nitsirkfem Skrevet 23. oktober 2015 #1 Skrevet 23. oktober 2015 Hei, jeg er en jente på 20 år, og har nettopp fått påvist perioral dermatitt av fastlegen min. Fikk tetralysal som jeg skal ta x2 i tre måneder. Det jeg lurer på om noen av dere vet er om man kan ta solarium?! (Isåfall dekke til ansikt, så jeg kan sole resten av kroppen)?! Ellers så bruker jeg bareminerals kosmetikk, men synes å ha lest at mineralsminke kan være en trigger. Er det noen av dere som har klart å bruke noe type underveis i behandlingen? Eller etter dere klarte å få det i sjakk?! Trenger sårt svar, da jeg føler meg så forferdelig lite fin for øyeblikket, og ikke har villet gått ut døren eller møte noen på flere uker.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #2 Skrevet 23. oktober 2015 Hudlegen sa jeg måtte ligge unna direkte sol. Men da jeg dro til Asia var jeg mye i sterk sol og utsletter forsvant helt. Jeg fortalte det da jeg kom tilbake. Han sa det skjer med noen få, at sol hjelper, men for de aller fleste blir det verre. Anonymous poster hash: 98e68...9a6
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #3 Skrevet 23. oktober 2015 Ved bruk av tetralysal skal du være forsiktig med både naturlig sollys og soling i solarium. Det er fordi du risikerer stygge pigmentflekker. Hudforandringer kan oppstå over hele kroppen. Når du har perioral dermatitt må du være forsiktig med hva du bruker av ansiktsprodukter. Bruk kremer og rens som er beregnet på sensitiv hud (f.eks Avene, A-derma eller La Roche Posay). Spør gjerne om råd på apoteket. Sminke bør brukes med forsiktighet! Fastleger vet ofte lite om hudsykdommer. Rådene over fikk jeg av hudlege, da jeg selv hadde utbrudd av perioral dermatitt i sommer. Før jeg kom til hudlege hadde jeg vært 3 ganger hos fastlegen, uten at jeg fikk noe hjelp. Ble avfeid med at det var kviser (jeg som aldri før har hatt kviser!), eller muligens herpes (!). Da jeg selv foreslo perioral dermatitt ble jeg nærmest ledd av.... Anonymous poster hash: fa954...e96
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå