AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #1 Del Skrevet 23. oktober 2015 Jeg har tre gode venninner. Samtlige er gift/samboere med barn. Selv er jeg enslig og barnløs, har store problemer med relasjoner så derfor har jeg ikke fått til noe av dette. Vi har identisk utdanning, så det er bare på det sosiale planet skiller meg fra dem. Jeg har lyst til å snakke med dem om hvordan jeg føler det, men vet ikke hvordan jeg skal ta opp temaet. Er veldig lite åpen, fordi jeg skammer meg sånn. Her om dagen fortalte jeg faktisk en av venninnene om depresjonene jeg (også) har, og hun ble overrasket, men glad over at jeg delte det. Jeg kunne egentlig ønske meg en venninne som sliter med noe av det samme som jeg gjør, men av en eller annen grunn så tiltrekker jeg meg bare "vellykkede" folk (sikkert fordi jeg holder opp en fasade for å fremstå bedre enn jeg er). Er det andre som føler seg som den mislykkede i vennegjengen? Og dere som har en slik venn/inne, hva tenker dere om ham/henne? Anonymous poster hash: 973ba...c26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #2 Del Skrevet 23. oktober 2015 Nei, du må ikke tenke sånn. Hvorfor er det å være taper? Du har en utdannelse, og antar at du har fast jobb. Vil du ha en familie, er det det? Mann og barn? Hvis det er det du vil, så kommer det nok når tiden er inne for det. Jeg ville aldri tenkt at du var en taper, ovehodet ikke. Fint at du snakker om depresjonen din, det kan nok hjelpe deg å dele alt du tenker på med dine nærmeste venninner. Bare ikke tenk at du er en taper, for det er du ikke. Anonymous poster hash: e6b60...b95 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #3 Del Skrevet 23. oktober 2015 er desidert den mest mislykka uten utdanning, jobb eller kjæreste men har ikke noe behov for å påpeke det ovenfor vennindene mine, de aksepterer meg for den jeg er og vi ser ikke slike forskjeller i hverandre. Anonymous poster hash: ec743...7cf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 23. oktober 2015 #4 Del Skrevet 23. oktober 2015 Er du sikker på at dette ikke bare sitter i hodet ts,og at depresjonen gjør at du tenker ekstra negativt om deg selv?Du høres ihvertfall ikke ut som noe taper ut i fra det du skriver.Hvis dette er gode venninner,så vil jeg aldri tro de ser ned på deg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #5 Del Skrevet 23. oktober 2015 Du er jo ikke helt mislykket vil jeg si. Mulig du har fått til mindre enn andre du sammenligner deg med i din omgangskrets, men det betyr jo ikke at du ikke har fått til noe. Dessverre er det slik at alle ikke kan få alt - noen gjør det, noen får mindre og noen får ingenting (dvs. taper på absolutt alle livets områder). Og for at noen skal vinne og ta alt må det nødvendigvis være noen som også ikke får det. Anonymous poster hash: 61e12...2be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 23. oktober 2015 #6 Del Skrevet 23. oktober 2015 Kanskje sliter de også med sine ting og føler seg som en "taper"? Livet er ikke alltid rosenrødt selv om man er gift/samboer med barn. Mulig de misunner deg som slipper alt maset? Du er ikke mislykket. Jeg er helt sikker på at du ville fått full støtte hvis du hadde snakket med venninnene dine om dine utfordringer. Kanskje hadde du da fått høre at de også hadde sine problemer. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 23. oktober 2015 #7 Del Skrevet 23. oktober 2015 Er man taper hvis man er singel uten barn? Jeg dømmer kun folks velykkethet etter yrke jeg. Har flere venninner i 30 årene som er single og barnløse men som har knall gode yrker osv. Jeg tenker ikke på min venninne som er hjerne kirurg som noen taper kun fordi hun ikke har barn. Å få barn kan de aller aller fleste klare. Det er et dårlig parameter for velykkethet synes nå jeg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #8 Del Skrevet 23. oktober 2015 Er man taper hvis man er singel uten barn? Jeg dømmer kun folks velykkethet etter yrke jeg. Har flere venninner i 30 årene som er single og barnløse men som har knall gode yrker osv. Jeg tenker ikke på min venninne som er hjerne kirurg som noen taper kun fordi hun ikke har barn. Å få barn kan de aller aller fleste klare. Det er et dårlig parameter for velykkethet synes nå jeg.Å dømme noen etter yrke blir jo ikke bedre, hovedsaken man gjør noe man trives med. Jeg har et profesjonsstudium, men trives ikke, og ville mye heller jobbet på rema 1000. Anonymous poster hash: 6bc7f...457 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 23. oktober 2015 #9 Del Skrevet 23. oktober 2015 Å dømme noen etter yrke blir jo ikke bedre, hovedsaken man gjør noe man trives med. Jeg har et profesjonsstudium, men trives ikke, og ville mye heller jobbet på rema 1000. Anonymous poster hash: 6bc7f...457 Nei det kan så være. Men da gjør kanskje ikke du det så veldig godt i jobben din da? Jeg beundrer folk som presterer svært godt i svært gode jobber. De er enere! Det å spre bena og bli gravid er betyr virkelig ikke at man er velykket på noen måte 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #10 Del Skrevet 23. oktober 2015 Nei det kan så være. Men da gjør kanskje ikke du det så veldig godt i jobben din da? Jeg beundrer folk som presterer svært godt i svært gode jobber. De er enere! Det å spre bena og bli gravid er betyr virkelig ikke at man er velykket på noen måte Jeg vet om en kirug som ble gartner istedet.Han hadde alltid elsket å drive med hagearbeid,men følte seg tvunget av foreldrene til å velge et statusyrke. Utdanning og prestisjejobb er flott,men de mest vellykkede folk i mine øyne er de som følger hjertet og brenner for noe.Uavhengig av om det innebærer fin karriere eller ei. Anonymous poster hash: ef8a8...655 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 23. oktober 2015 #11 Del Skrevet 23. oktober 2015 Jeg vet om en kirug som ble gartner istedet.Han hadde alltid elsket å drive med hagearbeid,men følte seg tvunget av foreldrene til å velge et statusyrke. Utdanning og prestisjejobb er flott,men de mest vellykkede folk i mine øyne er de som følger hjertet og brenner for noe.Uavhengig av om det innebærer fin karriere eller ei.Anonymous poster hash: ef8a8...655 Jo det er greit, jeg er delevis enig. Poenget mitt var ihvertfall at barn og mann er ikke noe ts bør se på som en parameter for velykkethet siden det krever null hjernekapasitet for å fp til. Folk med iq på 50 kan ha mann og barn liksom 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #12 Del Skrevet 23. oktober 2015 Still deg selv spørsmålet: Hva er verst av å ha det slik du har det, eller å ikke ha noen vennegjeng i det hele tatt? Anonymous poster hash: eb59b...6ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #13 Del Skrevet 23. oktober 2015 Snakk med noen du. Vi er alle så innmari opptatt av å være vellykket, men innenfor skallet finnes det nok kjipe tanker hos flere.Anonymous poster hash: 59851...98d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #14 Del Skrevet 23. oktober 2015 Jo det er greit, jeg er delevis enig. Poenget mitt var ihvertfall at barn og mann er ikke noe ts bør se på som en parameter for velykkethet siden det krever null hjernekapasitet for å fp til. Folk med iq på 50 kan ha mann og barn liksom Ja,ser poenget ditt og er helt enig.Vi jenter er så utrolig opptatte av å ha mann og barn for å kunne føle oss vellykket.Det er ingen bragd i seg selv nei,absolutt ikke. Anonymous poster hash: ef8a8...655 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 23. oktober 2015 #15 Del Skrevet 23. oktober 2015 Ja,ser poenget ditt og er helt enig.Vi jenter er så utrolig opptatte av å ha mann og barn for å kunne føle oss vellykket.Det er ingen bragd i seg selv nei,absolutt ikke.Anonymous poster hash: ef8a8...655 Jeg er jente og jeg ser ikke på det som en bragd overhode. Jeg må innrømme at det derimot ser litt "ned på" kvinner som ikke har andre mål i livet enn å formere seg. Mitt råd til ts er ihvertfall å ikke føle deg mislykket pga dette, for det er du ikke. Nyt fordelene med å ikke ha familie, dra på noen kule venninneturer og legg inn ekstra innsats på jobb. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #16 Del Skrevet 23. oktober 2015 Nei det kan så være. Men da gjør kanskje ikke du det så veldig godt i jobben din da? Jeg beundrer folk som presterer svært godt i svært gode jobber. De er enere! Det å spre bena og bli gravid er betyr virkelig ikke at man er velykket på noen måte Å ikke trives har ikke nødvendigvis noe med å prestere godt. Har hatt en jobb (som krever høyere utdannelse) der jeg presterte mer enn de fleste (hadde f. eks. 6 ansvarsområder der andre hadde 2) og jobbet døgnet rundt. Men det betyr ikke at jeg trivdes i lengden. Anonymous poster hash: 61e12...2be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 23. oktober 2015 #17 Del Skrevet 23. oktober 2015 Å ikke trives har ikke nødvendigvis noe med å prestere godt. Har hatt en jobb (som krever høyere utdannelse) der jeg presterte mer enn de fleste (hadde f. eks. 6 ansvarsområder der andre hadde 2) og jobbet døgnet rundt. Men det betyr ikke at jeg trivdes i lengden. Anonymous poster hash: 61e12...2be Det er selvfølgelig trist å høre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #18 Del Skrevet 23. oktober 2015 Nei, du må ikke tenke sånn. Hvorfor er det å være taper? Du har en utdannelse, og antar at du har fast jobb. Vil du ha en familie, er det det? Mann og barn? Hvis det er det du vil, så kommer det nok når tiden er inne for det. Jeg ville aldri tenkt at du var en taper, ovehodet ikke. Fint at du snakker om depresjonen din, det kan nok hjelpe deg å dele alt du tenker på med dine nærmeste venninner. Bare ikke tenk at du er en taper, for det er du ikke.Anonymous poster hash: e6b60...b95 Hun har problemer med relasjoner så da er det temmelig meningsløst å komme med slike råd. Anonymous poster hash: eacbb...411 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. oktober 2015 #19 Del Skrevet 23. oktober 2015 Jeg bærer taper stempelet med stolthet. Og det synes jeg alle tapere burde gjøre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #20 Del Skrevet 23. oktober 2015 Du drar jo noen ganske drastiske konklusjoner her. Hva får deg til å tro at disse venninnene er så perfekte på alle måter? Du sier jo selv at du har en fasade og at du fremstår annerledes enn du er - hva får deg til å tro at andre ikke har det likedan? Alle har sine problemer. Det er garantert noen som ser på deg og misunner deg en venninnegjeng fordi de selv er ensomme, eller misunner en god utdannelse og god jobb fordi de selv ikke får noe til. Ingen vil åpne seg for deg om du ikke åpner deg for dem. Du må starte der. Slutt å lete etter noen som er helt like deg selv, for de finnes ikke. Vær glad du har venninner som er flinke sosialt - det øker sjansene for at de kan hjelpe deg. Anonymous poster hash: 0605c...37b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå