Gå til innhold

Fjelltur for ensom vandrer


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Skal gå et par dager i fjellet denne uka, og trenger litt tips til hvor jeg kan gå. Har litt lyst til Jotunheimen, men er åpen for andre forslag.

Skal gå helt alene, og vil ikke overnatte på betjente turisthytter, men gjerne på ubetjente. Jeg kan gjerne ta med telt.

To overnattinger.

Jeg kan kjøre bil.

Hvor bør jeg dra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen konkrete forslag her og nå, vil bare nevne at det meget mulig kan være snø i Jotunheimen nå (med mindre du ikke har noe imot det).

Si hvor du dro hen da og hvordan turen var.

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg gikk på Knutshøe, ikke den helt store turen, men absolutt langt nok med 25 kilo med telt etc. på ryggen. Har blåmerke på hoftene etter hoftebeltet på sekken... :ler:

Det ble med én overnatting. Men det var herlig å våkne klokka seks og høre på alle rypene! Begynte faktisk å gå allerede kvart over åtte (og så jeg som er den sovegrisen!)

Været var nydelig, fjellet var ganske rustent på farge, og det lå snø på... tja... over 18-1900 meter i alle fall, litt lenger ned på nordsidene. Ikke noe problem i det hele tatt der jeg gikk.

Tror absolutt jeg skal gjenta fjelltur i slutten av september ved en senere anledning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Fytti grisen, du er råsterk!! 25 kg på ryggen.  :o

:wink:

Vanskelig å komme under 20 kilo når du skal ha med telt og alt soveutstyr, kokeutstyr etc. Selve sekken veier også mer når den skal være stor nok til å romme sånt. I tillegg hadde jeg med fotoapparat med ekstra objektiv. Til gjengjeld måtte jeg hatt med mer klær dersom været hadde vært ustabilt, så alt i alt tror jeg det var en ganske realistisk sekk.

... men ideelt sett skal sekken ikke være over 1/4 av kroppsvekta - denne ble på 1/3 av min. Og det gjorde sitt til at turen ikke ble lenger. Lettere når man kan dele på fellesutstyr som telt og kokekar.

...hm... langt svar på et innlegg som ikke etterlyste svar... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...