AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #1 Skrevet 22. oktober 2015 Ikke bare her på kg jeg ser det, men holdninger i samfunnet generelt. Er man over 30, og singel og barnløs kan man egentlig bare dø virker det som. Hvorfor er det greit at menn er single og ikke kvinner? Jeg skulle gjerne vært gift og hatt barn jeg, men når jeg ikke er attraktiv på markedet er det ikke noe jeg får gjort noe med. Faktisk er menn verst når det gjelder å rakke ned på oss single. Har hørt så mye stygge kommentarer på dette her.. blitt kalt crazy catlady og patetisk fordi jeg ikke ble gift før 30 Anonymous poster hash: def72...044 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #2 Skrevet 22. oktober 2015 Det er ingen ting feil i å være dame og singel. Men det henger vel igjen fra gammelt av at noen damer ble forevig jomfruer. Og de hadde ikke like mye anseelse. Om noen rakker ned på deg fordi du er singel, så er de ganske så pateiske og ynkelige. Dette har ingen ting med deg og gjøre. Drit i dem. Små udugelige folk. Jeg er attraktiv men barnløs og singel nå. Og det blir heller ingen barn på meg. Om noen hadde rakket ned på meg for dette, så skal jeg love deg at denne personen hadde fått en verbal overhøvling herfra. Anonymous poster hash: b3ed7...0a7 3
Summers Skrevet 22. oktober 2015 #3 Skrevet 22. oktober 2015 Virker nesten som om single kvinner er de nye jødene. 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #4 Skrevet 22. oktober 2015 Virker nesten som om single kvinner er de nye jødene. Ja! Hva er greia? Er først det siste året at det har blitt så mye hets mot oss. Er det fordi vi har frihet til å gjør som vi vil eller hva er greia? Jeg kan jo ikke tvinge noen til å gifte seg med meg lissom, med mindre jeg drar til Cuba og kjøper meg en mann.. og det syns jeg kanskje er litt uetisk! Så jeg håper folk kan tenke litt, og slutte å hetse oss som ikke kan noe for at vi er single. Gjelder alle som er single egentlig, om det er frivillig eller ufrivillig! En annen ting er at folk syns det er heeelt greit å spørre meg ut om sexlivet mitt, om jeg har fått meg noe i det siste, hvor stor dildo-samling jeg har etc.. hva feiler det folk?! Jeg svarer "det har ikke du noe med", og da blir det bare enda fler spørsmål.. Anonymous poster hash: def72...044 3
Gjest nicecar Skrevet 22. oktober 2015 #5 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg vet ikke hvilken by dere bor i, men jeg har aldri opplevd noe hets. Har forøvrig mange venninner som fant seg mann først langt opp i tredveårene, giftet seg og fikk barn. Ingenting er umulig!
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #6 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg vet ikke hvilken by dere bor i, men jeg har aldri opplevd noe hets. Har forøvrig mange venninner som fant seg mann først langt opp i tredveårene, giftet seg og fikk barn. Ingenting er umulig! Det her er faktisk midt i Oslo! Har aldri opplevd maken! Får også spørsmål om hvem som skal passe på meg, siden jeg er singel.. altså, jeg er godt over 30 og klarer å passe på meg selv. Er det like ille på bygda?! Anonymous poster hash: def72...044 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #7 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg er også helt ukjent med dette, har aldri møtt noen fordommer mot single kvinner. Om så er det at voksne single kvinner er enten sære eller kresne, eller gjerne begge deler. Og det er jeg jo - både sær og kresen. Og hvorfor må giftemål og barn være målet for (alle) kvinner? Anonymous poster hash: 98533...f07 7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #8 Skrevet 22. oktober 2015 Det her er faktisk midt i Oslo! Har aldri opplevd maken! Får også spørsmål om hvem som skal passe på meg, siden jeg er singel.. altså, jeg er godt over 30 og klarer å passe på meg selv. Er det like ille på bygda?! Anonymous poster hash: def72...044 Da må det ha noe med kretsene du/dere ferdes i å gjøre. Makan til pjatt. Hvem er det som lever i 2015 som ikke har skjønt at kvinner fint kan passe på seg selv, thankyouverymuch? Anonymous poster hash: 98533...f07 3
Gjest Gjest_SeXy_DoRullNisse Skrevet 22. oktober 2015 #9 Skrevet 22. oktober 2015 Er vel en sånn "norm" mange mennesker har utviklet at er man kvinne og 30 forventes det at du skal få ræva i gir og poppe ut et par arvinger ASAP! Med det sagt ser jeg på ingen måte ned på barnløse og single kvinner i 30årene - de er jo tross alt i min "målgruppe for eventuelle bekjentskaper med mulighet for noko attåt".. 1
Gjest Overrasket Skrevet 22. oktober 2015 #10 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg har ikke tall på hvor mange nordmenn jeg har møtt som konstant snakker negativt og er spydige om samboeren/ektefellen og parforholdet sitt. De ser jeg ned på, de som er i et forhold men som ikke har noe hyggelig å si om partneren! Hvorfor gidder de? Nei, da er det mye edlere å være singel og lykkelig, en gift og "dau".
Summers Skrevet 22. oktober 2015 #11 Skrevet 22. oktober 2015 Ja! Hva er greia? Er først det siste året at det har blitt så mye hets mot oss. Er det fordi vi har frihet til å gjør som vi vil eller hva er greia? Jeg kan jo ikke tvinge noen til å gifte seg med meg lissom, med mindre jeg drar til Cuba og kjøper meg en mann.. og det syns jeg kanskje er litt uetisk! Så jeg håper folk kan tenke litt, og slutte å hetse oss som ikke kan noe for at vi er single. Gjelder alle som er single egentlig, om det er frivillig eller ufrivillig! En annen ting er at folk syns det er heeelt greit å spørre meg ut om sexlivet mitt, om jeg har fått meg noe i det siste, hvor stor dildo-samling jeg har etc.. hva feiler det folk?! Jeg svarer "det har ikke du noe med", og da blir det bare enda fler spørsmål.. Anonymous poster hash: def72...044 Det er det jeg sier de ser på seg selv som et herrefolk!
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #12 Skrevet 22. oktober 2015 Opplever ikke det RL,men jeg har sett det mye her på KG Anonymous poster hash: 38ab3...48a 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #13 Skrevet 22. oktober 2015 Mange ser vel på damer over 30 som tapere kanskje? Ikke vet jeg..Anonymous poster hash: 4c42d...82f
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #14 Skrevet 23. oktober 2015 Mange ser vel på damer over 30 som tapere kanskje? Ikke vet jeg..Anonymous poster hash: 4c42d...82f Damer over 30 er tapere? Vel, da blir alle tapere en gang, det er vanskelig å unngå.Anonymous poster hash: d9c2c...134 2
Gjest Gjest_TSX80 Skrevet 23. oktober 2015 #15 Skrevet 23. oktober 2015 Jeg opplever ikke at det er sånn rundt meg. Er denne oppfattelsen noe noen single kvinner på 30+ føler selv - men som egentlig ikke er reell? I min verden er det i allefall ikke sånn at det er noe spesielt med single damer vs. single menn. Over eller under 30 spiller ingen rolle Ta det med ro TS, jeg tror du er like normal som de andre 200.000 eller noe sånt som også er i samme båt som deg. 2
Cinder Skrevet 23. oktober 2015 #16 Skrevet 23. oktober 2015 Tror det er fordi at før var det enkelt; det var synd på single damer og vi som var godt gifte visste hvor vi hadde dere. Litt som at vi inviterer stakkars ugifte tante Berit så viser vi at vi er snille med de som ikke har det så godt. I dag er det sånn at gifte kvinner og menn innser at det slettes ikke er synd på de single. Tvert i mot så er det flere og flere som velger å ikke stifte familie. De single har plutselig blitt noe kult: de kan reise, ha sex, ha en bil uten barnespy i setet. Og vips: plutselig er det fritt fram å være ufine med de single Det er nå ihvertfall min teori :-) 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #17 Skrevet 23. oktober 2015 Har ikke lagt merke til noe hetsing. På internett blir alle hetset, så det teller ikke. Kan du komme med konkrete eksempler?Anonymous poster hash: 79328...6b4 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #18 Skrevet 23. oktober 2015 Ikke bare her på kg jeg ser det, men holdninger i samfunnet generelt. Er man over 30, og singel og barnløs kan man egentlig bare dø virker det som. Hvorfor er det greit at menn er single og ikke kvinner? Jeg skulle gjerne vært gift og hatt barn jeg, men når jeg ikke er attraktiv på markedet er det ikke noe jeg får gjort noe med. Faktisk er menn verst når det gjelder å rakke ned på oss single. Har hørt så mye stygge kommentarer på dette her.. blitt kalt crazy catlady og patetisk fordi jeg ikke ble gift før 30 Anonymous poster hash: def72...044 hvorfor er det samme med jomfrue menn I 20 års alderen?Anonymous poster hash: fc1e4...3ea
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #19 Skrevet 23. oktober 2015 Tror du må skifte sosial krets. Snittalderen for første ekteskap er over 30 i Oslo, så dette er nok noe som er relatert til dine venner, ikke "folk" generelt. Anonymous poster hash: f7271...007 1
Petra75 Skrevet 23. oktober 2015 #20 Skrevet 23. oktober 2015 Har aldri opplevd hverken hets eller negative kommentarer, til tross for at jeg er en kronisk singel førtiåring uten barn. I hvilke situasjoner er det du blir plaget med slikt? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå