Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har akkruratt flytta inn i en ny leielighet, og der var det internett kabel i veggen som jeg kunne bruke, men ikke noe trådløst. Det jeg lurer på om noen vet hvordan jeg kan få det til og bli trådløst, eller om det går ann i det heletatt? Hadde vert greit å slippe å bestille når det allerede er gratis der  :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp deg et modem du kobler til. Tada, trådløst.

Anonymous poster hash: a0235...018
Skrevet

Da må du først koble nettverkskabelen til en trådløs router.
Har du Get eller Canal digital, så må du sikkert, innom deres lille boks først.

Skrevet

Trådløse routere får du flere steder. Masse brukt på Finn og en del billige både på Clas Ohlson og Komplett.no, samt en haug andre steder. Kjøper du brukt så sørg for å få med installasjonscd.

Anonymous poster hash: 17116...b57
Skrevet (endret)

takk for alle svarene, men jeg skjønner fortsatt ikke helt hvordan jeg skal gjøre det :s Det er de som bor over meg som har boksen med internettet, har det noe og bety for meg om jeg kjøper trådløs ruter? er det bare å koble den i veggen til kabelen? :sss

Endret av Nolke
Skrevet

takk for alle svarene, men jeg skjønner fortsatt ikke helt hvordan jeg skal gjøre det :s Det er de som bor over meg som har boksen med internettet, har det noe og bety for meg om jeg kjøper trådløs ruter? er det bare å koble den i veggen til kabelen? :sss

Uten trådløs router, så kan du ikke koble deg på nett og lage et aksesspunkt. 

Om det bare er å koble CAT5 kabelen i veggen, spørs jo veldig på hvordan nettleverandør dere har.

Skrevet

Hvis du har litt datatrafikk inkludert i abonnementet ditt. Så ville jeg delt nettet ifra mobilen til laptop. Og så brukt den til å konfigurer routeren og komme deg på nett.

Synes det er rart at de du leier hos ikke har det fra før av. Trodde de fleste ISP tilbydde det.

Til og med Telenor gir ut trådløs uten noen ekstra kostnader.

Skrevet

Du kan jo prøve å kjøpe en router, koble den til ledningen som kommer ut av veggen og se om det går.

Evt. kan du høre med leiligheten over om de har trådløse muligheter på sin router (om de har en)

Alternativt kan du koble ledningen i veggen til en laptop, og så få laptoppen til å sende ut trådløse signaler som du kan koble deg til med tlf/tablet/pc'en du bruker, etc.

Anonymous poster hash: eba0e...011
Skrevet

Jeg har akkruratt flytta inn i en ny leielighet, og der var det internett kabel i veggen som jeg kunne bruke, men ikke noe trådløst. Det jeg lurer på om noen vet hvordan jeg kan få det til og bli trådløst, eller om det går ann i det heletatt? Hadde vert greit å slippe å bestille når det allerede er gratis der  :)

Kjøp deg et trådløst aksesspunkt. Du kan bruke en trådløs ruter, og slå av ruterdelen (eller bare plugge i en vanlig ruter og håpe på det beste). Men det enkleste er et AP (aksesspunkt).

Et søk på prisjakt ga meg dette.

• Liker 1
Skrevet

De har nok helt sikkert trådløst nett, men flere uttak i huset (som du kan bruke om du vil ha kablet nett)

Spør de du leier hos om passordet på det trådløse :)

Anonymous poster hash: a0235...018

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...