AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #1 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg bor med en som har ocd, og jeg orker ikke mer, seriøst. Det går på tankene, tvangstanker om at vedkommende er skyldig i ditt og datt. "Tenk om jeg tråkket på en frosk sommeren 2010, det kan jeg ikke leve med" "Tenk om jeg da jeg dultet borti en fremmed unge ved uhell for to uker siden ga ungen hjerneskade" "Hva hvis det at jeg ga hunden til søsteren min en pølse ved ett tilfelle gjorde at den fikk kreft og måtte avlives?" Og det søkes bekreftelse fra meg. Neida sier jeg. Det har jeg sagt i alle år. Alt vris om til å handle om vedkommende. Jeg mister all energi og hvis vi f.eks er i en tøff situasjon får jeg ALDRI trøst. Psykolog har vært inni bildet, uten hell. Hva skal jeg gjøre??????? Det er jo en sykdom og man kan ikke si "nå må du fæen meg skjerpe deg", det hjelper jo ikke. Det er ikke vondt ment. Og så videre. Men jeg orker ikke å ALLTID GI OG ALDRI FÅ NOE TILBAKE. :( Noen med ocd som kan fortelle meg det rette?Anonymous poster hash: cbfa6...3e8
Sugerøret Skrevet 22. oktober 2015 #2 Skrevet 22. oktober 2015 Slitsomt det der. Du skal ikke snøre opp /bekrefte tvangen. Ta kontakt med ananke. http://www.ananke.no/ Jeg har en mann med ocd og jeg nekter å hjelpe med å fore hans OCD og han vet det.VI har vært i terapi og jeg har fått hjelp til hva jeg skal gjøre og ikke gjøre.Du skal ikke hjelpe med h*ns ocd ,ikke utføre h'ns tvang .. vet hvor slitsomt det er.Men med medisiner,eksponeringsterapi kan en få det mye mye bedre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå