Gå til innhold

Benkoppvaskmaskin


la_luz

Anbefalte innlegg

Har så sinnsykt lyst på en oppvaskmaskin men har ikke plass til en stor en. Hadde intrykket før av at benkoppvaskmaskin bare var noe dritt, men har hørt at det finnes flere bra modeller nå. Er det noen som har noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Vet ikke noe om benkoppvaskmaskiner, men har selv kjøpt en smal 45 cm oppvaskemaskin som er helt genial, har du kanskje plass til det?

Emma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har en benkoppvaskmaskin som jeg kjøpte fra Ellos for ca 2000 kr, den fungerer helt fint og vasker mye bedre enn jeg gjør for hånd. Jeg la merke til at den samme modellen kostet 1000 kr mer hos Expert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vanlig oppvaskmaskin på badet :ler: da vi ikke har plass på kjøkkenet. Hørest kanskje rart ut, men det er bedre å ha den på badet siden vi har plass der enn å måtte ta oppvasken for hånd. Vi vurderte benkoppvaskmaskin før vi kom på at vi kunne ha en vanlig en på badet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg kjøpte benkoppvaskmaskin for 4 år siden, og den fungerte utmerket for to rotekopper som hatet å ta oppvask. Man må være litt forsiktig med å ikke putte for mye i den, da blir det ikke rent, men det er jo det samme med vanlige også. Da vi flyttet fulgte det med en vanlig oppvaskmaskin, og vi hadde problem med at vi ikke klarte å fylle den. Nå har vi skiftet til 45 cm bred, og er strålende fornøyd! Blir det mer oppvask, så kan vi heller sette på flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mye koster det å legge opp opplegg for oppvaskmaskin hvis en rørlegger skal gjøre det?

Er det dyrt?

(jeg haaaaaater å vaske opp, men har ikke så lyst til å spandere så mye på denne leiligheten, for vi leier bare. En benkoppvaskmaskin hadde vært ideelt her hos oss)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det som skiller de dyreste modellene fra de rimligere er ting som lydnivå. Siden benkoppvaskmaskinen står uten isolasjon rundt vil lyden bli høyere. Ta dette med i betraktning når du velger.

Det er også forskjell på hvor godt de tørker. Bra tørkenivå er å foretrekke særlig når det er glass i maskinen.

Benkoppvaskmaskinene er også enten mekaniske (flere slitasjedeler og mer bråk) og elektroniske. De elektroniske er best, men dyrest.

Så du må tenke på bruken din. Skal du bruke denne masse ville jeg nok kjøpt en elektronisk var jeg deg og sett på det med lyd, tørkeevne og energiforbruk. Sammenlign det og priser!

Koble oppvaskmaskin. Ikke sikker på hva det koster. Har det vært maskin i huset fra før blir det rimligere for da er kranopplegget der. Hvis ikke blir det dyrere. Tipper rundt 1200,-, men ring en rørlegger så får du svar med en gang....

Er opplegget der kan du fint skru på koblinga selv, MEN skulle du da få en vannlekasje er det ikke sikkert at forsikringsselskapet ditt vil dekke det siden du har gjort det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Men hvor mye koster det å legge opp opplegg for oppvaskmaskin hvis en rørlegger skal gjøre det?

Er det dyrt?

Vi gjorde ikke dette i det hele tatt, kjøpte en liten dings og skrudde i kranen slik at vi kobler vannslangen/inntaket til når vi skal bruke maskinen, og har slangen slik at det renner ned i vasken. Det fungerer helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

hvordan forhindre at slangen i vasken flytter på seg og spyler ut vannet på kjøkkenet?

vil helst slippe å sitte vakt når maskinen brukes

Vi gjorde ikke dette i det hele tatt, kjøpte en liten dings og skrudde i kranen slik at vi kobler vannslangen/inntaket til når vi skal bruke maskinen, og har slangen slik at det renner ned i vasken. Det fungerer helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Jeg elsker min benkoppvaskmaskin. Hater å vaske opp, så denne er en sann venn i hverdagen.

Den vasker bra, er veldig stillegående og har plass til mye. Jeg kobler den til krana og utslaget går rett i vasken. Så kobler til og fra etterhvert som den brukes. Min gårca en gang i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...