Gå til innhold

Katten kaster opp


Fremhevede innlegg

Skrevet

Katten vår har kastet opp sånn innimellom, har vel vært med flere dagers opphold. Første gangen vi så det var i sommer.

Nå er dette en utekatt, så jeg vet jo ikke om han har kastet opp ute også. I begynnelsen trodde vi det var bæsj, for det lignet på det- var avlange, brune, ganske tørre "pølser". Det var ikke før mannen min så at katten kastet opp at jeg skjønte at det var det det var. 

Burde jeg bli bekymret? Hva kan det komme av? Han virker frisk og rask på alle mulige andre måter. Han er leken, er mye ute, og ser frisk ut og oppfører seg som vanlig. Han er litt over 1 1/2 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som om det er hårboller han kaster opp? Det er i såfall helt normalt!

Anonymous poster hash: eb2c8...73c

Skrevet

Det er ikke hårballer når det er lange brune "pølser", det er mat

Har dere byttet mat nylig? Jeg ville ikke vært bekymret med mindre det skjer veldig ofte. Det kan komme av at katten spiser for fort, eller at han burde hatt mat for en "sensibel" mage.

Skrevet

Har katten fått mark-kur? Utekatter bør ha det jevnlig.

 

Når våre katter begynner å kaste opp litt oftere (alle katter kan kaste opp hårballer) så er det en telefon til dyrlegen og får resept på ormkur. Gir de tabletten, og de blir bra rett etterpå nesten. 



Anonymous poster hash: 9a33d...33b
  • Liker 1
Skrevet

Det er ikke hårballer når det er lange brune "pølser", det er mat

Har dere byttet mat nylig? Jeg ville ikke vært bekymret med mindre det skjer veldig ofte. Det kan komme av at katten spiser for fort, eller at han burde hatt mat for en "sensibel" mage.

Han får som regel den samme maten, var innom et annet merke for noen uker siden- men den maten spiste han ikke, så vi kjøpte den samme maten igjen. Han kaster opp med kanskje ei ukes mellomrom eller noe. Det skjer så fort at han ikke rekker å brekke seg noe særlig før han plutselig kaster opp.

 

 

Har katten fått mark-kur? Utekatter bør ha det jevnlig.

 

Når våre katter begynner å kaste opp litt oftere (alle katter kan kaste opp hårballer) så er det en telefon til dyrlegen og får resept på ormkur. Gir de tabletten, og de blir bra rett etterpå nesten. 

Anonymous poster hash: 9a33d...33b

 

Vi kjøpte det til han og ga i går. Dråper i nakken, håper jeg fikk det ned på huden hans- han har så tykk pels at det ble vanskelig.  Kaster de opp av å ha orm? Hvor ofte gir man ormekur?

Skrevet

Katter kan overspise for å fremprovosere brekninger hvis det er noe som ikke stemmer i magen. Da kommer maten opp igjen ufordøyd. Mine har gjort det, og det har vist seg å være Bendelorm. Jeg ville prøvd mark-kur.

Skrevet

Dra til dyrlege.



Anonymous poster hash: 9e08d...f8b
Skrevet

Han får som regel den samme maten, var innom et annet merke for noen uker siden- men den maten spiste han ikke, så vi kjøpte den samme maten igjen. Han kaster opp med kanskje ei ukes mellomrom eller noe. Det skjer så fort at han ikke rekker å brekke seg noe særlig før han plutselig kaster opp.

 

Vi kjøpte det til han og ga i går. Dråper i nakken, håper jeg fikk det ned på huden hans- han har så tykk pels at det ble vanskelig.  Kaster de opp av å ha orm? Hvor ofte gir man ormekur?

Dråper i nakken er vel for å forebygge/forhindre flått, ikke orm. 

 

Ormkur taes oralt, dvs katten må spise tabletten for å kverke mark i magen. Ja, kattene kaster opp når de har mark.

Anonymous poster hash: 9a33d...33b

Skrevet

Hårballer og det er helt normalt

Skrevet

 

Dråper i nakken er vel for å forebygge/forhindre flått, ikke orm. 

 

Ormkur taes oralt, dvs katten må spise tabletten for å kverke mark i magen. Ja, kattene kaster opp når de har mark.

Anonymous poster hash: 9a33d...33b

 

Feil. Det finnes ormekur som skal dryppes mot huden i nakken.

Skrevet

Feil. Det finnes ormekur som skal dryppes mot huden i nakken.

Da finnes det tydeligvis begge deler. VI har dråper i nakken til katten for å forhindre flått, sist jeg sjekket var ikke det feil. 

Anonymous poster hash: 9a33d...33b

Skrevet

Dråper i nakken er vel for å forebygge/forhindre flått, ikke orm.

Ormkur taes oralt, dvs katten må spise tabletten for å kverke mark i magen. Ja, kattene kaster opp når de har mark.

Anonymous poster hash: 9a33d...33b

Det finnes dråper man tar i nakken for orm jo. Vi har ikke fått noe annet enn dråper som vi tar i nakken på de.

Anonymous poster hash: d6779...641

Skrevet

Det finnes dråper man tar i nakken for orm jo. Vi har ikke fått noe annet enn dråper som vi tar i nakken på de.

Anonymous poster hash: d6779...641

Så rart! Jeg har fått tabletter som man doserer utifra kroppsvekt på katten. Det samme fikk svigermor til sin katt (jeg måtte gi katten tabletten siden svigermor ikke taklet å gi den...)

Anonymous poster hash: 9a33d...33b

Skrevet

 

Så rart! Jeg har fått tabletter som man doserer utifra kroppsvekt på katten. Det samme fikk svigermor til sin katt (jeg måtte gi katten tabletten siden svigermor ikke taklet å gi den...)

Anonymous poster hash: 9a33d...33b

 

Hva er rart med det?  :vetikke:

 

Anonymous poster hash: d6779...641

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...