Gå til innhold

Skjermet virksomhet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nav vil snart ha meg i skjermet virksomhet. Dette er helt umulig for meg. Jeg er i 20 årene og mottar aap. Har papirer fra barnehagealder og frem til i dag over mine problemer. Har psykolog hos dps og Psykriatisk sykepleier.

Men uansett.. Nav vil ha meg ut i skjermet praksis. Dette er en million prosent umulig for meg. Jeg har så vidt klart å fullføre videregående, tok flere år ekstra for å bestå. Dette tappet meg fullstendig - fikk ikke sove fordi jeg gruet meg, og hadde veldig mye fravær. Det jeg lurer på er hva nav gjør om jeg ikke klarer? Jeg vet med meg selv at jeg ikke kommer til å møte. Det klarer jeg ikke. Så hva skjer da?

Anonymous poster hash: 64626...619

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må vise en viss samarbeidsvilje for å fortsette å motta AAP. Gjør et forsøk og ikke døm prosjektet til døde før du har forsøkt. Kanskje går det bedre enn du frykter? I ytterste konsekvens mister du AAP og må gå over på dagpenger om du ikke finer deg annen jobb. Slik er livet.

Anonymous poster hash: 038ce...574
Skrevet

Du må vise samarbeidsvilje som personen over her skriver.

Jeg måtte på tiltak i skjermet virksomhet i fjor. Etter en uke klarte jeg bare det aller nødvendigste hjemme (pusse tenner og spise) og etter tre uker kollapset jeg på "jobb", sendt hjem og erklært uegnet.

Tok flere mnd før jeg kom tilbake min vanlige dårlige tilstand.

Jeg er generelt ganske dårlig, så det ante meg hvilken vei det gikk, men det var greit å sjekke tilstanden også. Man vet jo ikke hvis man ikke forsøker.

Anonymous poster hash: 802a8...9bd

Skrevet

Du må vise en viss samarbeidsvilje for å fortsette å motta AAP. Gjør et forsøk og ikke døm prosjektet til døde før du har forsøkt. Kanskje går det bedre enn du frykter? I ytterste konsekvens mister du AAP og må gå over på dagpenger om du ikke finer deg annen jobb. Slik er livet.

Anonymous poster hash: 038ce...574

Dømmer det jo ikke. Men jeg skjønner Ikke hvordan de skal tro at jeg klarer det når jeg ikke klarer å gå på butikken engang! Jeg har alltid vært syk, har aldri hatt jobb, så dagpenger er jo da uaktuelt.

Skrevet

Jeg måtte på tiltak i skjermet virksomhet i fjor. Etter en uke klarte jeg bare det aller nødvendigste hjemme (pusse tenner og spise) og etter tre uker kollapset jeg på "jobb", sendt hjem og erklært uegnet.

Jeg er generelt ganske dårlig, så det ante meg hvilken vei det gikk, men det var greit å sjekke tilstanden også. Man vet jo ikke hvis man ikke forsøker.

Nettopp, og sånn skal det ikke være..

Skrevet

Og uansett : det kan godt hende jeg klarer å putte på meg en maske og klare å være der. Men de ser ikke hvor jævlig jeg har det?? Da kan de plutselig si at "hu der er det ikke noe galt med, hu kan jobbe!".

Skrevet

Hvis du vil fortsette å motta penger fra Nav, så må du samarbeide. Nav kan ikke bare ta deg på ordet når du sier du ikke klarer. De trenger dokumentasjon og bevis. Du må møte opp, presse deg, og når du bryter sammen på "jobben" får Nav det beviset som de trenger. Det er vanlig å bli sykere under utprøvingen siden du skal presses så langt det går. Dessverre er dette noe mange må igjennom.

Anonymous poster hash: 255a0...85b
Skrevet

Hvis du vil fortsette å motta penger fra Nav, så må du samarbeide. Nav kan ikke bare ta deg på ordet når du sier du ikke klarer. De trenger dokumentasjon og bevis. Du må møte opp, presse deg, og når du bryter sammen på "jobben" får Nav det beviset som de trenger. Det er vanlig å bli sykere under utprøvingen siden du skal presses så langt det går. Dessverre er dette noe mange må igjennom.

Anonymous poster hash: 255a0...85b

Jeg klarer ikke "bryte sammen" foran andre. Jeg flykter fra situasjonen med for eksempel å sette meg på doen leeenge..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...