015 1000 kalorier med søtsaker hver dag er på ingen måte SUNT, nei. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #10 Skrevet 25. oktober 2015 1000 kalorier med søtsaker hver dag er på ingen måte SUNT, nei. Jeg skjønner at det ikke er sunt sånn generelt. Men jeg skal jo opp i vekt. Er det så mye sunnere å få i seg 1000 kalorier ekstra ved å stappe i seg gainer? Anonymous poster hash: 6260a...877
Gjest MissMa Skrevet 25. oktober 2015 #11 Skrevet 25. oktober 2015 Spis sjokolade og yoghurtnøtter du Det du selv ønsker! Spe gjerne olje på salater, og legg inn kaloritett mat der det går; feks avokado, fet fisk ol. Gjerne kutte litt ned på jogging hvis det er mulig, da det forbrenner en del kalorier
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #12 Skrevet 25. oktober 2015 Spis sjokolade og yoghurtnøtter du Det du selv ønsker! Spe gjerne olje på salater, og legg inn kaloritett mat der det går; feks avokado, fet fisk ol. Gjerne kutte litt ned på jogging hvis det er mulig, da det forbrenner en del kalorier Ja, har kuttet en del ned på jogging, selv om det er den treningsformen jeg liker best. Hva med ellipse, forbrenner det like mye? Anonymous poster hash: 6260a...877
Gjest Gjest_Idja Skrevet 25. oktober 2015 #13 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg skjønner at det ikke er sunt sånn generelt. Men jeg skal jo opp i vekt. Er det så mye sunnere å få i seg 1000 kalorier ekstra ved å stappe i seg gainer? Anonymous poster hash: 6260a...877 Det finnes jo andre alternativer enn gainer - for eksempel vanlig, sunn mat? Du trenger ikke øke mengden mat du spiser, men gjøre den mer kaloritett. Ha fløte i eggerøra, mye smør på skiva, spis nøtter, ha mye olje i salaten, drikk helmelk etc. Noe søtsaker kan du selvfølgelig unne deg (omså daglig) , men ikke 1000 kalorier hver dag! Det er næring kroppen din trenger, ikke sukker. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #14 Skrevet 25. oktober 2015 Det finnes jo andre alternativer enn gainer - for eksempel vanlig, sunn mat? Du trenger ikke øke mengden mat du spiser, men gjøre den mer kaloritett. Ha fløte i eggerøra, mye smør på skiva, spis nøtter, ha mye olje i salaten, drikk helmelk etc. Noe søtsaker kan du selvfølgelig unne deg (omså daglig) , men ikke 1000 kalorier hver dag! Det er næring kroppen din trenger, ikke sukker. Jeg vet at kroppen trenger næring, og det får den gjennom den vanlige maten jeg spiser hver dag. Men her er det snakk om å gå opp i vekt. Anonymous poster hash: 6260a...877
Gjest Gjest_Idja Skrevet 25. oktober 2015 #15 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg vet at kroppen trenger næring, og det får den gjennom den vanlige maten jeg spiser hver dag. Men her er det snakk om å gå opp i vekt. Anonymous poster hash: 6260a...877 Men det er fortsatt ikke sunt med så mye sukker hver dag! Hvis du overhodet ikke bryr deg om sunnhet må du jo bare kjøre på, men da har du en ganske misvisende overskrift.. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #16 Skrevet 25. oktober 2015 Men det er fortsatt ikke sunt med så mye sukker hver dag! Hvis du overhodet ikke bryr deg om sunnhet må du jo bare kjøre på, men da har du en ganske misvisende overskrift.. Men det er jo dette som er spørsmålet mitt? Jeg sier ikke at jeg ikke bryr meg om sunnhet, fordi det er jo nettopp det jeg gjør! Men jeg har problemer med å få i meg nok kalorier ved å spise mer av vanlig, sunn mat, fordi jeg blir så mett av det, og får derfor ikke i meg nok til at jeg kommer i et slikt energioverskudd at jeg legger på meg relativt raskt. Derfor anser jeg muligheten til å heller spise søtsaker i tillegg til vanlig sunn mat, for å komme i kalorioverskudd, men jeg opprettet denne tråden fordi jeg er usikker på om dette er en veldig dum måte å gjøre det på. Nettopp fordi jeg vil ikke gå opp på en usunn måte, men likevel ønsker en rask vektoppgang. Så ikke si at jeg ikke bryr meg om sunnhet. Les hva jeg skriver før du svarer, da blir alt mye enklere for alle parter Anonymous poster hash: 6260a...877 1
Gjest Gjest_Idja Skrevet 25. oktober 2015 #17 Skrevet 25. oktober 2015 Og jeg har svart at det er en dum måte å gjøre det på. Hvis du greier å få i deg yoghurtnøtter og sjokolade må du vel greie å få i deg vanlige nøtter i stedet? Og litt mindre sjokolade? 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #18 Skrevet 25. oktober 2015 Og jeg har svart at det er en dum måte å gjøre det på. Hvis du greier å få i deg yoghurtnøtter og sjokolade må du vel greie å få i deg vanlige nøtter i stedet? Og litt mindre sjokolade? Okei, så det er mye bedre hvis jeg spiser vanlige nøtter (hva er definert som vanlige nøtter?), som tilsvarer 1000 kalorier, og slik går opp i vekt? Da gjør jeg heller det. Anonymous poster hash: 6260a...877
Gjest Gjest_Idja Skrevet 25. oktober 2015 #19 Skrevet 25. oktober 2015 Okei, så det er mye bedre hvis jeg spiser vanlige nøtter (hva er definert som vanlige nøtter?), som tilsvarer 1000 kalorier, og slik går opp i vekt? Da gjør jeg heller det. Anonymous poster hash: 6260a...877 Ja. Vanlige nøtter er de uten sukker og salt. Du kan så klart unne deg litt med sukker eller salt, også. Nøtter er kjempesunt. Men jeg ville nok prøvd å få til litt mer variasjon i de 1000 kaloriene, ikke bare spise 1000 kalorier av en matvare. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #20 Skrevet 25. oktober 2015 Ja. Vanlige nøtter er de uten sukker og salt. Du kan så klart unne deg litt med sukker eller salt, også. Nøtter er kjempesunt. Men jeg ville nok prøvd å få til litt mer variasjon i de 1000 kaloriene, ikke bare spise 1000 kalorier av en matvare. Det skal jo ikke mer enn 5-6 never nøtter til for å komme opp i 1000 kalorier, så man vil vel ikke få i seg usunt mye av en matvare ved å innta 1000 kalorier gjennom nøtter Anonymous poster hash: 6260a...877
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå