Gjest Blodgiver Skrevet 27. september 2004 #1 Skrevet 27. september 2004 Kan jeg gi blod i prøveperioden, eller kan det være uheldig? Noen som vet?
Gjest Poirot Skrevet 27. september 2004 #2 Skrevet 27. september 2004 Vil tro man ikke fikk lov hvis det kunne være uheldig, isåfall står det sikkert om det på nettsidene.
Gjest apriljente: Skrevet 27. september 2004 #3 Skrevet 27. september 2004 Jeg fikk beskjed fra min gynekolog at å gi blod under prøveperioden ikke anbefaltes fordi kroppen bruker mye ressurser til å lage nytt blod. Den bør bruke alle "krefter" til å forberede svangerskap. Derfor har jeg sluttet :-)
Siam Skrevet 27. september 2004 #4 Skrevet 27. september 2004 Jeg hadde heller ikke tenkt å gi blod. Nå er jeg uansett i karantene etter å ha vært i malariastrøk... Håper å bli gravid innen karantene tiden går ut.
Gjest Madden Skrevet 27. september 2004 #5 Skrevet 27. september 2004 Jeg fikk beskjed om å ikke gjøre det, men det var på grunn av hormonbehandling...du får snakke med blodbanken og høre hva de sier!!
Imax Skrevet 28. september 2004 #6 Skrevet 28. september 2004 Ga blod på torsdag og spurte der. Damen hadde ikke hørt det, men forhørte seg med en av legene. Hun sa at de anbefalte å slutte i prøveperioden, jeg fikk mest inntrykk av at det var dumt å gi blod dersom man var gravid uten å vite det. Altså: Ikke gi blod mens du prøver. Blodbanken kan sette en "sperre" på deg i et par år, så kontakter de deg igjen senere (når du er firebarnsmor! )
Snuppelure Skrevet 28. september 2004 #7 Skrevet 28. september 2004 Jeg gav første året som prøver, men har sluttet nå. Først anbefalte leger å leve normalt.... når normalt liv ikke førte til graviditet, har rådeneblidt litt annerledes gitt .-) Så nå har jeg tatt en pause fra blodbanken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå