Gjest Unknown Skrevet 23. oktober 2015 #1 Del Skrevet 23. oktober 2015 Hei! Jeg skal holde en appell på skolen neste fredag, og har fått utdelt et tema jeg er sterkt uenig i, noe som gjør det vanskelig for meg å holde en overbevisende appell om dette. Temaet er: "Ja til 10% fraværsgrense", noen som kan komme med noen gode grunner til at det bør være 10% fraværsgrense? Det eneste gode argumentet jeg har er at det "strammer" inn skulkere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 23. oktober 2015 #2 Del Skrevet 23. oktober 2015 Men hvorfor skal du holde en appell for noe du ikke står for? En appell bør komme fra hjertet, og noe du selv er engasjert for for at det skal treffe folk. Med mindre dette er en drama-oppgave på skolen så blir det litt hensiktsløst å appellere for noe du er i mot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 23. oktober 2015 #3 Del Skrevet 23. oktober 2015 Men hvorfor skal du holde en appell for noe du ikke står for? En appell bør komme fra hjertet, og noe du selv er engasjert for for at det skal treffe folk. Med mindre dette er en drama-oppgave på skolen så blir det litt hensiktsløst å appellere for noe du er i mot. Fordi jeg fikk tildelt temaet, valgte ikke selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #4 Del Skrevet 23. oktober 2015 I en slik oppgave hadde jeg nok komt opp med en del sarkastiske utsagn og argumentasjon pga egne premisser og standpunkt. Karakteren får så være for oppgaven har vel ikke spesielt mye å si for standpunktkarakteren heller. Anonymous poster hash: 88d9b...947 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 23. oktober 2015 #5 Del Skrevet 23. oktober 2015 I en slik oppgave hadde jeg nok komt opp med en del sarkastiske utsagn og argumentasjon pga egne premisser og standpunkt. Karakteren får så være for oppgaven har vel ikke spesielt mye å si for standpunktkarakteren heller. Anonymous poster hash: 88d9b...947 Jeg vil jo gjøre det bra, så det er uaktuelt dessverre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 23. oktober 2015 #6 Del Skrevet 23. oktober 2015 (endret) Nå tenkte du som alle andre: Du ga et svar en hvilken som helst annen elev ville gitt. Du må tenke utenfor boksen. En 10% ramme begrenser hva en elev kan finne av aktiviteter utenfor skolen. Er rammene begrenset vil eleven bli nødt til å søke aktiviteter innenfor skolens områder. Dette vil da føre til en økning av interesse for hva skolen har å tilby. Fraværsgrensen vil da ha positiv virkning i den forstand at eleven vil søke mer kunnskap. Dette var kun et eks på i hvilken retning du kan tenke. Endret 23. oktober 2015 av gjestvest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 23. oktober 2015 #7 Del Skrevet 23. oktober 2015 Nå tenkte du som alle andre: Du ga et svar en hvilken som helst annen elev ville gitt. Du må tenke utenfor boksen. En 10% ramme begrenser hva en elev kan finne av aktiviteter utenfor skolen. Er rammene begrenset vil eleven bli nødt til å søke aktiviteter innenfor skolens områder. Dette vil da føre til en økning av interesse for hva skolen har å tilby. Fraværsgrensen vil da ha positiv virkning i den forstand at eleven vil søke mer kunnskap. Dette var kun et eks på i hvilken retning du kan tenke. hm, smart! Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå