Gå til innhold

å gi bort min rasekanin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en rasekanin som kostet 10 000.

i rasekanin miljøet er det veldig strengt og ikke ta vare på dem, men siden jeg ikke klarer å ha kaninen mer så vil jeg gi den bort i stedet for å ta den med til dyrlegen å avlive den.

jeg må bare ha en sinnsykt god unnskyldning for og enten avlive den, eller gi den bort. hva ville dere sagt?

Anonymous poster hash: 09f5c...f4f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes ingen unnskyldning for å avlive et friskt dyr. Men forklaringen din for å omplasere har du jo sagt selv. Du klarer ikke å ta vare på kaninen lenger. Du føler ikke du er i stand til å gi ham/henne det han/hun fortjener, og du mener at han/hun vil få et bedre liv hos noen andre. 

• Liker 3
Gjest StripeyPanda
Skrevet

Være helt ærlig? Høres ut som en ettertraktet kanin (stamtavle? konkurranseprestasjon? osv) - du kan nok kontakte kaninmiljøet ditt, skrive en ærlig post/annonse om at du ikke kan tilby kaninen det du vil den skal ha osv, og høre om noen vil overta den. Da er du sikret at den kommer til noen som har peiling og som kan vie mer tid til den. Situasjoner forandrer seg og sånn er det, det er ikke din feil. Det er mye bedre å se om noen vil overta den i rette miljøet, enn å avlive - da vil du nok få mye mer dritt din vei om folk får nyss i det.

Skrevet

Kan du ikke ta kontakt med miljøet og forklare situasjonen og spørre om noen kan tenke seg å overta den? Bedre at den får et bra liv en annen plass dersom du sitter i en situasjon hvor du ikke kan ta skikkelig vare på den :)

• Liker 3
Skrevet

He he. Jeg har tilgode å høre om en kanin til 10 000kr, og jeg har vært i miljøet i 7 år

Anonymous poster hash: bb42e...6d2

• Liker 1
Skrevet

ja okey. jeg bare spør. jeg tastet en null for mye. mildt sagt. den mangler noe i munnen (bittet er skeivt eller noe sånn). 

jeg kan jo ikke ljuge til veterinæren i allefall. å finne opp en sykdom, eller noe... det går ikke.

kan det hende de avliver hvis jeg forteller at jeg er drittlei? den har det jo ikke noe bra med meg uansett. 

har sett andre rasekaninger som er mye søtere forresten.

Skrevet

jeg kjøpte kaninen av noen som før fikk, eller kjøpte den av mattilsynet. at jeg har betalt noe i det hele tatt er jo helt skrudd.

sist jeg var der for å hente for så døde den ene kaninen når eieren gikk inn i rommet. kan det være god nok grunn hos dyrlegen?refererer da til mattilsynet og plutselig dødsfall av en i "familien" til min kanin.

Skrevet

Hvorfor vil du absolutt avlive kaninen? Gi den bort eller selg den!

• Liker 2
Gjest StripeyPanda
Skrevet

ja okey. jeg bare spør. jeg tastet en null for mye. mildt sagt. den mangler noe i munnen (bittet er skeivt eller noe sånn). 

jeg kan jo ikke ljuge til veterinæren i allefall. å finne opp en sykdom, eller noe... det går ikke.

kan det hende de avliver hvis jeg forteller at jeg er drittlei? den har det jo ikke noe bra med meg uansett. 

har sett andre rasekaninger som er mye søtere forresten.

Eh, hæ? Hvorfor ikke gi den bort, slik alle her sier? Du høres jo ut som en av de som har skaffa seg kanin fordi de er søte, og så innsett ansvaret i ettertid og nå ikke gidder å bry deg. Stakkars dyr, gi den til noen som vil gi den et bra liv.

Skrevet

Eh, hæ? Hvorfor ikke gi den bort, slik alle her sier? Du høres jo ut som en av de som har skaffa seg kanin fordi de er søte, og så innsett ansvaret i ettertid og nå ikke gidder å bry deg. Stakkars dyr, gi den til noen som vil gi den et bra liv.

Veldig enig.

Ts, her er det bare en ting å gjøre; ta ansvar for at dyret får et godt hjem, det er det minste du kan gjøre. 

Skrevet

jeg har en rasekanin som kostet 10 000.

i rasekanin miljøet er det veldig strengt og ikke ta vare på dem, men siden jeg ikke klarer å ha kaninen mer så vil jeg gi den bort i stedet for å ta den med til dyrlegen å avlive den.

jeg må bare ha en sinnsykt god unnskyldning for og enten avlive den, eller gi den bort. hva ville dere sagt?

Skjønner at det er flaut å si at du ikke orker mer, men du trenger ikke å skamme deg hvis du finner kaninen et nytt hjem. Da sørger du jo for at den får det den trenger av noen andre!

Hvis du må ha en unnskyldning kan du nevne allergi, men da blir det bare flere spørsmål om allergimedisiner ol. Jeg tror det beste er å være ærlig, selv om det kanskje er litt flaut med en gang. Da kan du ha god samvittighet etterpå, siden du gjorde det beste for kaninen.

Anonymous poster hash: 01a1f...d49

Skrevet (endret)

Hvorfor i navn og rike skal du avlive en frisk kanin? Hva med å prøve å gi den bort før du setter sprøyten? Er så lei denne bruk og kast mentaliteten noen har når det kommer til levende vesen. 

Endret av IglePigle
  • Liker 3
Skrevet

fordi jeg ikke takler den mer. jeg er drittlei. ingen som vil ha kaninen heller. jeg har forsøkt å gi den bort.

bruk og kast? ja vel? jeg har prøvd alt jeg kan og den kom i fra elendige kår. 

takk for tips ang. allergien. skal si det til dyrlegen. :) jeg får gni litt løk i øynene først, hehe.

Gjest StripeyPanda
Skrevet (endret)

Du begynner med å si at du heller vil gi den bort enn å avlive. Nå har du snudd og prøver å si alt for å begrunne en avliving - du høres svært umoden ut. Du burde ikke hatt dyr og håper for guds skyld at du ikke skaffer deg et dyr igjen. 

Stakkars kanin.

Endret av StripeyPanda
Skrevet

Avlive en helt frisk kanin? Altså når du føder et barn og du ikke vil ha det, står det ikke mellom å drepe det å adoptere det (ja jeg sammenligner kanin med mennesker, men jeg elsker dem over alt på jord, og har selv kanin som jeg ikke kunne tenkt med å skade på noen måte og som jeg skjemmer bort kjempe mye)

Vær ærlig. Si at kanina fortjener et godt liv, og at du ikke kan gi det h*n trenger, og derfor må omplassere h*n

Anonymous poster hash: f3281...5ed
Skrevet

fordi jeg ikke takler den mer. jeg er drittlei. ingen som vil ha kaninen heller. jeg har forsøkt å gi den bort.

takk for tips ang. allergien. skal si det til dyrlegen. :) jeg får gni litt løk i øynene først, hehe.

I går het det gi bort, i dag heter det bare "avlive" og "ingen vil ha kaninen". Skjønner at du bare er ute etter å trolle!

Anonymous poster hash: 01a1f...d49

Skrevet

du er ufyselig. å et troll

Anonymous poster hash: 66f0e...ad9

Skrevet

Fordi DU ikke takler den mer, så skal du avlive den? Det er da søren ikke kaninen sin feil at ikke du klarer å leve opp til det du har tatt på deg. Du har faktisk tatt ansvar for dette dyret, ergo er det ditt ansvar å gjøre det du kan for at denne kaninen skal få et godt hjem. 

• Liker 1
Skrevet

nå var det jeg som fikk den av noen som ikke klarte å ta vare på den til å begynne med. derfor måtte jeg prøve å ta vare på den.

poenget mitt er at når jeg ikke klarer det, og ingen vil ha den så er det den eneste utveien. men siden dem skal ha 100 grunner til hvorfor man velger avlivning må jeg lyve. men de kan ikke be meg bevise allergien min i allefall. for det kommer til å bli brukt som unnskyldning.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...