Gå til innhold

Jenter:Hvordan forholde seg til menn som spanderer alt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når en mann inviterer deg ut,og han betaler for dere begge helt automatisk....Hva gjør dere da,bare lar det ligge,eller insisterer på å betale din del?

 

Eksempel:

Dere drar et sted for å spise.Etterpå,før dere skal gå tar du en liten tur på toalettet.Når du kommer ut sier han: "Skal vi gå?" og han har betalt hele regningen mens du var på do.

 

Dere er på pub.For hver gang han kjøper øl/drink til seg selv,kjøper han en ny øl/drink til deg også.

 

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 59484...28b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt okay det, men hvis vi hadde daita opptil flere ganger hadde jeg insistert på å betale engang iblant.



Anonymous poster hash: f8ab8...d95
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviter og spander neste gang, eller inviter ham på middag hjemme hos deg dersom dere har kommet litt videre i datingfasen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klein situasjon å havne i når mannen går så hardt ut for å spandere. Betale mens jeg er på do, lissom :/

Hadde prøvd å betale for meg så langt som det lot seg gjøre, men det kunne føltes ekkelt siden han var så "på" med å betale. Jeg tror egentlig en slik date hadde endt med at vi aldri hadde møtes igjen, jeg hadde blitt stresset og tenkt at mannen forventet noe tilbake for alt han betalte for.

 

Heldigvis har jeg ikke opplevd det.



Anonymous poster hash: ba05e...a8d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilbyr meg å betale, men jeg gidder ikke krangle. Om dette repeterer seg, viser jeg takknemlighet ved å kjøpe noe - enten det er overraskelsesmiddag eller en liten gave. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I eksempelet på spisestedet hadde jeg ikke gjort noe med det. Hadde dette skjedd flere ganger, hadde jeg tatt det opp.

I pubeksempelet hadde jeg kuppet og betalt en/flere runder. Hadde tatt det opp dersom det ble vanskelig å kappe.

Er ikke petimeter som må dele nøyaktig 50-50, men er opptatt av at begge skal betale. Ved store inntektsforskjeller mener jeg fortsatt at begge skal betale, men det er da ikke unaturlig at den som har mest også betaler mest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg har tenkt å gjøre det "godt igjen" neste gang.Spanderte riktignok en øl på han den kvelden,men han svarte da med å si at han skulle betale for det som måtte komme etterpå.Dette var vår første date.Han var veldig høflig og ordentlig,så det lå ingen forventninger om sex i luften.Jeg fikk bare inntrykk av at han var typen som gladelig spanderer, derfor ville jeg ikke insistere og lage klein stemning.

 

 

AB#5:

Ja det var litt ubehagelig.føler mg som en snylter på en måte,men det var jo hans valg.Har opplevd dette med flere andre menn også.At de bare betaler uten at jeg er klar over det eller automatisk betaler for begge.



Anonymous poster hash: 59484...28b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bitre menn på banen om 3-2-1...

Anonymous poster hash: dcc45...c4a

 

 

Bitre for hva da?

Anonymous poster hash: cb11f...2af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når en mann inviterer deg ut,og han betaler for dere begge helt automatisk....Hva gjør dere da,bare lar det ligge,eller insisterer på å betale din del?

 

Eksempel:

Dere drar et sted for å spise.Etterpå,før dere skal gå tar du en liten tur på toalettet.Når du kommer ut sier han: "Skal vi gå?" og han har betalt hele regningen mens du var på do.

 

Dere er på pub.For hver gang han kjøper øl/drink til seg selv,kjøper han en ny øl/drink til deg også.

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 59484...28b

 

Kommer an på. Sannsynligvis forventer han noe tilbake, og det noe er sex. Vet jeg at jeg kommer til å ligge med ham lar jeg ham holde på. (Da er han bare det, et ligg). Er jeg ute etter noe mer, tar jeg halve regningen. 

 

Det er litt ubehagelig det der, særlig det med drikkinga. Menn drikker jo raskere enn meg og kjøper før jeg rekker å summe meg. Og om jeg skal spandere neste runde blir han enten stående tom en stund eller jeg må hive innpå. Ingen av delene er ønskelig, da jeg vil han skal kose seg, samtidig som jeg ikke vil bli dritings. (Da er jeg et elendig ligg og har ingen glede av det selv heller.) Så jeg sier bare ifra, "nå drikker du så fort at jeg kommer til å bli veldig full. Det vil jeg ikke." Som regel tar de meldinga. Sex når man er brisen kan være gøy og bra, sex når man er full er som regel ikke verdt det, og sex når man er dritings...vel. Jeg sovner bare. Så gutter: slutt med det der! Dessuten er det bare pinlig når dere ikke får stå fordi dere er for fulle.

Anonymous poster hash: 0742e...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kommer an på. Sannsynligvis forventer han noe tilbake, og det noe er sex. Vet jeg at jeg kommer til å ligge med ham lar jeg ham holde på. (Da er han bare det, et ligg). Er jeg ute etter noe mer, tar jeg halve regningen. 

 

Det er litt ubehagelig det der, særlig det med drikkinga. Menn drikker jo raskere enn meg og kjøper før jeg rekker å summe meg. Og om jeg skal spandere neste runde blir han enten stående tom en stund eller jeg må hive innpå. Ingen av delene er ønskelig, da jeg vil han skal kose seg, samtidig som jeg ikke vil bli dritings. (Da er jeg et elendig ligg og har ingen glede av det selv heller.) Så jeg sier bare ifra, "nå drikker du så fort at jeg kommer til å bli veldig full. Det vil jeg ikke." Som regel tar de meldinga. Sex når man er brisen kan være gøy og bra, sex når man er full er som regel ikke verdt det, og sex når man er dritings...vel. Jeg sovner bare. Så gutter: slutt med det der! Dessuten er det bare pinlig når dere ikke får stå fordi dere er for fulle.

Anonymous poster hash: 0742e...dfe

 

Helt enig!

Anonymous poster hash: f8ab8...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kommer an på. Sannsynligvis forventer han noe tilbake, og det noe er sex. Vet jeg at jeg kommer til å ligge med ham lar jeg ham holde på. (Da er han bare det, et ligg). Er jeg ute etter noe mer, tar jeg halve regningen. 

 

Det er litt ubehagelig det der, særlig det med drikkinga. Menn drikker jo raskere enn meg og kjøper før jeg rekker å summe meg. Og om jeg skal spandere neste runde blir han enten stående tom en stund eller jeg må hive innpå. Ingen av delene er ønskelig, da jeg vil han skal kose seg, samtidig som jeg ikke vil bli dritings. (Da er jeg et elendig ligg og har ingen glede av det selv heller.) Så jeg sier bare ifra, "nå drikker du så fort at jeg kommer til å bli veldig full. Det vil jeg ikke." Som regel tar de meldinga. Sex når man er brisen kan være gøy og bra, sex når man er full er som regel ikke verdt det, og sex når man er dritings...vel. Jeg sovner bare. Så gutter: slutt med det der! Dessuten er det bare pinlig når dere ikke får stå fordi dere er for fulle.

Anonymous poster hash: 0742e...dfe

 

 

Dette var en avtalt date der vi begge hadde full arbeidsdag morgenen etter.Det var derfor ikke snakk om at det lå sex i kortene.Han prøvde heller ikke å drikke meg full,var bare snakk om et par enheter.

 

Ellers enig i det du skriver.Hvis en tilfeldig type på byen begynner å spandere tenker jeg at han forventer noe tilbake,og at det helst er sex det er snakk om da.Ser også poenget ditt mtp at mannfolk drikker raskere enn oss jenter,og vi bir fortere fulle.

 

 

Anonymous poster hash: 59484...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette var en avtalt date der vi begge hadde full arbeidsdag morgenen etter.Det var derfor ikke snakk om at det lå sex i kortene.Han prøvde heller ikke å drikke meg full,var bare snakk om et par enheter.

 

Ellers enig i det du skriver.Hvis en tilfeldig type på byen begynner å spandere tenker jeg at han forventer noe tilbake,og at det helst er sex det er snakk om da.Ser også poenget ditt mtp at mannfolk drikker raskere enn oss jenter,og vi bir fortere fulle.

 

 

Anonymous poster hash: 59484...28b

 

Da er han enten opptatt av å være en gentlemann og tror det er dette som forventes. Eller han er opptatt av å vise at han er raus eller har status (penger, kan kjøpe det han vil og "ordne opp" for kvinnen han vil ha). Noen menn tror at vi kvinner forventer denne behandlingen, andre er opptatt av å vise kontroll over situasjonen. Uansett hva man sier, så tar han litt av makten når han gjør dette. I 50-årene ble kvinner sjarmert og tenkte "for en mann". Dagens kvinner er ikke like begeistret. 

 

Jeg tror kanskje denne mannen er litt gammeldags. Han ønsker å opptre korrekt. Ikke noe opplegg etter daten, ikke noe uanstendig, bare være høflig og korrekt. Er han litt "tørr"? Jeg kan ikke se for meg at han er en "levende personlighet" som tar lett på ting? I så fall heller jeg mot "vise status"-forklaringen min. Fulgte han opp med noe? Typ følge deg hjem, "til døren, men ikke lenger"? (Sørge for at du føler deg trygg og passet på?) 

Anonymous poster hash: 0742e...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier litt ubekvemt takk, og insisterer på å ta neste runde.

Kunne funnet meg i å bli spandert på hver gang alltid, i et forhold, om jeg hadde vært med en millionær,
men i en datingfase eller normalt forhold syntes jeg det er ekstremt ubehagelig å bli spandert mye på.



Anonymous poster hash: 19257...2cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da er han enten opptatt av å være en gentlemann og tror det er dette som forventes. Eller han er opptatt av å vise at han er raus eller har status (penger, kan kjøpe det han vil og "ordne opp" for kvinnen han vil ha). Noen menn tror at vi kvinner forventer denne behandlingen, andre er opptatt av å vise kontroll over situasjonen. Uansett hva man sier, så tar han litt av makten når han gjør dette. I 50-årene ble kvinner sjarmert og tenkte "for en mann". Dagens kvinner er ikke like begeistret. 

 

Jeg tror kanskje denne mannen er litt gammeldags. Han ønsker å opptre korrekt. Ikke noe opplegg etter daten, ikke noe uanstendig, bare være høflig og korrekt. Er han litt "tørr"? Jeg kan ikke se for meg at han er en "levende personlighet" som tar lett på ting? I så fall heller jeg mot "vise status"-forklaringen min. Fulgte han opp med noe? Typ følge deg hjem, "til døren, men ikke lenger"? (Sørge for at du føler deg trygg og passet på?) 

Anonymous poster hash: 0742e...dfe

 

 

 

Vanskelig å si om han har gammeldagse holdninger,men han var veldig glad og sprudlende.Hadde humor og kledde seg trendy,men pent.Han jobber i et yrke der han er vant til å ordne opp i ting,så kanskje det har noe med spanderingen å gjøre?

 

Jeg synes det er koselig at noen vil spandere noe på meg. Men forventer på ingen måte at han skal betale alt.Angående middagen,så var det hans forslag.Han spurte om jeg ville bli med å spise noe.Kan det være han så det som en selvfølge å betale da,siden han var den som tok initiativ..?

 

Vi er begge i 20-årene,forresten.Vi skal på et arrangemang senere,og da skal jeg ihvertfall betale for billettene;)

Anonymous poster hash: 59484...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Han spurte om jeg ville bli med å spise noe.Kan det være han så det som en selvfølge å betale da,siden han var den som tok initiativ..?

 

Anonymous poster hash: 59484...28b

 

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Putt pengene du sparer i et glass og kjøp noe fint til ham.

Det var lurt, det skal jeg søren meg begynne å gjøre :)

En overraskende og koselig "gest" å gi en gave uten at han vet om det, og om han har spandert en del ganger så kan det jo bli riktig så fin gave også. Eller kanskje en kveld på min regning på strippeklubben sammen :) Veldig smart det du sier med å putte de pengene man sparer i et glass, i stedet for å bruke de på andre ting (seg selv senere) så bruker man de på fyren og forholdet, siden han faktisk bruker sine penger på deg og forholdet! :)

Anonymous poster hash: 19257...2cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Min mann har alltid vært slik, fra dag en. Han tjener veldig mye mer en meg, og ville at jeg skulle slippe betale. Hvordan jeg taklet det? Jeg gir han gaver, overraskelser, alt fra turer til blomster. Ta imot, tilby deg å betal, men vil han , så la han få lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...